1. Stališča staršev predšolskih otrok do vključevanja otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtcaKatja Krivec, 2016, master's thesis Abstract: Inkluzivni vrtec mora prepoznati in odgovoriti na različne potrebe svojih otrok, tako da se jim prilagaja vsebina, organizacija in načini izvajanja. Osnovni princip inkluzivnega vrtca je, da se vsi otroci učijo skupaj ne glede na težave in razlike, ki jih imajo. Za kvalitetno izvajanje inkluzije je pomembno, da je vzgojitelj pozitivno naravnan do vključevanja otrok s posebnimi potrebami (pozitivna stališča do otrok s posebnimi potrebami, njegovih znanj, pedagoških pristopov, metod dela …). Poleg tega je pomembno tudi dobro sodelovanje med strokovnjaki in med strokovnjaki ter starši, saj imajo slednji pomembno vlogo pri izdelavi individualiziranega programa za otroka s posebnimi potrebami.
Namen empirične raziskave je bil ugotoviti, kakšne so izkušnje staršev z otroki s posebnimi potrebami, kakšna so stališča staršev otrok brez posebnih potreb in otrok s posebnimi potrebami do vključevanja otrok z različnimi motnjami v redne oddelke vrtca in kakšna so stališča staršev do funkcioniranja otrok s posebnimi potrebami v rednih oddelkih vrtca in do funkcioniranja otrok brez posebnih potreb v takšnem oddelku. Instrument raziskave je bil anketni vprašalnik, zbrani podatki so bili obdelani s programom SPSS. Raziskovalni vzorec je zajel 202 starša otrok brez posebnih potreb in otrok s posebnimi potrebami. Rezultati kažejo, da imajo starši pozitivna stališča do vključevanja otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca.
Osveščanje staršev o različnih razvojnih motnjah, dodatno usposabljanje vzgojiteljev in njihovih pomočnikov ter še bolj skrbno načrtovano sodelovanje z drugimi strokovnjaki bi pripomoglo k lažjemu in uspešnejšemu vključevanju otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca. Keywords: vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca, otroci s posebnimi potrebami, stališča staršev Published in DKUM: 12.08.2016; Views: 3573; Downloads: 654 Full text (1,55 MB) |
2. NARAVOSLOVNI PROJEKT: OD JAJCA DO KOKOŠIKatja Krivec, 2015, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Naravoslovni projekt: od jajca do kokoši je bil spoznavanje in raziskovanje razvoja kokoši v primerjavi z nekaterimi drugimi živalmi s pomočjo projektnega dela. Otroci v starosti od 4 do 5 let so spoznavali značilnosti živali na zanimiv in zabaven način s pomočjo izkustvenega učenja. Tako smo jih najlažje spodbujali k naklonjenemu, spoštljivemu in odgovornemu odnosu do vseh živih bitij.
V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter vlogo vzgojitelja pri tem. V nadaljevanju smo opisali projektno in raziskovalno delo v vrtcu, ki bazirata na osnovi aktivnega učenja in raziskovanja ter neposrednih izkušnjah. Predstavljeno je tudi gojenje živali (piščančkov, polžev ahatnikov in vietnamskih paličnjakov) v vrtcu, ki poteka s pomočjo otrok.
Praktični del zajema osem različnih dejavnosti ter anketiranje otrok pred in po začetku dela. Projekt se je izvajal deset dni. Za vsak dan je napisana priprava s cilji, opisom ter vlogo vzgojitelja in otrok. Na koncu vsakodnevne priprave je podana še evalvacija izvedene dejavnosti z vsemi ugotovitvami. Keywords: jajce, kokoš, vietnamski paličnjaki, naravoslovje, predšolski otrok, projektno delo, raziskovanje Published in DKUM: 23.07.2015; Views: 3702; Downloads: 484 Full text (2,61 MB) |
3. POMEN ZGODNJEGA ODKRIVANJA RAKA PROSTATEKatja Krivec, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili pomen zgodnjega odkrivanja raka na prostati. Opisali smo dejavnike tveganja za nastanek raka na prostati ter bolezenske znake. Opisali smo tudi preiskave, ki se opravljajo v urološki ambulanti in kako se pacienti pripravijo na njih. V empiričnem delu smo predstavili rezultate opravljenega anketnega vprašalnika, ki smo jo izvedli med različno starostno populacijo moškega spola. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimnega elektronskega anketnega vprašalnika, kateri je bil zaprtega tipa. Ugotoviti smo želeli, ali so moški seznanjeni z rakom na prostati, ali prepoznajo dejavnike tveganja za nastanek raka prostate in ali moški prepoznajo znake za nastanek bolezni rak prostate. Ugotovili smo, da moški poznajo rak prostate, da ne poznajo dovolj dobro dejavnike tveganja za nastanek bolezni in da slabše prepoznajo znake za nastanek bolezni rak prostate. Keywords: prostata, rak prostate, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja, zdravstvena nega. Published in DKUM: 06.08.2013; Views: 2688; Downloads: 303 Full text (1,66 MB) |