| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 57
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
International Exhibition by Artists – University Teachers, Maribor, Slovenia, October 4th-14th, 2024
2024

Abstract: In the framework of the INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND ART CONFERENCE: Rethinking childhood III - Teaching for an inclusive, technologically competent and sustainable society (2024) a catalog of the exhibition was published. The catalog features reproductions of artworks by artists employed at various higher education institutions in Slovenia and abroad. The accompanying text titled ART AND SCIENCE: PARALLEL LINES, PROPAGATION, INTERWEAVING (For the exhibition "Play of Perspectives, Strategies, and Decisions") was prepared by Mojca Puncer, PhD.
Keywords: art and science, visual art, exhibition catalog, artworks, higher education teachers and collaborators
Published in DKUM: 13.09.2024; Views: 27; Downloads: 3
.pdf Full text (146,10 MB)
This document has many files! More...

2.
Intertekstualne in intervizualne navezave v delu Ele Peroci in Marlenke Stupica Pravljice žive v velikem starem mestu
Dragica Haramija, Janja Batič, 2023, original scientific article

Abstract: V prispevku je predstavljena manj znana slikanica Ele Peroci in Marlenke Stupica Pravljice žive v veli-kem starem mestu. Najprej je bila opravljena multimodalna analiza izbrane slikanice, nato komparacija treh izdaj: Pravljice žive v velikem starem mestu iz leta 2022 kot izhodišče in primerjava s samostojno izdajo iz leta 1969, nato primerjava s prvo izdajo 1966, ki ima drugačen naslov, Čebelice, zato je ne-posredna povezava zabrisana. Analiza izvirnega besedila Ele Peroci Čebelice (1966) razkrije, da gre za 100. slikanico v zbirki Čebelca.Metoda komparacije pokaže intertekstualne in intervizualne navezave na 16 slikanic, ki so pred letom 1966 izšle v zbirki Čebelica, hkrati pa se izpostavi pomembnost pozna-vanja kanonskih besedil in ilustracij za razumevanje obravnavane slikanice.
Keywords: slikanice, intertekstualnost, intervizualnost
Published in DKUM: 12.04.2024; Views: 179; Downloads: 22
.pdf Full text (2,22 MB)
This document has many files! More...

3.
Multimodalne značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov
Dragica Haramija, Janja Batič, 2023, original scientific article

Abstract: V članku so predstavljene značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov, ki so izšli v knjižni izdaji v zadnjih petih letih. Sistematično so bili pregledani tudi starejši (izvirni in prevedeni) slikopisi, zato smemo trditi, da lahko ugotovitve posplošimo na to posebno obliko bralnega gradiva z izrazito didaktično funkcijo v času opismenjevanja oz. razvijanja bralne pismenosti. V raziskavi nas je zanimalo, katere književne vrste in teme se pojavljajo v slikopisih, kakšen je položaj ilustracij v slikopisu in kakšne so značilnosti kakovostnih slikopisov. Z analizo 24 slikopisov smo identificirali književne vrste in teme ter oblikovni vidik slikopisa (položaj ilustracije). Z multimodalno analizo izbranega slikopisa smo identificirali temeljne značilnosti kakovostnih slikopisov.
Keywords: muzej, slikopis, slikanica, multimodalnost, strukturalizem, gradniki bralne pismenosti
Published in DKUM: 12.04.2024; Views: 179; Downloads: 39
.pdf Full text (435,05 KB)
This document has many files! More...

4.
Recepcija postmodernih slikanic
Dragica Haramija, Janja Batič, 2014, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Slikanice so hibridna umetnost, saj jih, podobno kakor film in gledališče, doživljamo simultano v času in prostoru. So posebna oblika knjig, ki združuje jezikovni in likovni kod sporočanja. V prispevku so predstavljene temeljne značilnosti postmoderne slikanice in posledično njena recepcija: ne tradicionalnost podajanja zgodbe, nelinearnost, zorni kot dogajanja, kolaž likovnih govoric, nenavadna oblika, interakcija, medbesedilnost, večpomenskost, posmehovalni ton in naslovniška odprtost.
Keywords: slikanice, postmoderni elementi, medbesedilnost, večpomenskost
Published in DKUM: 14.03.2024; Views: 239; Downloads: 10
URL Link to full text

5.
Ustvarjanje varnega šolskega okolja s pomočjo likovnega izražanja : magistrsko delo
Katka Šoster, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v vlogo in naloge likovnega pedagoga ter sodelovanja z drugimi strokovnimi delavci pri delu z učenci, ki so utrpeli izkušnjo vojne. Dotaknemo se trenutno aktualne situacije - vojne v Ukrajini, kdo so begunci in travme, ki jih doživljajo, ko bežijo pred vojno. Razmišljamo o tem, kako begunce vključiti v pouk tako, da se počutijo varno, kaj torej je varen prostor in kako ga ustvariti v razredu. Raziskujemo možnosti likovnega izražanja za ustvarjanje varnega in vključujočega okolja v šolah, s poudarkom na edinstvenih potrebah in izkušnjah učencev beguncev. Raziskave kažejo, da je nesorazmerno večja verjetnost, da so begunci doživeli travmo, zato se lahko soočajo z dodatnimi izzivi pri prilagajanju na novo šolsko okolje. Dokazano je, da imajo likovne in druge ustvarjalne dejavnosti terapevtske koristi za posameznike, ki so doživeli travmo, spodbujajo pa lahko tudi občutek pripadnosti in skupnosti. Z uporabo likovnega izražanja kot sredstva za obravnavanje potreb učencev beguncev ter ustvarjanjem varnega in vključujočega šolskega okolja lahko učitelji podpirajo dobro počutje in dober uspeh učencev beguncev. Poleg tega lahko različni šolski predmeti s področja umetnosti spodbujajo občutek pripadnosti in skupnosti, kar je bistvenega pomena za učence begunce, ki se lahko v novem šolskem okolju počutijo osamljene ali nepovezane. Pouk likovne umetnosti je dragocen način, kako lahko učitelji in učenci spoznavajo kulturo in ozadja drug drugega. To lahko spodbuja razumevanje, empatijo in spoštovanje med učenci in razbija predsodke in stereotipe. V empiričnem delu smo sestavili in izvedli osem likovnih aktivnosti, pri katerih smo se osredotočili na ustvarjanje varnega prostora, krepitev čustvenih in socialnih veščin ter samopodobe pri učencih, ki so pretrpeli izkušnjo vojne.
Keywords: varen prostor, begunci, vojna, čustvene in socialne veščine, samopodoba, likovni pedagog, likovna terapija, likovno-terapevtski pristop
Published in DKUM: 02.06.2023; Views: 457; Downloads: 65
.pdf Full text (3,05 MB)

6.
Vloga učencev pri sooblikovanju likovne naloge pri pouku likovne umetnosti : magistrsko delo
Živa Simšič, 2023, master's thesis

Abstract: Postmoderni učni načrti spodbujajo aktivno vlogo učenca pri soustvarjanju pouka z željo po razvijanju notranje motivacije učencev. Takšen način poučevanja temelji na problemih, ki se povezujejo z življenjem učencev in lokalnim okoljem s ciljem kakovostnejšega učenja in poučevanja. Želeli smo preveriti možnosti oblikovanja pouka, kjer učenec postane soustvarjalec pouka likovne umetnosti, kakšna so mnenja učencev glede samostojne izbire likovnega motiva, tehnike in oblike dela ter kakšna je potreba učencev po medpredmetnem povezovanju. Študijo primera smo opravili v 9. razredu osnovne šole v Mariboru pri pouku likovne umetnosti. Z učenci smo izvedli eno didaktično enoto na temo »Sprehod po Mariboru in okolici«, vključevala je štiri učne ure. Podatke smo zbirali s kvalitativnimi (opazovanje, intervju, analiza likovnih del) kot tudi s kvantitativnimi merskimi instrumenti (vprašalniki). Ključen problem, ki smo ga zaznali pri organizaciji likovnih nalog, ki omogočajo večjo participacijo učencev, je bilo pomanjkanje časa. Izvedba takšnega načina poučevanja od učitelja terja veliko načrtovanja in predpriprave. Odzivi učencev na možnost samostojne izbire likovnega motiva in tehnike ter oblike dela so bili pozitivni. Končna likovna dela učencev so bila raznolika. Potreba učencev po medpredmetnem povezovanju ni bila izpostavljena.
Keywords: pouk likovne umetnosti, aktivna vloga učencev, samostojna izbira likovnega motiva in tehnike, samostojna izbira oblik dela
Published in DKUM: 24.02.2023; Views: 711; Downloads: 138
.pdf Full text (4,20 MB)

7.
Aleatorika kot svet naključij 20. stoletja in medpredmetna povezava glasbene ter likovne umetnosti : magistrsko delo
Nina Rihtarič, 2022, master's thesis

Abstract: Na podlagi sistematične analize literature resne glasbe 20. stoletja, ter drugih virov, magistrsko delo opredeli termin »aleatorika«. Gre za kompozicijsko tehniko, ki v proces ustvarjanja vključuje naključje, slučajnost in srečo. V izvajanju del je tako torej izvajalec svoboden in ima opcijo dopolniti delo, iz tega pa izhaja, da nobena skladba ni izvedena identično. Na ravni učnega procesa v osnovni šoli, se aleatorika obravnava v devetem razredu pri predmetu glasbena umetnost, pri čemer s temeljnimi pojmi, kot je na primer grafična notacija, sega tudi na področje likovne umetnosti. Izhodišče za kvalitetno obravnavo tematike je tako medpredmetno povezovanje glasbene in likovne umetnosti, na podlagi katerega smo oblikovali tri učne enote, ki smo jih izvedli v treh oddelkih 9. razreda dveh osnovnih šol. Zanimal nas je odziv učencev in pedagogov na izvedene učne enote medpredmetnega povezovanja, pri čemer smo uporabili kvalitativno metodo študije primera, kjer smo s triangulacijo zagotovili celovit vpogled v proučevan primer. Analiza rezultatov je pokazala, da se je izvedena ura od običajnega pouka razlikovala predvsem iz vidika vključenih aktivnosti. Učenci izpostavljajo, da po navadi ne ustvarjajo v takšni meri, prvič pa so tudi izdelali izdelek, ki je hkrati likovno in glasbeno delo. Raziskava je pokazala, da imajo učenci najraje skupinsko obliko dela, saj pri takih urah prevladuje sproščeno vzdušje. Pri izvedbi učne ure pa se je skozi aktivnosti jasno izražala povezava med področji likovne in glasbene umetnosti.
Keywords: aleatorika, naključje, grafična notacija, medpredmetna povezava
Published in DKUM: 10.02.2023; Views: 629; Downloads: 147
.pdf Full text (2,49 MB)

8.
Likovna umetnost in poezija - povezovanje umetnosti v poučevanju
Magdalena Sklepić, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Likovna umetnost in poezija – povezovanje umetnosti v poučevanju je sestavljeno iz dveh delov: teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu smo proučili umetnike, ki so delovali na področju likovne umetnosti in jih je za delo navdihnila poezija ter pesnike, ki jih je umetniško delo navdihnilo, da lahko prenašajo svoje misli v poezijo. Predstavili smo tudi namen medpredmetnega povezovanja poezije in likovne umetnosti ter podali različna mnenja teoretikov o medpredmetnem povezovanju v šolah ter pri poučevanju. V praktičnem delu smo se osredotočali na učni načrt za likovno kulturo in hrvaški jezik z vidika načrtovanja medpredmetnih povezav. Skozi študijo primera smo želeli ugotoviti in raziskati, na kakšen način lahko medpredmetno povežemo likovno umetnost in poezijo v osnovni šoli. Zanimalo nas je, kakšne so možnosti medpredmetnega povezovanja izbranih vsebin in kakšen je odnos učencev do izvedene učne ure.
Keywords: Likovna umetnost, poezija, poučevanje, medpredmetno povezovanje.
Published in DKUM: 09.02.2023; Views: 555; Downloads: 80
.pdf Full text (8,76 MB)
This document has many files! More...

9.
Didaktična gradiva za spoznavanje sodobnih likovnih del v petem razredu osnovne šole : magistrsko delo
Tamara Čerček, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Didaktična gradiva za spoznavanje sodobnih likovnih del v petem razredu osnovne šole sestoji iz teoretičnega dela, kjer smo opozorili na to, kako pomembno je opazovanje reprodukcij in originalnih likovnoumetniških del, predstavili smo didaktična načela in kriterije za izbiro primernih umetniških del za učence in predstavili metodo raziskovanja v umetnosti ter metodo estetskega transferja kot primera dobre prakse za opazovanje likovnoumetniških del. Teoretična izhodišča so nam pomagala pri pripravi didaktičnih gradiv. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, pri kateri so sodelovali učenci 5. razreda ter njihova učiteljica likovne umetnosti. V raziskovalnem delu so učenci tega razreda pri predmetu likovne umetnosti skozi pripravljena didaktična gradiva spoznavali reprodukcije treh umetniških del Mihe Artnaka: Lovka na lovce, Silvestra Plotajsa Sicoea: Kruh je moj art in Petre Varl: Poljubi in objemi. Učenci so skozi sam proces raziskave izražali zanimanje za slednja umetniška dela, kar se je pokazalo tudi pri sami analizi pridobljenih podatkov po koncu raziskave. Tako smo ustvarili didaktična gradiva, ki so primerna za spoznavanje sodobnih likovnih del v petem razredu osnovne šole.
Keywords: didaktična gradiva, sodobna likovna dela, likovna umetnost, študija primera
Published in DKUM: 18.07.2022; Views: 785; Downloads: 82
.pdf Full text (3,41 MB)

10.
Izvajanje dejavnosti za razvijanje socialno-emocionalnih veščin v integraciji z likovno umetnostjo v bolnišničnih vrtcih : diplomsko delo
Gabi Bezjak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj bolnišničnih vrtcev je ustvarjanje ustreznih mentalnih in higienskih razmer, ki so pomembne za razvoj in počutje otrok v času, ko so v bolnišnici. Različna čustvena stanja, ki jih doživlja hospitalizirani otrok, je mogoče s pomočjo likovne umetnosti transformirati in korigirati. V empiričnem delu smo raziskovali, kako vzgojiteljice v bolnišničnem vrtcu razvijajo socialno-emocionalne veščine s pomočjo likovne umetnosti. V raziskavi je sodelovalo pet vzgojiteljic iz različnih bolnišničnih vrtcev v Sloveniji, s katerimi smo opravili intervju. Rezultati raziskave kažejo, da je njihovo načrtovanje dela na osnovni ravni (za načrtovanje uporabljajo le Kurikulum, šibko je poznavanje dodatne literature). Medsebojno povezovanje vzgojiteljic bolnišničnih vrtcev je šibko. Likovne dejavnosti izvajajo najpogosteje individualno v bolnišnični sobi. Največkrat ponujeni likovni motivi so človeške, živalske figure in domišljijski motivi. Najbolj pogosto uporabljeni likovni področji sta risanje in slikanje. Premalo pozornosti posvečajo načrtovanju dejavnosti z vključevanjem teme o čustvih. Vzgojiteljice menijo, da se socialno-emocionalne veščine razvijajo bolj spontano (s komunikacijo, igro) in ne načrtovano, hkrati pa so vse vzgojiteljice mnenja, da je pomembno razvijati socialno-emocionalne veščine pri otrocih v bolnišničnem vrtcu, ker to pripomore k boljšemu duševnemu zdravju. Rezultati te naloge so pomembni za izboljšanje kakovosti dela v bolnišničnih vrtcih. 
Keywords: predšolska vzgoja, bolnišnični vrtec, socialno-emocionalne veščine, področje družba, likovna umetnost
Published in DKUM: 15.11.2021; Views: 1053; Downloads: 116
.pdf Full text (2,33 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica