| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ravnanje s stvarnim premoženjem samoupravnih lokalnih skupnosti
Janja Pavšič, 2016, master's thesis

Abstract: Stvarno premoženje lokalnih skupnosti in premoženje na sploh, je občutljiva tematika, ki zadeva prav vsakega lastnika nepremičnine. Lokalne skupnosti so lastnice zelo velikega števila nepremičnin, tako v Sloveniji kot tudi na Hrvaškem in v Italiji. Imajo toliko premoženja, da veliko lokalnih skupnosti svojega premoženja, sploh nima v celoti evidentiranega. V Sloveniji ZSPDSLS sicer predpisuje dolžnost vzpostavitve in vodenja evidenc nepremičnega premoženja, vendar je iz razgovorov z lokalnimi skupnostmi razbrati, da te evidence niso usklajene z dejanskim stanjem. Posledica sprejetja Zakona o davku na nepremičnine, ki je bil nato razveljavljen, je bila, da so lokalne skupnosti začele pospešeno pregledovati stanje svojega nepremičnega premoženja, vendar točnega pregleda nad vzpostavljenimi evidencami in uskladitvijo z dejanskim stanjem, nimamo. Razpolaganje s stvarnim premoženjem se z vidika lokalne skupnosti obravnava iz različnih zornih kotov. Zagotovo je prodaja nepremičnin pot do prihodkov proračuna, vendarle pa ni in tudi ne sme biti to edini razlog prodaje. Prodaja gradbenih parcel ali obstoječih objektov ima večjo dodano vrednost od samega prihodka od prodaje, ki je enkraten. Postopki prodaje stvarnega premoženja so v Sloveniji dokaj podrobno predpisani, morda celo preveč podrobno. To je nedvomno eden od razlogov za številne napake, ki se pri ravnanju s stvarnim premoženjem pojavljajo. Poleg pretiranega normiranja smo priča tudi pogostim spremembam zakonodaje, ki jim občine z zelo malo zaposlenimi, težko sledijo. Še dodatno otežuje ravnanje s stvarnim premoženjem zakonodaja, ki ne predvideva nobenih izjem, ki se v praksi pokažejo za nujne. V magistrski nalogi je tako prikazana primerjava zakonodaje na področju razpolaganja s stvarnim premoženjem v Sloveniji, v Italiji in na Hrvaškem ter na podlagi primerjalne analize podan predlog za spremembo zakonodaje. Napake, ki jih lokalne skupnosti pri svojem delu naredijo, bi lahko razdelili na dva sklopa. V prvi sklop lahko uvrstimo napake, ki so posledica površnosti in kljub strojeni napaki, premoženje lokalne skupnosti ni oškodovano. V drugi sklop pa lahko uvrstimo napake, ki bi jih bilo potrebno poimenovati kot »namerno neupoštevanje in izigravanje zakona«. Zakonodajna ureditev v Sloveniji je kljub pomanjkljivostim dobra, saj je relativno poenotena, medtem ko lokalne skupnosti na Hrvaškem in v Italiji to materijo samostojno urejajo s svojimi odloki. Kljub temu, bi bilo smiselno obstoječo še izboljšati in iz tujih pravnih ureditev povzeti nekatere rešitve, ki bi olajšale dolgotrajne postopke ravnanja s stvarnim premoženjem. Zagotovo bi bilo smiselno uvesti določene izjeme od prodaje nepremičnin na javni dražbi oz. javnem zbiranju ponudb, kot jih poznajo na Hrvaškem, stroške postopka bi bilo smiselno prevaliti na stranko, v tistih primerih, ko se nepremičnina prodaja izključno na podlagi vloge in interesa stranke, izdelavo cenitev nepremičnin bi lahko predvideli znotraj občinske uprave, seveda pod pogojem, da ima javni uslužbenec opravljen ustrezen strokovni izpit, uvesti bi morali odškodninsko odgovornost v primeru oškodovanja premoženja lokalne skupnosti in ničnost pogodb sklenjenih v nasprotju z zakonodajo.
Keywords: stvarno premoženje, Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti, nepremičnina, lokalna skupnost, ravnanje s stvarnim premoženjem
Published: 15.11.2016; Views: 663; Downloads: 98
.pdf Full text (1,35 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica