| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Implementacija industrije 4.0. in 5.0 v management različno velikih podjetij
Iris Podgorelec, 2025, master's thesis

Abstract: Digitalizacija je v današnjih časih ključnega pomena, še posebej za podjetja in delovanje managementa. Magistrsko delo se osredotoča predvsem na implementiranje industrije 4.0 in 5.0 v različno velikih podjetjih. Zaradi hitrega tempa življenja in konstantnih sprememb ter izzivov je pomembno, da podjetja v svoje poslovanje implementirajo napredne tehnologije in poskrbijo za ustrezno izobražen kader na tehnološkem področju, saj na ta način pripomorejo h konkurenčnosti podjetij na trgu. Industriji 4.0 in 5.0 nam prinašata obilico pozitivnih lastnosti, ki zajemata vse od razbremenitev, olajšav, inovacij, zmanjšanj stroškov in mnogih izboljšav na vseh področjih poslovanja. Kljub temu pa v poslovno okolje prinašata mnogo izzivov, s katerimi se bodo podjetja in managerji v prihodnje morali seznaniti ter nanje ustrezno pripraviti. Živimo v času, kjer tehnologije ne uporabljamo zgolj na kariernem področju, temveč tudi v zasebnem. Pomembno se je zavedati pravilne in varne uporabe sodelovanja z umetno inteligenco, njenih zmožnosti in nevarnosti. S pomočjo raziskave smo uvideli, kako so podjetja uspešna oziroma neuspešna z implementacijo industrije 4.0 in 5.0. Rezultati so nam pokazali, da se večina malih podjetij ter tudi nekatera srednje velika podjetja še vedno soočajo s težavami pri implementiranju industrije 4.0. Izzivi se pojavljajo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in slabe ozaveščenosti o digitalizaciji. Odgovori so nam prav tako pokazali, da velika podjetja počasi prehajajo na industrijo 5.0, vendar pa podobno kot pri MSP zaradi nizke stopnje zrelosti našega gospodarstva ustrezno implementiramo le koncepte I4. Implementacija I5 kot tudi I4 zahteva veliko časa in predstavlja številne izzive, s katerimi se bodo podjetja, če bodo želela biti konkurenčna in uspešna, morala pripraviti. Izredno pomembno je, da imajo podjetja kot tudi managerji jasno zastavljene načrte, vizije in cilje, s katerimi bodo lahko premagovali sedanje in prihajajoče ovire. Za ustrezno implementacijo obeh industrijskih revolucij moramo biti dovzetni za novitete in tehnološko usmerjeni.
Keywords: Management, industrija 4.0, industrija 5.0, umetna inteligenca, digitalizacija, izzivi, priložnosti, različno velika podjetja
Published in DKUM: 29.09.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (2,32 MB)

2.
Vpliv stila vodenja na motivacijo in komunikacijo v organizaciji
Iris Podgorelec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Na uspehe podjetja in želene cilje pripomorejo vodje in njihovi stili vodenja. Že samo vodenje ključno pripomore k opravljanju nalog in razporediti dela v podjetju. Zaposleni od vodje pridobijo tovrstne informacije, o načinu dela, izvedbi, organizaciji ipd. Uspešni vodje pripomorejo k dobremu počutju zaposlenega v podjetju, sodelujejo, komunicirajo in so strpni do svojih zaposlenih. Zaposlene tako ustrezno motivirajo in jim omogočajo možnost osebne rasti in napredovanja. So aktivi na vseh področjih in delujejo v prid podjetja ter zaposlenega. Z izbiro stila vodenja ključno pripomoremo k številnim procesom ter, k uspešnosti podjetja. Da pa bi zaposleni v podjetju delo kvalitetno in učinkovito opravljali jih morajo vodje ustrezno motivirati in z njimi komunicirati. Motivacija se v podjetju konstanto ponavlja in navsezadnje povečuje produktivnost ter moralo na delovnem mestu, hkrati pa zmanjšuje fluktacijo. Z motivacijo vzporedno poteka vodenje in komunikacija. Brez komunikacije se ljudi med seboj ne bi znali sporazumevati in izvrševati naloge, kot jih od nas zahtevajo nadrejeni. Pri komunikaciji poteka proces prenosa sporočil med dvema osebama (pošiljatelj, prejemnik). Kadar je komunikacija učinkovita, bosta obe osebi sporočilo zaznali in se nanj dosledno odzvali. Lahko se pa zgodi, da pride do šuma v komunikaciji, oziroma ovire, kjer se sporočilo ne posreduje v takšni obliki kot bi pošiljatelj to želel. Vodje z svojim načinom komuniciranja ogromno pripomorejo k dobremu ali slabemu počutju v podjetju. Svojim podrejenim morajo podati mnoge napotke, naloge, jih znati spoštovati in poslušati, tako, da bodo zaposleni imeli občutek, da so v podjetju pomembni. Z ustrezno komunikacijo lahko vplivamo tudi na samo motivacijo in naloge, ki se morajo opraviti. Dobra komunikacija je tako rekoč ključ do uspešnega podjetja. Če povzamemo, se vodenje, motivacija in komunikacija prekrivajo ena z drugim. Pomembno je, da vodja pozna cilje organizacije in stoji za svojimi stališči pri opravljanju nalog. Vendar se mora poistovetiti z svojimi zaposlenimi, jim znati prisluhniti, jih spoštovati ter dati občutek pomembnosti. Z dobrim nagrajevanjem pa tako še dodatno pripomorejo k »zvestobi« zaposlenih in kakovostni izvedbi končnih nalog. V diplomski nalogi smo na začetku predstavili pojme o vodenju, motivaciji in komunikaciji ter jih na kratko opisali. V raziskovalnem delu, bomo povzeli anketo zaposlenih in intervju vodje v izbranem podjetju. Zaključili bomo z povzetkom in potrdili ali ovrgli naše hipoteze.
Keywords: vodenje, stil vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 557; Downloads: 190
.pdf Full text (1,54 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica