1. Vektorska analizaTina Sovič, Simon Špacapan, 2023, higher education textbook Abstract: V učbeniku Vektorska analiza avtorja, dr. Tina Sovič in dr. Simon Špacapan, predstavita vektorske in skalarne funkcije ene in več spremenljivk. Obravnavata glavne teme iz tega področja, kot so krivulje in ploskve v prostoru, odvod vektorskih funkcij, dvojni in trojni integral, ter krivuljni in ploskovni integral skalarne in vektorske funkcije. Namen učbenika je tudi predstaviti praktične aplikacije teorije vektorskih funkcij na področju inženirske prakse, ki se pojavlja pri reševanju različnih problemov v realnem življenju. Učbenik je opremljen s številnimi grafičnimi prikazi, ki nazorno prikazujejo obravnavano temo, številnimi zgledi, ki na konkretnih primerih prikazujejo uporabo teorije v računskih nalogah, ter nekaterimi vajami, ki so namenjene za samostojno reševanje študentov. Keywords: vektorska funkcija, skalarna funkcija, krivulje, ploskve, mnogoterni integral, krivuljni integral, ploskovni integral Published in DKUM: 25.07.2023; Views: 436; Downloads: 65 Full text (10,89 MB) This document has many files! More... |
2. Spoznavanje tangrama z uporabo slikanice : diplomsko deloUrška Oblonšek, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje tangrama s pomočjo slikanice smo predstavili povezovanje dveh kurikularnih področij: matematike in jezika. Kot lahko razberemo že iz naslova diplomske naloge, smo ob pomoči slikanice na to temo spoznavali matematično igro tangram. V teoretičnem delu naloge smo najprej predstavili samo področje matematike v vrtcu, vlogo vzgojitelja ter okolja. Poudarek smo namenili medpodročnemu povezovanju, predvsem matematike in jezika, ki je v tej nalogi ključnega pomena ter tangram, s katerim smo izvajali tudi vse dejavnosti v praktičnem delu naloge. Ker sodi tangram pod področje geometrije, smo nekaj besed namenili tudi temu področju matematike, dotaknili pa smo se tudi didaktičnih pripomočkov pri matematiki ter matematičnim igram. Skozi celotno diplomsko delo smo predstavili pomen medpodročnega povezovanja matematike in jezika, pri čemer smo uporabili kot izhodišče otroško slikanico Grandfather's Tang story oz. Zgodba dedka Tanga. V praktičnem delu smo pripravili dejavnosti in jih izvedli v Vrtcu Otona Župančiča Slov. Bistrica na enoti Zg. Ložnica. Glavni cilj naše dejavnosti je bil, da otroci s pomočjo otroške slikanice spoznajo tangram ter se ga skozi dejavnosti naučijo tudi uporabljati. Dejavnosti smo izvedli v heterogeni skupini otrok, starih od 3 do 5 let. V drugem delu praktičnega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli med izvedbo matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili starejši otroci uspešnejši od mlajših, pri vseh pa se je izkazalo, da je bila matematična zgodba dobra podlaga in motivacija za izvedbo načrtovanih matematičnih dejavnosti. Keywords: matematika, medpodročno povezovanje, tangram, otroška slikanica Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 392; Downloads: 59 Full text (2,10 MB) |
3. Zgledi iz osnov linearne algebre : povzetek teorije in postopki reševanja nalog s komentarjiIrena Kosi-Ulbl, 2022 Abstract: Publikacija je dopolnitev k učbeniku Osnove linearne algebre (iste avtorice). Medtem ko je v omenjenem učbeniku poudarek na teoretični osnovi obravnavanih vsebin, prinaša skripta k vsakemu obravnavanemu poglavju rešene zglede. Na začetku posameznga poglavja je uvodni del, v katerem so navedeni pomembnejši teoretični pojmi, ki jih bomo ponovili, in napoved nalog, ki jih bomo v okviru tega poglavja rešili. Nato sledi kratek teoretični del z zapisanimi definicijami, lastnostmi in obrazci, ki jih potrebujemo pri reševanju nalog. Študentom tako za osvežitev znanja omenjenih pojmov ni treba iskati v učbeniku. Teoretičnemu delu sledi osrednji del poglavja, ki ga predstavljajo podrobno rešeni zgledi z vsemi vmesnimi koraki. Reševanje nalog spremljajo tudi komentarji, ki študenta spomnijo, na kateri teoretični osnovi temelji iskanje pravilne poti do rešitve. Vsako poglavje se končuje s ključnimi besedami in z bistvenimi ugotovitvami poglavja. Pri nekaterih zgledih k lažjemu razumevanju poteka reševanja in k boljši prostorski predstavi pripomorejo barvne slike oziroma različni grafični prikazi. Keywords: determinanta, matrika, sistem linearnih enačb, vektor, vektorski prostor, linearna preslikava, lastna vrednost, lastni vektor Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 523; Downloads: 86 Full text (5,06 MB) This document has many files! More... |
4. Igre s področja geometrije za predšolske otroke : diplomsko deloPia Hanc, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Igre s področja geometrije za predšolske otroke smo zajeli teoretični in praktični del.
V teoretičnem delu smo predstavili geometrijo skozi zgodovino, opisali in predstavili primere geometrijskih likov, predstavili oglata in okrogla geometrijska telesa ter na kratko opisali vsako geometrijsko telo.
V praktičnem delu smo izbrali matematične igre s področja geometrije, za katere smo menili, da bi otrokom bile zanimive in poučne. Vsako igro smo nato izvedli v vrtcu in beležili sprotna opažanja. Namen in cilji so bili, da otroci bolje spoznajo geometrijska telesa in like, da jih bodo samostojno prepoznavali in znali opisati njihove osnovne lastnosti. Otroci si geometrijske like težje predstavljajo, saj jih je v okolju težje opaziti kot geometrijska telesa, zato smo več poudarka namenili geometrijskim likom. S pomočjo izbranih iger smo ugotovili, da so se otroci že srečali z geometrijskimi liki, nekoliko manj pa so seznanjeni z geometrijskimi telesi. Keywords: predšolski otrok, geometrija, geometrijski lik, geometrijsko telo, igre Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 844; Downloads: 166 Full text (5,41 MB) |
5. Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnost : diplomsko deloTimotej Požgan, 2022, undergraduate thesis Abstract: V svojem diplomskem delu z naslovom Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnosti smo predstavili med področno povezovanje matematike in jezika v vrtcu. Konkretno smo vsebino otroške literature povezali z matematičnimi dejavnostmi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu. V ospredje smo postavili dejavnosti matematike, ki smo jih razdelili na vsakodnevne spontane dejavnosti, ter načrtovane dejavnosti v vrtcu. Poudarili smo tudi pomen vloge vzgojitelja pri učenju področja matematike. Velik poudarek smo v diplomskem delu namenili medpodročnemu povezovanju, še posebej matematike in jezika v vrtcu. V diplomskem delu smo predstavili pomembnost uporabe otroške slikanice v vrtcu, še posebej v povezavi z matematično vsebino. Kot izhodišče smo v diplomskem delu uporabili slikanico Zlatolaska in trije medvedi. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti in jih nato izvedli v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica na enoti Zgornja Ložnica. Glavni cilj teh dejavnosti je bil, da otrokom približamo matematiko na zabaven način, ter jih ob vsebini zgodbe popeljemo skozi zanimive matematične dejavnosti. S pomočjo vsebine slikanice smo zastavili matematične dejavnosti, ki so bile vezane na zgodbo. V drugem delu našega praktičnega dela diplomskega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve pri izvedbi matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili otroci pri matematičnih dejavnostih uspešni. Izkazalo se je tudi, da je matematična zgodba dobra podlaga za izpeljavo matematičnih dejavnosti. Keywords: predšolska vzgoja, otroška literatura, matematične dejavnosti, matematika, integracija področij. Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 923; Downloads: 252 Full text (2,40 MB) |
6. Strateške matematične igre s pravilom “3 v vrsto” v predšolskem obdobju : diplomsko deloTadeja Selič Mlakar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Z matematiko se srečujemo na vsakem koraku našega življenja in je za nas tudi zelo pomembna ter uporabna. Z njo se zelo zgodaj srečajo tudi otroci, že v predšolskem obdobju. Pri tem imamo zelo pomembno vlogo odrasli, ki moramo otrokom omogočiti čim bolj pester nabor matematičnih izkušenj. To je najlažje narediti z uporabo različnih načrtovanih in spontanih matematičnih dejavnosti, najpogosteje izvedenih preko igre.
Cilj te diplomske naloge je bil raziskati, kako otroci posegajo po matematičnih dejavnostih ter kaj jim njihov miselni razvoj omogoča in česa ne. V raziskavi smo izvedli tri različne igre, ki temeljijo na pravilu tri v vrsto in skušali ugotoviti, kako jih otroci igrajo, kaj jim dela težave in kaj je značilno za njihovo razmišljanje pri igranju. V raziskavo so bili vključeni otroci stari od 3 do 6 let. Otrokom smo igre najprej predstavili in nato smo jih opazovali pri igri ter beležili, katera pravila razumejo ter katerih ne. Nato smo igre pustili na različnih mestih ter beležili, v kolikšni meri jih otroci samostojno vzamejo ter jih igrajo. Na koncu pa smo igre razdelili tudi otrokom, da so jih doma igrali s starši in njihove vtise pridobili tudi na podlagi kratkega anketnega vprašalnika. Prišli smo do ugotovitve, da večina otrok razume vsa pravila iger, da se za te igre v največji meri odločajo ob spodbudi odraslega in da so bile tudi staršem te igre zanimive. Keywords: matematika, otrok, kognitivni razvoj, igra Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 624; Downloads: 65 Full text (2,52 MB) |
7. Uporaba igre tiny polka dot pri zgodnjem učenju matematikeNeža Brec, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom "Uporaba igre Tiny Polka Dot pri zgodnjem učenju matematike" smo želeli otrokom na prijeten ter motivacijski način predstaviti potek in pravila omenjene igre in preveriti oz. ugotoviti, ali obstaja izboljšanje razumevanja navodil pri tretjem preverjanju igranja, v primerjavi s prvim preverjanjem.
Teoretični del diplomske naloge predstavlja matematiko kot del otrokovega vsakdana doma in v vrtcu. Predstavili smo različna področja predšolske matematike in zapisali primere dejavnosti, s katerimi lahko otroku posamezno matematično področje približamo. Sestavni del teoretičnega dela so tudi predstavitve pogledov posameznih avtorjev o otrokovemu matematičnemu razvoju.
V empiričnem delu smo dodali predstavitev igre "Tiny Polka Dot", ki smo jo uporabili v raziskovalnem delu. Poslužili smo se raziskovanja matematičnega znanja otrok s pred testom. Seznanili smo jih z navodili igre. Predmet našega raziskovanja je bilo razumevanje navodil. Rezultate smo zbirali skozi opazovanje pri igri in jih zapisovali v tabele. Podatke smo obdelali s pomočjo programa "SSPS". Pridobljene rezultate smo predstavili v poglavju praktičnega dela diplomskega dela. Keywords: didaktika matematike, predšolsko obdobje, igra "Tiny Polka Dot", zgodnje učenje matematike. Published in DKUM: 21.01.2021; Views: 1313; Downloads: 112 Full text (3,44 MB) |
8. UPORABA MATEMATIČNEGA DNEVNIKA NA RAZREDNI STOPNJIBlažka Miklič, 2020, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je bil raziskati uporabo matematičnega dnevnika pri četrtošolcih. Ugotoviti smo želeli ali pisno izražanje pri matematiki vpliva na učenčevo matematično uspešnost. Teoretični del vključuje izsledke raziskav, različna področja aktivnosti in tipe pisanja dnevnika ter prednosti in strategije pisanja pri matematiki. Predstavili smo vrste nalog, tako imenovane spodbudne tipe nalog, za pisanje matematičnega dnevnika. Te naloge smo v obliki navodil vključili v matematični dnevnik. V empiričnem delu je predstavljena metodologija, potek raziskave in analiza rezultatov. Raziskava je temeljila na eksperimentalni metodi znanstvenega raziskovanja in vanjo sta bila vključena dva razreda četrtošolcev. Pedagoški eksperiment je trajal osem tednov. Na začetku in na koncu eksperimenta sta se izvedla predtest in potest. Tako smo na podlagi predtesta in potesta primerjali uspešnost pri matematiki med razredoma oziroma med eksperimentalno in kontrolno skupino. V vmesnem času se je v eksperimentalni skupini uvedel matematični dnevnik, ki smo ga v empiričnem delu analizirali po nalogah, pri čemer smo dali poudarek na razumevanju nalog in refleksiji. Rezultati raziskave so pokazali, da je bil v eksperimentalni skupini zaznan napredek v znanju, vendar manjši kot v kontrolni skupini. Rezultati so nas presenetili, saj nismo pričakovali, da bo v skupini, ki ni uporabljala matematičnega dnevnika, napredek večji. Zaradi pozitivnih izsledkov drugih študij in na podlagi naše raziskave smo predlagali izboljšave, ki bi kvalitetno vplivale na uporabo matematičnega dnevnika v razredu. Keywords: matematični dnevnik, razredni pouk, pedagoški eksperiment, predtest, potest Published in DKUM: 22.12.2020; Views: 1113; Downloads: 103 Full text (2,38 MB) |
9. Vpliv spola na povezovanje vzorca s slikovno reprezentacijoNeva Matko, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili matematiko v predšolskem obdobju in vlogo vzgojitelja pri spoznavanju otrok z matematiko. V nadaljevanju smo se osredotočili na vzorce, pri čemer smo predstavili delitev vzorcev na ponavljajoče se in rastoče vzorce. V empiričnem delu smo raziskovali vpliv spola na povezovanje vzorcev s slikovno reprezentacijo. Zanimalo nas je, ali spol vpliva na uspešnost izvedenih nalog, pri tem pa smo uporabili slikovno reprezentacijo, zvočne in gibalne vzorce ter vzorce iz kock. V raziskavi smo bili pozorni tudi na to, kako na uspešnost pri nalogah vplivata gradnik in vrsta vzorca. V raziskovalno skupino smo vključili 43 otrok drugega starostnega obdobja, torej v starosti od pet do sedem let, ki obiskujejo Vrtec Trbovlje. Otrokom smo pokazali zvočne in gibalne vzorce ter vzorce iz kock s tremi različnimi gradniki (AB, ABB, ABC). Otroci so imeli pred seboj slikovne reprezentacije, ki so jih morali povezati s predstavljenimi vzorci, mi pa smo pri tem ugotavljali vpliv spola na uspešnost povezovanja.
Raziskava je pokazala, da so bili otroci najuspešnejši pri povezovanju vzorcev iz kock, najmanj uspešni pa pri povezovanju zvočnih vzorcev, in to ne glede na gradnik. Med raziskavo smo ugotovili, da na uspešnost povezovanja vzorcev s slikovnimi reprezentacijami spol nima vpliva. Keywords: predšolsko obdobje, zgodnja matematika, vzorci, ponavljajoči se vzorci, vpliv spola
Published in DKUM: 21.09.2018; Views: 1015; Downloads: 119 Full text (1,51 MB) |
10. Zgodnje matematične aktivnosti na podlagi otroškega literarnega delaAna Čeligoj, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Zgodnje matematične aktivnosti na podlagi otroškega literarnega dela smo obravnavali povezovanje področja matematike in jezika, konkretno otroške literature, v vrtcu.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu, pri čemer smo izpostavili matematične cilje, ki jih usvajamo skozi načrtovane in spontane matematične dejavnosti. Poudarili smo pomen zgodnjih matematičnih aktivnosti za razvoj nadaljnjega matematičnega razmišljanja pri predšolskih otrocih in izpostavili povezovanje otroške literature z matematiko na način, ko nam literatura omogoča vsebinsko podlago za matematične dejavnosti. V diplomskem delu smo se osredotočili na dejavnosti iz matematike, ki so izhajale iz slikanice The doorbell rang.
V prvem delu praktičnega dela diplomskega dela smo opisali matematične dejavnosti, ki smo jih izvajali v VVE OŠ Jelšane in so vsebinsko temeljile na zgoraj omenjeni slikanici. Cilj teh dejavnosti je bil otrokom matematiko približati, jo ponuditi na konkreten način in skozi vsebinsko zgodbo zastaviti matematične probleme tako, da je bilo iskanje njihovih rešitev zabava in užitek za otroke vseh starosti. V drugem delu praktičnega dela pa smo evalvirali uspešnost otrok pri matematičnih dejavnostih. Rezultate smo predstavili v obliki tabel in grafov.
Rezultati so pokazali, da so bili otroci v večini uspešni pri reševanju matematičnih problemov, s čimer smo nakazali, da lahko na podlagi otroške literature pripravimo dobre matematične aktivnosti. Iz tega lahko sklepamo, da so takšne povezave med otroško literaturo in matematiko v vrtcu smiselne in dobre. Keywords: zgodnja matematika, predšolska vzgoja, integracija matematike, jezik, otroška literatura. Published in DKUM: 24.08.2018; Views: 1283; Downloads: 187 Full text (968,34 KB) |