| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Spodbujanje jezikovne ustvarjalnosti pri predšolskih otrocih : magistrsko delo
Klara Merc, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Spodbujanje jezikovne ustvarjalnosti pri predšolskih otrocih smo v teoretičnem delu podrobneje predstavili ustvarjalnost in govor ter njuna razvoja pri otroku. Govorni razvoj otroka je odvisen od duševnega in telesnega razvoja, prav tako ima pomembno vlogo okolje, ki ga v večji meri predstavljajo družina, vrstniki in delo strokovnega delavca. Govor se razvija skozi razvojne stopnje, pri katerih so med otroki velike individualne razlike. Otrok se z ustvarjalnim izražanjem sporazumeva z okoljem. Predstavili smo teoretične vsebine jezikovne ustvarjalnosti in problematiko izvajanja le-te v vzgojno-izobraževalnih institucijah. V empiričnem delu smo raziskali, v kolikšni meri je mogoče spodbuditi jezikovno ustvarjalnost v obdobju 3 mesecev. Tako smo preverjali napredek kontrolne in eksperimentalne skupine pri pripovedovanju zgodbe ob sličicah miši, dežnika in ježa. Z eksperimentalno skupino smo med začetnim in končnim preverjanjem izvajali vodene in načrtovane dejavnosti za razvoj jezikovne ustvarjalnosti, ki smo jih oblikovali sami. Prišli smo do ugotovitev, da so otroci eksperimentalne skupine kljub časovno kratki raziskavi hitreje napredovali v jezikovni ustvarjalnosti kot otroci kontrolne skupine. Tako smo spoznali, kako pomembna je spodbuda in vaja za razvoj otrokove jezikovne ustvarjalnosti.
Keywords: ustvarjalnost, jezik, predšolski otroci, dejavnosti, govor
Published in DKUM: 11.11.2022; Views: 688; Downloads: 119
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Vpliv načela postopnosti na razvoj grafomotorike
Petra Cigole, Klara Merc, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Otroci se z vstopom v osnovno šolo srečujejo s procesom opismenjevanja, zato je pomembno, da jih uvedemo v grafomotoriko že v predšolskem obdobju. V diplomskem delu z naslovom Vpliv načela postopnosti na razvoj grafomotorike smo v teoretičnem delu predstavili opismenjevanje, motoriko, grafomotoriko, pridobivanje orientacije, grafomotorične vaje, poteze, motnje v razvoju grafomotorike, stranskost, upoštevanje načel in poslušanje. Namen empiričnega dela je bil ugotoviti začetno stanje v razvoju grafomotorike pri pet in šest letnih otrocih in kakšen bo napredek po trinajstih usmerjenih grafomotoričnih dejavnostih. Uporabili smo individualno obliko dela in na podlagi opažanj oblikovali grafomotorične vaje, s katerimi smo želeli odpraviti nepravilnosti, ki so se pojavile pri začetnem preverjanju. Načelu postopnosti smo sledili tako, da smo postopno zmanjševali formate in otrokom ponudili različna pisala glede na trdoto. Vzorec je zajemal 40 otrok mariborskega vrtca. Z otroki smo izvedli začetno in končno preverjanje, pri čemer smo v kontrolno listo beležili opažanja. Podatke smo analizirali, jih tabelarično prikazali in interpretirali. Rezultati so nam pokazali, da je večina otrok napredovala v razvoju grafomotorike pri drži telesa, prijemu pisala, upoštevanju smeri od leve proti desni in od zgoraj navzdol ter upoštevanju razmika.
Keywords: Predšolski otrok, grafomotorika, grafomotorične vaje, načelo postopnosti, navpična poteza, vodoravna poteza.
Published in DKUM: 19.07.2017; Views: 1869; Downloads: 305
.pdf Full text (2,43 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica