1. |
2. Iskanje skritih informacij v meritvah kvalitete zraka s pomočjo podatkovnega rudarjenjaVito Abeln, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga predstavlja postopek iskanja skritih podatkov iz meritev kvalitete zraka s pomočjo rudarjenja asociativnih pravil. Rudarjenje asociativnih pravil je tehnika, preko katere lahko pridobimo zanimive povezave med podatki iz večjih podatkovnih množic. V zaključnem delu smo prikazali postopek pridobivanja podatkov, obdelavo podatkov, razlago uporabljenih algoritmov in njihovo implementacijo. Opisali smo algoritme Apriori, ECLAT in Fp-growth, ki se uporabljajo pri asociativnem rudarjenju pravil. Predstavili smo tudi numerično rudarjenje asociativnih pravil, pri katerem smo uporabili algoritem optimizacije roja delcev. Rezultati rudarjenja so razkrili različne povezave med vrednostmi meritev, ki smo jih razložili in vizualizirali s pomočjo raznih grafov. Keywords: rudarjenje asociativnih pravil, kvaliteta zraka, asociativna pravila Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 182; Downloads: 18
Full text (2,94 MB) |
3. Sistemska administracija v LinuxuIztok Fister, Iztok Fister, 2023 Abstract: Pričujoča knjiga je namenjena tako začetnikom, ki želijo pridobiti osnovno znanje in veščine, potrebne za upravljanje operacijskega sistema Linux, kakor tudi izkušenim sistemskim administratorjem, ki želi osvežiti svoje znanje. Knjiga je razdeljena na tematsko organizirana poglavja, ki se začnejo z uvodom v sistem Linux in se postopoma poglobijo v njegove osnovne komponente. Bralci se bodo naučili pisanja skript Bash, izkoriščanja moči skripnih programov sed in awk, učinkovitega upravljanja uporabnikov, optimizacije diskov in datotečnih sistemov ter konfiguriranja omrežnih virov. V knjigi so številni primeri iz resničnega sveta, ki zagotavljajo praktična spoznanja in utrjujejo obravnavane koncepte. Ne glede na to, ali gre za začetnika ali izkušenega administratorja, ta knjiga ponuja jasno in pragmatično znanje za obvladovanje upravljanja sistema Linux. Keywords: operacijski sistem Linux, sistemska administracija, skriptno programiranje, sed, awk Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 112; Downloads: 18
Full text (2,27 MB) This document has many files! More... |
4. |
5. Ogrodje za samodejno načrtovanje športnih aktivnosti : magistrsko deloLuka Koprivc, 2023, master's thesis Abstract: V dobi obilice podatkov se pred nami razprostira bogat nabor informacij in naprednih metod zajemanja. Med temi izstopajo zabeleženi podatki o športnih aktivnostih, ki odpirajo vrata analizi in vizualizaciji, vendar še vedno ohranjajo omejitve pri manipulaciji. V okviru te magistrske naloge je predstavljeno inovativno ogrodje, ki izrabi obstoječe aktivnosti in s pomočjo usmerjenih grafov inteligentno predlaga potek nove športne dejavnosti. V začetku se temeljito posvetimo izzivom področja ter preučimo relevantne raziskave. Sledi podrobna razlaga algoritmov, ki omogočajo učinkovito obvladovanje kompleksnosti problema, hkrati pa predstavimo tudi algoritme za obdelavo samoizmerjenih aktivnosti. Zaključimo s praktično uporabo razvitega ogrodja ter podamo refleksijo o njegovi učinkovitosti in koristnosti. Keywords: obdelava podatkov, podatkovna znanost, python, športne aktivnosti Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 102; Downloads: 13
Full text (4,30 MB) |
6. Uporaba okrepitvenega učenja pri učenju igralnih agentov v borilnih igrah : magistrsko deloTomi Milošič, 2023, master's thesis Abstract: V tej magistrski nalogi smo se osredotočili na razvoj igralnega agenta z uporabo okrepitvenega učenja in posebej obravnavali vprašanje, ali so ti agenti dosegli ali presegli raven profesionalnih človeških igralcev. Delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. Teoretični del zajema osnovne koncepte okrepitvenega učenja in opisuje uporabljena orodja. V praktičnem delu smo izvedli tri eksperimente z različnimi velikostmi korakov in časi usposabljanja modela ter nato primerjali njihovo uspešnost. Naša analiza kaže, da se v našem konkretnem primeru s povečevanjem časa učenja pri uporabi tehnik okrepitvenega učenja postopoma približujemo optimalnim rezultatom. Naša raziskava potrjuje učinkovitost okrepitvenega učenja pri oblikovanju igralnih agentov, katerih primerjava je relevantna zgolj ob zadostnem obsegu usposabljanja. Keywords: Okrepitveno učenje, igralni lik, borilne igre, Gym Retro, PPO Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 78; Downloads: 16
Full text (1,85 MB) |
7. Prepoznava invazivnih polžev z uporabo globokega učenja : diplomsko deloKristjan Herodež, 2023, undergraduate thesis Abstract: Zaključno delo se osredotoča na podvejo umetne inteligence, ki se imenuje strojno učenje. V zaključnem delu predstavljamo uporabo in implementacijo strojnega učenja na različnih področjih. Znotraj zaključnega dela se podrobneje osredotočamo na pametno kmetijstvo, katerega osrednja tematika v tej nalogi je odkrivanje škodljivcev, ki so v našem primeru polži Arion rufus. Kot rešitev problema je predstavljeno globoko učenje oz. uporaba konvolucijskih nevronskih mrež. V ta namen omenimo tudi različne pristope za učenje modelov računalniškega vida. Rešitev smo našli v pristopu YOLO (You only look once) v katerem smo izdelali naš model vida in ga primerjali s podobno študijo. Keywords: Arion rufus, Globoko učenje, Pametno kmetijstvo, Umetna inteligenca Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 91; Downloads: 14
Full text (3,43 MB) |
8. Mobilna aplikacija za pomoč umetnikom pri prodaji njihovih izdelkov in storitev : diplomsko deloZdravko Brdarovski, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen tega diplomskega dela je, kako razviti mobilno aplikacijo za pomoč umetnikom pri prodaji njihovih izdelkov in storitev na napravah z operacijskim sistemom Android. Med procesom razvoja je bilo izvedenih šest faz oblikovanja prototipa. Aplikacija je bila zasnovana tako, da umetnikom omogoča objavljanje, urejanje in brisanje objav, njihovim potencialnim strankam pa filtriranje objav umetnikov ter pregledovanje njihovih profilov. Ugotovljeno je bilo, da je uporaba naše mobilne aplikacije s strani umetnikov znatno povečala njihovo mesečno prodajo umetnin in število obiskovalcev njihovih galerij. Keywords: mobilna aplikacija, pomoč umetnikom, android, firebase, kotlin Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 110; Downloads: 12
Full text (2,42 MB) |
9. Sistem za nadzor in krmiljenje napajanja objekta : diplomsko deloMartin Ferenec, 2023, undergraduate thesis Abstract: S hitrim razvojem pametnih hiš in objektov, ki kot del kritične infrastrukture potrebujejo zanesljivo in čim bolj nemoteno oskrbo električne energije, sta načrtovanje in izbira zanesljive rešitve ključnega pomena. Potrebujemo sistem, ki bo zaznal motnje na glavnem omrežju in ustrezno preklopil na druge alternativne vire napajanja objekta. V tem zaključnem delu bomo razvili prototip sistema, ki bo ustrezal zgoraj navedenim zahtevam. Razvili bomo zaledni del, v katerega spadata podatkovna baza in API, spletno aplikacijo, prek katere bomo spremljali in upravljali sistem ter končne točke za krmiljenje in zaznavanje z uporabo odprtokodne platforme za prototipiranje Arduino. Keywords: ASP.NET Core, avtomatizacija, mikrokrmilniki, nadzor napajanja objekta, nemotena oskrba napajanja objekta Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 94; Downloads: 13
Full text (4,84 MB) |
10. Igralni objekti: pregled po zvrsteh videoiger ter njihovo proceduralno generiranjeNina Gorenjak, 2023, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu smo najprej predstavili pojme videoigra, igralni objekti in proceduralno generiranje, ki so med seboj tesno povezani. S proceduralnim generiranjem lahko ustvarjamo igralne objekte ali jih na različne načine spreminjamo, saj skupaj sestavljajo enega izmed pomembnih gradnikov videoigre. Opravili smo pregled posameznih zvrsti videoiger in nato še pregled igralnih objektov po teh zvrsteh. V praktičnem delu smo se osredotočili na igralne objekte, ki smo jih najpogosteje zasledili. Predstavili smo orodji Maya in Unity, ki smo ju uporabljali za izdelovanje 3D modela ter postopkov proceduralnega generiranja. Analizirali smo grafične značilnosti igralnih objektov. Predstavili smo postopek izdelave našega 3D modela, na podlagi katerega smo na koncu naredili nekaj primerov proceduralnega generiranja in jih tudi podrobno opisali. Keywords: Zvrsti videoiger, igralni objekti, 3D model, proceduralno generiranje Published in DKUM: 21.09.2023; Views: 164; Downloads: 34
Full text (3,35 MB) |