| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DIDAKTIČNI PRIPOMOČKI PRI POUKU MATEMATIKE NA RAZREDNI STOPNJI
Alenka Fujs, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Didaktični pripomočki pri pouku matematike na razredni stopnji teoretično in empirično predstavi uporabo in odnos učiteljev do didaktičnih pripomočkov pri pouku matematike. Namen diplomskega dela je bil preveriti vpliv diferenciacije, delovne dobe poučevanja, razreda poučevanja in velikosti šole na uporabo, argumente za pojasnjevanje obstoječe pogostosti uporabe didaktičnih pripomočkov in prepoznavanje različnih matematičnih didaktičnih pripomočkov. Uporabljena je bila deskriptivna in kavzalna-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki, pridobljeni z anketnim vprašalnikom, so temeljili na namenskem, konkretnem raziskovalnem vzorcu populacije učiteljev razrednega pouka v Sloveniji. Na njihove elektronske naslove je bil poslan spletni anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj odprtega in zaprtega tipa. Pridobljeni in v obliki tabel in grafov predstavljeni podatki so pokazali, kakšne so razlike v poznavanju didaktičnih pripomočkov po imenu in na sliki, kako pomembno vlogo ima pri uporabi diferenciacija, ter kako velik je vpliv delovne dobe na prepoznavanje didaktičnih pripomočkov. Zanimivi so tudi podatki o argumentih za pojasnjevanje obstoječe pogostosti uporabe, saj predstavljajo dejansko razmišljanje učiteljev razrednega pouka.
Keywords: didaktični pripomočki, matematika, razredni pouk, konkretna ponazorila, didaktični material.
Published: 12.05.2011; Views: 5458; Downloads: 1036
.pdf Full text (3,33 MB)

2.
Dopolnitev teorije matematičnega znanja za poučevanje s koncepti s podobo
Helena Bezgovšek Vodušek, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Da bi bili učenci uspešni in da bi razvili dobro znanje, ni potreben zgolj njihov kognitivni potencial, ampak mora tudi njihov učitelj imeti ustrezna znanja, da tega potenciala ne zatre, ampak ga razvije v znanje. V tej doktorski disertaciji obravnavamo prav matematično znanje, potrebno za poučevanje na področju geometrije. V teoretičnem delu med seboj povežemo več za poučevanje in posebej za poučevanje geometrije pomembnih teorij. Podrobneje predstavimo Fischbeinovo teorijo konceptov s podobo, van Hielejevo teorijo skupaj z njenimi izboljšavami ter teorijo in model matematičnega znanja za poučevanje po Ball, Thames in Phelps. Izhajajoč iz analize omenjenih teorij in še nekaterih teorij razvoja konceptov ter s prepletom vseh, dopolnimo model matematičnega znanja za poučevanje še za (do zdaj nekoliko zapostavljeno) področje geometrije. Z raziskavo, ki jo predstavljamo v empiričnem delu, smo želeli dobiti vpogled v vlogo konceptualne in vizualne komponente konceptov s podobo pri študentih (bodočih učiteljih) razrednega pouka. Zanimalo nas je, ali na vključevanje konceptualne komponente pri reševanju šolskih geometrijskih nalog vplivata stopnja zamejenosti in topološka dimenzija vključenih konceptov. Izkazalo se je, da ima pri reševanju ključno vlogo vizualna komponenta, konceptualna komponenta je upoštevana predvsem pri rutinskih nalogah. Vključenost konceptualne komponente ni povezana s stopnjo zamejenosti ali topološko dimenzijo. Še posebej nas je zanimal problem ločevanja med likom in krivuljo, ki ga omejuje. To je pomemben problem, saj vpliva tudi na razvoj konceptov s področja merjenja (dolžine, ploščine in prostornine). Obravnave tega problema v literaturi predhodno še nismo zasledili. Izkazalo se je, da ima tudi tu vodilno vlogo vizualna komponenta in da izključitev konceptualne komponente vodi v neločevanje med likom in krivuljo. Na osnovi združitve spoznanj različnih teorij s področja poučevanja geometrije in rezultatov naše empirične raziskave oblikujemo smernice za izobraževanje učiteljev in poučevanje učencev
Keywords: geometrijski pojmi, pedagoško znanje vsebine, matematično znanje za poučevanje, koncepti s podobo, van Hielejeva teorija
Published: 23.03.2015; Views: 1128; Downloads: 226
.pdf Full text (3,90 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica