1. |
2. |
3. |
4. Uporaba umetne inteligence za analizo podatkovih baz : diplomsko deloBenjamin Lokmić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na uporabo umetne inteligence, natančneje modela GPT-4o, za analizo treh podatkovnih baz, ki vključujejo meritve koncentracij črnega ogljika, prometne podatke in meteorološke podatke. Glavni namen raziskave je raziskati, kako umetna inteligenca omogoča učinkovito obdelavo teh podatkov, ter izvesti analizo vzorcev in korelacij med prometnimi konicami, ravnjo onesnaženja in vremenskimi pogoji. V raziskavi so uporabljeni podatki, zbrani v desetdnevnem obdobju na različnih lokacijah glede na oddaljenost od ceste. Osrednja naloga raziskave sta združevanje teh različnih podatkovnih nizov in preučevanje, kako lahko GPT-4o prispeva k hitrejši in zanesljivejši analizi teh podatkov. Poleg tega raziskava proučuje potencial umetne inteligence pri izboljšanju tradicionalnih pristopov za analizo okoljskih podatkov, zlasti kar zadeva natančnost, hitrost obdelave in prepoznavanje povezav med analiziranimi podatkovnimi bazami. Keywords: umetna inteligenca, GPT-4o, obdelava podatkov Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 17
Full text (2,53 MB) |
5. Optimizacija logistike proizvodnega procesa : diplomsko deloLaura Bele, 2024, undergraduate thesis Abstract: Elektronske nalepke ali »cenovke« postajajo velik trend tako v industriji kot tudi v trgovskih centrih. Prinašajo lažjo uporabnost ter nadzor nad cenami in nazivi materiala v proizvodnji, saj je posodobitev zelo hitra in v realnem času. Z uporabo elektronskih nalepk se znebimo ročnega urejanja papirnatih nalepk za proizvodnjo in znižamo stroške na letni ravni, kar bo na konkretnem primeru prikazano tudi v diplomskem delu. Prikazani bodo vsi stroški in izračuni pred uporabo elektronskih nalepk in med njihovo uporabo, kot tudi čas, ki ga zaposleni potrebuje, da uredi vse potrebno za vsako proizvodno linijo posebej. Keywords: digitalizacija, optimizacija, informacijski tok, elektronska nalepka, cenovka Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,07 MB) |
6. Umetna inteligenca na področju izobraževanja z vidika učiteljevFeliks Strehar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence (UI) v izobraževanju z vidika učiteljev. Namen dela je bilo raziskati, kakšne so dosedanje izkušnje z uporabo orodij UI, ali vidijo UI kot uporabno, ali jo uporabljajo v svojem učnem procesu, kako jim najbolj koristi ter kakšne so njihovi pogledi na prihodnost izobraževanja. Uporabljena metodologija vključuje anketiranje učiteljev, katerih odgovore smo analizirali. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji prepoznavajo prednosti UI, kot so prilagajanje učnih vsebin in avtomatizacija rutinskih nalog, vendar opozarjajo tudi na potrebo po dodatnem usposabljanju. Ugotovitve vključujejo priporočila za večje vlaganje v tehnično izobraževanje učiteljev ter skrb za etično uporabo UI v izobraževalnem procesu. Zaključki nakazujejo, da lahko UI bistveno izboljša izobraževanje, vendar je potreben premišljen pristop k njeni integraciji, da bi ohranili človeški element v učenju. Keywords: Umetna inteligenca (UI), pogledi učiteljev, izobraževalni proces, etična uporaba umetne inteligence. Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 21
Full text (962,73 KB) |
7. Učne strategije študentov na visokošolski ustanoviMaša Košir, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom "Učne strategije študentov na visokošolski ustanovi" raziskuje učne strategije, ki jih študenti uporabljajo med študijem. Razumevanje teh strategij je ključno za izboljšanje kakovosti izobraževalnega procesa na visokošolski ravni, ki ima pomembno vlogo pri intelektualnem razvoju mladih. Teoretični del naloge obravnava osnovne pojme in opredelitve učenja ter učnih strategij, vključno s tradicionalno metodo, kot je ponavljanje, in sodobnejšimi pristopi, kot so tehnologija, skupinsko delo in samostojno raziskovanje. Empirični del zajema raziskavo med študenti različnih starosti. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, ki je zajemal vprašanja o učnih strategijah, načinih dela, udeležbi na predavanjih in vajah ter zapisovanju predavane snovi. Namen raziskave je sistematično raziskati in razumeti učne strategije študentov na visokošolskih ustanovah, vključno z njihovimi navadami pri učenju, pogostostjo uporabe različnih strategij ter organizacijo učenja pri predavanjih in vajah. Raziskava poudarja raznolikost v uporabi učnih strategij, prilagojenih posameznim potrebam in interesom. Zaključki naloge poudarjajo prilagajanje učnega okolja in didaktičnih pristopov potrebam študentov ter spodbujanje uporabe različnih učnih strategij za izboljšanje učnega procesa, vključno z večjo uporabo tehnologije, skupinskim delom ter aktivnim sodelovanjem študentov v pedagoškem procesu, kar prispeva k bolj kakovostnemu visokošolskemu izobraževanju. Keywords: učne strategije, visokošolsko izobraževanje, učenje Published in DKUM: 19.11.2024; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,12 MB) |
8. Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju 3fs Nordic SI d. o. o.Eva Bajželj, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava problematiko zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu v podjetju 3fs Nordic SI d.o.o. (v nadaljevanju 3fs). Namen dela je preučiti stopnjo zadovoljstva zaposlenih v obdobju petih let, od leta 2018 do 2022, ter identificirati glavne dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in posledično na uspešnost podjetja.
V teoretičnem delu se osredotočamo na obravnavanje različnih pojmov, ki se nanašajo na tematiko, kot je (ne)zadovoljstvo na delovnem mestu, obravnavali smo tudi elemente in dejavnike zadovoljstva. Nekaj besed smo namenili tudi delu od doma in pandemiji Covid-19.
Področje praktične raziskave zajema analizo ankete s 47 vprašanji, ki je razdeljena na več sklopov, ki so povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. To so pomen dela, delovni pogoji, odnosi med sodelavci, možnosti za izobraževanje in napredovanje ter splošno počutje zaposlenih. Želja podjetja je bila prejeti grafični prikaz obširne ankete in deskriptivni opis določenih vprašanj, kar smo tudi opravili.
V raziskavi so bile uporabljene različne metode, ki vključujejo pregled domače in tuje literature ter izvedbo anketiranja med zaposlenimi v podjetju. Pridobljeni podatki so bili obdelani s pomočjo pivotnih tabel in prikazani s pomočjo grafičnih prikazov, ki omogočajo vizualizacijo rezultatov in identifikacijo trendov v zadovoljstvu zaposlenih.
Preko raziskave ugotavljamo, da pandemija ni imela negativnega vpliva na zadovoljstvo, temveč v določenih situacijah prav obratnega. Za vzdrževanje zadovoljstva zaposlenih smo podjetju predlagali, naj nadaljujejo z dobrim delom kot doslej. Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, zadrževanje kadrov, delovno okolje, motivacija, pandemija COVID-19 Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 31
Full text (4,16 MB) |
9. Barriers to knowledge sharing in the field of information securityJustyna Żywiołek, Joanna Rosak-Szyrocka, Borut Jereb, 2021, original scientific article Abstract: Today, sharing knowledge requires taking into account many aspects. Variable environmental conditions, the people factor, and the security of resources are just a few that should be considered for a noticeable improvement in the functioning of the company. Supporting this course of action requires the identification of all barriers that may exist in the enterprise. Only the owner and senior management by establishing system and organizational changes can influence this element of the business. The aim of the article is to indicate the problems in this respect that block the proper functioning of the company in the field of information and knowledge exchange. The survey was conducted with the help of a questionnaire among 189 respondents. The industry has significantly decreased in the last few decades, currently there are 307 companies operating in Poland. Conclusions from the conducted research were collected on the basis of a questionnaire survey. The further stage of the research will be to compare the collected results with the results from Western European countries. Keywords: knowledge sharing, knowledge management, information security, knowledge exchange, business organization, Poland Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 7
Full text (484,62 KB) This document has many files! More... |
10. Sodobni načini izobraževanjaDavid Miklavčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Razvoj tehnologije in splošni napredek družbe močno vplivata tudi na izobraževanje, ki se stalno sooča z novostmi in spremembami. V izobraževanju so se začeli pojavljati novi načini in metode, ki so nekoliko zasenčili tradicionalne pristope. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne načine izobraževanja, njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri študiju. V teoretičnem delu smo predstavili sodobne načine izobraževanja, v empiričnem pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med študenti dodiplomskega študija Fakultete za organizacijske vede Kranj. Rezultati raziskave kažejo, da se študenti pri študiju največ srečujejo s kombiniranim učenjem, sodelovalnim učenjem in projektnim delom. Kot najbolj uporabne načine za študij označujejo kombinirano učenje, projektno delo in vzajemno učenje. V veliki meri uporabljajo tudi mobilno učenje in orodja umetne inteligence. Po njihovem mnenju imajo sodobni načini pozitiven vpliv na motivacijo, ustvarjalnost in splošno akademsko uspešnost. Z raziskavo smo izvedeli, da so študenti bolj naklonjeni sodobnim načinom, katerih poglavitne prednosti so hitrejši dostop do znanja in virov, večja prilagodljivost kraja, časa, tempa izobraževanja ter lažja dostopnost do učnih vsebin. Najbolj vidne slabosti pa so odvisnost izobraževanja od tehnologije, pomanjkanje osebnega stika in komunikacije, tehnične težave ter zmanjšan obseg pozornosti. Keywords: izobraževanje, sodobni načini izobraževanja, e-izobraževanje, kombinirano učenje, mobilno učenje Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 27
Full text (1,18 MB) |