1.
Odziv logističnega podjetja na izziv 4PLKatja Berglez, 2016, master's thesis/paper
Abstract: V magistrskem delu smo predstavili oskrbovalno verigo in zunanje izvajanje dejavnosti oziroma outsourcing. Opisali smo ponudnike logističnih dejavnosti in podrobneje predstavili tretje (3PL) in četrte osebe v logistiki (4PL), poleg tega pa smo med seboj primerjali in predstavili ponudnike logističnih storitev od 2PL do 6PL. Ugotovili smo, da je razlika med ponudniki logističnih storitev v celovitosti njihovega izvajanja, saj druge osebe v logistiki izvajajo tradicionalne logistične dejavnosti, medtem ko šeste osebe v logistiki temeljijo na informacijski tehnologiji in imajo visoko učinkovit sistem. Dobili smo vpogled, kakšne so značilnosti, prednosti in slabosti zunanjega izvajanja dejavnosti v Sloveniji in tujini. Ugotovili smo, da je na slovenskem trgu veliko zanimanje za zunanje izvajanje dejavnosti, saj podjetja v tem vidijo prednost, za zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing) pa raje uporabljajo pomožne dejavnosti v podjetju. Zunanje izvajanje dejavnosti v tujini narašča, ker je pri njih že utečeno poslovanje kot ponudnik 4PL, saj se ponekod že odločajo za delovanje kot 5PL. Poslovanje kot ponudnik 4PL je dražje, zato je primerno za velika globalna podjetja, ki izvajajo celovitejše storitve. V raziskavi smo se osredotočili na slovenski trg; med logističnimi podjetji smo izvedli anketni vprašalnik o zunanjem izvajanju dejavnosti in odzivu 4PL v Sloveniji. Ugotovili smo, da večina logističnih podjetij deluje kot ponudnik logističnih storitev in da na slovenskem trgu prevladujejo ponudniki 2PL in 3PL. Redkokatero podjetje želi v svoje poslovanje uvesti izključno 4PL in opustiti poslovanje kot ponudnik 3PL. Za podrobnejši vpogled, kako poteka zunanje izvajanje dejavnosti v določenem podjetju in kakšen je odziv podjetja na 4PL, smo opravili intervju s podjetjem, ki deluje kot ponudnik 3PL. Ugotovili smo, da podjetje Intereuropa d. d. kot ponudnik celovitih logističnih storitev deluje predvsem kot 3PL, vendar pa imajo tudi stranke, za katere delujejo kot 4PL, zato je njihov odziv na 4PL pozitiven in bodo v prihodnosti delovali kot kombinacija 3PL in 4PL.
Keywords: logistika, oskrbovalna veriga, zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing), 3PL, 4PL
Published in DKUM: 15.11.2016; Views: 1951; Downloads: 173
Full text (1,19 MB)