| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza rasti podetja impol, d. o. o.
Ines Knuplež, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006). Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo. Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol. Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast. Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020.
Keywords: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent.
Published: 04.03.2019; Views: 548; Downloads: 97
.pdf Full text (1,88 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica