| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 564
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Model za oceno scenarijev za povečanje digitalnih kompetenc dijakov v splošni gimnaziji v republiki sloveniji
Srečko Zakrajšek, 2021, doctoral dissertation

Abstract: V doktorskem delu smo raziskovali možnosti za pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc dijakov v slovenski splošni gimnaziji. Digitalne kompetence sodijo med najbolj nujne kompetence v sodobni družbi in šola ima pri pridobivanju le-teh pomembne naloge. Pripravili smo različne scenarije, ki omogočajo povečanje (pridobivanje) digitalnih kompetenc dijakov v splošni gimnaziji v Republiki Sloveniji, ter jih ocenili z modelom, ki smo ga razvili po metodi DEX (Decision EXpert), ki je večkriterijska, hierarhična, kvalitativna metoda za modeliranje odločitvenega znanja, in s programom DEXi. Ta model omogoča oceno primernosti in učinkovitosti izobraževalnih scenarijev za pridobivanje digitalnih kompetenc in upošteva tudi posebnosti v različnih okoljih. V modelu smo pripravili, strukturirali in medsebojno povezali različne atribute, ki vplivajo na pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc. Pri izbiri atributov in izdelavi kriterijev so nam pomagali eksperti iz slovenskih izobraževalnih institucij, pri validaciji modela pa so sodelovali strokovnjaki iz slovenskih splošnih gimnazij. Ustreznost modela smo validirali z anketiranjem strokovnjakov iz gimnazij in ugotovili, da popolnoma dosega načrtovane zahteve. Opravili smo tudi oceno izvedbe programa posameznih gimnazij s stališča pridobivanja in povečanja digitalnih kompetenc dijakov in to v času pred prehodom na poučevanje na daljavo in v času poučevanja na daljavo ter tudi pri tej raziskavi ugotovili, da model ustrezno oceni stanje in spremembe in da se je v času prehoda šolanja na daljavo pridobivanje digitalnih kompetenc v splošnih gimnazijah izboljšalo za približno eno oceno na lestvici od 1 do 5.. Z modelom je mogoče zelo dobro oceniti različne scenarije in je lahko v pomoč pri uvajanju in optimizaciji sistema, ki omogoča pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc dijakov v gimnaziji. Z ustrezno dopolnitvijo bi bilo model mogoče uporabiti tudi za ocenjevanje izobraževalnih scenarijev drugih izobraževalnih ustanov.
Keywords: digitalne kompetence, izobraževalni scenarij, gimnazija, dijaki, hierarhični model, DEX
Published in DKUM: 08.06.2022; Views: 76; Downloads: 17
.pdf Full text (5,21 MB)

2.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo v marketinškem podjetju
Ana Ljubić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava raziskavo glede motivacije za izobraževanja in delo v marketinškem podjetju. V teoretičnem delu smo predstavili različne opredelitve pojma motivacija. Opisali smo različne motivacijske teorije, kot so teorija Maslowa, Herzbergova dvofaktorska teorija, Teorija X in Y, Vroomova motivacijska teorija, McClellandova motivacijska teorija in Hackman-Oldhamov model. Nato smo predstavili tudi motivacijo zaposlenih za delo in motivacijske dejavnike. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se lotili opredelitve pojmov izobraževanja, nalog in ciljev izobraževanja ter izzivov pri izobraževanju zaposlenih. Teoretični del smo zaključili z opisom motivacije za izobraževanje. Po teoretičnem delu je sledila raziskava, ki smo jo opravili s spletnim anketnim vprašalnikom. Z raziskavo smo odgovorili na določena vprašanja, ki smo si jih zastavili na začetku. Ugotovili smo, da zaposlene za izobraževanje najbolj motivirata karierni razvoj in osebno zadovoljstvo, za delo pa jih najbolj motivirata nagrada za uspešnost in dobro plačilo. Zaposleni se strinjajo, da motivacija vpliva na njihovo delo, večina jih meni tudi, da so dovolj motivirani za delo. Za izobraževanje jih demotivirajo visoki stroški izobraževanja, to, da podjetje ne omogoča izobraževanja vsem, ter preobremenjenost s službenimi obveznostmi.
Keywords: motivacija, izobraževanje, kadri, marketinško podjetje
Published in DKUM: 21.04.2022; Views: 234; Downloads: 40
.pdf Full text (3,93 MB)

3.
41st International Conference on Organizational Science Development: : Society’s Challenges for Organizational Opportunities: Conference Proceedings
2022, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (international and foreign conferences)

Abstract: The four decades of the International Scientific Conference on the Development of Organizational Sciences are a period that brought together the academic and professional public, students, esteemed guests. The time and space are fundamental components of human life. The time of the epidemic introduces uncertainty among the people. That is why the individual of today together with the whole society, can set the building blocks for the social interweaving of society, as we are used to. We are an organization of people. Relationships between employees in organizations are the starting point for guidelines for the development of organizational sciences. This year’s conference is entitled “Values, Competencies and Changes in Organizations”. We’ll focus on the individual and the organization, which with common values co-create the integration and progress of the society. An individual who’ll cope with changes in the organizational view and the wider society with the proper competence frame. Precisely because of the many changes that have befallen us as a society, the international conference calls for the exchange of views, opinions and, above all, scientific views on the development of organizations in the future.
Keywords: organization, challenges, opportunities, society
Published in DKUM: 31.03.2022; Views: 226; Downloads: 40
.pdf Full text (15,24 MB)
This document has many files! More...

4.
Motivacija za delo med pripadniki generacije Y
Nina Vraničar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu raziskujemo motivacijo za delo med pripadniki generacije Y. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme motivacije ter določene motivacijske teorije in opisali splošne značilnosti pripadnikov generacije Y, ki smo jih lahko zasledili v literaturi. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o motivaciji za delo med pripadniki generacije Y z lastnim anketnim vprašalnikom. Ugotovili smo, da jih od vseh navedenih dejavnikov najbolj motivira uspeh in zadovoljstvo pri delu, medtem ko jih najmanj motivira predvidljivo delo oziroma predvidljive delovne naloge. Rezultatov zaradi neverjetnostnega vzorca sicer ne moremo posplošiti na celotno generacijo Y.
Keywords: generacija Y, motivacijske teorije, motivacija za delo
Published in DKUM: 15.03.2022; Views: 234; Downloads: 57
.pdf Full text (923,60 KB)

5.
Vpliv socialnih omrežij in aplikacij na človekovo samopodobo
Zala Jereb, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Posamezniki v današnji družbi se s prihodom novih aplikacij in trendov vsakič bolj spopadajo s svojim videzom in telesno pojavnostjo. Namen dela je preučevanje družbe pod vplivom družbenih omrežij in kako tovrstne vsebine vplivajo na posameznikovo samozavest. Področje, na katero se delo nanaša je samopodoba, družbena omrežja ter vplivi, estetski posegi in dodatni vplivi pandemije. Uporabili smo metodo komparacije in deskriptivno metodo ter spletno anketo. Ob rezultatih, ki so pokazali poglavitno vplivnost dejavnikov, smo svoje predloge in priporočila obravnavali v rešitvah in zaključku.
Keywords: samopodoba, vpliv, družbena omrežja, ideali
Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 217; Downloads: 68
.pdf Full text (772,88 KB)

6.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Keywords: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Published in DKUM: 03.03.2022; Views: 191; Downloads: 26
.pdf Full text (1,02 MB)

7.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Keywords: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 302; Downloads: 83
.pdf Full text (3,28 MB)

8.
Obvladovanje vidikov sistema ravnanja z okoljem v skladu s standardom sist en iso 14001
Danilo Jereb, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Onesnaževanje okolja je vedno večji problem današnje družbe in pomembnosti varovanja okolja bi se morali bolj zavedati. Na pereče trenutno stanje obremenjevanja okolja so bile sprejete svetovne politike in različni ukrepi za zajezitev ter izboljšanje stanja. Velik del k doprinosu za izboljšanje okolja pa pade na podjetja, ki proizvajajo različne produkte in s potrebnimi tehnologijami za delovanje okolje obremenjujejo na različne načine. Vedno večje je zavedanje, da z uvedbo okoljevarstvenih standardov in z njihovim doslednim ravnanjem in upoštevanjem močno znižajo obremenitve okolja, obenem pa tudi izboljšajo poslovni izid, na katerega vplivajo z racionalnejšo porabo potrebnih energentov ter resursov. Skupina Kolektor se tega zaveda že vrsto let in z vpeljavo okoljevarstvenega standarda ISO 14001 je še okrepila konkurenčnost, sodelovanje ter zaupanje pri svojih kupcih. Prepoznali so dejavnike, ki vplivajo na okolje, in na podlagi teh so določili ter zastavili cilje, ki jih spremljajo, po potrebi spreminjajo ter nadgrajujejo. V diplomski nalogi so opisani postopki obvladovanja sistema SIST EN ISO 14001 v podjetju. Velik poudarek v nalogi pa smo namenili vlogi, namenu in ciljem notranjih presoj. Ti so lahko zelo učinkovito in uspešno sredstvo za izboljšanje sistema, če so pravilno zastavljeni, natančni, razumljivi in časovno točno zastavljeni.
Keywords: standard ISO 14001, varstvo okolja, notranja presoja
Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 185; Downloads: 26
.pdf Full text (1,42 MB)

9.
Athletes friendly education handbook : Award for Educational Institutions supporting the Dual Career of Athlete
Marko Ferjan, Eva Jereb, Iztok Podbregar, Petra Robnik, Polona Šprajc, 2021

Abstract: (AFE) is a type of schooling, continually planning, organizing, and improving a system of adaptations included in a school's educational process and infrastructure. These adaptations are implemented voluntarily and in a benevolent, systematic, comprehensive, and transparent manner, with the explicit aim to help athletes engage in sport and simultaneously achieve goals and competencies set out in the educational program and thus Athlete friendly education has the following attributes: adaptations; rather than being discrete, these adaptations constitute a system; daptations are organized and managed by school management; institutions introduce the adaptations voluntarily; adaptations are based on pre-existing legal frameworks and internal institutional regulations; institutions need to possess adequate competencies or experience; they need to be "trustworthy," in other words. AFE accreditation is voluntary. The principle of voluntary certification is very similar to the "brand" philosophy. The brand also contains a "promise."
Keywords: athletes friendly education, dual career, adaptations, evaluation, acreditation
Published in DKUM: 22.11.2021; Views: 237; Downloads: 26
.pdf Full text (3,21 MB)
This document has many files! More...

10.
Ustvarjalne rajalne igre na pesmi iz Zbirke So ptičice zbrane : diplomsko delo
Katarina Jereb, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ustvarjalne rajalne igre na pesmi iz zbirke So ptičice zbrane zajema teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples in gibanje v predšolskem obdobju in vpliv plesa na otrokov razvoj. Izpostavili smo socialni vidik plesne vzgoje in se osredotočili predvsem na ustvarjalne rajalne igre. Otroci preko telesnega stika, stiska rok, skupnega gibanja in petja sodelujejo v skupini in krepijo odnose med vrstniki. Zato je bil naš namen pripraviti in izvesti ustvarjalne rajalne igre s skupino otrok, starih 3-4 leta, spremljati njihove odzive in vpliv teh iger na njihove odnose v skupini. V praktični del naloge smo vključili priprave in evalvacije izvedenih dejavnosti. Ugotovili smo, da ustvarjalne rajalne igre pozitivno vplivajo na komunikacijo in odnose otrok. Ti so bili med samo dejavnostjo sproščeni, motivirani in so si med seboj pomagali in se spodbujali.
Keywords: ustvarjalne rajalne igre, predšolski otrok, socialni vidik.
Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 341; Downloads: 77
.pdf Full text (2,64 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica