1. Uporaba komplementarnih metod za zmanjšanje bolečine po operaciji raka dojkeEva Zečević Rojko, 2023, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Rak dojke je eden izmed najpogostejših rakov pri ženskah po vsem svetu. Večina teh pacientk trpi za bolečino že med aktivnim potekom zdravljenja in tudi po njem. Zaradi velike potrebe analgetikov oz. farmakološkega zdravljenja, mnoge ženske iščejo druge vrste zdravljenja bolečine v tako imenovanih komplementarnih metodah. Namen zaključnega dela je bil raziskati, katere komplementarne intervencije pacientke uporabljajo in katere od teh so učinkovite za zmanjšanje bolečine.
Metode: V zaključnem delu smo uporabili opisno ali deskriptivno metodo dela. Iskanje znanstvene literature je potekalo v tujih podatkovnih bazah: PubMed, CINAHL, ScienceDirect ter v iskalniku Google Učenjak. Potek pregleda smo predstavili s PRISMA diagramom; moč dokazov zbranih raziskav smo presojali s hierarhijo dokazov. Uporabljena je bila metoda analize in sinteze vključenih raziskav.
Rezultati: V podatkovnih bazah smo z iskalnim nizom identificirali 128 rezultatov; od tega smo na koncu ob odstranitvi vseh neustreznih virov lahko uporabili 7 raziskav. Naša glavna kategorija je bila uporaba komplementarnih metod za zmanjšanje bolečine po operaciji raka dojke, pri čemer smo oblikovali podkategorije rak dojke pri ženskah, prisotnost bolečine po operativnem posegu raka dojke ter komplementarne metode lajšanja bolečine. Med najpogosteje uporabljene metode spadajo glasbena terapija, meditacija, joga, masaža, aromaterapija, akupunktura ter hipnoza.
Razprava in zaključek: Raziskave so pokazale, da mnogo žensk z rakom dojke ter po operaciji le-tega uporablja komplementarne metode kot dopolnilo k tradicionalnemu zdravljenju. Številne ženske so navajale, da so doživele večjo motivacijo za zdravljenje ter da je bila bolečina zadovoljivo zmanjšana. Keywords: komplementarne metode, lajšanje bolečine, rak dojke, operacija Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 496; Downloads: 82 Full text (1004,88 KB) |
2. Modeliranje in simulacija visoko napetostnih vezji v električnem pogonskem sklopu s poudarkom na elektromagnetni kompatibilnosti : magistrsko deloAljaž Zečević Rojko, 2021, master's thesis Abstract: Avtomobilska industrija vse bolj stremi k hibridni ali popolni elektrifikaciji prevoznih sredstev. Nekatera podjetja so objavila, da s priˇcetkom novega desetletja ne bodo veˇc prodajala avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje. Najpomembnejˇsi cilji pri naˇcrtovanju novih elektriˇcnih pogonov so zmanjˇsanje pogonskega sklopa ter viˇsji izkoristek in zmogljivost. Integracija oziroma poslediˇcno zmanjˇsanje celotnega pogonskega sklopa pomeni krajˇse medsebojne razdalje med elektriˇcnimi komponentami. Vzrok katerih je lahko morebitno poveˇcanje elektromagnetnih motenj. Nov produkt ne more priti na trg, ˇce ne izpolnjuje predpisov v skladu s elektromagnetno zdruˇzljivostjo (EMC).
V magistrski nalogi je predstavljeno celotno modeliranje in simulacija parazitnih paramet- rov in njihov vpliv na celoten model sistema. Parazitni parametri so pridobljeni za moˇcnostne kable, ˇsestfazno bakreno vodilo, leˇzaj in sinhronski motor s trajnimi mag-
neti, z uporabo tridimenzionalnih elektromehanskih modelov z metodo konˇcnih elemen- tov. Pridobljene upornosti, kapacitivnosti, lastne in medsebojne induktivnosti so im- plementirane v kontrolni model sistema. V veˇcini primerov so ti elementi zanemarjeni v simulacijah, zato njihova vkljuˇcitev v model pripomore k pridobitvi bolj natanˇcnih rezultatov ob primerjavi z meritvami. Boljˇsi rezultati privedejo do natanˇcnejˇsih informacij o sistemu, kot so: prenihaji, oscilacije, harmonski spekter, elektromagnetne motnje, maksimalne delovne toˇcke, licitacije sistema itd. Na podlagi teh informacij je lahko raziskan sistem modificiran in optimiran pred zaˇcetkom prototipne ali testne faze projekta.
Rezultati, predstavljeni v tej magistrski nalogi, nakazujejo, da je razvita metoda in inte- gracija v model primerna za predvidevanje licitacij in problemov sistema. Z opravljen- imi meritvami elektromagnetnih motenj je lahko opravljena validacija pogonskega sklopa ter nadaljnja nadgradnja modela za pridobitev rezultatov znotraj ˇzeljenih odstopanj. Keywords: elektro mobilnost, elektriˇcni pogonski sklop, elektromagnetna kom- patibilnost (EMC), elektromagnetne motnje (EMI), medsebojni vplivi, metoda konˇcnih elementov (MKE) Published in DKUM: 15.02.2022; Views: 924; Downloads: 0 |
3. Razvoj merilnega mesta za preizkušanje sinhronskih motorjev za električna vozila : diplomsko deloAljaž Zečević Rojko, 2019, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu bom predstavil merilno mesto za testiranje sinhronskih motorjev s trajnimi magneti. Merilno mesto je sestavljeno iz baterije, DC-DC pretvornika, krmilnika in sinhronskega motorja. V nalogi je podrobneje opisan zagon DC-DC pretvornika in nastavitev parametrov na krmilniku emDrive. Prav tako je opisano delovanje motorja, izvedba simulacij v programskem okolju Matlab/Simulink, testiranje ter primerjava realnih rezultatov s simulacijskimi. Keywords: SMTM, DC-DC pretvonik, emDrive, Matlab/Simulink Published in DKUM: 25.11.2019; Views: 1424; Downloads: 198 Full text (3,52 MB) |