1. Formativno spremljanje pri pouku družbe : magistrsko deloKatja Potočnik, 2021, master's thesis Abstract: Formativno spremljanje je v zadnjih letih spodbudilo veliko zanimanja, saj poudarja pomen aktivne vloge učenca za izgradnjo kakovostnega in trajnega znanja. S tem namenom smo v magistrski nalogi predstavili pouk formativnega spremljanja pri predmetu družbe v 5. razredu. Naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu magistrske naloge je predstavljen predmet družbe, formativno spremljanje in sodelovalno učenje. V praktičnem delu magistrske naloge je predstavljen konkreten material (učna priprava, pripomočki, didaktične igre) za izvedbo tematskega sklopa zgodovinski razvoj pri predmetu družbe v 5. razredu, ki smo ga oblikovali sami. Uporabnost smo preverili v razredu na eni izmed Savinjskih osnovnih šol. Opažanja in potek pouka smo natančno opisali in predstavili. Ugotovili smo, da so otroci pri obravnavi učne snovi po elementih formativnega spremljanja bolj osredotočeni na delo in bolj motivirani, saj vedo, kaj je njihova naloga in kdaj bodo pri njej uspešni. Keywords: formativno spremljanje, družba, zgodovinski razvoj, 5. razred, učna priprava Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 1307; Downloads: 336
Full text (8,19 MB) |
2. Prehranjevalne navade učencev drugega in tretjega triletja osnovne šoleMateja Orthaber, Katja Potočnik, 2011, review article Abstract: Temelj zdravega prehranjevanja za otroke in mladostnike je pestra, kakovostna in raznovrstna prehrana, ki je dobra popotnica za nadaljnje življenje. Zato smo predstavili statistiko prehranjevalnih navad otrok in mladostnikov v osnovni šoli ter organizacijo šolske prehrane v naši državi. Osnovni namen raziskave je bil proučiti osnovne značilnosti prehranjevalnih navad učencev, njihovo mnenje in odnos do prehranjevanja doma in v šoli glede na starost, spol in šolo. Pokazalo se je, da med učenci različnega spola, starosti in kraja šolanja obstajajo razlike v prehranjevalnih navadah, v zadovoljstvu s šolsko prehrano in v drugih posebnostih prehranjevanja. Keywords: zdrava prehrana, prehranjevalne navade, učenci, osnovne šole Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 1442; Downloads: 136
Full text (79,51 KB) This document has many files! More... |
3. Presoja bivalnih pogojev in telesne kondicije v reji konj z ozirom na ustaljene izkušnje in znanstvena spoznanjaKatja Potočnik, 2017, master's thesis/paper Abstract: Cilj naloge je ugotoviti, ali skrbniki konj upoštevajo določbe Zakona o zaščiti živali oziroma ali upoštevajo strokovne standarde za dobro počutje konj. Standardi, ki smo jih preverili v okviru raziskave, zajemajo ustrezne bivalne prostore, nastilj, podlago, svetlobo, zračnost, izpust, pašo, krmo, dostop do sveže čiste vode in skrb za higieno krme. V nalogi smo ocenjevali tudi telesno kondicijo na skali od 1 do 9 (BCS – po Hennekeju). Gre za vizualno oceno in otipljive maščobne plasti na šestih delih konjevega telesa. V vzorec smo zajeli 130 namestitvenih lokacij za konje. Ugotovili smo ustrezno velikost individualnih boksov (minimalna velikost 3,7 m × 3,7 m) kot tudi hodnikov med boksi (širina vsaj 2,4 m) ter neustrezno velikost boksov v primerih nastanitev kobil z žrebeti, ki je večinoma manjša od minimalne predpisane (4,6 m × 4,6 m). Večina oskrbnikov nudi neustrezno velike pašnike glede na kapaciteto konj, ki so spuščeni na pašo. Konji, zajeti v vzorec, so bili večinoma v sprejemljivi, ustrezni in dobri (4–6) telesni kondiciji, kar kaže na ustrezno oskrbovanost konj z dnevnim obrokom krme. Konji imajo večinoma ustrezno urejeno tekališče, ogrado in pašnik, konji, ki prezimujejo zunaj, pa imajo ustrezno urejen nadstrešek in suho ležišče s steljo. Pri večini konj se redno izvaja pregled kopit. Vsi oskrbniki konjem omogočajo dostop do čiste vode ter jim zagotavljajo ustrezno pogostost krmljenja. Keywords: konji, pogoji namestitve, prehrana, telesna kondicija, standardi Published in DKUM: 11.07.2017; Views: 1860; Downloads: 289
Full text (3,30 MB) |
4. Ali program Ekošola prispeva k odgovornejšemu ravnanju učencev tretjega triletja?Katja Potočnik, Nika Golob, Darinka Sikošek, 2010, original scientific article Abstract: Okoljska vzgoja z vse večjim ozaveščanjem o okoljskih problemih in grožnjah o uničenju našega planeta Zemlje pridobiva čedalje pomembnejšo vlogo v vzgojno-izobraževalnem sistemu tako v svetu kot v Sloveniji. Osrednja tema članka se nanaša na raziskovanje odgovornega ravnanja učencev ekošol in šol, ki niso v projektu Ekošola, do okolja in njihovega okoljskega vpliva na starše oziroma na njihovo družino. Izvedena je bila anketa na treh osnovnih šolah v Sloveniji. Rezultati raziskave nakazujejo na dobro okoljsko ozaveščenost in posledično v večini primerov odgovorno ravnanje osnovnošolcev do okolja. Učenci večinoma ne vplivajo na ravnanje staršev do okolja, saj jih veliko meni, da starši pogosto ravnajo odgovorno do okolja, in prav družina je tista, ki je po njihovem mnenju glavni dejavnik vplivanja na razvijanje njihove pozitivne zavesti do okolja. Osnovna šola, bodisi Ekošola bodisi Zdrava ali katera koli druga šola, spodbuja razvoj odgovorne, okolju prijazne osebe in le v sodelovanju s starši so lahko dolgoročni cilji tudi doseženi. Keywords: vzgoja in izobraževanje, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, ekošola, osnovne šole Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2669; Downloads: 164
Full text (138,07 KB) This document has many files! More... |
5. |
6. ANALIZA KAKOVOSTI STORITEV TURISTIČNE AGENCIJEKatja Potočnik, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava kakovost storitev Turistične agencije ENZ.ZO in zadovoljstvo njihovih potnikov. V raziskavi smo z metodo anketiranja proučili raven zadovoljstva potnikov s posameznimi sestavinami storitev, kakovost izvedbe storitev in odnos do turistične agencije ENZ.ZO. Anketiranje smo izvajali v marcu 2009. Rešeno je bilo 27 anket, od skupno 60, torej je bila stopnja odziva 45%. Pri raziskavi ravni zadovoljstva potnikov s posameznimi storitvami, smo ugotovili, da so potniki večinoma zadovoljni s kakovostjo storitev, saj so anketiranci 11 od 21 dejavnikov kakovosti storitev ocenili višje od pričakovanja. Za ostalih 10 dejavnosti kakovosti storitev, s katerimi potniki niso bili zadovoljni, smo predlagali rešitve in usmeritve. Rezultati so pokazali, da potniki na najvišja mesta uvrščajo dejavnike, pri katerih je ključnega pomena odnos zaposlenih. Potniki pričakujejo prijaznost, urejenost, čistočo, strokovnost in podobne dejavnike, ki so v veliki meri povezani z dejavnostmi osebja turistične organizacije. Cilj turistične organizacije naj bo, da s svojimi storitvami zadovoljuje svoje potnike in poskuša celo preseči njihova pričakovanja. Vodstvo in zaposleni se morajo zavedati in posvečati pozornost naslednjim dejavnikom: kakovostno vodenje,ustrezna ponudba, imidž, inovativnost, dostopnost, videz, lokacija, urejenost poslovnih prostorov, prijazno in strokovno osebje. Keywords: kakovost, kakovost storitev, zadovoljstvo strank, imidž, turistična agencija. Published in DKUM: 06.05.2014; Views: 1846; Downloads: 196
Full text (748,77 KB) |
7. Mnenja potrošnikov in kmetov o gensko spremenjeni hrani, krmi in označevanju živil živalskega poreklaKatja Potočnik, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je bil proučen odnos javnosti do pridelovanja in uživanja gensko spremenjene hrane (GSH), predstavljen pojem genskega inženiringa, gensko spremenjenih organizmov (GSO) ter ugotovljene bistvene razlike v pogledih nanje s strani potrošnikov in kmetov. Opravljeni sta bili dve anketi med 504 potrošniki in 250 kmetovalci glede odnosa do GSO oz. GSH. Rezultati anket so pokazali, da je slovenska javnost na splošno seznanjena s pojmom GSO oz. GSH, vendar o tem ni dovolj informirana. Večinsko mnenje anketiranih je, da uživanje GSO ni varno in da bi na živilih morale biti oznake o njihovi sestavi in načinu pridobivanja. Tudi večina anketiranih kmetov je pozorna na vsebnost GSO v krmnih mešanicah za živali in v večini nasprotujejo gojenju GSR. Izvedeni so bili tudi 4 intervjuji. Prvi s predstavnikom mlekarne Celeia, drugi s predstavnico Pomurskih mlekarn, v tretjem je svoje mnenje podal zagovornik uporabe GSO in v zadnjem nasprotnik uporabe GSO. V večjih nakupovalnih centrih v Sloveniji (Spar, Lidl, Hofer in Tuš) ter v specializiranih trgovinah za prehrano malih živali (Ajka, Žaki in Aro ) je bila izvedena študija primera glede oznak sestave izdelkov, ki jih te trgovine ponujajo. Rezultati študije primera kažejo, da je hrana za male živali priznanih blagovnih znamk v večini označena, živila za ljudi, ki imajo to oznako pa so redka. Keywords: gensko spremenjeni organizmi (GSO) / gensko spremenjena živila (GSŽ) / označevanje GSO v hrani in krmi / javnomnenjska raziskava / Slovenija Published in DKUM: 23.10.2012; Views: 4353; Downloads: 416
Full text (1,93 MB) |
8. ODGOVORNO RAVNANJE OSNOVNOŠOLCEV DO OKOLJAKatja Potočnik, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljene glavne karakteristike okoljske vzgoje in bistveni elementi njenega vpeljevanja v osnovne šole. Opisan je koncept trajnostnega razvoja, ki se kot vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj vse bolj uveljavlja v slovenskih šolah. Povzete so tudi glavne značilnosti mednarodnega projekta Ekošola tako po svetu kot tudi pri nas in njegove prednostne naloge v programu osnovne šole. Osrednja tema se nanaša na raziskovanje odgovornega ravnanja učencev ekošol in šol, ki niso v projektu Ekošola, do okolja in njihovega okoljskega vpliva na starše oziroma njihovo družino. Izvedeni so bili anketa, ki je bila zasnovana na vzorcu 120 osnovnošolcev dveh ekošol in ene šole, ki ni vključena v projekt Ekošola, in dva intervjuja s koordinatoricama ekošol. Rezultati raziskave nakazujejo na dobro okoljsko osveščenost in posledično v večini primerov odgovorno ravnanje osnovnošolcev do okolja. Učenci večinoma ne vplivajo na ravnanje staršev do okolja, saj jih veliko meni, da starši pogosto ravnajo odgovorno do okolja in prav družina je tista, ki je po njihovem mnenju glavni dejavnik vplivanja na razvijanje njihove pozitivne zavesti do okolja. Osnovna šola, bodisi Ekošola bodisi Zdrava ali katera druga šola, spodbuja razvoj odgovorne, okolju prijazne osebe in le v sodelovanju s starši so lahko dolgoročni cilji tudi doseženi. Keywords: okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, ekošola Published in DKUM: 11.09.2009; Views: 3960; Downloads: 545
Full text (2,62 MB) |