1. Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnostiKatja Janžič, 2018, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo.
Namen diplomskega dela je vključiti in generirati spekter različnih gledaliških iger v drugem starostnem obdobju, izvesti, evalvirati in reflektirati dejavnosti. Opazovati vpliv gledaliških dejavnosti na otrokov kognitivni, motorični in socialno-čustveni razvoj.
Osnova dejavnosti je začrtana na segmentu igre. Nadgradnja tega so gledališke igre. Otroke usmerijo v izkustvo določene situacije in ob tem doživijo novo spoznanje. Ponujene vsebine otroku omogočajo možnost celostnega razvoja. Vplivajo na otrokove miselne procese, način mišljenja, spodbujajo otrokovo motorično odzivnost, kreativnost, domišljijo, doživljanje in socialno interakcijo. Spoznavajo pojem sodelovanje v interakciji z drugimi, ob vsem tem doživljajo občutek ugodja, sproščenosti in sprejetosti. To je ključ za otrokovo dobro počutje, delovanje in njegov konstruktiven, nadaljnji razvoj. Kot dodano vrednost h gledališkim dejavnostim smo vpeli tudi področje narave. Smotrno smo se odločili, da otrokom predamo znanje in vplivamo na razumevanje njene spremenljivosti ter pojavov, ki jih zasledimo. Vso to znanje smo preoblikovali in zapisali v skrbno načrtovane priprave.
Povzamemo, da smo z dejavnostmi uresničili zastavljene cilje, jih celostno spoznali, doživeli, izrazili, evalvirali in realizirali. Keywords: igra, gledališka igra, kreativna dramska vzgoja, otrok in njegov razvoj, naravoslovne vsebine, vzgojitelj Published in DKUM: 27.09.2018; Views: 643; Downloads: 37 Full text (3,00 MB) |
2. Mednarodna primerjalna analiza študijskih programov s področja računovodstvaKatja Janžič, 2018, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo primerjali enaindvajset fakultet iz trinajstih različnih držav, pri katerih smo podrobneje analizirali 41 študijskih programov na podlagi: števila obravnavanih stopenj po šolah, trajanja dodiplomskih in magistrskih študijskih programov ter pridobljene ECTS, šolnine dodiplomskih in magistrskih študijskih programov, jezika poučevanja pri dodiplomskih in magistrskih študijskih programih, obsega praktičnega usposabljanja pri dodiplomskih in magistrskih študijskih programih, vpisnih pogojev dodiplomskih in magistrskih študijskih programov, pridobljenih mednarodnih akreditacij obravnavanih fakultet in osredotočenja študijskih programov na področju računovodstva v obliki ECTS.
Pri primerjavi študijskih programov smo izhajali iz v naprej postavljenih hipotez. Ugotovili smo, da so si dodiplomski programi, v primerjavi z magistrskimi, med seboj bolj podobni (pri trajanju programa, vpisnih zahtevah in tudi šolnine so višje). Ker smo med seboj primerjali veliko fakultet angleško govorečih držav (4 dodiplomske študijske programe Velike Britanije, 4 študijske programe s Škotske in 10 študijskih programov z Irske), je prevladujoč jezik poučevanja angleščina in tako je posledično pri večini vpisnih zahtev potrebno znanje angleškega jezika.
Ob primerjavi študijskih programov smo se dotaknili tudi primerjave fakultet, ki ponujajo te programe. Iz zbranih podatkov smo ugotovili, katera šola po našem mnenju ponuja najbolj kakovostne posamezne študijske programe, pri čemer smo kot pomembni značilnosti za pridobitev kakovostnega znanja iz računovodstva navedli pridobljene mednarodne akreditacije računovodskih študijskih programov in namenitev pozornosti v obliki ECTS tistim študijskim predmetom, ki so večinoma osredotočeni na področju računovodstva. Keywords: Računovodstvo, študijski programi, primerjava, visokošolske ustanove. Published in DKUM: 19.07.2018; Views: 1260; Downloads: 146 Full text (2,17 MB) |
3. ZAGOTAVLJANJE NADZORA NAD DELOM RAČUNOVODJEKatja Janžič, 2014, undergraduate thesis Abstract: Računovodja nosi veliko odgovornost, saj ima pomembno vlogo pri poslih, ki se odvijajo v gospodarstvu. Poročila, dostopna javnosti, morajo biti narejena v skladu s predpisi in zakoni. Računovodja mora biti obveščen o vseh zakonskih spremembah in novostih. Za pridobitev teh znanj je zaželeno dodatno usposabljanje izven podjetja, redno spremljanje novic na spletnih straneh (Računovodja.com, AJPES, DURS, Uradni list, PIS …), prebiranje časopisov (Finance), strokovnih revij (IKS) …
Ker zaključna letna poročila predstavljajo pomemben vpogled v stanje podjetja, morajo predstavljati realno stanje podjetja. Informacije o tem zanimajo predvsem lastnike družbe, delničarje, zaposlene, kreditodajalce … Da bi javnosti predstavili realno stanje, opravljajo podjetja nadzor nad delom. Nadzor v samih podjetjih imenujemo kontroliranje. Nadzoru, ki ga opravlja zunanja strokovna oseba, pa pravimo revidiranje in inšpiciranje. Z revidiranjem si podjetja dvignejo ugled in raven zaupanja, zato se tudi podjetja, ki jim po zakonu ni potrebno, odločajo za ta način dokazovanja.
Ugotovila sem, da tudi računovodska poročila niso vedno povsem realna, da tudi pri delu računovodje lahko pride do napak. V računovodstvu niso nujno zaposlene strokovne osebe, zato računovodskim poročilom ni moč popolnoma zaupati. Keywords: računovodski nadzor, sodila in metode, zakon, odgovornost računovodje, računovodske napake. Published in DKUM: 24.10.2014; Views: 1977; Downloads: 194 Full text (589,23 KB) |