| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Okrepitveno učenje agentov za igranje iger v pogonu Unity
Jan Banko, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo algoritme okrepitvenega učenja na primeru igranja računalniških iger. Namen magistrskega dela je implementacija igre v okolju Unity in analiza učinkovitosti algoritmov okrepitvenega učenja računalniškega igralca. Opisane so teoretične osnove okrepitvenega učenja, podrobneje pa so predstavljeni algoritmi PPO (angl. Proximal Policy Optimization), SAC (angl. Soft Actor Critic) in DQN (angl. Deep Q-Network), ki so uporabljeni v končni analizi. Rezultati so pokazali, da je bilo učenje agenta v celoti gledano uspešno. V testnem okolju se je najbolje odrezal algoritem PPO, z uporabo katerega je naučen agent v povprečju dosegal 86,4% maksimalne možne nagrade, najslabše pa algoritem DQN, ki ni primeren za uporabo v implementiranem testnem okolju.
Keywords: okrepitveno učenje, računalniške igre, Unity, agent, strojno učenje
Published: 17.06.2021; Views: 71; Downloads: 21
.pdf Full text (1,04 MB)

2.
Prepoznavanje jedi iz digitalnih slik s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež
Jan Banko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s prepoznavo jedi iz digitalnih slik s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež. Namen diplomskega dela je razvoj in implementacija sistema, ki je zmožen prepoznati hrano na digitalni sliki. Natančneje smo preučili delovanje konvolucijskih nevronskih mrež ter postopek prepoznavanja objektov. Opisali smo tudi uporabljene algoritme za detekcijo objektov, ki uporabljajo konvolucijske nevronske mreže. Pri implementaciji razpoznavalnika hrane smo se omejili na 8 različnih kategorij hrane. Pri testiranju na podatkovni zbirki »The Food-101 Data Set« je na množici 2400 slik najboljši izmed uporabljenih modelov detektorjev dosegel natančnost prepoznavanja 95,59 % pri uporabi metrike »PASCAL VOC 2010« ter 72,1 % pri uporabi metrike »COCO«.
Keywords: računalniški vid, prepoznavanje hrane, konvolucijske nevronske mreže, Tensorflow
Published: 31.08.2018; Views: 1232; Downloads: 214
.pdf Full text (2,69 MB)

3.
PRAVNI POLOŽAJ ŽENSK V GRŠKI ANTIKI
Tjaša Banko, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana tematika pravnega položaja žensk v grški antiki. Najprej sem raziskala posamezna obdobja Grčije v zgodovini in jih na kratko opisala. Nato sem se usmerila v ideologijo in status žensk, ki je prevladoval v takratnem času. Zanimalo me je, kakšen je bil zunanji izgled žensk, kako so bile urejene razmere v družini. v kaj so ženske verjele, ali so lahko imele svojo lastnino, kakšen je bil politični in ekonomski položaj ter ali je tudi za ženske obstajal prosti čas in zabava. Glavni del moje naloge pa je nato razdeljen na status žensk v Atenah in Šparti. Naredila sem kratko primerjavo žensk v dveh, nam najbolje poznanih mestnih državah. Poskušala sem povzeti obdobje od samega rojstva pa vse do smrti. Življenje žensk je bilo v antični Grčiji skrajno utesnjeno, saj so jim vedno za petami bili možje, očetje in bratje, torej osebe moškega spola, ki so nad njimi in njihovimi življenji imeli skoraj popoln nadzor. Zelo redko so lahko ženske sodelovale v politiki, niso mogle dedovati lastnine in zaupano jim je bilo bore malo denarja. Dekleta so se možila zelo mlada, ponavadi z veliko starejšim moškim, ki jim ga je izbral njihov oče.
Keywords: Ženske, antična Grčija, status, politični in ekonomski položaj, Šparta, Atene.
Published: 20.09.2016; Views: 1769; Downloads: 180
.pdf Full text (826,54 KB)

4.
Uvajanje CAD/CAM programske opreme v proizvodnjo
Dejan Banko, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je prikaz uvajanja programske opreme SolidWorks v proizvodnjo. Opisan je proces določevanja, konstruiranja elementov in naprav, priprave načrtov, animacij ter navodil za montažo. Rezultat zadanega cilja je predstavitev prednosti, kot so hitra izdelava modelov/elementov, enostavno kreiranje novih velikostnih tipov elementov in naprav ter kot posledica tega hitra montaža. Kot sklep diplomske naloge lahko podamo dejstvo, da z uporabo 3D programske opreme SolidWorks pridobimo veliko v smislu računalniško integrirane proizvodnje.
Keywords: Računalniško integrirana proizvodnja, 2D/3D konstruiranje, Solidworks, montaža.
Published: 29.01.2016; Views: 697; Downloads: 60
.pdf Full text (5,29 MB)

5.
6.
SLOVSTVENA FOLKLORA V SLOVENSKEM PORABJU GLEDE NA USTVARJALNO DELO VERE GAŠPAR
Leon Banko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predstaviti ustvarjalno delo zbirateljice Vere Gašpar ter prek tega bogastvo slovstvene folklore v Porabju in porabskega narečja. Slovstvena folklora v Porabju še vedno živi. Tesno je povezana z načinom življenja in razmišljanja tamkajšnjih ljudi včeraj in danes. Dokaz za to je ravno ustvarjalno delo Vere Gašpar, ki je tematsko, sporočilno in žanrsko zelo raznovrstno. Zbral sem 215 folklornih besedil, med katerimi prevladujejo povedke, predvsem šaljive, veliko je folklornih obrazcev, nekaj pa je tudi pravljic, anekdot in folklornih pesmi. Zbirko sestavljajo besedila, prepisana iz njenih štirih zvezkov, in pripovedovana besedila, posneta na terenu. Gradivo je razvrščeno po temeljnih načelih sodobne slovstvene folkloristike Marije Stanonik v Slovenski slovstveni folklori (1999). Opisane so vse tri ravnine slovstvene folklore Vere Gašpar — tekst, tekstura in kontekst. Ugotovljene so bile tudi geografske, časovne in literarnoteoretične vzporednice z zbranimi folklornimi besedili drugih geografskih območij, časovnih obdobij in drugih zbiralcev. O geografskih vzporednicah lahko govorimo v smislu podobnosti velikega števila folklornih besedil iz Porabja s folklornimi besedili iz vseh ostalih delov Prekmurja — Ravenskega, Dolinskega in Goričkega. Časovne vzporednice so bile ugotovljene v primerjavi obrednega besedila, vezanega na šego vabljenja na poroko, z enakim, a okrog 150 let starejšim besedilom iz Porabja. S primerjavo slovstvene folklore Vere Gašpar s slovstveno folkloro največjega porabskega zbiralca Karla Krajczarja so bile ugotovljene tudi literarnoteoretične podobnosti. Značilnosti zelo »pisanega« porabskega narečja so predstavljene z jezikovno analizo zbranega gradiva. Ta prinaša vse posebnosti porabskega narečja in gornjeseniškega govora ter podobnosti in razlike le-tega s slovenskim knjižnim jezikom.
Keywords: slovstvena folklora, folklorni dogodek, motivika, tekst, tekstura, kontekst, porabsko narečje, šege.
Published: 13.05.2010; Views: 2699; Downloads: 259
.pdf Full text (5,01 MB)

7.
Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica