| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Izvedba naravoslovnih aktivnosti na gozdni učni poti Mrtvice reke Mure za 4. in 5. razred osnovne šole : magistrsko delo
Lara Jelen, 2023, master's thesis

Abstract: Izkustveno učenje je pri naravoslovnih vsebinah smiselno, saj gre za učenje v neposrednem okolju, učenci pa si najbolj zapomnijo tisto, kar naredijo sami. Da bo pouk izven učilnice uspešen, se je potrebno nanj pripraviti in ga načrtovati. V magistrski nalogi smo najprej preverili predznanje učencev o poznavanju vsebin, ki so vezane na gozdno učno pot Mrtvice reke Mure. Glavni namen magistrske naloge je bil na podlagi rezultatov testa oblikovati aktivnosti za to določeno učno pot, s katerimi učenci pridobijo znanje in jih lahko učitelji uporabijo pri izvedbi naravoslovnega dne ali pouka izven učilnice v 4. in 5. razredu osnovne šole. Test predznanja smo opravili v 4. in 5. razredu na OŠ Veržej, kjer je skupen vzorec sestavljalo 24 učencev, in sicer 15 učencev v 4. razredu in 9 učencev v 5. razredu. Podatke smo analizirali in interpretirali s pomočjo računalniških programov Excel in Jamovi. Ugotovili smo, da učencem primanjkuje osnovnega znanja na področju vode v naravi in rastlinah, onesnaževanja, najpogostejših rastlinskih in živalskih vrst na tem območju, delovanja prehranjevalnih verig in sestave prsti. Iz tega smo oblikovali aktivnosti za dotično učno pot in pripadajoče delovne liste s pomočjo spletnega programa Canva. Gozdna učna pot že v osnovi sestoji iz štirih postaj, ki smo jih nadgradili z oblikovanimi aktivnostmi. Za praktično izvedbo smo zbrali 10 učencev 4. razreda, ki so bili pripravljeni sodelovati. Z njimi smo se sprehodili po gozdni učni poti, ob tem pa so učenci izvajali aktivnosti. Ob koncu smo z učenci izvedli kratke intervjuje z namenom preveriti pridobljeno znanje. Na podlagi dobljenih odgovorov smo oblikovali zaključek, da so aktivnosti doprinesle k učinkovitejšemu usvajanju učnih vsebin. 
Keywords: izkustveno učenje, učenje izven učilnice, gozdna učna pot, naravoslovne aktivnosti, 4. in 5. razred osnovne šole
Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 295; Downloads: 83
.pdf Full text (15,98 MB)

2.
PODOBNOSTI IN RAZLIKE MED WALDORFSKO IN SPLOŠNO GIMNAZIJO PRI ORGANIZACIJI IN NAČINU POUKA KNJIŽEVNOSTI
Lara Jelen, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Waldorfska pedagogika je nastala kot alternativni koncept zaradi teženj po spremembi šolskega sistema izobraževanja. Izobraževalne institucije, ki uporabljajo waldorfsko pedagogiko za temelj vzgoje in izobraževanja, prilagajajo učne vsebine in učni proces razvojnim stopnjam mladostnikov. V diplomskem delu so predstavljene oz. izpostavljene vse ključne značilnosti waldorfskega izobraževalnega koncepta in njegovega vpliva na organizacijo waldorfske gimnazije. Zaradi navezave učnih vsebin na razvojne stopnje mladostnika smo opisali psihološko-razvojno ozadje, ki sovpada z načinom obravnave in izbiro književnih del v posameznem razredu. Na podlagi primerjave kurikuluma waldorfske in splošne gimnazije pri predmetu slovenščine smo prikazali drugačen način pristopa do poučevanja književnega pouka. Opisane in prikazane so vsebine, ki se obravnavajo v posameznem razredu waldorfske gimnazije, in podobnosti oz. razlike med izborom vsebin obeh gimnazij. V zadnjem poglavju smo s primerjavo učnih načrtov waldorfskih srednjih šol po svetu prikazali enotnost waldorfskega koncepta. Slovenski okvirni waldorfski gimnazijski kurikulum smo primerjali s tremi ameriškimi, dvema nemškima, avstrijskim, estonskim in angleškim kurikulumom waldorfskega srednješolskega izobraževanja.
Keywords: waldorfska pedagogika, waldorfska gimnazija, učni načrt, književnost, književni pouk
Published in DKUM: 02.10.2014; Views: 2038; Downloads: 287
.pdf Full text (801,40 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica