1. Pozicioniranje blagovne znamke Bacardi na slovenski trgLea Čušin, 2023, master's thesis Abstract: V sodobnem času, ko si marsikdo izmed nas želi biti uspešen, imeti svoje podjetje, svoje izdelke in storitve, imajo blagovne znamke izredno velik pomen. Blagovna znamka nam omogoča, da se z ljudmi čustveno povežemo in jim na ta način omogočamo reševanje osebnih težav. Dobra blagovna znamka je tista, s katero se posamezniki poistovetijo, jo vzamejo za svojo, vanjo nikoli ne podvomijo in ji za vedno ostanejo zvesti.
Namen magistrskega dela je ugotoviti, kaj pravzaprav so blagovne znamke, kako jih upravljamo, kako jih prepoznavamo in kako jih pozicioniramo. Osredotočamo se predvsem na blagovno znamko Bacardi in na njeno pozicioniranje na slovenskem trgu. Namen je spoznati priljubljenost in ozaveščanje o blagovi znamki Bacardi, pogostost uživanja ter prepoznavnost drugih obravnavanih blagovnih znamk ruma med prebivalci Republike Slovenije.
V magistrski nalogi so uporabljene kombinacije različnih metod raziskovanja. V prvem delu naloge v večini uporabimo metodo deskripcije in metodo kompilacije. V drugem delu pa si v večini pomagamo z metodo anketiranja. Poleg omenjenih metod pri izdelavi naloge uporabljamo še metodo indukcije, metodo dedukcije, metodo sinteze, metodo analize in metodo komparacije.
Ugotovimo, da je delež ozaveščenosti blagovne znamke Bacardi na slovenskem trgu visok, saj ljudje rum Bacardi prepoznavajo in ga radi uživajo. Ugotovimo tudi, da rum Bacardi spada med najbolj priljubljene rume v Sloveniji. S pomočjo raziskav ugotovimo,
IV
da je Bacardi svetovno znan rum in cenjen, in da so njegovi največji konkurenti Plantation, Havana Club in Diplomatico.
Priporočamo, da se rum Bacardi na slovenskem trgu še naprej oglašuje tradicionalno, hkrati pa naj se nameni nekaj pozornosti digitalnemu oglaševanju, ki vsak dan pokriva večji trg potrošnikov. Keywords: blagovna znamka, pozicioniranje, rum Bacardi Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 119; Downloads: 27
Full text (2,21 MB) |
2. Vodenje športnega timaTija Ocvirk, 2023, undergraduate thesis Abstract: Učinkovito vodenje športnega tima vključuje samozavest, zaupanje in medsebojno spoštovanje. Najboljši trenerji premišljeno tvegajo, so samozavestni in inovativni pri svojih odločitvah. Te lastnosti se običajno prenesejo na člane ekipe in njihove medsebojne odnose, ki so prav tako ključnega pomena za kakovost delovanja.
V nalogi je opis vodenja, delovanja, odnosov in raznolikih dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost ali morebitno neuspešnost timov. V raziskovalnem delu smo presojali trenerjev pristop in se posebej dotaknili področja komunikacije in odnosa do igralcev. V drugem delu raziskave smo ugotavljali procese in mišljenje z vidika odnosov med soigralci. Zaključili pa smo jo s predstavitvijo osebnega vidika anketirancev na temo regeneracije po porazu. Rezultati so pokazali, da so igralci dokaj zadovoljni s pristopom trenerjev, nekoliko rezerve pa smo zaznali pri komunikaciji in osebnih odnosih z vodjo. Kot izredno pomemben član ekipe je za tekmovalce tudi kapetan, ki naj bi skrbel za kohezijo med igralci bodisi na igrišču ali zunaj njega. S pomočjo ugotovitev smo predstavili predlagane rešitve na področju vodenja, ki lahko pripomorejo k želenim izidom vsakega športnega tima. Keywords: vodenje, športni tim, trener. Published in DKUM: 05.05.2023; Views: 283; Downloads: 38
Full text (921,15 KB) |
3. Raziskava trga za potrebe podjetja dgr d.o.o.Primož Kuhar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Trge vedno bolj določa tesna konkurenca, zato je za podjetja še posebej pomembno, da poznajo in razumejo preference svojih potrošnikov ter prepoznajo in analizirajo ustrezne ciljne trge, saj svetovni splet podjetjem odpira ogromno novih priložnosti in možnosti cenejšega poslovanja ter širjenja na tuje trge zaradi zmožnosti učinkovitega nagovarjanja ciljne publike. Tržne raziskave lahko dosežejo visoko raven zadovoljstva strank, zmanjšajo upad le-teh in razvijejo podjetje. Tržne raziskave zagotavljajo dragocene informacije o trgih, strankah in lastnih izdelkih podjetja, pomagajo ugotoviti, kaj stranke želijo in kaj lahko pričakujejo. Z razumevanjem potreb strank in s poznavanjem ciljnih trgov, predvsem naraščajoče globalizacije, lahko podjetja napovedujejo svojo proizvodnjo in prodajo ter ustrezno načrtujejo tudi zaradi učinkovitih transportnih rešitev.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, katere tržne raziskave so primerne za storitev proučevanega podjetja. S pomočjo kvalitativne raziskave – intervjuja smo skušali ugotoviti, kakšno raziskavo trga so izvedli v proučevanem podjetju in na kakšen način, koliko postavk, ki smo jih predhodno opredelili v teoriji raziskav trga, so upoštevali, ter kako lahko nadgradijo svojo raziskavo trga. Ugotovili smo, da je proučevano podjetje opravilo raziskavo trga, v sklopu katere so identificirali potencialne stranke, določili velikost trga, analizirali konkurenco, izvedli analizo zmožnosti, zastavili cilje ter analizirali trende. Glede na rezultate priporočamo razširitev raziskave trga z analizo zadovoljstva. Keywords: raziskava trga, marketing, logistično podjetje Published in DKUM: 04.05.2023; Views: 199; Downloads: 22
Full text (1,59 MB) |
4. Digitalni marketing v smučarskem društvu NovinarŽan Kralj, 2022, undergraduate thesis Abstract: Smučarsko društvo Novinar je športna organizacija, katere primarno področje je tekmovalno alpsko smučanje, vendar poleg tekmovalnih selekcij mladih smučarjev opravlja tudi druge dejavnosti na področju športa. V okvir Novinarjeve športne šole spadajo izobraževanje strokovnih kadrov na področju smučanja, tečaji smučanja za rekreativce in otroke, tečaji rolanja za otroke, izvajanje športnih vadb za otroke v vrtcih, šolah in telovadnicah ter aktivno varstvo otrok med poletnimi in jesenskimi počitnicami.
Smučarsko društvo Novinar svoje storitve na področju športa trži predvsem z uporabo digitalnega marketinga, vendar se, tako kot v velikem številu drugih manjših športnih organizacij v Sloveniji, srečujejo z razkorakom med pričakovanimi in dejanskimi učinki marketinških akcij. Učinki se sicer v zadnjih nekaj letih večajo, vendar upamo, da ima društvo še vedno veliko prostora za napredek.
Ugotovili smo pomanjkljivosti digitalnega marketinga Smučarskega društva Novinar in preko raziskave teoretičnih vsebin na področju digitalnega marketinga ter z analizo dosedanjega dela in usmerjenimi intervjuji med zaposlenimi pripravili rešitve, ki bodo dvignile učinke marketinških akcij v Smučarskem društvu Novinar.
Kot ključni cilj diplomskega dela smo si zadali cilj pripraviti model procesa digitalnega marketinga za Smučarsko društvo Novinar. Menimo, da lahko Smučarsko društvo Novinar z upoštevanjem predlogov, ki smo jih pripravili, zmanjša razkorak med pričakovanimi in dejanskimi učinki marketinških akcij. Keywords: digitalni marketing, Smučarsko društvo Novinar, profitabilnost marketinga Published in DKUM: 30.01.2023; Views: 434; Downloads: 92
Full text (1,70 MB) |
5. Zdravstveni absentizemLaura Šinko, 2022, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu smo opisovali pojem absentizem in njegovo proučevanje.
Osredotočili smo se na psihosocialne dejavnike na delovnem mestu, ki pomembno
vplivajo na vedenje zaposlenih, in jih podrobneje opisali. Spoznavali smo vrste
absentizma, modele, vzroke, zaradi katerih pride do tega pojava, kakšne so njegove
posledice, kakšno je stanje v Sloveniji in v Evropi v zvezi z absentizmom ter ukrepe, ki jih
uporabljajo nekatere organizacije z namenom preprečitve tega pojava.
V empiričnem delu smo obravnavali dve najobsežnejši skupini dejavnosti v bolnišnici, to
sta zdravstvena nega in zdravniki. Z zbranimi internimi podatki smo ugotavljali trend
bolniškega staleža po letih pri obeh skupinah. S pomočjo anketnega vprašalnika smo
želeli pridobiti vpogled v psihosocialne dejavnike tveganj v bolnišnici, ugotoviti, kakšne
so razlike pri dejavnikih med obravnavanima skupinama, povezave med njimi in kako
so v obeh skupinah zadovoljni z ukrepi.
Z analizo in na podlagi anketnega vprašalnika smo prikazali stanje v bolnišnici ter na
podlagi zbranih podatkov podali priporočila in opisali ukrepe za preventivno
zmanjšanje odsotnosti z dela Keywords: absentizem, zdravstveni absentizem, zdravstvo, bolnišnica, bolniški
stalež Published in DKUM: 26.01.2023; Views: 352; Downloads: 104
Full text (2,48 MB) |
6. Vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenihNives Fink, 2022, master's thesis Abstract: Zaposleni v organizaciji predstavljajo ključno orodje doseganja ciljev organizacije in njene poslovne uspešnosti, zato je učinkovitost zaposlenih med pomembnejšimi kadrovskimi komponentami vsake organizacije. Namen zaključnega dela je bil predstaviti in opredeliti učinkovitost zaposlenih v šolstvu, pojasniti načine timskega dela v šolstvu in raziskati vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih v šolstvu. V teoretičnem delu zaključnega dela smo uporabili deskriptivne metode, s katerimi smo pojasnili in predstavili teoretične koncepte in obstoječe prakse na področju upravljanja učinkovitosti zaposlenih, timskega dela zaposlenih ter dela zaposlenih v šolah. V empiričnem delu pa smo s pomočjo ankete izvedli raziskavo med zaposlenimi treh slovenskih osnovnih šol v dolenjski regiji. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da je timsko delo v osnovnih šolah razvito, najbolj razširjena oblika je učiteljski zbor, za njim strokovni aktiv ter oddelčni učiteljski zbor, najmanj pogosta oblika pa je programski učiteljski zbor. Raziskali smo povezavo med obsegom timskega dela in delovno uspešnostjo v dveh šolskih letih, vendar nismo potrdili povezanosti med večjim obsegom timskega dela z boljšimi rezultati delovne uspešnosti. Prav tako smo preverili, ali obstaja povezava med večjim obsegom timskega dela in višjimi samoocenami sodelovanja ter interdisciplinarnosti. V tem primeru nismo potrdili povezanosti. Kljub temu rezultati raziskave kažejo, da so oblike timskega dela v osnovnih šolah pomembne za podporo pri delu ter pri strokovnem razvoju zaposlenih. Glede na rezultate analize bi v osnovnih šolah priporočili več ur mesečno za posamezne oblike timskega dela, vključenost vseh zaposlenih v timsko delo in več oblik timskega dela. Keywords: timsko delo, učinkovitost zaposlenih, šolstvo, zaposleni Published in DKUM: 17.01.2023; Views: 321; Downloads: 61
Full text (995,27 KB) |
7. Uveljavljanje blagovne znamke letal podjetja Pipistrel d. o. o.Aleš Korošec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Podjetja, ki proizvajajo različne vrste letal, se pri uveljavljanju blagovne znamke na trgu soočajo z različnimi izzivi ter notranjimi in zunanjimi dejavniki, ki pomembno vplivajo na njihovo uspešnost. V nalogi je definirana blagovna znamka letal podjetja Pipistrel d. o. o. in prikaz problemov, ki se pojavljajo pri prodaji njihovih produktov na domačem in tujem trgu.
V nalogi je opis poslovnega okolja, marketinga, pravnih podlag in kadrovskih zadev v podjetju, kar predstavlja osnovo za raziskovalni del naloge. V raziskovalnem delu smo ugotavljali, kakšne so dejanske zaznave zaposlenih v zvezi z vplivom posameznih notranjih in zunanjih dejavnikov na uspešnost uveljavljanja blagovne znamke. Rezultati raziskave so pokazali, da je več pozornosti potrebno posvetiti notranjim dejavnikom, na katere ima predvsem vodstvo podjetja večji vpliv. Pri zunanjih dejavnikih pa morajo pristojni organi države izpolniti sprejete obveze iz veljavnih predpisov. Na podlagi ugotovitev pa smo predstavili možnosti oziroma priložnosti, ki bi utegnile inovativnim podjetjem, kot je Pipistrel d. o. o., omogočiti lažjo pot do uresničitve idej. Keywords: Blagovna znamka, inovatorstvo, letalstvo, znamčenje, marketing Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 349; Downloads: 50
Full text (1,16 MB) |
8. Marketinško komuniciranje v Olimpijskem komiteju Slovenije - združenju športnih zvezMarko Krajšek, 2022, undergraduate thesis Abstract: Pri Olimpijskem komiteju Slovenije – Združenju športnih zvez (v nadaljevanju OKS-ZŠZ) morajo za uspešno izvedbo svojih programov in za operativno delovanje družbe skoraj polovico sredstev zagotoviti z uspešnim trženjem svoje blagovne znamke in produktov.
Diplomska naloga obravnava tematiko marketinškega komuniciranja s sponzorji in partnerji OKS-ZŠZ ter jo opisuje od samega začetka družbe – od ustanovitve do danes.
V diplomski nalogi smo uporabili analitično deskriptivno metodo, ki zajema študij literature, v raziskovalnem delu naloge pa obravnavali problem predčasne prekinitve partnerskih pogodb partnerjev OKS-ZŠZ. V ta namen smo intervjuvali štiri podjetja, ki so imela z OKS ZŠZ podpisane pogodbe nižjih vrednosti, vendar so jih iz različnih vzrokov predčasno prekinili.
Na osnovi raziskave smo izdelali naslednje predloge za prenovo marketinškega komuniciranja s partnerji OKS-ZŠZ: predlagamo večjo izpostavljenost partnerjev, več sodelovanja na vseh marketinških dogodkih, več mreženja med partnerji in ostalimi deležniki OKS-ZŠZ in uvedbo rednih sestankov s partnerji v vsakem tromesečju za redno spremljanje rezultatov sodelovanja. Ugotavljamo, da smo s tem smo dosegli vse zastavljene cilje diplomskega dela. Keywords: Marketinško komuniciranje, marketing, sponzorstvo, donatorstvo, partnerji OKS-ZŠZ Published in DKUM: 30.08.2022; Views: 341; Downloads: 64
Full text (788,09 KB) |
9. Ciljni marketing za ludus d.o.o.Tomislav Šmuc, 2022, undergraduate thesis Abstract: Zaključno delo z naslovom Ciljni marketing za Ludus d.o.o. vsebuje jasno opredelitev marketinga in predstavitev razvoja marketinga skozi čas. Menimo, da je ciljni marketing naprednejši, zato v delu predstavimo to vejo marketinga in njegovo delovanje. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ludus d.o.o. in športni park Ludus ter naredili krajšo analizo obstoječega marketinga tega športnega parka.
Problem športnega parka Ludus d.o.o. vidimo v negativnem razkoraku med planirano in dejansko prodajo. Storitev predstavljajo neopredeljeni prodajni cilji. Cilj naše raziskave je bil spoznati, kakšen pomen ima marketing za podjetje. Na dejanskem primeru športnega parka smo želeli spoznati poteze ciljnega marketinga, dobro raziskati to področje, izbrati komunikacijski kanal in definirati ciljni trg ter doreči prodajne cilje. Z nalogo smo želeli podrobneje določiti usmeritve za marketing v prihodnje.
Na podlagi intervjujev, ki so s športnim parkom iz treh različnih smeri močno povezane – direktorja podjetja Ludus d.o.o, receptorja v Športnem parku Ludus in redno uporabnico, kasneje del kolektiva Športnega parka Ludus. Iz vseh treh intervjujev smo sestavili celoto in odgovorili na šest raziskovalnih vprašanj, ki smo si jih zadali v diskusiji zaključnega dela.
Ugotovili smo, da ima marketing za podjetje velik pomen, vendar ima še nejasno postavljene marketinške strategije in cilje. Na podlagi analize obstoječega marketinga ter analize raziskovalnih vprašanj smo v diskusiji zapisali tudi nekaj predlogov za izboljšave in nadaljevanje dela na marketinškem področju. Keywords: športni marketing, ciljni marketing, športni park Ludus, prodaja športne storitve Published in DKUM: 26.08.2022; Views: 419; Downloads: 27
Full text (808,07 KB) |
10. Usposabljanje v kinološki discpilini agilityTanja Strehovec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Kinološka disciplina agility se hitro razvija, zaradi česar se kaže potreba po osvajanju novih, specifičnih in zelo natančnih veščin.
Z raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, smo ugotavljali, kakšne so prednosti in slabosti obstoječih oblik usposabljanj in s katero obliko so uporabniki bolj zadovoljni.
Rezultati so pokazali, da imajo tako spletni tečaji kot seminarji svoje mesto v procesu pridobivanja znanj in izkušenj in da se uporabniki pogosto poslužujejo obeh oblik, da bi dosegli svoje cilje.
Na podlagi pridobljenih podatkov smo predlagali določene spremembe za vsako izmed oblik, da bi še bolj zadovoljili uporabnikove želje in potrebe. Keywords: usposabljanje, agility, spletni tečaj, seminar Published in DKUM: 26.08.2022; Views: 297; Downloads: 19
Full text (1,24 MB) |