| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Poštenost zaposlenih v podjetju x in anonimni namigi o spornih dejanjih
Goran Kozar, 2023, master's thesis

Abstract: Etičnost in poštenost v podjetju X nista le formalna načela, temveč tvorita temelje za zaupanja vreden odnos med zaposlenimi, vodstvom in podjetjem. Poudarek na poštenosti je ključnega pomena, saj ustvarja okolje, kjer se zaposleni počutijo cenjene in zavezane visokim etičnim standardom, kar pozitivno vpliva na učinkovitost in ugled podjetja. Anonimni namigi o morebitnih nepravilnostih v podjetju so koristni za odkrivanje in odpravljanje neetičnih dejanj. Zagotavljajo anonimnost, ki spodbuja več zaposlenih k sodelovanju v razkrivanju potencialnih težav. Vendar pa prinašajo tudi izzive, kot je možnost zlorabe sistema in potreba po natančni preiskavi. Preprečevanje neetičnih zadev v podjetju je ključno za ohranjanje ugleda, zaupanja strank in ustvarjanje prijetnega delovnega okolja. To zahteva vzpostavitev jasne etične kulture, vključno z etičnimi smernicami, ki jih morajo vsi zaposleni razumeti in sprejeti. Vodstvo mora biti zgled, usposabljanje zaposlenih pa redno in celovito. Kazni za kršitve in sistem za spremljanje ter prilagajanje ukrepov so prav tako ključni elementi preprečevanja nepravilnosti. Empirični del magistrske naloge se osredotoča na poštenost zaposlenih in anonimne namige o nepravilnostih. S pomočjo anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani zaposlenih v podjetju X, preučujemo njihovo razumevanje etičnih vrednot, ravnanje v primeru neetičnih dejanj ter odzive na ugotovljene sporne situacije. Pridobljene rezultate primerjamo z ugotovitvami tujih raziskav. V zaključku je poštenost ključna za etično poslovanje v podjetju X, ki ga podpirajo anonimni namigi kot orodje za ohranjanje integritete. Empirična raziskava pomaga razumeti stanje poštenosti in učinkovitost sistema namigov v konkretnem kontekstu podjetja X ter primerjati te ugotovitve z raziskavami iz drugih držav.
Keywords: prevare v podjetju, namigi o prevarah, etični kodeks, poštenost zaposlenih, sporna dejanja v podjetju
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 651; Downloads: 59
.pdf Full text (2,33 MB)

2.
Podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetij
Goran Kozar, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Nenehne spremembe so glavni vzrok, ki vplivajo na segment podjetništva, ki ima zelo velik pomen v poklicnem življenju. Namen vsakega podjetnika je zadovoljevati tržne potrebe, hkrati pa dosegati želeni dobiček. Do želenega dobička pride, kadar izkoristi poslovne priložnosti, ki jim doda novo in večjo dodano vrednost. V diplomskem seminarju je obravnavana tema podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetja. Pri tem gre za predstavitev pravno-organizacijske oblike samostojnega podjetnika in njegovih posebnosti poslovanja. V prvem delu so predstavljene značilnosti pravno-organizacijske oblike, postopek registracije, obdavčitev ter prispevki s strani samostojnega podjetnika in strokovna pravila na področju računovodstva za samostojnega podjetnika. Uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetja lahko spremljamo na več načinov. En način, ki je predstavljen, je klasičen način z različnimi temeljnimi kazalci poslovanja podjetja. Te dajo informacije o poslovanju, ki so namenjene podjetnikom, ki vodijo in usmerjajo podjetje. Praktični del zajema predstavljene samostojne podjetnike iz pomurske regije, ki opravljajo različno dejavnost in značilnosti posamezne dejavnosti. Namen diplomskega seminarja je predstaviti pravno-organizacijsko obliko podjetnika in posamezne temeljne kazalce poslovanja podjetja ter njihovo uporabno vrednost, na podlagi ugotovitev pa izboljšati poslovanje na posameznih področjih, kjer je to potrebno. Praksa/analiza kaže, da podjetniki ne poznajo temeljnih kazalcev poslovanja podjetja ter njihove uporabne vrednosti, kaj šele da bi jih uporabljali. Dejstvo je, da zaradi malega obsega poslovanja nimajo potrebe, da bi si sami urejali računovodske zadeve, zato se obračajo na specializirana podjetja, ki se ukvarjajo s tovrstno dejavnostjo.
Keywords: samostojni podjetnik, temeljni kazalniki poslovanja, podjetje, uspešnost poslovanja.
Published in DKUM: 28.11.2017; Views: 1288; Downloads: 242
.pdf Full text (829,59 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica