| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob
Jasna Ana Novoselec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče: Poškodbe zob se najpogosteje zgodijo v obdobju otroštva in mladostništva. Otroci se večinoma poškodujejo doma, zato je pomembno, da starši znajo pravilno ukrepati ob poškodbi, saj je od tega odvisna prognoza poškodovanega zoba. Namen zaključnega dela je predstaviti poškodbe zob pri otrocih in mladostnikih, ki so bili obravnavani v eni izmed specialističnih ambulant za otroško in preventivno zobozdravstvo ter preveriti ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči ob poškodbah zob. Metode: Uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. Analizirali smo podatke otrok in mladostnikov, ki so utrpeli poškodbo zob in so bili obravnavani v specialistični ambulanti za otroško in preventivno zobozdravstvo. Ozaveščenost staršev o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob smo preverjali z uporabo anketnega vprašalnika, ki je bil staršem posredovan preko spletne ankete 1ka. Vse zbrane podatke smo predstavili s tabelami in jih opisali. Rezultati: Ugotovili smo, da si otroci in mladostniki ob padcih in udarcih v zobe najpogosteje poškodujejo zgornje sekalce, pri čemer gre največkrat za poškodbo zobne krone, omajanje zoba in izbitje zoba. Te poškodbe so se najpogosteje zgodile v domačem okolju. Raziskava je pokazala, da so starši ozaveščeni o nudenju prve pomoči pri poškodbah zob, primanjkuje pa jim znanja, kako ravnati pri izbitju zoba. Zaključek: Starši se ne čutijo sposobni sami vstaviti izbitega stalnega zoba na njegovo prejšnje mesto, ker se s takšno situacijo še niso srečali ali zanjo slišali, zato pričakujejo več izobraževanj na to temo.
Keywords: otroci in mladostniki, poškodbe zob, prva pomoč, ozaveščenost staršev
Published: 01.12.2020; Views: 108; Downloads: 19
.pdf Full text (1,01 MB)

2.
SPOLNA VZGOJA V SKLOPU MEDPREDMETNEGA POVEZOVANJA V PROGRAMU OSNOVNE ŠOLE
Jasna Ana Novoselec, 2015, master's thesis

Abstract: Puberteta je čas, ko se naše telo spreminja, spremembe trajajo več let in jih doživljajo učenci v osnovni šoli, zato smo želeli raziskati, kako te spremembe vplivajo na učence in kako jim pri tem pomagajo učitelji. V teoretičnem delu smo izpostavili teme odraščanja otrok in medosebne odnose, kot jih obravnavajo avtorji strokovnih del. Posvetili smo se obdobju pubertete in tveganemu spolnemu vedenju najstnikov, ki vstopajo v spolne odnose. Izpostavili smo, da so poleg staršev za vzgojo in s tem tudi za spolno vzgojo najstnikov odgovorni tudi učitelji, saj se prve ljubezni kujejo že v šoli. Mladostniki spoznavajo povsem novo razsežnost ljubezni, ki se nanaša na spolnost. Najbolj naravna stvar na svetu je, da se zaljubimo in spoznamo, da pri tem ne igra glavne vloge le srce, ampak tudi telo. Opozorimo na dejstvo, da spolna vzgoja v šoli pripomore tudi k boljši ozaveščenosti najstnikov o spolno prenosljivih boleznih. V šoli se učenci seznanijo z vsebinami s področja spolne vzgoje, izvedba programov pa je odvisna od učnih načrtov, učbenikov in usposobljenosti učiteljev. V raziskavi smo preverjali znanje učencev o vsebinah s področja spolne vzgoje in ugotovili, da je večina učencev s temi vsebinami seznanjena. Največ vsebin s področja spolne vzgoje so učenci obravnavali pri predmetu biologija in pri razrednih urah. Kljub temu pa učenci še vedno pogrešajo vsebine o pripravljenosti na spolne odnose. Medpredmetno povezovanje zahteva dodatno oblikovanje učnih načrtov, izobraževanje za učitelje, prilagoditev učnih pripomočkov in enake možnosti izvedbe predlaganih vsebin. Naša raziskava je pokazala, da več učiteljev meni, da ima dovolj znanja za poučevanje zahtevnih vsebin s področja spolne vzgoje, kljub temu pa jih nekaj meni, da nimajo dovolj znanja oziroma se o tem ne morejo opredeliti. Učitelji bi dodatne vsebine posameznih tem, kot so »Življenjske in spolne navade v različnih zgodovinskih obdobjih in kulturah«, »Značilnosti odraščanja na čustvenem področju«, »Razvoj pozitivne samopodobe«, »Medosebni odnosi med spoloma« in »Zaljubljenost, ljubezen, razočaranje« uvrstili k predmetoma biologija in domovinska in državljanska kultura ter etika. Glede na izide raziskave smo oblikovali predlog, kako bi te vsebine lahko vključili k posameznim predmetom. Upoštevali smo operativne cilje, ki jih že zajemajo učni načrti omenjenih predmetov in jih dopolnili s svojimi predlogi.
Keywords: puberteta, spolnost, ljubezen, učni načrti, učbeniki
Published: 13.11.2015; Views: 1460; Downloads: 149
.pdf Full text (2,12 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica