1. Mnenja vzgojiteljev o medvrstniškem nasilju v vrtcu : diplomsko deloKatja Kovačič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Mnenja vzgojiteljev o medvrstniškem nasilju v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili nasilje in njegove oblike. Podrobneje smo predstavili medvrstniško nasilje, udeležence, ki so lahko prisotni, opredelili smo medvrstniško nasilje glede na spol in vlogo ter naloge vzgojitelja. V empiričnem delu smo s pomočjo spletne ankete izvedli raziskavo, v kateri so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev slovenskih, hrvaških in avstrijskih vrtcev. Raziskati smo želeli, katera vedenja otrok vzgojitelji uvrščajo v medvrstniško nasilje, katere so oblike nasilja, ki se najpogosteje pojavljajo v skupini, med katerim spolom se pojavljajo določene oblike nasilja, kateri je najpogostejši vzrok za pojav medvrstniškega nasilja, zanimalo nas je tudi, kako vzgojitelji ukrepajo, kadar se medvrstniško nasilje pojavi v skupini in na kakšen način ob pojavu le-tega sodelujejo s starši. Ugotovili smo, da se v vrtcih v večji meri pojavlja fizično nasilje in da največ anketirancev ravno »pretepanje« kot vedenje otroka uvršča k medvrstniškem nasilju. Ugotovljeno je bilo, da med nobenim spolom ne prihaja do spolnega nasilja in da največ anketirancev meni, da je vzrok za pojav medvrstniškega nasilja v vrtcu nasilje v družini, kjer otrok odrašča. Keywords: medvrstniško nasilje, predšolski otrok, vzgojitelji, vrtec, starši Published in DKUM: 12.12.2024; Views: 0; Downloads: 47
Full text (1,82 MB) |
2. Spodbujanje razvoja slepih in slabovidnih dojenčkov in malčkov s pomočjo tipnih knjig in malega prostoraKatja Kovačič, 2019, master's thesis Abstract: Zgodnje otroštvo zajema prva tri leta otrokovega življenja in je ključnega pomena pri razvoju vsakega posameznika. V tem času se postavljajo temelji za nadaljnji razvoj na vseh področjih (motorični razvoj, zaznavni razvoj, kognitivni razvoj in govor, socialni razvoj …). Pomembno je, da starši otrokom v tem obdobju otrokom zagotavljamo ustrezne spodbude in okolje prilagajamo tako, da v kar največji meri razvijajo svoje potenciale. Enako velja tudi za slepe in slabovidne dojenčke in malčke. Zaradi okvare vida moramo pri njih sistematično razvijati ostala čutila, da lahko s pomočjo kompenzacijskih strategij dosegajo enake cilje in rezultate, kot polnočutni otroci. Njihov razvoj lahko spodbujamo ob pomoči prilagojenih pripomočkov. Najbolje je, da učenje in raziskovanje sveta okoli njih poteka preko igre. Pri tem si lahko učinkovito pomagamo s tipnimi knjigami, prilagojenimi najmlajšim otrokom, in z malim prostorom, v okviru katerega otrok aktivno raziskuje okolico. Oba pripomočka vplivata na razvoj grobe in fine motorike, orientacije in koordinacije, na trening čutil, krepitev pozornosti in vztrajnosti, širjenje besednega zaklada in pojmovno zavedanje. Keywords: slepi, slabovidni, tipne knjige, mali prostor, pristop aktivnega učenja Published in DKUM: 13.11.2019; Views: 1965; Downloads: 305
Full text (7,49 MB) |
3. Primerjava bančnega zavarovalništva v Sloveniji in izbranih državahKatja Kovačič, 2016, master's thesis Abstract: Težnja po medsebojnem povezovanju finančnih institucij je v zadnjih desetletjih v porastu. Tako tudi banke in zavarovalnice iščejo nove možnosti za dodatno izkoriščanje skupnih prodajnih poti. Povezovanje bank in zavarovalnic, ki se je sprva pojavilo v osemdesetih letih prejšnjega stoletja v Franciji, in se v zadnjih dvajsetih letih vedno bolj uveljavlja na način, da banke v svojih poslovnih mrežah tržijo zavarovalniške produkte, imenujemo bančno zavarovalništvo.
V magistrskem delu smo v teoretičnem delu predstavili pojav bančnega zavarovalništva, njegovo zgodovino in ključne dejavnike, ki vplivajo na uspeh le-tega. V empiričnem delu smo deskriptivno analizirali pojav v svetovnem merilu, tako v Sloveniji kot v nekaterih svetovnih državah: Franciji kot »zibelki« bančnega zavarovalništva, Združenih državah Amerike in Mehiki kot predstavnicah ameriškega področja in Indiji kot predstavnici azijsko – pacifiškega področja. Povzetek analize predstavlja primerjava značilnosti bančnega zavarovalništva v navedenih regijah.
V drugem delu empiričnega dela smo primerjali deleže bančnega zavarovalništva v izbranih državah Evropske unije in tako potrdili oz. zavrgli tri hipoteze in eno podhipotezo.
Z opisnim pristopom ter delno s primerjavo deležev bančnega zavarovalništva smo prikazali, da je bančno zavarovalništvo v posameznih državah različno uveljavljeno ter da slovenske banke in zavarovalnice na področju bančnega zavarovalništva ne dosegajo povprečja držav članic Evropske unije.
S pomočjo statistične metode koeficienta korelacije in razsevnega diagrama smo raziskali povezanost spremenljivk: delež bančnega zavarovalništva pri življenjskih in neživljenjskih zavarovanjih ter bruto družbeni proizvod in delež bančnega zavarovalništva pri življenjskih in neživljenjskih zavarovanjih ter skupna premija na prebivalca.
Pri tem smo ugotovili, da je negativna povezanost večja med deležem bančnega zavarovalništva ter bruto družbenim proizvod pri življenjskih zavarovanjih kot neživljenjskih zavarovanjih.
Prav tako pa smo potrdili, da obstaja večja negativna povezanost med deležem bančnega zavarovalništva ter skupno premijo na prebivalca pri življenjskih zavarovanjih kot neživljenjskih zavarovanjih.
Kljub dejstvu, da se je razvoj bančnega zavarovalništva v Sloveniji pričel šele ob koncu preteklega stoletja, pa ima bančno zavarovalništvo v Sloveniji velik potencial za nadaljnji razvoj, kar je predstavljeno tudi v nalogi. Keywords: bančništvo, zavarovalništvo, bančno zavarovalništvo, primerjava, analiza stanja, Slovenija, svet Published in DKUM: 27.05.2016; Views: 1705; Downloads: 170
Full text (1,08 MB) |
4. Obdavčitev nepremičnin v Republiki Sloveniji in Republiki Hrvaški : diplomsko deloKatja Kovačič, 2007, undergraduate thesis Keywords: nepremičnine, davki, obdavčenje, vrednotenje, kapital, financiranje, davek od dohodka, premoženje, davek na dodano vrednost, davek od dobička, dedovanje, zemljišča, trg, Slovenija, Hrvatska, mednarodne primerjave, učinkovitost, ocenjevanje, zakonodaja, zakoni Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2632; Downloads: 174
Full text (536,14 KB) |
5. Vzgoja in izobraževanje v Stari GrčijiKatja Kovačič, 2009, undergraduate thesis Abstract: Vzgajanje in izobraževanje otrok ter mladine sta izjemno pomembna elementa vsakega naroda. Znanje, duhovna razgledanost in razvijanje spretnosti ter sposobnosti imajo že od nekdaj velik pomen in tega so se zavedali že v antičnih časih. In prav zaradi tega je Grčija v času svojega zgodovinskega razvoja, pod vplivom družbenih, gospodarskih, kulturnih in političnih sprememb, zaradi katerih je prišlo tudi do potreb po širši in globlji izobrazbi, začela ustanavljati šole. Do formiranja prvih šol je prišlo okrog 6. stoletja pr. Kr., posledično pa tudi do pojava poklicnih učiteljev. Šole so obiskovali le dečki, ki so bili v njih deležni predvsem elementarnega znanja (branje, pisanje računanja), veliko pozornosti pa so namenjali tudi telesni vzgoji. V 5. stoletju pr. Kr. se je s prihodom sofistov začelo uveljavljati tudi neke vrste višje izobraževanje. V antični Grčiji je prišlo tudi do nastanka prvih pedagoških idej in teorij, ki so nato s Sokratom, Platonom, Izokratom in Aristotelom postavile temelje za razvoj pedagogike kot znanosti. Keywords: vzgoja, izobraževanje, paideia, zgodovina pedagogike, antika, Grčija Published in DKUM: 13.08.2009; Views: 12922; Downloads: 2215
Full text (1,09 MB) |