| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Obravnava barvanj grafov in tetivnih grafov v srednješolskem izobraževanju
Jasmina Ferme, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo izbrane vsebine s področja teorije grafov, te so barvanje vozlišč grafov, tetivni grafi in grafi intervalov. V prvem delu navedemo vse potrebne definicije, trditve in izreke skupaj z dokazi. Podamo več karakterizacij tetivnih grafov in grafov intervalov, kjer se osredotočamo na obravnavo z vidika presečnih grafov. Navedene vsebine tudi povezujemo in odkrivamo zveze med njimi, posvetimo se predvsem barvanju tetivnih grafov in grafov intervalov. V drugem delu magistrskega dela podajamo primer obravnave navedenih vsebin v srednješolskem izobraževanju; vključimo tudi obravnavo vsebine uvod v teorijo grafov ter vsebine, ki združuje navedeno. Vsebine podajamo v obliki vsebinsko-metodičnih priprav na poučevanje, v sklopu katerih predlagamo tudi učne oblike in metode, učne pripomočke in časovni razpored aktivnosti ter navajamo matematična znanja, ki jih dijaki razvijajo tekom učnih ur. Podajamo teoretične osnove nekaterih didaktični elementov ter navajamo načela, s katerimi je poučevanje po pripravah usmerjeno in cilje, ki jih uresničuje.
Keywords: Barvanje vozlišč grafov, tetivni grafi, grafi intervalov, teorija grafov v srednješolskem izobraževanju.
Published: 10.08.2016; Views: 772; Downloads: 227
.pdf Full text (3,29 MB)

2.
Uporaba analogije pri poučevanju verjetnosti v osnovni šoli
Marjeta Capl, 2020, master's thesis

Abstract: Analogija je kognitivni proces prenosa informacij ali pomena z določenega objekta na drug objekt. V magistrski nalogi preizkušamo uporabo analogije pri poučevanju verjetnosti v osnovni šoli, pri čemer analogijo razumemo kot posebni primer transferja znanja. Vzorec je sestavljalo 66 učencev devetih razredov osnovne šole. Za namen raziskave smo uporabili dve igri s področja verjetnosti, pri katerih učenci določajo vsoto/razliko padlih pik dveh igralnih kock. Prva igra je predstavljala vir analogije, druga pa tarčo analogije. Z vidika poučevanja je verjetnost zelo zahtevna, saj pri učencih pogosto prihaja do neskladja med intuitivnimi in kognitivnimi zaznavami ter posledično do napačnih predstav. Za učence osnovnih šol spada verjetnost med eno izmed najbolj zahtevnih snovi z vidika razumevanja. Zaradi tega je pomembno, da se jim snov predstavi izkušenjsko preko »igre« in izvajanja poskusov, saj si učenci tako pridobivajo izkušnje z napovedovanjem dogodkov in njihovih verjetnosti. Rezultati naloge povedo, da večina učencev sklepanja z analogijo ni uporabila, prav tako se le v majhni meri prikazuje transfer znanja med virom in tarčo. V delu podamo tudi nekaj primerov nalog, preko katerih bi pri vsebini verjetnosti lahko spodbujali uporabo analogije.
Keywords: verjetnost, analogija, transfer znanja, didaktične igre
Published: 02.03.2020; Views: 216; Downloads: 37
.pdf Full text (2,26 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica