| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Usklajevanje delovnega in družinskega življenja zaposlenih na Kliniki Golnik
Katja Abruč, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Spremembe v demografski sestavi delovne sile, spremembe na trgu dela in tehnološke spremembe so razlog, da vse več zaposlenih doživlja konflikt med delom in družino, kadar poskušajo uravnotežiti zahteve delovne in družinske vloge, saj vsaka vloga zahteve čas, energijo in predanost. V diplomskem delu nas je zanimalo, ali zaposleni na Kliniki Golnik uspešno usklajujejo delovno in družinsko življenje, ali delo bolj vpliva na družino kot obratno ter ali pri uspešnosti usklajevanja dela in družine obstajajo razlike glede na spol. Omenjeno smo preverjali z anketnim vprašalnikom, ki so ga lahko izpolnili vsi zaposleni na Kliniki Golnik. V teoretičnem delu smo preučili domačo in tujo literaturo, ki se nanaša na usklajevanje delovnega in družinskega življenja ter konflikta med delom in družino in predstavili pojme, pomembne za to področje. V raziskovalnem delu smo ugotovili, da so zaposleni na Kliniki Golnik v povprečju uspešni pri usklajevanju dela in družine ter da, glede na spol, ni pomembnih razlik pri uspešnosti usklajevanja obeh področij. Ugotovili smo tudi, da je konflikt delo-družina bolj izražen kot konflikt družina-delo, stopnja konflikta med delom in družino v obeh proučevanih smereh je bila nizka. Anketiranci so se v povprečju strinjali, da imajo pri delu dobro podporo sodelavcev, prav tako so se v povprečju strinjali, da jih pri usklajevanju delovnega in družinskega življenja podpirajo njihovi neposredno nadrejeni in vodstvo Klinike. Zaključili smo, da je Klinika Golnik organizacija, ki zaposlenim nudi ugodne politike in prakse pri usklajevanju dela in družine, saj se zavedajo, da s tem v zameno dobijo zadovoljne, motivirane in predane delavce.
Keywords: delo, družina, usklajevanje, konflikt med delom in družino
Published in DKUM: 21.11.2023; Views: 120; Downloads: 18
.pdf Full text (1,20 MB)

2.
Metode iskanja kadrov in selekcijski postopki v belgijskem podjetju x
Timotej Osredkar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Človeški viri so ključni dejavnik uspeha organizacije, saj je od njih odvisno, kakšen napredek naredi organizacija v določenem časovnem obdobju. Pomembno je, da je v vsaki organizaciji ekipa, ki se med seboj dobro razume in deluje kot enota. Za to je podjetju v interesu, da izberejo prave ljudi za določena delovna mesta. Kadre lahko pridobijo iz zunanjih ali notranjih virov, za katerega je treba pravilno izpeljati proces pridobivanja in selekcije kadrov. Proces iskanja kadrov je točno opredeljen, saj s tem določimo najprimernejši kader za razpisano delovno mesto in podjetju zagotovimo ustreznost kadra za to delovno mesto. Postopek iskanja in selekcije kadra je zamuden, vendar je neprimerna izbira kadra še dražja. V diplomskem delu bo opisan postopek iskanja in selekcije kadra za stranko, saj je podjetje X, ki se ukvarja s pridobivanjem kadrov. Z izpeljano analizo smo ugotovili, na kakšne načine organizacija pridobiva kadre in kako učinkoviti so ti pristopi. Metode dela, ki jih bom uporabil, so deskriptivna oziroma opisna, analitična in statistična metoda.
Keywords: človeški viri, selekcija kadrov, pridobivanje kadrov, organizacija
Published in DKUM: 18.09.2023; Views: 140; Downloads: 11
.pdf Full text (1,52 MB)

3.
Analiza koristi certifikata "Družini prijazno podjetje" za zaposlene v Zdravstvenem domu Ljubljana
Taja Bricelj, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Usklajevanje dela in družine združuje sferi delo in družina, ki morata biti dobro usklajeni, da lahko njuno povezovanje dobro deluje. Posebej je to pomembno v službah, kjer zaposleni opravljajo večizmensko delo, oziroma pri dejavnostih, kot je na primer zdravstvo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako zaposleni v Zdravstvenem domu Ljubljana menijo, da imajo ti sferi urejeni. Na podlagi ankete v omenjeni organizaciji smo preučevali mnenje anketirancev o usklajenosti dela in družine, kakšno vlogo ima certifikat »Družini prijazno podjetje« v organizaciji glede na ukrepe, ki jih ima organizacija. Izkoriščanje ukrepov smo ugotavljali tudi glede na spol. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni menijo, da imajo razmeroma dobro usklajeno delo in družino, želeli pa bi si ukrepe, ki bi jih lahko zaradi narave dela bolj izkoristili. Družini prijazni ukrepi so pomemben dejavnik pri usklajevanju dela in družine, vendar morajo biti prilagojeni željam zaposlenih ter dejavnostim organizacije. V empiričnem delu diplomskega dela smo tudi podali nekaj predlogov ukrepov, ki bi si jih zaposleni v organizaciji želeli.
Keywords: usklajevanje, delo in družina, certifikat Družini prijazno podjetje, Zdravstveni dom Ljubljana
Published in DKUM: 04.08.2023; Views: 275; Downloads: 40
.pdf Full text (952,06 KB)

4.
Vpliv usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja na izgorelost
Barbara Budja, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljen vpliv usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja na izgorelost. V teoretičnem delu smo opredelili oba koncepta in predstavili posamezne dejavnike, ki vplivajo tako na usklajevanje dela in zasebnega življenja kot tudi na stopnje izgorelosti. Dejavnike pa smo razdelili na organizacijske in posameznikove ter notranje in zunanje. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo dela. Raziskavo smo izvedeli med naključno izbranimi posamezniki. V raziskavi smo preverjali, kateri dejavniki na posameznikovi in organizacijski ravni vplivajo na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja ter na izgorelost ter ali nanju vplivajo enaki dejavniki. Zanimalo pa nas je tudi, ali težave pri ustaljevanju poklicnega in zasebnega življenja vplivajo na izgorelost. Ugotovili smo, da na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja vplivajo predvsem organizacijski dejavniki, na stopnje izgorelosti (izčrpanost, utrujenost in izgorelost) pa bolj vplivajo tako dejavniki na posameznikovi kot tudi organizacijski ravni. Ugotovili smo tudi, da težave pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vplivajo na izgorevanje posameznika. Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja je čedalje pomembnejša tema znanstvenikov in kadrovikov, saj ta vpliva na zadovoljstvo zaposlenih in ohranjanje zdravega kadra. Posamezniki, ki se srečujejo s težavami pri usklajevanju, so namreč bolj utrujeni in izgoreli. Ker je delo danes postalo pomemben del posameznikovega življenja, je treba raziskati področje vpliva usklajevanja dela in zasebnega življenja na izgorevanje zaposlenih.
Keywords: usklajevanje, izgorelost, stopnje izgorelosti, dejavniki, vpliv
Published in DKUM: 03.08.2023; Views: 255; Downloads: 71
.pdf Full text (2,41 MB)

5.
Analiza pristopov iskanja in selekcije kadrov v slovenskih podjetjih
Simona Kastelic, 2023, master's thesis

Abstract: Uspešno delovanje podjetij je v veliki meri odvisno od njihovih zaposlenih. Zagotavljanje zadostnega števila ustreznih kadrov je ena od temeljnih nalog managementa človeških virov. Pri tem je bistven ustrezno izveden postopek iskanja in selekcije kadrov. V raziskavi smo želeli ugotoviti, katere metode iskanja in selekcije so se v praksi izkazale za najprimernejše. Podjetja najpogosteje pridobivajo kandidate z objavami prostih delovnih mest na različnih zaposlitvenih portalih, spletnih straneh in socialnih omrežjih. Vedno pogosteje sta v uporabi tudi headhunting in pridobivanje kandidatov na podlagi priporočil. Na področju selekcijskega postopka pa sta se kot najustreznejši izkazali metodi intervjuja in testiranja kandidatov. Ugotovili smo, da obstajajo razlike pri iskanju kvalificiranega in nekvalificiranega kadra. Razlike se kažejo tako v postopkih pridobivanja kandidatov kot v fazi selekcije. Prav tako so bile zaznane razlike med javnim in zasebnim sektorjem. V zasebnem sektorju je v uporabi širši spekter metod iskanja in selekcije kot v javnem sektorju. V javnem sektorju je pri izboru kandidatov ključno izpolnjevanje razpisnih pogojev, medtem ko je v zasebnem sektorju poudarek tudi na osebnostnih in vedenjskih karakteristikah kandidatov. Potrdila se je naša domneva, da se večina podjetij sooča s težavami pri zapolnitvi prostih delovnih mest, zato smo podali priporočila tako glede postopkov pridobivanja kandidatov kot tudi glede izvedbe selekcijskega postopka. Predpogoj za uspešnost iskanja in selekcije kadrovskih virov pa je ustrezna blagovna znamka delodajalca.
Keywords: iskanje in pridobivanje kadra, selekcijske metode, izbirni postopek
Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 230; Downloads: 49
.pdf Full text (3,59 MB)

6.
Optimizacija dela zaposlenih z vpeljavo rezervacijskega sistema pri ponudniku namestitvenih kapacitet
Boštjan Rezar, 2023, master's thesis

Abstract: Nove digitalne tehnologije močno vplivajo na razvoj turističnega sektorja. V preteklosti so turisti svoje počitnice pretežno rezervirali po telefonu neposredno pri ponudniku namestitev ali so rezervacijo zaupali turistični agenciji. Danes se lahko proces rezervacije podpre z ustreznimi programskimi rešitvami, ki jih je na trgu veliko. Kljub temu pa morajo biti ponudniki namestitvenih kapacitet pozorni pri izbiri primerne rešitve in se vpeljave lotiti sistematično in dosledno, saj bo to vplivalo na njihovo optimizacijo dela in na povpraševanje strank v prihodnosti. Magistrska naloga predstavlja dobro prakso vpeljave in uporabe rezervacijskega sistema, ki je primeren za manjše ponudnike namestitvenih kapacitet. Raziskali smo, kaj takšna rešitev pomeni za organizacijo in zaposlene, kakšne so prednosti uporabe ter priložnosti za nadgradnjo takega sistema. V teoretičnem delu zaključnega dela smo proučili razpoložljivo literaturo, vezano na digitalizacijo in razvoj digitalizacije v turizmu, ter predstavil nekaj najvidnejših spletnih rezervacijskih sistemov, ki so prisotni v domačem okolju, kot tudi mednarodno. V empiričnem delu smo za pridobitev podatkov o izboru, vpeljavi in sami uporabi sistema opravili intervjuje z nekaterimi uporabniki rezervacijsko recepcijskega sistema v hotelu. Informacije o tem, kako deluje raziskani rezervacijsko recepcijski sistem smo pridobili tudi s pomočjo metode odkritega opazovanja s popolno udeležbo. Med delom smo opazovali vodjo hotela, vodjo recepcije ter receptorko. Med opazovanjem smo pridobili dodatna pojasnila glede uporabnosti sistema, kje so ozka grla in pomanjkljivosti ter kje uporabniki vidijo možnosti za nadgradnjo oziroma izboljšave funkcionalnosti sistema. Ugotovili smo, da je bila vpeljava novega rezervacijsko recepcijskega sistema upravičena in smiselna. Z uvedbo novega rezervacijsko-recepcijskega sistema je ponudnik namestitvenih kapacitet optimiziral poslovanje, znižal stroške, povečal prodajo, digitaliziral nekatere delovne procese in reorganiziral ter optimiziral delo receptorjev. Z ugotovitvami smo seznanili tudi vodjo hotela. Podali smo tudi predloge za nadgradnjo sistema, ki jih lahko vodstvo hotela posreduje ponudniku sistema.
Keywords: optimizacija dela, rezervacijski sistem, digitalna tehnologija
Published in DKUM: 29.05.2023; Views: 327; Downloads: 21
.pdf Full text (1,39 MB)

7.
Sistemizacija delovnih mest v javnem zavodu
Tadeja Vodnik, 2023, master's thesis

Abstract: Javni zavod zaradi stalnih sprememb na trgu dela na področju energetike in s prevzemanjem novih poslov potrebuje dodatni kader. Skladno s tem je potrebno urediti obstoječo sistemizacijo delovnih mest. Obstoječa sistemizacija delovnih mest v javnem zavodu ni ustrezna, saj ne odraža dejanskega stanja. Nekatera delovna mesta v sistemizaciji dejansko niso obstajala, saj se niso realizirala. Sistemizacija ostalih delovnih mest ni bila v celoti identična realnim opisom delovnih mest, zato je bilo potrebno prevetriti in zamenjati obstoječo sistemizacijo delovnih mest v javnem zavodu. V magistrskem delu smo v teoretičnem delu opredelili in pojasnili teoretične osnove sistemizacije delovnih mest, uvajanje kompetenc v opise delovnih mest in opredelili izdelavo sistemizacije delovnih mest. V raziskovalnem delu smo predstavili javni zavod, oblikovali sistemizacijo delovnih mest s kompetencami in pravilnik, ki zagotavlja izvajanje delovnih nalog na področju dejavnosti javnega zavoda. Potrebno je bilo pripraviti in oblikovati katalog delovnih mest, ki bo služil javnemu zavodu kot osnova za nove zaposlitve glede na potrebne kompetence in zahteve za posamezna delovna mesta. Nova sistemizacija delovnih mest s kompetencami po novem vsebuje vse potrebne elemente za bolj učinkovito organizacijo in umeščanje delovnih mest v javnem zavodu. Rezultati nove sistemizacije delovnih mest bodo pokazali bolj jasno definirana dela in naloge ter za to potrebna znanja in veščine, strokovne in osebne lastnosti sodelavcev, in sicer v skladu s skupnimi vrednotami in cilji javnega zavoda in zaposlenih. Javni zavod bo tako lahko dodatno zaposloval strokovni kader, ki bo ustrezal dejanskim zahtevam posameznega delovnega mesta.
Keywords: sistemizacija, organizacija, kompetence, javni zavod
Published in DKUM: 17.05.2023; Views: 281; Downloads: 55
.pdf Full text (1,52 MB)

8.
Kadrovska podhranjenost v univerzitetnem kliničnem centru ljubljana
Špela Špruk, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na podlagi podatkov, ki smo jih pridobili iz kadrovsko informacijskega sistema Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana, pridobili podatke o stopnji fluktuacije in stopnji absentizma. Preučili smo podatke, ki obsegajo fluktuacijo med letoma 2015 in 2020. Ugotovili smo, da je stopnja fluktuacije visoka in predstavlja velik problem v organizaciji. Posledica tega pa je tudi visoka stopnja absentizma. S pomočjo ankete, ki smo jo izvedli med zaposlenimi, smo našli tudi razloge, ki po našem mnenju vodijo v fluktuacijo. Zaradi nenadomeščenega kadra, ki odhaja iz organizacije, pa se delo razdeli med preostali kader, kar privede tudi do zdravstvenega absentizma zaposlenih in tako je organizacija že nekaj časa podvržena kadrovski podhranjenosti. V zadnjem delu poročila smo preučili razloge in organizaciji podali svetovalno mnenje.
Keywords: kadrovska podhranjenost, fluktuacija, absentizem, zdravstveni absentizem
Published in DKUM: 05.04.2023; Views: 422; Downloads: 53
.pdf Full text (1,10 MB)

9.
Usklajevanje družinskega in študijskega življenja študentov na gorenjskem
Norali Karin Majkić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali, kako študentje, ki imajo otroka/e, usklajujejo študijsko življenje z družinskim, kako se spopadajo s stanovanjskim vprašanjem in kateri je najpogostejši vir dohodka. Osredotočili smo se tudi na to, katere pravice imajo kot starši študentje. Rezultati raziskave kažejo, da starši študentje potrebujejo več časa za izdelavo in oddajo študijskih obveznosti. Prav tako smo ugotovili, da študentske družine nimajo rešenega stanovanjskega vprašanja. S pomočjo raziskave smo tudi ugotovili, da štipendija ni najpogostejši vir dohodka, ampak anketiranci navajajo otroški dodatek, sledi ji študentsko delo, le 27 % anketirancev je navedlo štipendijo.
Keywords: študentje, družina, problematika, otrok, Gorenjska
Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 336; Downloads: 42
.pdf Full text (561,14 KB)

10.
Uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju adc sistemi d.o.o.
Luka Iličič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je prikazati uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju ADC sistemi, ki je ustanovljeno na novo in si želi postavitev standarda ISO 9001:2015. Uporabljena je bila metoda analize razkoraka za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami, ki jih vsebuje standard. Z intervjujem so bile pridobljene potrebne informacije, ki so pripomogle pri vpeljavi standarda ISO 9001:2015. Podjetju so predložene predloge organizacijskih predpisov, potrebnih za standard.
Keywords: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava, procesi
Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 351; Downloads: 51
.pdf Full text (1,31 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica