| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 63
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Uporaba separacijskih procesov pri obdelavi matične lužnice iz procesa proizvodnje psevdoboemita
Eva Kaučič, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo prikazuje študijo iskanja rešitve čiščenja osnesnaževal iz matične lužnice, ki nastane pri proizvodnji psevdoboemita, s pomočjo različnih separcijskih metod, s katerimi bi proizvedena odpadna voda ustrezala standardom za odvajanje odpadne vode v javno kanalizacijo ali ponovno uporabo v proizvodnem procesu. Predstavljeno je po katerih karateristikah se psevdoboemit razlikuje od preostalih aluminijvih spojin. Opisana je proizvodnja psevdoboemita v podjetju Silkem. Uporabljene so bile različne separacijske metode: filtracija, kristalizacija s pomočjo ohlajanja, reverzna osmoza, nasičenje raztopine z Al2(SO4)3, Ca(OH)2, NaAlO2, Na2(SO)4 ter uvajanje CO2. Metoda s katero bi dosegli željene rezultate mora biti primerna za uporabo v industiji ter biti ekonomsko spremljiva. Rezultati preizkusov kažejo, da je možno s pomočjo reverzne osmoze in podhlajevanjem matične lužnice doseči potrebne mejne vrednosti za ponovno uporabo odpadne vode v tehnoloških procesih.
Keywords: psevdoboemit, odpadne vode, nevtralizacija, hlajenje, filtracija
Published: 16.12.2021; Views: 59; Downloads: 0
.pdf Full text (3,84 MB)

2.
Vpliv epidemije covida-19 na delo šolske svetovalne službe
Marina Kaučič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu nas zanima, kako je epidemija covida-19 vplivala na delo šolske svetovalne službe, kakšne so bile prilagoditve šolske svetovalne službe pri delu na daljavo in kako je delo na daljavo vplivalo na kakovost dela. V teoretičnem delu opišemo šolsko svetovalno službo, izobraževanje na daljavo in epidemijo covida-19 ter njen vpliv na izobraževanje v Sloveniji, na koncu pa se osredotočimo na delovanje šolske svetovalne službe med epidemijo. V empiričnem delu predstavimo kvalitativno raziskavo, v kateri je sodelovalo osem osnovnošolskih svetovalnih delavk iz podravske regije. Rezultati so pokazali, da so bile svetovalne delavke med delom na daljavo časovno veliko bolj zasedene, saj se jim je delovni čas razširil čez cel dan, prav tako so delo ocenile kot težje. Delo šolske svetovalne službe se je precej spremenilo, saj so bile nekatere naloge v ozadju ali pa so odpadle. Glavna naloga šolske svetovalne službe v tem obdobju je bila individualno delo z učenci, pri čemer je bilo pomanjkanje osebnega stika največja težava. Ugotovili smo, da so učenci potrebovali več pomoči, saj so svetovalne delavke z njimi opravile več ur, pogosto pa so ure tudi podaljšale. Učenci so najbolj potrebovali učno pomoč in pomoč pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Kakovost dela šolske svetovalne službe med delom na daljavo je bila slabša, vendar se je zaradi ogromno vloženega truda in žrtvovanja prostega časa svetovalnih delavk vseeno ohranila na zadovoljivi ravni. Sodelovanje je bilo dobro, največji padec kakovosti pa smo zaznali na področju svetovalnega dela z učenci. Posledice dolgotrajnega zaprtja šol se že kažejo, saj se je potreba po svetovanjih in učni pomoči še povečala.
Keywords: šolska svetovalna služba, svetovalni delavci, covid-19, delo na daljavo, izobraževanje na daljavo
Published: 03.12.2021; Views: 164; Downloads: 42
.pdf Full text (1,99 MB)

3.
Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-results
Nino Kaučič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte. V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte.
Keywords: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results
Published: 08.11.2021; Views: 99; Downloads: 2
.pdf Full text (741,89 KB)

4.
Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šole
Bianca Kaučič Rajšp, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti.
Keywords: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice
Published: 24.02.2021; Views: 304; Downloads: 37
.pdf Full text (5,05 MB)

5.
Druga priložnost za podjetnika
Monika Kaučič, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetništvo je tvegan proces. Ustanavljanje podjetij, njihovi uspehi in neuspehi so del tržnega gospodarstva. V Evropi vsako leto cca. 200.000 podjetij doživi stečaj. Neuspeh podjetnika ne pomeni zanj konca ampak lahko pomeni začetek nečesa novega. Ko oseba doživi neuspeh in zapre svoje podjetje, ima možnost kadarkoli ustanoviti novo podjetje in začeti znova. To je druga priložnost za podjetnika. Javnost velikokrat stečaj povezuje z goljufijo in gleda nanj kot na kaznivo dejanje. V praksi pa je goljufivih podjetnikov le majhen odstotek. Ker pa mnenje družbe na ljudi močno vpliva, se nekateri podjetniki ne odločijo za drugo priložnost. Obstaja več dejavnikov, ki vplivajo na to ali se podjetnik odloči ponovno ustanoviti podjetje ali ne. Diferenciacija med poštenimi in nepoštenimi oziroma goljufivimi podjetniki je ključnega pomena za drugo priložnost. Povzeli smo študije raziskovalcev o stečaju in drugi priložnosti na ravni Evropske unije in naredili primerjavo posameznih evropskih držav. Kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da lahko začnemo znova, kakšni so postopki, stroški, zakonodaja, kdo je vključen v postopek itn. Na kratko smo navedli tudi, kako na drugo priložnost gledajo v Združenih državah Amerike. Za podjetnike v stečaju bi morali biti na voljo dobri podporni sistemi, tako psihološki kot tudi poslovni. Za lažji drugi začetek je tako pomembna podpora družine in bljižnjih ter stik z ljudmi, ki so postopek stečaja že »preživeli« in imajo izkušnje, kakor tudi dobri pravni sistemi, da s čim manj obveznostmi podjetnik reši postopek zaprtja in lažje pristopi k drugi priložnosti. Ohranjanje podjetnikov v naši družbi je ključnega pomena za napredek, gospodarsko rast in razvoj ter uspešnost države.
Keywords: podjetnik, podjetje, ustanovitev, stečaj, zaprtje, druga priložnost
Published: 03.02.2021; Views: 229; Downloads: 43
.pdf Full text (934,04 KB)

6.
Ustvarjalnost v očeh slovenskih osnovnošolskih učiteljev
Sara Kaučič, 2020, master's thesis

Abstract: Ustvarjalnost ima lahko velik vpliv na celostni razvoj učenca. Glavna naloga šole ni zgolj podajanje faktografskega znanja in njegova zapomnitev, temveč je naloga šole tudi učiti za življenje. Le z ustvarjalnim načinom razmišljanja se bodo otroci naučili prilagajati, iskati nove poti, se spopadati in reševati probleme, ki jih čakajo v sedanjosti in bližnji prihodnosti. Cilj magistrske naloge je ugotoviti stališča slovenskih osnovnošolskih učiteljev glede vpliva na razvoj otrokove ustvarjalnosti pri pouku. Še posebej nas zanima, kaj je tisto, kar vpliva (bodisi spodbuja ali zavira) na razvoj ustvarjalnosti pri pouku osnovnošolcev. Zato smo v magistrski nalogi raziskali stališča učiteljev o ustvarjalnosti. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem ustvarjalnosti in njegovo razumevanje v različnih časovnih obdobjih ter zapisali splošne kriterije ustvarjalnosti. Nato smo pojem uvrstili v šolski prostor, kjer smo raziskali ustvarjalnost z vidika zakonodaje, vodstva šole, učitelja, učenca itd. Na koncu teoretičnega dela smo učiteljem v pomoč pri poučevanju ponudili predloge in rešitve za spodbujanje ustvarjalnosti tako na nacionalni ravni kot na ravni razreda. V empiričnem delu so nas zanimala stališča slovenskih učiteljev o ustvarjalnosti. Kaj po njihovem mnenju najbolj spodbuja oz. zavira njihovo ustvarjalnost pri pouku ter na kakšen način? Prav tako nas je zanimalo, kje učitelji pridobivajo znanja o ustvarjalnih metodah poučevanja in kako pogosto se teh izobraževanj udeležijo. Na koncu smo učitelje prosili, da so z nami delili konkretne primere njihovega spodbujanja ustvarjalnosti pri pouku. Ob tem so nas zanimali vloga spola, leta delovne dobe učitelja, stopnja ter predmet poučevanja. V raziskavi je sodelovalo 196 učiteljev slovenskih osnovnih šol. Z raziskavo smo ugotovili, da imajo učitelji pozitivna stališča do ustvarjalnosti. Znotraj stopnje in predmeta poučevanja se pojavljajo statistično pomembne razlike v spodbujanju ustvarjalnosti. Pri pouku učitelji večinoma uporabljajo metode, ki spodbujajo k ustvarjalnosti. Kljub temu se znotraj spola, let delovne dobe in predmeta poučevanja med učitelji pojavljajo statistično pomembne razlike. Čeprav večina učiteljev meni, da je največji zaviralec ustvarjalnost šolska zakonodaja, se prav tako pojavijo razlike v letih delovne dobe. Ugotovimo, da večina učiteljev pridobi znanja na temo ustvarjalnosti z raznimi izobraževanji in lastnim raziskovanjem; pri tem se izobraževanj v večini udeležijo enkrat letno, a se tudi znotraj te ugotovitve kažejo statistično pomembne razlike glede predmeta poučevanja.
Keywords: učitelj, učenec, vpliv na ustvarjalnost, ustvarjalnost, spodbujanje, zaviranje.
Published: 11.01.2021; Views: 244; Downloads: 66
.pdf Full text (1,70 MB)

7.
Težave in počutje bolnikov s sladkorno boleznijo tipa 2
Maša Kaučič, 2020, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Bolniki s sladkorno boleznijo se soočajo z negativnim odnosom do sladkorne bolezni, težavami pri obvladovanju sladkorne bolezni in psihološkimi težavami, kot so depresija, tesnoba, stres in motnje prehranjevanja, kar lahko vodi v slabšo urejenost sladkorne bolezni. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšno je počutje bolnikov s sladkorno boleznijo in s katerimi težavami se soočajo. Raziskovalna metodologija in metode: V raziskavi je bila uporabljena kvantitativna metodologija. Podatki so bili zbrani z dvema standardiziranima anketnima vprašalnikoma. Sodelovalo je 100 bolnikov s sladkorno boleznijo tipa 2. Zbrani podatki so bili analizirani s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike. Rezultati: V okviru vprašalnika, ki se nanaša na oceno počutja in negativnih čustev bolnika, so anketiranci v povprečju dosegli 23,28 točk (SD = 18,72), v okviru vprašalnika o bolnikovem zdravju pa so anketiranci v povprečju dosegli 5,61 točk (SD = 5,20). Bolniki s sladkorno boleznijo, ki imajo povišane vrednosti HbA1c, imajo več težav kot bolniki, katerih vrednost HbA1c je v mejah priporočenih vrednosti (U = 386,500; p < 0,001). Prav tako je bila ugotovljena statistično pomembna povezava med trajanjem sladkorne bolezni in številom prisotnih težav, s katerimi se soočajo bolniki s sladkorno boleznijo tipa 2 (r = 0,520; p < 0,001). Diskusija in zaključek: Ugotovljeno je bilo, da imajo bolniki z dlje časa trajajočo boleznijo in višjimi vrednostmi HbA1c več težav. Zelo pomembno je pravočasno izobraziti bolnike s sladkorno boleznijo. Prihodnje raziskave bi bile lahko pogosteje usmerjene v počutje in težave bolnikov s sladkorno boleznijo tipa 2.
Keywords: stres, težave pri sladkorni bolezni, depresija, nezadovoljstvo pri sladkorni bolezni, neobvladovanje sladkorne bolezni
Published: 01.12.2020; Views: 268; Downloads: 88
.pdf Full text (546,95 KB)

8.
Uporaba CO2 za zniževanje koncentracije alkalijskih in zemeljskoalkalijskih kovin v aluminijevem oksidu in hidroksidu
Eva Kaučič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje študijo nevtralizacije bazičnih nečistoč ujetih v kristalni strukturi materiala s pomočjo ogljikovega dioksida v aluminijevem oksidu in hidroksidu. Za odstranjevanje teh se trenutno v proizvodnih procesih uporabljajo različne koncentrirane kisline, kot so HCl, H2SO4, HNO3. S pomočjo kislin poteče reakcija nevtralizacije bazičnih nečistoč, ki se v vodni raztopini izločijo kot soli. Nato se bazične nečistoče odstranijo s filtracijo in pranjem pogače z vodo. Rezultati kažejo, da je mogoče nečistoče nevtralizirati tudi tako, da ogljikov dioksid prevzame vlogo šibke kisline, kar je za okolje in opremo prijaznejši način odstranitve osnovnih nečistoč. Z različnimi analiznimi metodami smo material in rezultate primerjali s specifikacijami materiala. Po nevtralizaciji s to metodo je samo aluminijev oksid zadoščal standardnim specifikacijam materiala. Metodo smo preizkusili na pilotni liniji in ugotovili, da je metoda primerna za industrijsko uporabo.
Keywords: nevtralizacija, ogljikov dioksid, aluminijev hidroksid, aluminijev oksid
Published: 24.07.2019; Views: 776; Downloads: 0

9.
SLOVENSKE HIŠKE NA DREVESIH
Kristina Kaučič, 2019, diploma project paper

Abstract: Projektna naloga obravnava teorijo in primere gradnje hišk na drevesih, postavljenih v Sloveniji. Posamezni primeri opisujejo njihovoumestitev v prostor, njihov namen uporabe, arhitekturno in konstrukcijsko zasnovo, tehnologijo gradnje in značilne uporabljene materiale. Predstavljenih je tudi nekaj izbranih tehničnih detajlov in sestav obodnih sten.
Keywords: hiška na drevesu, les, skeletna gradnja, lesena konstrukcija, Slovenija.
Published: 25.09.2018; Views: 612; Downloads: 102
.pdf Full text (2,79 MB)

10.
Smart e-testing
Marjan Krašna, Tomaž Bratina, Branko Kaučič, 2012, original scientific article

Abstract: A decade of experience with e-learning material production gives significant trends overview. From the perspective of ICT evolution this means very long time. E-learning is always closely coupled to ICT but with the distinction - it always lags behind the advancement in ICT. Among many unknown issues one thing is certain - e-learning permanently changes. From the past experiences prediction of immediate future e-learning is possible but the prediction for longer time is less accurate. In the article chronological e-learning achievements and their connections are presented in order to give an overview of trends in e-learning in Slovenia. But despite of the detailed past knowledge fundamental prediction error of e-learning future developments was made. Today's hot topics are not better e-learning materials, not even broad application of interactive boards but e-testing. Possible immediate future of e-learning is therefore application of intelligent e-testing systems. Intelligent computer assisted testing (CAT) is not the new topic in e-learning. It is object of many researches but it is not suitable for teachers. It is way too complicated for teachers to apply it successfully in their work. E-learning development process for intelligent computer assisted test production that suits teachers' competences is prepared and explained in the article.
Keywords: distance learning, knowledge assessment, learning management system
Published: 19.12.2017; Views: 597; Downloads: 69
.pdf Full text (681,61 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica