1.
PROSTI ČAS MLADIH V TRETJEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU OSNOVNE ŠOLEKatarina Kodba, 2015, master's thesis
Abstract: Prosti čas je sestavni del človekovega življenja in delovanja. Dandanes se družbe vedno bolj demokratizirajo, delovni procesi pa avtomatizirajo. Pomanjkanje prostega časa je tako le ena od posledic. Moramo se zavedati, da je prosti čas nujno potreben za vsestranski razvoj posameznika in da je treba za boljše uresničevanje prostega časa le-tega skrbno organizirati. Prosti čas nam pomaga pri oblikovanju lastne osebnosti, nudi nam sprostitev in nam pomaga pri opravljanju vsakodnevnih obveznosti. Prav zato moramo prosti čas izrabiti čim kakovostneje. V teoretičnem delu magistrske naloge smo osmislili pojem prostega časa, zanimalo nas je, kakšne so funkcije prostega časa, podrobneje pa smo si pogledali tudi, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na prosti čas in njegovo preživljanje. Našteta in opisana so tudi načela prostega časa, ki veljajo kot smernice za dejavnosti prostega časa. Posebno poglavje je namenjeno razvoju interesnih dejavnosti skozi čas, zanimalo pa nas je tudi, kakšen pomen imajo interesne dejavnosti, ki jih obiskujejo osnovnošolci, ter kakšne posledice ima udejstvovanje v interesnih dejavnostih pri preživljanju prostega časa osnovnošolcev. V empiričnem delu naloge smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, koliko prostega časa imajo osnovnošolci tretjega vzgojno izobraževalnega obdobja ter kje, kako in s kom največkrat preživljajo svoj prosti čas. Učence, ki smo jih izbrali za vzorec populacije, smo vprašali po njihovem mnenju, kaj jim predstavlja prosti čas in ali imajo v svojem urniku obveznosti dovolj prostega časa. Zanimalo nas je tudi, pri katerih interesnih dejavnostih izven šole sodelujejo in kolikokrat na teden. Ugotavljali smo, zakaj se odločajo za interesne dejavnosti in koliko časa dnevno namenijo učenju oziroma šolskim obveznostim.
Keywords: prosti čas, družbe, interesne dejavnosti, osnovnošolci
Published in DKUM: 25.03.2016; Views: 2010; Downloads: 205
Full text (1,14 MB)