| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 299
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Neposredne naložbe slovenskih podjetij v tujini, dejavniki in pričakovan vpliv gospodarske krize, povzročene s covidom-19
Kaja Vrbnjak, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo prikazuje dejavnike neposrednih tujih investicij in vpliv gospodarske krize, povzročene s covidom-19, na ekonomske kazalce ter strukturo slovenskih neposrednih investicij v tujini. Osrednji namen magistrskega dela je bila izvedba raziskave o vplivu gospodarske krize, povzročene s covidom-19, na NTI in primerjava pomembnosti dejavnikov neposrednega investiranja slovenskih podjetij v tujino pred in po nastopu gospodarske krize. V teoretičnem delu so na podlagi pregleda obstoječe literature predstavljeni pojmi internacionalizacija, neposredne tuje investicije (NTI) ter oblike in dejavniki NTI. Prav tako smo predstavili epidemijo covid-19 in njen vpliv na gospodarsko rast v Sloveniji, v državah EU in drugih. Predstavili smo sprejete ukrepe Evropske komisije za omejitev posledic epidemije ter vpliv gospodarske krize na mednarodno trgovino in NTI v razvitih in nerazvitih državah. V okviru empiričnega dela smo podatkovno prikazali obseg slovenskih neposrednih tujih investicij v zadnjih desetih letih, strukturo slovenskih NTI po državah prejemnicah, dejavnostih. V empiričnem delu magistrske naloge smo s spletnim anketnim vprašalnikom preverjali vpliv epidemije covida-19 na neposredno investiranje anketiranih podjetij v tujini. Raziskovali smo razliko v pomembnosti dejavnikov in ovir pri neposrednem investiranju podjetij pred in po nastopu gospodarske krize, povzročene s covidom-19. Ugotovili smo, da se je pomembnost dejavnika rast tujega trga, torej potencialnega trga, kjer bodo anketirana podjetja ustanovila nove podružnice oziroma kamor bodo neposredno investirala po nastopu gospodarske krize, povečala. Pomembnost ovire plačilna nedisciplina v državi prejemnici investicij se je pri neposrednem investiranju anketiranih podjetij v tujino po nastopu gospodarske krize povečala. Nadalje smo ugotovili, da se pomembnost ovire pomanjkanje znanja in informacij pri investiranju anketiranih podjetij v tujini po nastopu gospodarske krize ne razlikuje glede na velikost njihovega matičnega podjetja. Rezultati analize so pokazali, da bo prisotnost slovenskih podjetij na tujem trgu v obliki neposredne investicije po nastopu gospodarske krize pomembnejša, kot je bila pred krizo. Raziskava kaže, da bo zaradi gospodarske krize poslovanje anketiranih podjetij (neposredne tuje naložbe) v tujini bolj prizadeto kot poslovanje domačega podjetja. Nadalje smo ugotovili, da bo 50 % anketiranih podjetij po nastopu gospodarske krize svoje neposredne naložbe v tujini ohranilo na obstoječi ravni, 29 % anketiranih podjetij pa bo neposredno naložbo v tujini zmanjšalo ali pa se umaknilo iz trga. Le majhen delež anketiranih podjetij (21 %) bo svoje neposredne naložbe v tujini po sedanji gospodarski krizi povečalo.
Keywords: neposredne tuje investicije, dejavniki NTI, gospodarska kriza, sprejeti ukrepi, covid-19.
Published: 09.02.2021; Views: 184; Downloads: 80
.pdf Full text (2,01 MB)

2.
Poučevanje računalništva v osnovni šoli - primerjava kurikulumov izbranih držav
Kaja Beriša, 2020, master's thesis

Abstract: Računalništvo se kot predmet uvaja v kurikule mnogih držav, saj se sodobna družba vedno bolj zaveda pomena računalništva za to, da bi bila uspešna. Slovenski šolski sistem v osnovni šoli obveznega predmeta računalništvo nima, ponuja le izbirni predmet. V magistrskem delu smo obravnavali in primerjali kurikule predmetov, povezanih z računalništvom, v primarnem izobraževanju šestih evropskih držav. V vsebinski analizi smo posebno pozornost namenili uvajanju računalniškega mišljenja kot ene ključnih kompetenc 21. stoletja. Končna ugotovitev kaže, da Slovenija (slovenski šolski sistem) zaostaja za ostalimi državami in da je pomembno, da se spremembe na področju izobraževanja računalništva pričnejo takoj.
Keywords: Kurikul, računalništvo, računalniško mišljenje.
Published: 28.01.2021; Views: 150; Downloads: 29
.pdf Full text (934,67 KB)

3.
Self-protective behaviour among young adults during public health crisis
Luka Jelovčan, Kaja Prislan, Anže Mihelič, 2020, original scientific article

Abstract: Purpose: The purpose of this article is to examine perceptions of factors deriving from the theory of planned behaviour among younger adults in times of public health crisis, their self-protective behaviour compared to other age groups, and test the predictive factors according to the theory of planned behaviour. Design/Methods/Approach: An online survey has been conducted to examine self-protective behaviour in times of public health crisis. The survey was distributed to Slovenian citizens (n = 280) using the social network Facebook. Descriptive statistics were used to describe the sample and measured variables. Multiple regression analysis was conducted to determine associations between identified factors. Findings: The results of the study indicate that there are no significant differences in self-reported self-protection between younger adults and others. Additionally, attitude toward self-protective measures is the most important predictor of self-protective behaviour for both age groups. Only the attitude is significantly associated with self-protective behaviour among young adults, whereas among others, all three predictors are significantly associated with self-protective behaviour, explaining nearly twice the variance. Research Limitations/Implications: This research contributes to the understanding of motivators that drive individuals to engage in self-protective behaviour in times of health crises. It provides insight into young adults' self-protective behaviour. Most of the limitations are related to the sample, which only contains respondents from one social network and one country. Originality/Value: To the best of our knowledge, this is the first study that explored the self-protective behaviour of young adults during COVID-19 using the theory of planned behaviour and compares the differences in self-protective behaviour predictors among different age groups.
Keywords: theory of planned behaviour, young adults, self-protection
Published: 04.01.2021; Views: 111; Downloads: 8
URL Link to full text
This document has many files! More...

4.
Management kakovosti, priložnost in izziv
Kaja Medved, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja. Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke.
Keywords: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti.
Published: 08.12.2020; Views: 241; Downloads: 78
.pdf Full text (946,40 KB)

5.
6.
Pomen in uporabnost DXA izvidov pri spremljanju žensk v menopavzi
Kaja Vilič, 2019, final research report

Keywords: DXA, ginekolog na primarni ravni, preventiva osteoporotičnih zlomov
Published: 30.11.2020; Views: 115; Downloads: 2
.pdf Full text (1,24 MB)

7.
Učenci 3. razreda s tablicami na preventivnem sistematskem pregledu o zdravem načinu življenja
Kaja Fekete, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kolikšen delež šol še vedno spremlja učence na preventivni sistematični pregled, katere ure namenjajo obisku le-tega v 1. in 3. razredu osnovne šole, nenazadnje pa tudi, če je ta obisk predviden le za pregled učencev ali se na ta dan odvijajo tudi druge dejavnosti, ki jih pripravijo bodisi učitelji bodisi zdravstveni delavci. Odgovore smo pridobili s pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika, ki smo ga posredovali učiteljem 1. in 3. razreda na področju Slovenije. Pridobili smo odgovore 126 učiteljev. Glede na dobljene podatke smo ugotovili, da večino otrok (84,9 %) še vedno na te preglede spremlja razrednik oz. drug strokovni delavec v okviru pouka. Rezultati so pokazali, da učitelji namenjajo tem pregledom ure rednega pouka ter ure dnevov dejavnosti enako pogosto. Prav tako pa se manj kot polovica učiteljev in zdravstvenih delavcev odloči za izvajanje dodatnih dejavnosti v okviru teh pregledov. Zdravstveni delavci v okviru pregledov najpogosteje izvajajo predavanja in delavnice o zdravem načinu življenja ter o zdravi drži telesa. Učitelji pa najpogosteje pripravijo dejavnosti v zvezi z zdravim načinom življenja, pa tudi razne igre ter učne liste za utrjevanje snovi različnih predmetov. Da ure med čakanjem na pregled ne bi ostale neizkoriščene, smo v praktičnem delu pripravili predlog gradiva za uporabo v čakalnici. Gradivo je na voljo v spletni obliki za uporabo na tabličnih računalnikih. Tablični računalniki so majhni, lahki in enostavni za uporabo, zato nam omogočajo učenje izven učilnice v različnih okoljih. Veliko raziskav izpostavlja pozitiven vpliv tabličnih računalnikov na motivacijo in pozornost učencev. Glede na to, da je tehnologija sestavni del našega življenja, je prav, da jo s pridom izkoristimo tudi za učenje in ne samo za zabavo.
Keywords: preventivni sistematični pregled, zdrav način življenja, prehrana v osnovni šoli, tablični računalniki pri pouku
Published: 09.11.2020; Views: 84; Downloads: 9
.pdf Full text (3,82 MB)

8.
Pristop k otroku in mladostniku z mejno osebnostno motnjo
Kaja Koštomaj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Mejna osebnostna motnja je kronična psihiatrična motnja, za katero so značilne čustvena nestabilnost, težave v medosebnih odnosih in nadzoru. Raziskave kažejo, da se lahko mejna osebnostna motnja diagnosticira pred 18. letom starosti in da se pri mladih nadaljuje v odraslo dobo. Med strokovnjaki je danes mejna osebnostna motnja še vedno najbolj stigmatizirana diagnoza med osebnostnimi motnjami pri otrocih in mladostnikih. Metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, v empiričnem delu pa smo podatke pridobili s pomočjo vprašalnika, ki ga je rešilo 80 študentov zaključnih letnikov programa zdravstvene nege in 50 medicinskih sester s področja pediatrije. Podatki so bili analizirani s pomočjo Microsoft Excel ter zaradi lažje berljivosti prikazani v odstotkih. Rezultati: Glede na podane rezultate se znanje zdravstvenih delavcev in študentov bistveno ne razlikuje. Pri pristopu smo lahko zaznali odstopanja v znanju tako zdravstvenih delavcev kot študentov. Večina anketiranih je menilo, da je prav, da bi otroku omogočili vso podporo pri neposrednem komuniciranju, pri izpolnjevanju neposrednih nalog in osebnih odgovornosti. Cilj zdravstvene nege in zdravljenja pa je ravno obraten. Vsi stremimo, da bo otrok oz. mladostnik odrasel v samostojno in odgovorno osebo. Razprava: Kljub temu da rezultate ne moremo posploševati, se nam zdi, da so potrebna dodatna izobraževanja v tej smeri. Če želijo medicinske sestre zagotavljati učinkovito nego, se zdi pomembno, da prejmejo boljšo izobrazbo o otrocih in mladostnikih s to motnjo, pa tudi stalno podporo in nadzor, da bi jim pomagali bolje obvladati to težko razvojno skupino.
Keywords: otroštvo, adolescenca, osebnostna motnja, zdravstvena nega, pristop
Published: 30.10.2020; Views: 173; Downloads: 63
.pdf Full text (1022,87 KB)

9.
Priredbe izbranih ljudskih pesmi in njihova priljubljenost med učenci razredne stopnje
Kaja Humski, 2020, master's thesis

Abstract: Vsak človek ima svoj glasbeni okus, ki ga oblikuje skozi leta. Namen naše raziskave za potrebe magistrskega dela je bil izbrati tri primerne slovenske ljudske pesmi, iz njih sestaviti lastne priredbe, k sodelovanju povabiti različne glasbene strokovnjake ter njihove priredbe vključiti v raziskovalni del, katerega glavni namen je proučiti priljubljenost priredb izbranih ljudskih pesmi. V raziskavo je bilo vključenih 240 učencev iz štirih osnovnih šol Savinjske regije. Priljubljenost priredb izbranih ljudskih pesmi smo testirali vodeno, postopoma in z vmesnimi razlagami z anonimnimi anketnimi vprašalniki, ki smo jih razdelili med učence od 1. do 5. razreda osnovne šole. Učenci so slišali 12 skladb; tri ljudske pesmi so bile prirejene vsaka v štirih različnih zvrsteh. Priredbe, ki so jih slišali, so bile: priredba Orffovega inštrumentarija, priredba evfonij-tuba kvartet, orkestralna priredba in narodno-zabavna priredba. V ta namen smo k sodelovanju povabili strokovnjake na glasbenem področju: Sergeja Ruprehta, profesorja solo petja, Martina Juharta, univerzitetno diplomiranega glasbenika in tubista, Nejca Merca, magistra akademskega glasbenika in asistenta na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ter Kajo Humski, študentko magistrskega študija na PEF MB, smer razredni pouk. Učenci so ocenjevali, katera od slišanih priredb jim je najljubša in kateri element je ta, ki jih je v določeni skladbi najbolj prepričal. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci 1. in 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri priljubljenosti priredb izbranih ljudskih pesmi, prav tako pa tudi med dečki in deklicami od 1. do 5. razreda osnovne šole. Pri učencih 1. in 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja smo ugotovili tudi statistično pomembne razlike pri izbiri elementov, ki so jih prepričali za najljubšo priredbo, medtem ko pri dečkih in deklicah statistično pomembne razlike nismo ugotovili.
Keywords: ljudska pesem, priredbe slovenskih ljudskih pesmi, glasbene preference, program Sibelius
Published: 28.10.2020; Views: 190; Downloads: 80
.pdf Full text (4,22 MB)

10.
Osebna varnost in prostorske rešitve v zdravstvenih ustanovah
Asja Babič, 2020, master's thesis

Abstract: Skladno z aktualnimi družbenimi trendi, ki vodijo v vse večjo obremenjenost zdravstvenega sistema, se zdravstvene ustanove soočajo s številnimi organizacijskimi izzivi. Ti so povezani tudi z zagotavljanjem varnosti in preprečevanjem varnostnih tveganj, saj so zaposleni, pacienti in tudi obiskovalci izpostavljeni raznoterim grožnjam. Pregled sistemske ureditve v Sloveniji kaže, da so v zdravstvenih ustanovah uveljavljeni različni pristopi k zagotavljanju varnosti, saj na nacionalni ravni nimamo poenotenega sistema uporabe standardov in celovitih rešitev, ki bi naslavljale varnost v zdravstvenem sistemu. Namen magistrskega dela je bil pregledati uveljavljene standarde in dobre prakse ter raziskati pomanjkljivosti na področju varnosti v slovenskih zdravstvenih ustanovah. Pri tem je bil poudarek na analizi prostorske zasnove in uporabe varnostnih ukrepov za zagotavljanje osebne varnosti. Skladno s tem je bila izvedena večdelna raziskava o varnosti v zdravstvenih ustanovah, ki je vključevala anketo med obiskovalci in pacienti o zaznavi varnostnih tveganj v bolnišnici, intervju s strokovnjakinjo na področju varnosti v zdravstvenih ustanovah ter analizo bolnišničnih prostorov z metodo opazovanja. Rezultati so pokazali, da se na področju zagotavljanja varnosti v slovenskih zdravstvenih ustanovah pojavljajo nekatere pomanjkljivosti, kar je tudi posledica nepoenotene uporabe standardov na nacionalni ravni. Ugotovitve nakazujejo, da je za osebno varnost relativno dobro poskrbljeno, medtem ko je pomanjkljivosti zaznati v varnostni kulturi, pri preprečevanju tveganj, povezanih s prenosom okužb, in v prostorski zasnovi ustanov. Kljub izboljšavam, ki se odvijajo zadnja leta, pristopi k zagotavljanju varnosti zaostajajo za praksami razvitejših držav. Ugotovitve omogočajo razumevanje trenutnih pristopov k urejanju varnosti v zdravstvenih ustanovah v Sloveniji in nakazujejo na potrebe po izboljšavah, primarno pa so uporabne za upravljavce zdravstvenih storitev, arhitekte in načrtovalce prostorov pri načrtovanju praktičnih izboljšav ter razvoju varnostnih standardov.
Keywords: zdravstvene ustanove, prostori, varnostni standardi, prostorska zasnova, osebna varnost, akreditacija, kakovost, magistrska dela
Published: 15.10.2020; Views: 233; Downloads: 61
.pdf Full text (1,54 MB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica