| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Financiranje nevladnih organizacij : magistrsko delo
Eva Puhek, 2025, master's thesis

Abstract: V sodobni družbi so nevladne organizacije pogosto ključni akterji pri zagotovitvi podpore različnim žrtvam, raziskovanju nepravilnosti in promociji etičnega vedenja. So pomemben del legitimnega mehanizma asimilacije javnosti v demokratični družbi. Po Zakonu o nevladnih organizacijah so – društva, ustanove, zasebni zavodi – neprofitne, nepridobitne in neodvisne od drugih subjektov, kar pomeni, da so si v skladu z njihovim delovanjem za svojo eksistenco same dolžne zagotoviti vir financiranja, in sicer zasebni ali javni. Ravno zaradi njihove narave, ad hoc delovanja in avtonomije se lahko pojavljajo vprašanja o transparentnosti in potencialni povezanosti z nepravilnostmi njihovih finančnih virov. V magistrskem delu zato raziskujemo specifične vidike financiranja nevladnih organizacij, ki bi utegnile delovati na področju kriminalitete belega ovratnika oz. nezakonitega pridobivanja sredstev. Osredotočamo se na analizo virov financiranja, vključujoč javne subvencije, donacije zasebnikov ipd. Proučujemo, kako lahko določeni finančni tokovi vplivajo na delovanje in njihovo neodvisnost. Z analizo primerov zlorab ugotavljamo, da so nekatere nevladne organizacije vpete v sisteme, ki omogočajo ali olajšujejo kriminalne dejavnosti belega ovratnika. Pod pretvezo dobrega namena se lahko izvajajo tudi kriminalna dejanja, kar sproža polemike glede zaupanja javnosti v organizacijo, hkrati pa je treba manko nadomestiti. Zato na koncu delo vsebuje predlog strategije izboljšav nadzora nad financiranjem.
Keywords: financiranje, nevladne organizacije, kriminaliteta belega ovratnika, preiskovanje, magistrska dela
Published in DKUM: 18.02.2025; Views: 0; Downloads: 70
.pdf Full text (2,23 MB)

2.
Kriminaliteta in policijska dejavnost v ruralnem okolju : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Sara Puhek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Ruralno okolje je oddaljeno od urbanih mestnih središč, zanj je značilno predvsem, da ima manjše število prebivalcev ter da so družbene vezi močne, kar ustvarja specifične pogoje za družbeno nadzorstvo. Prebivalci lokalnih skupnostih se med seboj dobro poznajo in so pogosto v tesnih stikih, kar vpliva na dinamiko varnostnih razmer. V diplomski nalogi smo preučevali kriminaliteto in policijsko dejavnost v ruralnih okoljih, pri čemer smo se osredotočili na razlike v stopnji kriminalitete med ruralnimi in urbanimi območji, kako policija prilagaja svojo dejavnost tem območjem ter kako lokalni prebivalci dojamejo in se soočajo s kriminaliteto v svojem okolju. Ugotovili smo, da je v ruralnih okoljih zaznana manjša stopnja prijavljene kriminalitete, vendar se zdi, da to lahko odraža prisotnost t. i. sivega polja, kjer zaradi nepoznavanja zakonodaje ali nezaupanja v pravosodni sistem prebivalci ne prijavljajo kaznivih dejanj. Pogosto se raje odločajo za samostojno reševanje težav, brez vključevanja policije ali drugih varnostnih organov. Da bi izboljšali prijavljanje kaznivih dejanj in s tem zmanjševali sivo polje, bi bilo treba ljudi ozaveščati o pravicah in postopkih prijave ter s tem tudi okrepiti zaupanje v pravosodni sistem, poleg tega pa spodbujati tesnejše stike med lokalnim prebivalstvom in policijo ter drugimi varnostnimi organi.
Keywords: kriminaliteta, policijska dejavnost, ruralno okolje, diplomske naloge
Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 0; Downloads: 148
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
Dezinformacijske kampanje, družbeno nadzorstvo in mediji 21. stoletja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Kristjan Puhek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo naslavlja sodobno stanje medijev ter njihov odnos do dezinformacijskih vsebin in družbenega nadzorstva. Zastavljeni sta bili dve raziskovalni vprašanji: »Kateri dejavniki prispevajo k večanju količine dezinformacijskih medijskih vsebin v današnjem medijskem okolju?« in »Ali imajo politični akterji v sodobnem medijskem okolju več možnosti nadzora in vpliva na javno mnenje kakor v obdobju pred nastopom socialnih omrežij?«. V prvem segmentu dela je bil izpostavljen odnos sodobnih medijev do njihovih družbeno nadzorstvenih lastnosti. Mediji so namreč lahko orodje izvajanja družbenega nadzora, saj imajo moč usmerjanja javnega mnenja in konsenza. Izpostavljeni so bili tudi ekonomski in politični vzvodi, ki izkrivljajo medijsko poročanje in omogočajo akterjem vpliv na usmerjanje družbenega konsenza s pomočjo dezinformacijskih vsebin in propagande. Posledično so stališča javnosti ustvarjena na zmotnih ali lažnih prepričanjih, kar pa ima usoden vpliv na demokratične procese. Prvemu vprašanju je sledil pritrdilen odgovor, saj imajo politiki danes možnost širjenja svojega dosega s pomočjo socialnih omrežij, kar jim lahko omogoča diseminacijo dezinformacij, širjenje tujih dezinformacij in učinkovito uporabo populizma. Prav tako lahko s pomočjo socialnih omrežij vsajeno nezaupanje v določene medijske ustanove. Izpostavljene so bile tudi sodobne raziskave, ki dokazujejo prikrite dezinformacijske metode nadzora javnega mnenja iz strani političnih akterjev. V povezavi z drugim vprašanjem pa je bilo sklenjeno, da je v sodobnem medijskem okolju z njegovo tržno usmerjenostjo, politizacijo medijskih hiš, algoritemsko zasnovo digitalnih medijev, fragmentacijo in anonimizacijo virov informacij nujeno vplivnim akterjem idealno okolje za učinkovito širjenje dezinformacijskih vsebin in uporabo sodobnih metod propagande. Takšno okolje pa je tudi ranljivo za tuje dezinformacijske kampanje in informacijsko vojskovanje.
Keywords: dezinformacije, diplomske naloge
Published in DKUM: 17.03.2023; Views: 701; Downloads: 92
.pdf Full text (823,46 KB)

4.
Preiskovanje prometnih nesreč, ki so posledica samomora : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Eva Puhek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Prometna nesreča, ki je posledica samomora, predstavlja namerno povzročeno nesrečo v prometu z namenom, da si povzročitelj odvzame lastno življenje. Povzročitelj najpogosteje želi prikazati, da je bil dogodek nenačrtno povzročen, sam pa je bil žrtev nezaželene situacije. Ker gre za metodo samomora, ki jo je zaradi pogostosti prometnih nesreč lahko fingirati, predstavlja izziv za preiskovanje. V prvi fazi preiskovanja prometne nesreče IV. kategorije s smrtnim izidom mora preiskovalec dobiti sum, da gre za sumljivo prometno nesrečo, v kasnejših fazah pa mora biti pozoren na določene indice, ki bi nakazovali na samomor. Imeti mora ustrezne kompetence tako na področju zakonodaje, policijskih postopkov kot tudi izkušnje ter interes. Potrditi takšno metodo samomora je kljub sumom, ki jih ima preiskovalec, težko. Posamezen indikator namreč še ne potrjuje samomora. Najpogosteje na to nakazujejo: sam način vožnje (v nasprotno smer po avtocesti, trčenje v steber mostu, v tovorno vozilo), materialne sledi na kraju dejanja (odsotnost sledov zaviranja) in poslovilno pismo. Brez kadra z ustreznimi kompetencami, da prepozna posamezne indice, so takšni samomori obravnavani kot prometne nesreče. V zaključnem delu smo zato definirali sumljive prometne nesreče in metodo samomora z namernim trčenjem. Predstavili smo vse faze preiskovanja prometne nesreče s poudarkom na ogledu kraja dejanja, z namenom ugotovitve indicev, ki nakazujejo, da bi v dotičnem primeru potrdili sume, ki nakazujejo na samomor. Da bi ugotovili stanje v praksi in okoliščine, s katerimi se srečujejo preiskovalci pri obravnavi takšnih primerov, smo izvedli intervju s preiskovalcem. Menimo, da bi bilo relevantno voditi statistiko na področju takšnih samomorov v prometu. Pogostejša uporaba črnih skrinjic in izvedenstva cestnoprometne stroke bi lahko omogočila hitrejšo prepoznavo tovrstnih samomorov.
Keywords: indici, preiskovanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 05.10.2022; Views: 739; Downloads: 235
.pdf Full text (1,53 MB)

5.
Daljinsko zajemanje podatkov senzorja in pošiljanje preko povezave Wi-Fi : diplomsko delo
Urban Puhek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisano, kako nastaviti in povezati senzor Si1153 za zajemanje podatkov in kako konfigurirati mikrokrmilnik ATSAMW25 za sprejemanje podatkov senzorja in pošiljanje le-teh preko povezave Wi-Fi. Diplomsko delo zajema tudi kodiranje ustreznega uporabniškega vmesnika za prikazovanje rezultatov, ki je napisan v C# programskem jeziku.
Keywords: ATSAMW25, Si1153, I2C
Published in DKUM: 21.11.2019; Views: 803; Downloads: 81
.pdf Full text (878,42 KB)

6.
7.
What is the tendency in biology virtual field trips? : the case of Maribor island trail
Miro Puhek, Matej Perše, Andrej Šorgo, 2012, original scientific article

Abstract: There is no doubt any more that virtual worlds are suitable for school environment. It was shown by various researchers that they can contribute in supplying students with additional information, help them to visualise subjects, respond with answer on demand or even in some cases supplement the real materials. Based on the real experience, the virtual field trail Walk on Maribor Island was developed for biology and natural science classes in lower secondary school. The trail is presented through eight exercises that differentiate not only in theme, but also in difficultness, fun, background idea etc. In spring 2011, 133 eighth grade students worked on the virtual field trail during the biology class. After the work on exercises, students were asked to analyse the exercises regarding the level of difficultness, level of interest and level of proficiency. The main aim of the study was to present the tendency in biology virtual field trips that should be taken into consideration before the development of new exercises.
Keywords: education, biology teaching, field trip, field work
Published in DKUM: 19.12.2017; Views: 1731; Downloads: 103
.pdf Full text (919,81 KB)
This document has many files! More...

8.
Students' perceptions of real and virtual field work in biology
Miro Puhek, Matej Perše, Andrej Šorgo, 2011, original scientific article

Abstract: The outdoor education is a method of learning with the exposure to (not exclusively) the natural environment that combines all human senses. Students tend to acknowledge a very positive effect of this kind of learning. It is easier and more memorable to connect the theory with practice, when they see things in nature, rather than to just hear about them in the classroom. Despite its popularity, teachers face various obstacles when they take their students outdoors. Although the outdoor education is included in the Slovenian primary and lower secondary school curriculum, the percentage is not high enough, which depends on various reasons. Teachers defined lack of time, suitability of area around the school, not enough instruments for field work and to expanded curriculum as the main reasons for not including field work in the classes. Some of these obstacles could be solved by implementation of information and communication technology (ICT) into the biology and ecology classes. In this research the results of 192 students' point of view on the importance of field work, obstacles of that kind of work and the ICT as a solution to support or replace the real field works are presented. All questioned students were prospective teachers, so sooner or later majority of them will face issues connected to the field work and possibilities to solve them with the help of ICT.
Keywords: education, biology teaching, ICT, obstacles
Published in DKUM: 19.12.2017; Views: 1475; Downloads: 109
.pdf Full text (513,15 KB)
This document has many files! More...

9.
Language-independent virtual biology exercise for the development of key competences for lifelong learning
Miro Puhek, Andrej Šorgo, 2010, original scientific article

Abstract: Natural sciences in Slovenia are not as popular as we would like them to be. Biology teaching and learning in great part consist of memorizing the facts and not so much of developing competences. Laboratory and field work are recognized as methods where students can achieve subject specific and generic competences, as recommended by different international organizations. Such key competences are mathematical competence and competences in science and technology, and digital competences. Although competences cannot be learned but have to be achieved, the task seems epical when students can hardly find computer supported didactical tools in their own language. On the Faculty of Natural Sciences and Mathematics virtual biology exercise Mendelian Genetics with a translational tool was developed. Teachers have the possibility to translate it into desired foreign language. Virtual exercise is interactive and encourages the critical thinking approach to reach the high level cognitive skills and development of different competences.
Keywords: education, biology teaching, virtual laboratory, laboratory work, competences, Slovenia
Published in DKUM: 15.12.2017; Views: 1334; Downloads: 96
.pdf Full text (919,38 KB)
This document has many files! More...

10.
PRIMERJAVA DIGITALNIH EMULACIJ VSCO Z ISTOIMENSKIMI FOTOGRAFSKIMI FILMI
Maruša Puhek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Prednastavitve VSCO so emulacije analognih filmov, ki jih je ustvarilo istoimensko podjetje. So kombinacija različnih nastavitev, ki s samo enim klikom v programih Adobe Photoshop ali Adobe Lightroom fotografiji spremenijo svetlost, barve, krivulje RGB in šum ter jo tako približajo videzu filma. Uporaba takšnih emulacij filma je strmo narasla, saj je podjetje VSCO ustvarilo kakovostne prednastavitve, ki v večini primerov služijo kot odlična osnova za nadaljnjo obdelavo fotografij. Prednost uporabe le-teh je predvsem združitev praktičnih koristi digitalne fotografije s priokusom filmskega videza analogne fotografije, ki ga mnogi cenijo. Prednastavitve VSCO se v večini situacij dobro približajo analognim filmom, kar dokazuje, da je podjetje vložilo veliko truda v njihovo kreacijo – so več kot le filtri, ki posnemajo film.
Keywords: film VSCO, analogna fotografija, primerjava emulacij
Published in DKUM: 05.09.2016; Views: 1693; Downloads: 153
.pdf Full text (2,57 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica