| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 216
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Zaposlitev športnikov po končani športni karieri
Nina Klemenčič, 2024, master's thesis

Abstract: Cilj vrhunskih športnikov, ki tekmujejo na najvišjih ravneh tekmovanj, so v večini čim boljši rezultati. Kljub načrtovanju pošportnega življenja športnikov, pa športno kariero lahko predčasno povzročijo poškodba ali druge težave športnika (zdravstvene, finančne, psihološke itd.). Na podlagi uspešnih rezultatov so nekateri športniki že med športno kariero zaposleni kot poklicni športniki, nekateri žal ne. Vsem pa je skupno, da bodo po koncu športne kariere morali stopiti na trg dela in poiskati zaposlitev. Velikokrat na čas do prve zaposlitve vpliva tudi dokončana stopnja izobrazbe, ki so jo športniki dosegli že med samo športno kariero. Nekateri se zaposlijo na področju športa, saj imajo na tem področju največ izkušenj in kompetenc, nekateri na področju izobraževanja, spet drugi pa najdejo povsem drugačno področje zaposlitve, ki ni povezano niti s športom niti s področjem izobraževanja. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti področje zaposlitve, ki jo nekdanji športniki opravljajo danes. Zanimalo nas je, ali gre za področje izobraževanja, iz katerega so se izobraževali že med športno kariero, ali gre za področje športa, ali pa so trenutno zaposleni na povsem drugem področju. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali področja zaključka športne kariere, poklicne kariere športnika, zaposlitev športnikov v Slovenski vojski in področje iskalcev prve zaposlitve. V empiričnem delu magistrskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika in dovolj velikega vzorca anketirancev odgovarjali na naslednja raziskovalna vprašanja: Kako športniki sprejemajo dejstva o koncu športne kariere in začetku iskanja zaposlitve, kako je izobrazba povezana s trenutno zaposlitvijo nekdanjih športnikov in kateri dejavniki in na kakšen način vplivajo na zaposlitev športnikov po končani športni karieri. V empiričnem delu smo komentirali in grafično prikazali odgovore anketirancev, ki smo jih med seboj primerjali tudi glede na sekundarno in terciarno stopnjo izobraženosti anketirancev. Prišli smo do ugotovitev, da se je večina nekdanjih športnikov že v času športne kariere dovolj dobro zavedala, da bodo po koncu športne kariere morali čim prej stopiti na trg dela in njihovi dohodki ne bodo več odvisni od športnih rezultatov. Ugotovili smo tudi, da je večina nekdanjih športnikov zaposlena na področju, na katerem so se izobraževali in ne na področju športa. Menimo, da bi se morale Športne zveze in Olimpijski komite Slovenije v prihodnje bolj angažirati in pomagati pri iskanju prve zaposlitve vrhunskim športnikom, ki so zaključili športno pot.
Keywords: zaposlitev, nekdanji športniki, dvojna kariera, poklicna kariera športnika, prva zaposlitev
Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (805,85 KB)

2.
Annihilation of highly-charged topological defects
Eva Klemenčič, Pavlo Kurioz, Milan Ambrožič, Charles Rosenblatt, Samo Kralj, 2020, original scientific article

Abstract: We studied numerically external stimuli enforced annihilation of a pair of daughter nematic topological defect (TD) assemblies bearing a relatively strong topological charge |m|=3/2. A Landau- de Gennes phenomenological approach in terms of tensor nematic order parameter was used in an effectively two-dimensional Cartesian coordinate system, where spatial variations along the z-axis were neglected. A pair of {m=3/2,m=−3/2} was enforced by an appropriate surface anchoring field, mimicking an experimental sample realization using the atomic force microscope (AFM) scribing method. Furthermore, defects were confined within a rectangular boundary that imposes strong tangential anchoring. This setup enabled complex and counter-intuitive annihilation processes on varying relevant parameters. We present two qualitatively different annihilation paths, where we either gradually reduced the relative surface anchoring field importance or increased an external in-plane spatially homogeneous electric field E. The creation and depinning of additional defect pairs {12,−12} mediated the annihilation in such a geometry. Furthermore, we illustrate the absorption of TDs by sharp edges of the confining boundary, accompanied by m=±1/4↔∓1/4 winding reversal of edge singularities, and also E-driven zero-dimensional to one-dimensional defect core transformation.
Keywords: liquid crystals, topological defects, annihilation, order reconstruction
Published in DKUM: 24.01.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (3,58 MB)
This document has many files! More...

3.
Sprememba v pojavnosti in karakteristikah okužbe s Helicobacter pylori pri otrocih in mladostnikih v severovzhodni Sloveniji
Sara Klemenčič, Saša Klezin, 2024, final research report

Abstract: Čeprav okužba s Helicobacter pylori (H. pylori) ostaja ena najpogostejših kroničnih bakterijskih okužb na svetu, njena prevalenca upada, še posebej v Zahodnem svetu. Odpornost proti antibiotikom je eden izmed glavnih razlogov za neuspešnost zdravljenja. V svetovnem merilu se je izkazalo, da je stopnja eradikacije okužbe s H. pylori nizka, prevalenca odpornosti na antibiotike pa narašča. Ker za severovzhodni del Slovenije še ni zbranih podatkov o dinamiki okužbe s H. pylori, smo se odločili retrospektivno raziskati značilnosti omenjene okužbe pri otrocih in mladostnikih v tem delu Slovenije med letoma 2012 in 2021.
Keywords: Helicobacter pylori, otroci, diagnostične metode, eradikacija, značilnosti okužbe, odpornost na antibiotike
Published in DKUM: 20.01.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,36 MB)

4.
The role of teacher education in the science literacy development
Eva Klemenčič, Mateja Ploj Virtič, Janja Majer Kovačič, 2023, original scientific article

Abstract: One of the aims of education is to produce wise and responsible citizens who are aware of their impact on the environment and can address and solve daily life problems. From this point of view, science education leading to science literacy is helpful for all students, regardless of their future careers. In this paper, we first review the definitions of science literacy in the literature and present the strategies for its development. In Slovenia, we refer to the ongoing national project NA-MA POTI. Most of the strategies studied focus on primary and secondary schools. However, for the development of science literacy in primary and secondary education, teachers themselves must achieve a sufficient level of science literacy. The research was conducted with a small group of prospective teachers, focusing on three components of science literacy: asking research questions, making hypotheses, and designing an experiment. In addition, we analysed the curricula of the science didactics courses in the teacher education program. The findings show a great need for a systematic change in the curricula. Finally, proposals and ideas for improving the curricula for the didactics of science and the syllabus of the Subject teacher study program are presented.
Keywords: science literacy, teacher education, didactics of science, didactics of technics & technology, curricula
Published in DKUM: 02.12.2024; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (369,52 KB)
This document has many files! More...

5.
Umeščanje Katoliške cerkve v ameriško družbo od ustanovitve apostolske prefekture Baltimore leta 1784 do prve svetovne vojne
Dominik Herle, Matjaž Klemenčič, 2022, review article

Abstract: V prispevku se avtorja ukvarjata z umeščanjem Katoliške cerkve v ameriško družbo od ustanovitve apostolske prefekture Baltimore leta 1784 do prve svetovne vojne. Avtorja začenjata prispevek s citatom dolgoletnega direktorja Immigration History Research Centra Univerze v Minnesoti Rudolpha Veccolija, ki je zapisal, da je zgodovina Katoliške cerkve v ZDA pravzaprav zgodovina odnosa Katoliške cerkve do priseljenskih skupnosti. Avtorja ugotavljata tudi, da je bil prispevek slovenskega duhovništva k razvoju struktur Katoliške cerkve v ZDA relativno velik, še zlasti na področju michiganskega gornjega polotoka in severne Minnesote. Prispevek obravnava pomembne problematike: ustanavljanje institucij Katoliške cerkve po ameriški revoluciji in njeno umeščanje v ameriško družbo do prve svetovne vojne; odnos katoliške hierarhije v ZDA in rimske kurije do amerikanizacije priseljencev in/ali ohranjanja njihovih etničnih identitet; razvoj katoliškega šolstva in odnosa Katoliške cerkve v ZDA do javnega šolstva; gibanje za amerikanizacijo Katoliške cerkve; odnos do vprašanja suženjstva ter odnosa do afroameriške skupnosti po ukinitvi suženjstva ter vprašanje odnosa Katoliške cerkve do ravnanja ameriške države s staroselci.
Keywords: Katoliška cerkev, priseljenci, katoliško šolstvo, afriški Američani, suženjstvo, severnoameriški Indijanci, ZDA
Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 2
URL Link to full text

6.
Naravoslovni dan za 4. razred - astronomija
Tjaša Založnik, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali vpliv intervencije (naravoslovni dan za četrti razred – astronomija) na znanje slučajnostno izbranih četrtošolcev. Intervencija je vključevala aktivno in sodelovalno učenje po postajah, formativno spremljanje in njegove elemente ter sodelovanje v različnih didaktičnih igrah. Rezultate smo pridobili s pred- in potestom ter vprašalnikom za učiteljice, nato pa smo podatke analizirali in primerjali. Ugotovili smo, da je bila intervencija uspešna, saj so učenci z navdušenjem aktivno sodelovali, pri večini pa je bil zaznan tudi napredek v znanju. Na predtestu so učenci, ki so snov prehodno obravnavali, dosegli višje rezultate kot tisti, ki je niso. Na potestu pa se je razlika zmanjšala in ni bila več statistično značilna. Pogovor z učiteljicami je razkril, da se izogibajo delu po postajah in didaktičnim igram ter raje uporabljajo druge učne oblike. Naloga potrjuje, da aktiven pouk in prevzemanje odgovornosti za učenje pozitivno vpliva na pridobljeno znanje učencev. Učenci so po intervenciji dojemali predmet naravoslovja kot bolj zanimiv in hkrati koristen za njihovo prihodnost. Z nalogo smo prispevali tudi k zbirki idej in virov za strokovne delavce. Pri izvedbi raziskave na večje omejitve nismo naleteli, vendar priporočamo, da se v prihodnje vključi daljšo intervencijo na večjem vzorcu za večjo reprezentativnost rezultatov.
Keywords: naravoslovni dan, astronomija, delo po postajah, sodelovalno učenje, pred- in potest.
Published in DKUM: 04.09.2024; Views: 64; Downloads: 26
.pdf Full text (1,86 MB)

7.
Preverjanje naravoslovne pismenosti v astronomskih vsebinah pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko delo
Nika Vida Zidarič, 2024, master's thesis

Abstract: Pismenost je večna spremenljivka izobraževalnega obdobja, ki jo definiramo kot obvladovanje znanja ali veščin. Mi smo se usmerili v naravoslovno pismenost, ki je ključnega pomena za soočanje z izzivi in problemi sveta. Znotraj teoretičnega dela smo predstavili naslednja poglavja: opredelitev naravoslovne pismenosti, gradniki naravoslovne pismenosti, astronomske vsebine v osnovni šoli, predmet spoznavanja okolja, oblikovanje astronomskih vsebin v osnovni šoli. V praktičnem delu zaključnega dela smo se lotili priprave učnih priprav za razvijanje naravoslovne pismenosti oz. posameznih gradnikov v 1. VIO, natančneje v 3. razredu OŠ. V empiričnem delu smo predstavili rezultate testa, ki je preverjal pridobljene kompetence naravoslovne pismenosti na vzorcu 40 učencev 3. razreda. Želeli smo povečati stopnjo naravoslovne pismenosti z optimizacijo učnih priprav, oblikovati učne priprave za učinkovitejše in bolj sistematično posredovanje učne snovi, razviti posodobljene kriterije za ocenjevanje napredka v naravoslovni pismenosti in kritično oceniti ter analizirati učinkovitost posodobljenih strategij za razvoj naravoslovne pismenosti.
Keywords: naravoslovna pismenost, spoznavanje okolja, tretji razred, astronomija
Published in DKUM: 31.07.2024; Views: 123; Downloads: 28
.pdf Full text (3,19 MB)

8.
Vpliv načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivanjskih prostorih
Maša Črešnar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi definiramo in predstavimo ključne lastnosti prašnih delcev. Predstavimo njihov vpliv na okolje in zdravje ljudi. Na kratko predstavimo tudi načine kurjave, ki se v raziskavi pojavijo. Namen drugega dela je raziskati in na podlagi dobljenih meritev sklepati o vplivu načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivalnih prostorih. V njem prikažemo glavne meritve za delce različnih velikosti in glavne grafe. To so grafi za posamezen način ogrevanja, ki prikazujejo številčno koncentracijo prašnih delcev v odvisnosti od njihove velikosti, in grafi za posamezno velikost delca glede na način ogrevanja v bivanjskih prostorih. Iz rezultatov je razvidno, da je pri ogrevanju s kaminom število prašnih delcev največje in da je pri vseh vrstah ogrevanja največ najmanjših delcev, to število pa z večanjem delcev pada. V določenih meritvah vidimo tudi odstopanja, ki so posledica zunanjih dejavnikov. V tretjem delu magistrskega dela predstavimo opis učne priprave za predmet fizike v osnovni šoli na temo prašnih delcev, analizo pred- in potesta za učence ter samoanalizo izvedene učne ure z devetošolci. Rezultati kažejo, da je učna ura dosegla svoj namen, še zmeraj pa so možne tudi izboljšave ali drugačni pristopi k njeni izvedbi.
Keywords: Prašni delci, PM, kurjava, fizika okolja, pouk fizike, naravoslovne kompetence.
Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 100; Downloads: 17
.pdf Full text (3,80 MB)

9.
Razpoznava drevesnih vrst iz oblakov točk z uporabo globokih nevronskih mrež : magistrsko delo
Vid Topolovec Klemenčič, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo razpoznavo drevesnih vrst iz oblakov točk z uporabo novejših nevronskih mrež in primerjamo uspešnost razpoznave s sorodnimi deli. Razpoznavo smo zasnovali na dva različna načina. Pri prvem načinu smo izbrali in pripravili nevronsko mrežo za obdelavo 3D podatkov oz. oblakov točk, medtem ko smo pri drugem načinu izbrali in pripravili nevronsko mrežo za obdelavo 2D podatkov oz. slik. Pripravili smo tudi skupno podatkovno zbirko z združitvijo prosto dostopnih zbirk, ki vsebujejo posamezna drevesa v obliki oblakov točk, in med učenjem obogatili podatke. Po zaključenem učenju s pripravljeno skupno podatkovno zbirko nismo dosegli podobnih zaključkov kot v primerjanem predhodnem delu. V našem primeru je izbrana nevronska mreža, namenjena obdelavi 3D podatkov, dosegla 4 % višjo skupno točnost od izbrane nevronske mreže, ki je obdelovala 2D podatke.
Keywords: globoke nevronske mreže, klasifikacija drevesnih vrst, 3D oblaki točk, 2D slike, obogatitev podatkov
Published in DKUM: 01.07.2024; Views: 155; Downloads: 53
.pdf Full text (16,54 MB)
This document has many files! More...

10.
Arhitekturna zasnova medgeneracijskega centra v vaškem jedru Markovcev : magistrsko delo
Marina Zupanič, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo podaja predlog zasnove medgeneracijskega centra v vaškem jedru Markovcev. V okviru naloge so podana teoretična izhodišča, prostorska analiza obravnavanega območja in predlog idejne zasnove preurejanja nepozidanega dela vaškega središča. Pomen starega vaškega jedra Markovcev se je skozi čas zmanjševal, medtem ko so se centralne dejavnosti premeščale ali razvijale na drugih lokacijah. Z novimi posegi želimo v prostor vnesti manjkajoče osrednje dejavnosti in ga narediti primernega za vse starostne skupine, zlasti za najbolj ogrožene, to so starostniki in otroci. V nalogi se navežemo na problematiko pospešenega staranja prebivalstva in večjih potreb po novih bivalnih okoljih za starostnike. Z zasnovo doma za starostnike, ki daje poudarek na sodobnejše oblike bivanja v manjših gospodinjskih enotah in načrtovanje oskrbovanih stanovanj, poskrbimo za bolj celostno zagotovitev potreb starostnikov. Z zasnovo objekta centralnih funkcij ter cestno-prometno preureditvijo vaškega središča smo izboljšali osrednji prostor za vaščane in širšo skupnost. Takšen prostor spodbuja medgeneracijske interakcije in omogoča razvoj povezane družbe. Verjamemo, da so skupnosti, ki so medgeneracijsko povezane, bolj trajnostne, močnejše in bolj odporne na izzive, s katerimi se soočajo. To omogoča bolj uravnotežen in pozitiven razvoj družbe, ki lahko bolje izkoristi potenciale vseh svojih članov.
Keywords: medgeneracijski center, vaško jedro, Markovci, podeželje, starostniki
Published in DKUM: 27.05.2024; Views: 348; Downloads: 152
.pdf Full text (165,15 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica