| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
The right to rest and disconnect in the Slovenian legal system – a legal reform in the making
Iza Beširević, 2024, original scientific article

Abstract: The author discusses the legal aspects of the regulation of the right to daily and weekly rest and right to disconnect. The primary focus is on the study of Slovenian normative legal framework (with an emphasis on the amendment to the Employment Relationships Act, through which Slovenia regulated the right to disconnect). The measures to ensure the right to disconnect that employers must adopt (until 16th November 2024) should be, if possible, established through the collective agreement at the sector level. However, if a collective agreement with relevant content is not concluded, employers will have to adopt the measures themselves in their general acts. Following the review of sector collective agreements in the Republic of Slovenia (in September 2024), the author concludes that most collective agreements do not yet regulate the right to disconnect, and those that do, lack the necessary measures. Therefore, the inclusion of the right to disconnect at the statutory level has, so far, not resulted in any amendments to collective agreements regarding the right to disconnect. It should be noted that further research (of this kind) will have to be carried out in the forthcoming period in order to fully assess the impact of the legal reform in question.
Keywords: rest, right to disconnect, working time, availability, Slovenian law, international law, EU law, collective agreements
Published in DKUM: 13.08.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (551,79 KB)
This document has many files! More...

2.
Pravni standardi medijske svobode v eu pred in po aktu o svobodi medijev : magistrsko delo
Iza Beširević, 2023, master's thesis

Abstract: Medijska svoboda je ključna za demokratično družbo, pravno državo in za izvrševanje ostalih temeljnih pravic. Mediji imajo vlogo “javnega čuvaja”, saj nadzirajo oblast in so prav zato pogosto deležni različnih posegov ter (poskusov) omejevanja njihovega svobodnega delovanja z namenom omajati njihovo neodvisno poročanje o zadevah javnega interesa. Prav tako so deležni poskusov pritegnitve naklonjenosti z dodeljevanjem državnih sredstev. Prav tako lahko na njihovo svobodo vplivajo drugi viri moči, predvsem gospodarski. Hkrati je na njihovo finančno vzdržnost močno vplival prihod zelo velikih spletnih platform, ki so nase preusmerile velik del oglaševalskih sredstev (kar je pa ključen finančni vir za medijske sektor). Finančna nevzdržnost pa povzroča dodatno ranljivost medijev pred državnimi in tržnimi vplivi. Posebej gre izpostaviti neupravičeno vplivanje in pritisk na javne medije s prekomernim ali nezadostnim financiranjem ali pristranskim imenovanjem uprave javnih medijev. Vse navedeno in pomanjkljiv zakonodajni okvir, ki ne zagotavlja zadostnih pravnih standardov medijske svobode, kaže na nujo po zaščiti svobode medijev. Že od devetdesetih let prejšnjega stoletja se je zvrstilo mnogo pozivov k okrepitvi medijske svobode v EU. Številni izzivi medijskega sektorja in posegi v demokracijo ter pravno državo v nekaterih državah članicah v zadnjih letih so v letu 2020 končno prebudili pogum Komisije, da si je zadala za cilj zaščiti medijsko svobodo s konkretnejšimi zakonodajnimi pobudami. Najpomembnejši korak predstavlja sprejetje predloga Akta o svobodi medijev, ki uvaja vrsto varovalk za integracijo notranjega medijskega trga in krepitev svobode ter pluralnosti medijev. Konkretneje, Akt o svobodi medijev prinaša sveženj zaščitnih pravil, ki se dotikajo uredniške neodvisnosti, zaščite novinarskih virov in komunikacij, javnih medijev, koncentracij na medijskem trgu in transparentnosti lastništva medijev, dodeljevanja državnih oglaševalskih sredstev, odnosa med mediji in zelo velikimi spletnimi platformami in pravic prejemnikov medijskih storitev. Hkrati se z Aktom o svobodi medijev ustanovi Evropski odbor za medijske storitve, ki bo nadomesti skupino ERGA. Glede na to, da ima EU na področju kulture (kamor se uvršča tudi medije) zgolj podporne pristojnosti in upoštevajoč dolgo tradicijo upiranja držav članic regulaciji medijskega področja na ravni EU, je Komisija morala postopati previdno in kot pravno podlago izbrati člen 114 PDEU (t.i. klavzula o notranjem trgu). Zato zaščita svobode in pluralnosti medijev v Aktu o svobodi medijev ni neposredna, temveč je “v preobleki notranjega trga”. Akt o svobodi medijev zato tudi pogosto uvaja “mehke” ukrepe, spodbuja samoregulacijo, vpeljuje široke in nepojasnjene pojme in mestoma spominja na določbe direktive. Vse navedeno postavlja pod vprašaj učinkovitost ukrepov Akta o svobodi medijev za zadostno zaščito svobode in pluralnosti medijev. Po analizi določb Akta o svobodi medijev in primerjavi le-teh z dosedanjimi pravnimi standardi medijske svobode je mogoče ugotoviti, da Akt o svobodi medijev predstavlja pomemben korak naprej za krepitev pravnih standardov medijske svobode, vendar slednji niso zadostni za temeljito zaščito medijske svobode, zlasti v državah članicah, ki jim je najmanj v interesu zaščititi svobodo medijev. Akt o svobodi medijev bi potreboval še veliko dopolnitev, da bi uspel zadovoljivo zaščiti medijsko svobodo v EU. Vendar je glede na trenutno delitev pristojnosti med EU in državami članicami vprašljivo, kako daleč lahko EU (še sploh) poseže.
Keywords: uredniška neodvisnost, mediji, transparentnost lastništva medijev, Evropski odbor za medijske storitve, koncentracija na medijskem trgu, državno oglaševanje, demokracija, pluralnost medijev, zaščita novinarskih virov, zelo velike spletne platforme
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 604; Downloads: 240
.pdf Full text (1017,09 KB)

3.
Preplastitve voziščnih konstrukcij
Tina Beširević, 2013, diploma project paper

Abstract: Projektna naloga z naslovom Preplastitve voziščnih konstrukcij ne opisuje splošnih dognanj, temveč se osredotoča na enega izmed načinov popravila naših cest, natančneje, na izvedbo preplastitev na voziščnih konstrukcijah. Opisana so splošna dejstva o preplastitvah, teoretične podlage o postopkih ter izračuni, ki temeljijo na veljavni tehnični regulative v Sloveniji. Ob koncu teoretičnega dela je prikazan primer postopka izračuna vrednosti, potrebnih za izvedbo preplastitve. V projektni nalogi sem teoretične podatke črpala predvsem iz knjige Vzdrževanje cest, avtorja Janeza Žmavca. Izračuni temeljijo na Tehničnih specifikacijah za javne ceste.
Keywords: voziščne konstrukcije, preplastitve, Tehnične specifikacije za javne ceste
Published in DKUM: 02.09.2013; Views: 2368; Downloads: 221
.pdf Full text (1,14 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica