| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
KRIMINOLOŠKI VIDIKI TRGOVINE Z LJUDMI
Katja Drnovšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Trgovina z ljudmi je pojav, ki ga lahko spremljamo skozi večji del človeške zgodovine in se najpogosteje pojavlja kot zloraba z namenom prostitucije druge osebe, prisilno delo, suženjstvo ali suženjstvu podobne oblike in kot odstranitev organov za namen nelegalne transplantacije. V preteklosti je bila trgovina z ljudmi marsikje sprejemljivo ravnanje, danes pa je praktično povsod prepovedana. Žrtve so lahko vseh starosti, stopenj izobrazbe, obeh spolov, iz različnih ekonomskih, socialnih in kulturnih okolij. Kljub temu pa največji delež žrtev prihaja iz posebej ranljivih kategorij — ženske in otroci iz revnejših okolij, kjer se srečujejo z ekonomskimi težavami, visoko stopnjo brezposelnosti, zapostavljanjem in diskriminacijo, nasiljem in kriminaliteto ter nizko stopnjo izobrazbe. Ker si želijo izboljšati svoje življenje, hkrati pa imajo idealizirane predstave o življenju in delu v tujini, so takšne osebe lahek plen trgovcev, ki so večinoma člani organiziranih hudodelskih združb. Ti izkoristijo njihov položaj in jih novačijo s pomočjo groženj, fizične sile in prevare, po prehodu meje pa jih novi lastniki običajno zasužnjijo z odvzemom dokumentov in zahtevo, da z delom odplačajo dolg v znesku, ki ga je lastnik moral za njih plačati trgovcem. Natančne podatke o številu žrtev trgovine z ljudmi in o storilcih je zaradi neenotne metodologije raziskav, neusklajenosti med nevladnimi organizacijami in policijo ter zaradi iznajdljivosti storilcev težko dobiti, grobe ocene pa govorijo o več milijonih žrtev na leto in o bajnih zaslužkih trgovcev z ljudmi. Pojav poskušajo države omejiti z mednarodnim sodelovanjem, z enotno zakonodajo in s pomočjo mednarodnih, vladnih in nevladnih organizacij, na katere se žrtve najpogosteje obrnejo. Kljub trudu mednarodne skupnosti je trgovina z ljudmi še vedno ena od najhitreje rastočih kriminalnih dejavnosti. V diplomski nalogi sem s pomočjo deskriptivne, primerjalne in v manjši meri analitične metode razložila težave z definicijo trgovine z ljudmi, navedla značilnosti pojava in njegove oblike, predstavila njegovo razširjenost v svetu, v Evropi in v Sloveniji in vzroke za njo, opisala skupne značilnosti žrtev in navedla oblike pomoči, ki jo nudijo vladne in nevladne organizacije ter na kratko predstavila pravne vire, ki obravnavajo trgovino z ljudmi in načine pregona.
Keywords: trgovina z ljudmi, prostitucija, trgovina z organi, prisilno delo, suženjstvo, organizirani kriminal, žrtve, trgovci z ljudmi, dolgovna odvisnost
Published: 02.09.2010; Views: 2390; Downloads: 447
.pdf Full text (455,42 KB)

2.
PLANIRANJE STRATEŠKEGA RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA KAR BAR, S. P.
Katja Drnovšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Za podjetja je pomembno, da se razvijajo na vseh področjih, saj tako lahko ostanejo konkurenčna in uspešna. Razvoj podjetja je treba planirati, za kar moramo dobro poznati podjetje in njegovo okolje. V diplomskem projektu planiramo strateški razvoj podjetja KAR bar, s. p., ki se ukvarja z gostinsko dejavnostjo. Na podlagi podatkov, ki smo jih pridobili z intervjujem, ki smo ga opravili z lastnikom podjetja KAR bar, s. p., in podatkov, ki jih o podjetju vemo, saj podjetje osebno dobro poznamo, zapišemo vizijo podjetja. V sklopu politike podjetja opredelimo poslanstvo, smotre in temeljne cilje proučevanega podjetja. V nadaljevanju zapišemo interesne potenciale notranjih in zunanjih udeležencev podjetja KAR bar, s. p., ter opredelimo strategije in strukture proučevanega podjetja. Planiramo tudi strateški razvoj podjetja KAR bar, s. p., kjer določimo njegova strateška poslovna področja, vrednote ključnih udeležencev in prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Določimo strateške razvojne možnosti podjetja in navedemo program razvoja podjetja KAR bar, s. p., za naslednja tri leta, ki je eden izmed ključnih elementov diplomskega projekta, saj z zapisom programa razvoja podjetja KAR bar, s. p., proučevanemu podjetju damo smernice za nadaljnji razvoj.
Keywords: razvoj podjetja, vizija, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, strateški razvoj, program razvoja.
Published: 06.11.2017; Views: 235; Downloads: 39
.pdf Full text (1,26 MB)

3.
Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica