1. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, master's thesis Abstract: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Keywords: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 18
Full text (1,91 MB) |
2. Analiza okoljskih kriterijev v poročilih o trajnostnem razvoju podjetij v tekstilnem in oblačilnem sektorjuŠpela Kumer, Gregor Radonjič, 2021, original scientific article Abstract: Tekstilna panoga je pogosto deležna kritik, ker zelo negativno vpliva na okolje in ker so delovne razmere v njej v državah v razvoju zelo nehumane. Eden od ciljev odgovornega in trajnostnega ravnanja je tudi transparentnost pri poročanju o vplivih podjetja na okolje in izvajanju ukrepov okoljske politike, pri čemer imajo pomembno vlogo poročila o trajnostnem razvoju. V ta namen smo z analizo vsebine proučili poročila o trajnostnem razvoju izbranih podjetij tekstilne in oblačilne panoge s poudarkom na okoljskih kriterijih. Raziskali smo, o katerih okoljskih kriterijih in ukrepih poročajo izbrana podjetja in ali se je zavedanje o okoljskih problemih in o številu ukrepov, ki jih proučevana podjetja povzročajo s svojo dejavnostjo, v opazovanem časovnem obdobju poglobilo. Rezultati so potrdili, da ogljični in vodni odtis v zadnjih letih močno pridobivata na pomenu. V okviru življenjskega cikla oblačil v proučevanih podjetjih najpogosteje namenjajo največjo pozornost ukrepom v fazi proizvodnje in pridobivanja surovin, najmanj pa v fazi uporabe. Vsa so v svojih poročilih navajala zgolj pozitivne informacije, le v majhni meri so bili navedeni tudi neuspehi pri doseganju določenih ciljev trajnostnega razvoja. Keywords: tekstilna panoga, oblačilna industrija, poročila o trajnostnem razvoju, okoljski kriteriji, ogljični odtis Published in DKUM: 23.09.2024; Views: 0; Downloads: 6
Full text (443,57 KB) This document has many files! More... |
3. Model ogljičnega odtisa organizacije in predlog za njegovo komuniciranje za podjetje emo-orodjarna d.o.o.Hana Brecl, 2024, master's thesis Abstract: Proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse večjim pritiskom, da zmanjšajo emisije iz vozil, ki jih proizvajajo, saj je približno 15 % skupnih emisij CO2 po vsej EU mogoče zaslediti v osebnih avtomobilih. Glede na stroge predpise sprejetih uredb EU v zvezi z avtomobilsko zakonodajo, proizvajalci avtomobilov vedno bolj zahtevajo odgovorno ravnanje svojih dobaviteljev do poročanja o izpustih TGP.
Namen magistrske naloge je predstaviti in analizirati metodologijo določanja ogljičnega odtisa organizacije na podlagi metode Greenhouse Gas Protocol za Obseg 1 in Obseg 2 podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , identificirati vse ključne vire emisij TGP, postavitit model izračuna in izračunati ogljični odtis organizacije ter v nadaljevanju pripraviti predlog za komuniciranje ogljičnega odtisa organizacije na primeru podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , ki posluje izključno na trgu avtomobilske industrije, kar pomeni, da mora slediti trendom in smernicam avtomobilskih proizvajalcev na področju nizkoogljičnih zahtev.
Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protokola. Izračun ogljičnega odtisa organizacije podjetja je pokazal, da največ emisij TGP v dveh poslovnih letnih povzroči Obseg 2 – električna energija. V nalogi smo se omejili na postavitev izračuna ogljičnega odtisa za Obseg 1 in Obseg 2.
Cilj marketinške raziskave je preučiti načine komuniciranja ogljičnega odtisa naših poslovnih partnerjev in na podlagi tega oblikovati predlog za promocijo ogljičnega odtisa podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. Osredotočili smo se na poslovne partnerje podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. in sicer sistemske orodjarne; Voestalpine, Gestamp, Gedia in Benteler. V zadnjem delu marketinške raziskave smo pripravili predlog komuniciranja aktivnosti ogljičnega odtisa organizacije, s katerimi bo podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. lahko učinkovito komuniciralo aktivnosti svojega ogljičnega odtisa ter okrepilo svojo trajnostnostno zavezo in ugled med poslovnimi partnerji, kupci ter širšo javnostjo.
Rezultati, ki smo jih zasledovali skozi marketinški del naloge, so pokazali najbolj optimalne načine komuniciranja ogljičnega odtisa organizacij v avtomobilski industriji in kazali, kako lahko ocena ogljičnega odtisa organizacije pripomore k marketinškim aktivnostim za pridobivanje novih kupcev in partnerjev podjetja. Keywords: ogljični odtis, GHG Protokol, avtomobilska industrija, orodjarstvo, emisije TGP. Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 74; Downloads: 27
Full text (5,28 MB) |
4. Tehnologija veriženja blokov v podjetniški praksi s poudarkom na izzivih trajnostnega razvojaLarisa Čerpnjak, 2023, master's thesis Abstract: Svetovno gospodarstvo je v procesu digitalizacije od šestdesetih let prejšnjega stoletja. Namen je seveda izboljšanje poslovnih procesov, predvsem s hitrejšim in varnejšim doseganjem istih rezultatov. V trenutnem tehnološkem obdobju se v različnih sektorjih svetovnega gospodarstva pojavlja več najnovejših tehnologij. Eno od vodilnih vlog prevzema tehnologija veriženja blokov. Le-ta omogoča nove načine organiziranja gospodarskih dejavnosti. Hkrati pa tehnologija veriženja blokov vedno bolj pridobiva na pomenu iz vidika podjetništva, a eni strani z manjšimi podjetji, ki ustvarjajo aplikacije na temeljih te tehnologije, in na drugi strani z uporabniki rešitev v manjših podjetjih.
V našem magistrskem delu smo raziskali tehnologijo veriženja blokov iz vidika podjetništva in trajnostnega razvoja. Proučili smo vplive na podjetništvo in predstavili primere dobre prakse v finančnem sektorju, medijski industriji, prometu, skladiščenju oziroma logistiki, turizmu in gostinstvu ter v spletnih trgovinah. Te sektorje smo na podlagi pregledane literature prepoznali kot najperspektivnejše za uporabo tehnologije veriženja blokov v poslovnih procesih. Nadalje smo se posvetili še tehnologiji veriženja blokov v luči trajnostnega razvoja. Raziskali smo ekonomski, socialni in okoljski vidik le-te. Ugotovitve in rezultate smo predstavili v zaključnih poglavjih in jih tudi analizirali s pomočjo analize SWOT.
Ugotovitve raziskovalnih hipotez zagotavljajo vpogled v uporabnost tehnologije veriženja blokov v podjetniški praksi iz vidika ustvarjalcev aplikacij na temeljih te tehnologije in iz vidika uporabnikov. Ugotovitve kažejo, da se delež razvijalcev in uporabnikov v raziskanih gospodarskih sektorjih podjetništva povečuje in se bo glede na trende povečeval tudi v prihodnje. Zadnje hipoteze, ki se navezuje na povezanost tehnologije veriženja blokov s trajnostnim razvojem, nismo mogli niti potrditi niti ovreči, saj je ta tehnologija še vedno relativno nova in ne dovolj raziskana. Ogromna poraba električne energije je njen največji sovražnik. Trenutno je še premalo raziskav in spoznanj o tem, kakšen bo njen nadaljnji razvoj in kako točno se bo spopadla s porabo električne energije. Keywords: tehnologija veriženja blokov, informacijska tehnologija, podjetništvo, inovacije, trajnostni razvoj Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 444; Downloads: 50
Full text (5,93 MB) |
5. Modeliranje ogljičnega odtisa metilirane melaminske smole : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnjeBorut Solina, 2021, undergraduate thesis Abstract: Podnebne spremembe in globalno segrevanje sodita med glavne probleme na svetu, zato države in podjetja stremijo k temu, da bi preprečila ali vsaj zmanjšala vzroke teh pojavov. Eden izmed načinov za dosego tega cilja je zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v industriji, zato smo v diplomskem delu v sodelovanju s podjetjem Melamin iz Kočevja razvili model za ocenjevanje ogljičnega odtisa za produkt metilirano melaminsko smolo heksametoksimetilol melamin. Za osnovo smo uporabili metodologijo ISCC+ in v izračun vključili emisije toplogrednih plinov, ki nastajajo pri transportu kemikalij in proizvodnji produkta in ne za celotni življenjski cikel izdelka. Za to metodologijo smo se odločili zaradi pobude podjetja Melamin. Za transport smo ugotovili, da je iz vidika ogljičnega odtisa najbolj ugodno, da se na kopnem kemikalije prevažajo z železniškim transportom namesto s cestnim in preko morij z ladijskim prevozom namesto letalskim. Pri proizvodnji produkta smo ugotovili, da je za zmanjšanje ogljičnega odtisa potrebno kemikalije, pridobljene iz fosilnih virov, zamenjati s kemikalijami, pridobljenimi iz bioosnovanih virov. Primerjali smo metanol na osnovi fosilnih virov z biometanolom iz podjetij BioMCN in Sodra. Količina nastalih emisij v proizvodnji z uporabo metanola na osnovi fosilnih virov je bila 3,88 tCO2eq/tprod. Če smo uporabili biometanol iz podjetja BioMCN, se je ogljični odtis zmanjša na 3,40 tCO2eq/tprod, medtem ko so z biometanolom podjetja Sodra bile emisije še nižje in sicer 3,05 tCO2eq/tprod. Pomembno je tudi, da se vsaj del porabljene elektrike proizvaja iz nefosilnih virov, kot je denimo lesna biomasa, saj se s tem zelo zmanjša ogljični odtis. Podjetje pridobiva 25 % električne energije iz lesne biomase in s tem zmanjša ogljični odtis zaradi porabe elektrike za 22,14 % v primerjavi s celotnim odjemom iz omrežja. Keywords: ogljični odtis, ogljikov dioksid, transport, proizvodnja, emisija, metilirana melaminska smola Published in DKUM: 22.09.2021; Views: 983; Downloads: 101
Full text (2,26 MB) |
6. Primerjalna analiza poročil o trajnostnem razvoju za podjetja tekstilne industrijeŠpela Kumer, 2019, master's thesis Abstract: v raziskavi smo preučevali pomen trajnostnega razvoja na primeru podjetij tekstilne industrije. Želeli smo namreč ugotoviti, ali se je zavedanje podjetij tekstilne industrije o okoljskih in socialnih problemih, ki jih povzročajo s svojo dejavnostjo, v opazovanem časovnem obdobju povečalo. Tekstilna industrija je glede na prodajo, število zaposlenih in potrošnjo dobrin ena največjih panog na svetu, hkrati pa pogosto kritizirana zaradi svojega enormnega negativnega vpliva na okolje in nehumanih delovnih pogojev v državah v razvoju. Zato je v omenjeni panogi še toliko bolj pomembno uvajanje eko inovacij. Poročila o trajnostnem razvoju predstavljajo obliko organizacijske eko inovacije za podjetje, hkrati pa se v tovrstnih poročilih poroča o drugih eko inovacijah. Čeprav smo analizirali poročila o trajnostnem razvoju velikih in tujih podjetij, je to pomembno tudi za slovensko gospodarstvo, ki ga pretežno sestavljajo mala in srednje velika podjetja, saj so le-ta pogosto dobavitelji velikim podjetjem. S tem, ko velika podjetja uvajajo spremembe v svoje poslovanje, v to silijo tudi ostala podjetja v svoji dobavni verigi. Tako bodo tudi mala in srednje velika podjetja v prihodnosti težje uspešna in konkurenčna, če ne bodo poznala okoljskih in socialnih problemov ter trendov reševanja le-teh. Keywords: Trajnostni razvoj, eko inovacije, poročila o trajnostnem razvoju, tekstilna industrija Published in DKUM: 20.11.2019; Views: 1662; Downloads: 360
Full text (3,17 MB) |
7. Zahteve in značilnosti embalaže za spletno prodajoJure Novak, 2019, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo temo karakteristik ter zahtev embalaže, ki jo uporabljamo oziroma potrebujemo pri spletni prodaji izdelkov tako na domačem trgu kot tudi globalno. Priča smo nenehni rasti spletne prodaje, ki ponekod po številu opravljenih nakupov v spletni trgovini že presega količino nakupov v fizičnih prodajalnah. S tako strmo rastjo te vrste poslovanja pa se pojavlja tudi potreba po embaliranju teh izdelkov ter ustrezni pripravi naročila za transport. Embalaža izdelkov pri tej vrsti poslovanja predstavlja tako strateško področje logistike kot tudi velik kazalnik okoljske problematike zaradi odpadne embalaže. Spletni trgovci morajo zagotoviti popolno varnost transportiranega naročila, saj le uspešno ter varno dostavljen izdelek v popolnem stanju pri tem tipu poslovanja predstavlja uspešno opravljen posel, posledično zadovoljstvo stranke ter morebiten ponovni nakup.
Glede na pridobljene rezultate ankete je smiselno poudariti dejstvo, da se kupci premalo zavedajo pomembnosti embalaže ter njenih lastnosti, saj jih je večina odgovorila, da je embalaža srednje pomemben del naročenega izdelka. Na podatek, da pa se večina respondentov ankete zaveda, v kakšni embalaži je blago prispelo, ampak se tudi v takem obsegu ne zmeni za pomembnost reciklaže materiala embalaže ter možnosti priročnejšega odpiranja, ki bi omogočilo morebitno ponovno uporabo take škatle ali vrečke ter posledično zmanjšanje odpadne embalaže. Poudariti je potrebno še ugotovitev, da po mnenju respondentov ter podatkov iz drugih virov najpomembnejšo lastnost embalaže za spletno prodajo predstavlja zagotavljanje varnosti vsebine med transportom, zato je treba izdelke embalirati v kakovostno izdelano in dizajnirano embalažo, ki bo kljubovala raznim razmeram distribucije. Za zagotovitev take varnosti pa se uporabljajo dodatna zaščitna sredstva, najpomembnejšo vlogo pa predstavljajo testiranja, ki predhodno že zagotovijo, da bo izdelek varno prispel v kupčeve roke, vendar se z uvajanjem Amazonovega načina embaliranja (embalaža brez frustracije) zmanjšuje tudi potreba po dodatnih zaščitnih sredstvih. Keywords: embalaža, spletna prodaja, karakteristike Published in DKUM: 25.10.2019; Views: 1066; Downloads: 199
Full text (1,35 MB) |
8. Primerjalna študija ekoloških certifikatov v dobavni verigi meduIvana Marinović, 2019, master's thesis Abstract: Izzivi konvencionalnega kmetijstva so pereči problem sodobne družbe in povzročajo številne gospodarske, okoljske in socialne stroške, ki se jih potrošniki zavedajo. Sodobna družba se srečuje z okoljskimi izzivi ter doseganje trajnosti je postalo izziv za številne države. Globalna rast ekološke osveščenosti je povzročila rast povpraševanja po ekološko pridelani hrani. Ker potrošniki na prodajnem mestu ne morejo razlikovati ekoloških izdelkov od neekoloških, so v celoti odvisni od ekološke oznake, ki predstavlja instrument komunikacije s podjetjem.
V magistrskem delu smo opisali in predstavili spoznanja o ekoloških certifikati v dobavni verigi medu. S ciljem ugotavljanja razlik med pogoji za pridobitev ekoloških certifikatov za med v EU, ZDA in Avstraliji smo s pomočjo metod kompilacije, deskripcije in komparacije percipirali razlike in podobnosti teh predpisov. V okviru ugotavljanja ali se in v koliki meri se na embaliranemu medu pojavljajo kriteriji okoljskega zavajanja smo s pomočjo metod opazovanja, deskriptivno metodo in metodo komparacije v spletnih trgovinah ZDA, EU in Avstralije opazovali ponudbo in pregledali oznake na embaliranemu medu. V okviru proučevanja prispevka ekoloških oznak k sledljivosti v dobavni verigi medu smo s pomočjo analize SWOT in metode kompilacije proučevali prednosti in slabosti ekoloških oznak v dobavni verigi medu in njihove priložnosti ter nevarnosti.
Ugotovitve raziskovalnih hipotez zagotavljajo vpogled v pridelovalne metode za pridobitev ekološkega certifikata za med v ZDA, EU in v Avstraliji. Ugotovitve kažejo tudi na neobstoj standardov za ekološko čebelarjenje v ZDA, s čimer se ta zakonodaja bistveno razlikuje od zakonodaj EU in Avstralije. Na primeru embaliranega medu smo opazili številne kriterije okoljskega zavajanja, ki se na embalaži nahajajo v obliki zavajajočih izjav. Najpogosteje smo zaznali kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena in sugestivne slike, čeprav smo opazili tudi druge vidike okoljskega zavajanja, in sicer: uporabo neverodostojnih oznak, pomanjkljive dokaze, nepomembne informacije ter nerazumljive izraze. V okviru kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena smo najpogosteje opazili različice izraza »natural«, ki potrošnike zavaja, da je med pridelan po visokih ekoloških standardih, čeprav pooblaščeni nadzorni organi nimajo zakonske avtoritete nad tem izrazom. V okviru sugestivnih slik pa smo opazili pogosto uporabo slik, ki namigujejo na neutemeljen zeleni vpliv. Ključno prednost ekoloških oznak predstavlja dejstvo, da potrošniki postajajo vse bolj prefinjeni pri svojih nakupovalnih odločitvah. Pomemben korak za pridobivanje ekološkega certifikata oz. ekološke oznake so zahteve po sledljivosti, ki morajo biti po ekološki zakonodaji dostopne vsem udeležencem v dobavni verigi. Nadzorni organi pa igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju zanesljivosti sistema z inšpekcijskim nadzorom. Na drugi strani medalje pa so razvidni negativni aspekti ekoloških oznak, ki se kažejo kot neprepoznavanje pomena ekoloških oznak s strani potrošnikov. Dodaten izziv predstavlja okoljsko zavajanje in posledica tega dejanja, medtem ko se izvozniki srečujejo z pomanjkanjem poenotenja standardov na globalnem trgu Keywords: med, ekološko kmetijstvo, ekološke oznake, sledljivost, okoljsko zavajanje Published in DKUM: 22.10.2019; Views: 1501; Downloads: 206
Full text (2,53 MB) |
9. Primerjalna analiza pristopov zmanjševanja emisij CO2 v podjetjihMilena Pogorevc, 2016, master's thesis Abstract: Hiter razvoj tehnologij in potrošniški način življenja prinašata velika tveganja podnebnih sprememb v globalnem okolju, zaradi česar je potrebno zmanjšati emisije toplogrednih plinov, ki neposredno vplivajo na učinek tople grede in s tem prispevajo h globalnemu segrevanju ter vplivajo na podnebni sistem. Globalno prizadevanje za zniževanje emisij toplogrednih plinov in trajnostni razvoj sta postali poglavitni nalogi politike Evropske unije v boju proti podnebnim spremembam.
V nalogi predstavljamo razsežnost problema podnebnih sprememb, mednarodno prizadevanje za reševanje podnebnih sprememb ter različne pristope za zmanjševanje emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov v podjetjih. Podrobneje predstavljamo sistem Evropske unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Sloveniji in določevanje ogljičnega odtisa za organizacijo. V empiričnem delu smo opravili celovito oceno dveh pristopov zniževanja emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov: sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji in določevanja ogljičnega odtisa za organizacije. Na podlagi opravljenih SWOT analiz smo opravili primerjalno analizo obeh pristopov ter preučili, kako se pristopa medsebojno dopolnjujeta.
Ogljični odtis organizacije ponazarja količine emisij CO2 in drugih toplogrednih plinov, ki jih neposredno ali posredno povzroča organizacija. Predstavlja prostovoljni instrument, s katerim organizacije zmanjšujejo svoj negativni vpliv na okolje. Zaradi velike razsežnosti problema podnebnih sprememb postaja v zadnjih letih vse bolj priljubljen. Iz rezultatov opravljene ekstrapolacije trenda, ki se sicer lahko, zaradi zunanjih dejavnikov, tudi spremeni, smo ob določenih omejitvah glede dostopnosti podatkov napovedali naraščanje poročanja o emisijah toplogrednih plinov tudi v prihodnosti.
Sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, ki za nekatera podjetja predstavlja obvezen pristop za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov, trenutno zaradi nizke cene emisijskih kuponov ni zadostni spodbujevalec za naložbe v nizkoogljične tehnologije. Nizka cena kuponov je tudi v preteklosti za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji predstavljala za sistem veliko težavo.
Na podlagi izsledkov opravljene raziskave o preverljivosti in primerljivosti pridobljenih podatkov obeh pristopov ugotavljamo, da je za zagotovitev preverljivih in primerljivih pridobljenih podatkov in s tem širšo uporabo rezultatov posameznih pristopov potrebno natančno določiti metodologijo za izvajanje posameznega pristopa. Področje sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji je zakonsko urejeno, z uveljavljeno metodologijo, ki zagotavlja preverljive in primerljive podatke. Za izračun ogljičnega odtisa so bile na mednarodni ravni na različnih ravneh razvite številne metodologije in modeli, zato je potrebno za preverljive in primerljive rezultate natančno in jasno določiti merila, predpostavke in omejitve za njegov izračun. Eden najbolj uveljavljenih standardov, ki daje podrobna navodila o metodah izračuna, je GHG Protocol: A corporate accounting and reporting standard.
Oba preučevana pristopa se medsebojno sinergijsko dopolnjujeta ter ob natančnem in doslednem izvajanju uspešno pripomoreta k zmanjševanju emisij toplogrednih plinov v organizaciji. Keywords: podnebne spremembe, toplogredni plini, ogljični odtis organizacije, sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, SWOT analiza Published in DKUM: 12.12.2016; Views: 1947; Downloads: 303
Full text (1,39 MB) |
10. POMEN TRAJNOSTNIH VIDIKOV PRIDOBIVANJA SUROVINSKIH VIROV V OSKRBNIH VERIGAH: PRIMER PALMINEGA OLJAAndreja Andrejić, 2016, undergraduate thesis Abstract: Trajnostno razvoj je trend, ki ima v sodobni družbi vedno večji pomen, saj vpliva na kakovost življenja današnjih in prihodnjih generacij. Vloga trajnostnega razvoja je vzdrževanje občutljivega ravnovesja med izboljšanjem človeškega življenjskega sloga in dobrega počutja na eni strani in na drugi ohranjanje naravnih virov, ekosistemov, od katerih so odvisni današnje in prihodnje generacije. Obsega tri glavne vidike: okoljskega, socialnega in ekonomskega. Implementacija trajnostnega razvoja v vse plasti človekovega delovanja in življenja je ključnega pomena njegov obstoj. V diplomskem delu sem obravnavala trajnostni vidik pridobivanja surovine: palmino olje, ki ima široko uporabno območje, kot sestavina v prehrambeni in kozmetični industriji ter v industriji biogoriv. Surovina ima širšo uporabo zato, ker je njena pridelava poceni in omogoča velik obseg pridelka, ne nazadnje je tudi zelo uporabna sestavina v mnogih izdelkih. Pridelava palminega olja ima tudi negativen vpliv na trajnostni razvoj. Analizirala sem vse tri vidike pridelave palminega olja, ekonomskega, okoljskega in socialnega, iz vidika pozitivnega in negativnega vpliva na trajnost. V raziskavo sem zajela večja podjetja, ki uporabljajo to surovino in so naravnana trajnostno, potek oskrbnih verig ter organizacije, ki si prizadevajo za uporabo certificiranega trajnostnega palminega olja. Za reševanje problematike pri pridobivanju trajnostnega palminega olja se bodo morale vključiti vlade vseh vpletenih držav, tako izvoznih kot uvoznih, organizacije, proizvajalci, trgovci in nenazadnje končni porabniki. Keywords: trajnost, trajnostni razvoj, trajnostna pridelava, trajnostni vidiki, certifikat za trajnostno palmino olje. Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1330; Downloads: 221
Full text (916,70 KB) |