| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV GLASOVNEGA ZAVEDANJA NA PISANJE IN BRANJE
Janja Lahovnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Prvo triletje osnovne šole pokriva prvo fazo opismenjevanja, to je učenje branja in pisanja, ob tem pa razvijanje sposobnosti poslušanja in govorjenja. Prvi je proces dekodiranja besed oziroma vzpostavitev odnosa med črko in glasom. Najprej učenci spoznajo znake za črke in glasove, nato pa sledita branje in pisanje. Drugi proces zajema uporabo govornih sposobnosti, ki se kažejo na razumevanju prepoznanih besed. Obvladovanje abecednega zapisovanja zahteva sposobnosti zavedanja besed, zlogov in glasov govora. Da učenci prepoznajo pomen črk v abecednem sistemu zapisa, morajo slišati glasove. Večina učencev sliši prvi glas v besedi okoli sedmega leta starosti. Starost sedmih let pa je tudi minimalna starost glede na fonološko ali glasovno sposobnost učenca, ki omogoča uspešen pričetek opismenjevanja. S preizkusi znanja smo z deskriptivno in s kazalno-neeksperimentalno metodo raziskovali vpliv glasovnega zavedanja na pisanje in branje, in sicer glede na mesečno starost učencev in njihov napredek pri glaskovanju v osmih mesecih. Glaskovati namreč pomeni nevezano brati ali izgovarjati posamezne glasove v besedi. Preizkusi znanja so bili: naloga glaskovanja, narek, domišljijski binom in glasno branje besedila. Da bi videli, kakšen je napredek učencev, smo enake preizkuse znanj ponovili po osmih mesecih.
Keywords: glasovno zavedanje, poslušanje, govorjenje, pisanje, branje
Published: 06.09.2010; Views: 2005; Downloads: 359
.pdf Full text (5,95 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica