| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 37
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
2.
VPLIV IZBRANIH INSTITUCIONALNIH IN INDIVIDUALNIH DEJAVNIKOV NA PODJETNIŠKO AKTIVNOST TER NJIHOVA POVEZAVA Z GOSPODARSKIM IN DRUŽBENIM NAPREDKOM
Katja Crnogaj, 2012, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji proučujemo vpliv institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihovo povezavo z gospodarskim in širšim družbenim napredkom. Pri tem se srečujemo z različnimi perspektivami podjetništva in različnimi potrebami nacionalne politike, zato je pomembno, da najprej natančno razumemo podjetniške dejavnike in vzpostavimo celovitejši okvir, ki omogoča umestitev podjetništva v jedro konkurenčnosti nacionalne ekonomije. Največjo oviro tovrstnemu proučevanju predstavlja odsotnost splošno sprejete definicije podjetništva, kar predstavlja velik izziv za merjenje in primerjavo podjetništva v mednarodnem okolju in skozi čas. Tudi v primeru poenotenja glede primerne opredelitve podjetništva je težko najti merilno orodje, ki se ujema z izbrano terminologijo. Obstoječe podjetniške mere morajo biti skrbno izbrane in interpretirane, da lahko upoštevamo njihovo relevantnost za politične odločitve. Kompleksno je tudi ugotavljanje podjetniških učinkov, kjer smo v središče obravnave postavili vpliv podjetniške aktivnosti na gospodarsko rast, ki se preliva v stabilen in trajnostni gospodarski ter družbeni razvoj. Omejitve trdih pokazateljev gospodarske rasti, kot je BDP, so znane, zato smo okvir proučevanja razširili z upoštevanjem pokazateljev družbenega napredka, ki se odražajo v osebnem (človekovem) razvoju in trajnostnem razvoju družbe. Osrednji cilj doktorske disertacije je operacionalizacija široko zastavljenega modela proučevanja z namenom oblikovanja ustreznih izhodišč oblikovalcem podjetniške politike. Cilj raziskave je preveriti, ali in v kolikšni meri se povezava med podjetništvom in gospodarsko rastjo ter družbenim napredkom razlikuje med razvitimi in manj razvitimi državami, ter opredeliti v tem okviru pomembne vplivne dejavnike. Iz pregleda literature in različnih empiričnih študij je razvidno, da so raziskovalci doslej namenjali pozornost le posameznim dejavnikom podjetništva, ne pa tudi dovolj celovito – z upoštevanjem in operacionalizacijo individualne in makro ravni obenem. Pri operacionalizaciji raziskovalnega modela se osredotočamo na podatke, ki združujejo informacije o posameznikih, državah in času ter omogočajo raziskovanje vplivnih dejavnikov podjetniške aktivnosti glede na doseženo stopnjo gospodarske razvitosti države. Na tej osnovi smo si zastavili kompleksno raziskovalno vprašanje o tem, ali je mogoče vzroke za odkritje in ovrednotenje poslovne priložnosti ter pričetek podjetniške aktivnosti iskati v dejavnikih institucionalnega okolja, v katerih se priložnosti porajajo, in značilnostih posameznikov, ki jih izkoriščajo. Ugotavljali smo, ali je na ta način vzpostavljena povezava z gospodarskim in družbenim napredkom ter zagotovljena jasnejša slika oblikovalcem političnih ukrepov za pospeševanje podjetništva. Ker so v zadnjih letih različni viri podatkov privedli do protislovnih in nezadostnih empiričnih ugotovitev, smo v disertaciji na enem mestu sistematično prikazali, s katerimi pomembnejšimi mednarodno primerljivimi merami, ki so pomembne za sprejemanje in analizo političnih odločitev za povečevanje podjetniškega potenciala, se lahko merijo podjetniška aktivnost in opredeljeni vplivni dejavniki podjetništva. Na tej osnovi smo operacionalizirali zastavljeni model proučevanja podjetniškega procesa in njegove komponente v povezavi z gospodarsko rastjo in družbenim napredkom. Z upoštevanjem dveh različnih ravni obravnave smo potrdili pomen razlikovanja med posameznimi tipi podjetništva in njihovimi učinki v različnih gospodarskih okoljih.
Keywords: podjetništvo, individualne značilnosti podjetnika, dejavniki institucionalnega okolja, poslovne priložnosti, podjetniška aktivnost, merjenje podjetništva, gospodarska rast, gospodarski in družbeni napredek, podjetniška politika
Published: 21.09.2012; Views: 2006; Downloads: 518
.pdf Full text (5,12 MB)

3.
4.
5.
Gender differences in networking of Slovenian SME's
Karin Širec, Katja Crnogaj, 2009, original scientific article

Abstract: Today, there is an indisputable fact that entrepreneurial (business) success derives from the establishment of mutual connection and cooperation, thereby presenting the essence of economic activities. The so-called networking economy has come to the forefront and is reflected in the networking activities of organizations, companies, and entrepreneurs. This paper investigates networking activities between enterprises and organizations (business networking) as well as entrepreneurs' personal networking (entrepreneurial networking). Fundamental research question is: Does networking in Slovenian small and medium-sized companies' differ between male and female entrepreneurs and the companies they are directing? The empirical research revealed interesting findings with regard to certain differences among Slovene SMEs with respect to gender (male versus female). Meanwhile, the research identified linkages between investigated dimensions-namely, entrepreneurs' personal networking and business networking. Although significant domestic and international literature considers networking to be extremely important for enterprises' and entrepreneurs' success, it can be concluded that this is a relevant research topic. Companies as well as entrepreneurs can no longer be successful as individuals because the new information economy is driven by the economics of networks.
Published: 30.05.2012; Views: 995; Downloads: 21
URL Link to full text

6.
The impact of applied strategies and competitive advantage creation on SME growth
Karin Širec, Katja Crnogaj, 2010, original scientific article

Abstract: Today's market conditions are forcing companies to adapt to changes in order to survive, grow, and be competitive. Such changes include a variety of strategic perspectives and constant creation and sustainability of competitive advantages, thereby enabling companies to compete and innovate in a dynamic environment. Previous studies have revealed that companies differ in their strategic orientation, with less empirical evidence showing their connections with companies' growth. Therefore, this paper investigates (based on the principles of entrepreneurship theory) the impact of applied strategies and elements of competitive advantage creation in small and medium-sized companies (SMEs) on companies' growth as operationalized through employment, sales, and assets growth (N = 201). Quantitative business research methods were used. The empirical research reveals interesting findings with regard to certain differences among Slovenian SMEs with respect to companies' strategic orientation. Firms' success as well as growth is a key to economic development and to the creation of wealth and employment. Therefore, more comprehensive understanding of this phenomenon is vital for future knowledge about factors that support and deter small firms' growth.
Published: 29.05.2012; Views: 1303; Downloads: 25
URL Link to full text

7.
8.
Usihanje podjetništva v Sloveniji
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2012, scientific monograph

Published: 10.07.2015; Views: 4779; Downloads: 31
URL Link to full text

9.
10.
Kritični pregled mednarodno primerljivih mer podjetniške aktivnosti
Katja Crnogaj, Miroslav Rebernik, 2013, review article

Abstract: Številne raziskave, ki postavljajo podjetništvo v središče proučevanja, še zlasti tiste, ki raziskujejo vpliv podjetništva na gospodarsko rast in razvoj, pogosto ne nudijo dovolj celovite opredelitve in celovitih podjetniških mer za poglobljeno empirično preverjanje. Ker predstavljata merjenje in mednarodna primerjava podjetništva in njegovih rezultatov velik izziv, moramo podjetniške mere skrbno izbrati in interpretirati, da jih je mogoče pravilno upoštevati pri pripravi priporočil oblikovalcem podjetniške politike. V prispevku zato natančneje opredeljujemo najpogosteje uporabljane mere podjetniške aktivnosti na nacionalni ravni, njihove prednosti in slabosti ter morebitna stičišča.
Keywords: podjetje, podjetništvo, aktivnosti, politika podjetja
Published: 21.12.2015; Views: 681; Downloads: 13
URL Link to full text

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica