1. Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accountingSaša Tanasković, 2024, undergraduate thesis Abstract: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira.. Keywords: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 3 Full text (969,15 KB) |
2. Razvoj inovativnega produkta in storitve mlade samostojne podjetnice: študija primeraStefani Nikolovska, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava razvoj inovativnega produkta in storitve v okviru mladega samostojnega podjetništva, s poudarkom na kozmetični industriji. Študija primera temelji na podjetju 'Kozmetična dejavnost in druge storitve Stefani Nikolovska S.P.', kjer je analiziran proces ustvarjanja novih storitev, prilagajanja tržnim trendom in vzdrževanja konkurenčne prednosti. Naloga raziskuje pomen inovativnosti, personalizacije ter nenehnega izobraževanja in vlaganja v kakovost kot ključnih dejavnikov za uspeh v dinamičnem poslovnem okolju. Preučena je tudi vloga podjetnice pri strateških odločitvah, prilagajanju tehnologij in razvoju storitev, ki presežejo tradicionalne standarde industrije. Naloga prikazuje, kako inovativni pristopi prispevajo k dolgoročni rasti in diferenciaciji podjetja na trgu. V nadaljnjih letih bo mogoče z gotovostjo trditi katere panoge in dejavnosti bodo v celoti izkoristile to kar jim je bilo dano. Keywords: mlada samostojna podjetnica, kozmetična industrija, inovativne
produkte, zadovoljne stranke Published in DKUM: 13.12.2024; Views: 0; Downloads: 13 Full text (1,72 MB) |
3. Vpliv industrije 4.0 na operativni management: izzivi za poslovno strategijoNeda Nešković, 2024, undergraduate thesis Abstract: Industrija 4.0, znana kot četrta industrijska revolucija, s seboj prinaša drastične spremembe v proizvodnji in poslovanju z vključevanjem pametnih tehnologij.
Industrija 4.0 prinaša pomembne spremembe v upravljanju dobavne verige, saj omogoča spremljanje in analizo podatkov v realnem času, kar prispeva k zmanjšanju zalog in optimizaciji logističnih procesov. Cilj raziskave je analizirati vpliv industrije 4.0 na operativni management in izzive v poslovni strategiji, s posebnim poudarkom na podjetju Zara. V raziskavi bomo uporabili kombinacijo primarne in sekundarne raziskave, vključno z analizo relevantne literature ter anketiranjem zaposlenih in managerjev Zare. Keywords: Industrija 4.0, operativni management, kompanija Zara Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 8 Full text (1,87 MB) |
4. Crisis management and CSR in Slovenian companies : the impact of the COVID-19 pandemicDuško Uršič, Andrej Smogavc Cestar, 2022, original scientific article Abstract: The main aim of this article was to outline how the appearance of COVID-19 changed the global competitiveness of Slovenian companies through the lenses of corporate social responsibility (CSR) and crisis management. Based on concepts of CSR and crisis management, we analyzed the responses of companies to ensure their competitiveness in a crisis situation. Two surveys among managers in Slovenian companies were carried out, one in March 2020 (N = 618) and the other in May 2020 (N = 486). Our results showed that internationally oriented companies responded more comprehensively and proactively to the challenges of doing business in the COVID-19 crisis compared to the companies that had operated mainly in the domestic market during this period. The analysis also showed that internationally oriented companies responded to the COVID-19 crisis with more comprehensive measures also using the concept of CSR and crisis management in comparison with companies that, in the time of the pandemic, operated mainly in the domestic market and used fewer principles of CSR and crisis management. The main theoretical implications of this survey are related to CSR development. They emphasize the interdependent importance of experience and impact in international business in connection with the concept of CSR and crisis management in times of COVID-19. Practical implications include proposals to streamline operations to maintain competitiveness and to take advantage of new business opportunities and effects, which are also encouraged through the use of the CSR concept and crisis management. Keywords: COVID-19, pandemic, companies, competitiveness, CSR, crisis management, Slovenia Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 135; Downloads: 23 Full text (284,11 KB) This document has many files! More... |
5. Vloga managerjev v sodobnih podjetjihTimotej Lipovec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«.
S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo. Keywords: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju. Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 146; Downloads: 40 Full text (3,03 MB) |
6. Managerski vidiki optimizacije poslovanja v podjetju xAleš Turk, 2023, undergraduate thesis Abstract: V pričujočem diplomskem delu z naslovom Managerski vidiki optimizacije poslovanja v podjetju x bo bralec seznanjen s teoretičnimi vidiki uspešnega managerja in managerskih pristopov, v drugem delu bodo teoretična znanja uporabljena kot predlog optimizacije poslovanja enega največjih slovenskih podjetij v panogi.
Teoretični del se osredotoča predvsem na managerja kot osebo. Predstavljen je pomen vizije in kulture, ki ju mora vodstvo podjetja vzpostaviti kot ključ za uspešno izvrševanje ciljev na vseh nivojih podjetja. V nadaljevanju se delo osredotoči na lastnosti, značilnosti in sposobnosti managerja ter na način vodenja in usmerjanja zaposlenih, da podjetje uspešno sledi skupni viziji in deluje v okviru podjetniške kulture podjetja. Opredeljene so tudi glavne funkcije managementa, kot so načrtovanje, izvedba, kontroliranje in popravljanje napak, ki temeljijo na t. i. Demingovem krogu in je v tem delu razširjeno z različnimi teorijami, predstavlja pa ključ do uspeha.
V drugem delu je predstavljena dejavnost storitvenega podjetja x, nato pa se osredotočimo na tri segmente dejavnosti omenjenega podjetja, to so portfelj naročnikov, vodenje srednjega managementa in končni izvajalci – čistilci, pri čemer skozi posnetek stanja podamo predloge za njihovo optimizacijo.
V zaključku se dotaknemo prihodnosti oz. pričakovanj glede prihodnosti v obravnavani panogi, katerih zametki se že kažejo na tehnološko naprednejših kontinentih, in jih podpremo s finančnimi učinki na delovanje podjetja ob implementaciji nove tehnologije na slovenskem trgu. Keywords: manager, vodja, optimizacija, izboljšave Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 376; Downloads: 56 Full text (1,07 MB) |
7. Organizacijski vidiki uspešnega trženja vina na družbenih omrežjihAna Protner, 2023, master's thesis Abstract: V hitro rastočem digitalnem svetu morajo podjetja za učinkovitejše trženje svoje potrošnike dosegati tudi preko družbenih omrežij. Tudi vinarska podjetja so večinoma uspešnejša z vpeljevanjem digitalnega marketinga v svojo strategijo. Pri tem je ključna organizacija te komponente trženje, kot je npr. postavitev ciljev in vpeljevanje raznih strategij. Družbena omrežja so nepogrešljiva pri pridobivanju neposredne povratne informacije potrošnikov in posledično pri prilagajanju marketinške strategije in samega delovanja vinarskih podjetij. Omogočajo tudi natančnejše targetiranje ciljne skupine in analiziranje le-te. Z anketnim vprašalnikom smo ugotovili, da imajo prodajalci vina vse večjo težnjo po usmerjanju kupcev v tržno komunikacijo preko spleta, da imajo različne starostne skupine potrošnikov različno zaznavo do trženja vina preko družbenih omrežij, da ima znanje potrošnikov o vinu vpliv na priljubljenost dejanja trženja vina na družbenih omrežjih, da večino informacij o trženju vina potrošniki prejemajo preko družbenih medijev, največ preko Instagrama in Facebooka. Keywords: družbena omrežja, trženje vina, vinarji, organizacija, digitalni marketing Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 349; Downloads: 63 Full text (2,79 MB) |
8. Strategije pogajanj kot vodilo uspešnega delovanja organizacijeMatej Urbanč, 2023, master's thesis Abstract: Pogajanja so neločljiv del našega vsakdana, četudi se tega pogosto ne zavedamo. Nenehno se znajdemo v situacijah, kjer si želimo pridobiti nekaj, česar trenutno nimamo. Pogajanja predstavljajo ključno orodje za doseganje teh želenih ciljev. V življenju imamo različne interese, stališča in cilje, a so pogajanja tisti proces, ki omogočajo, da se te razlike premostijo z namenom osvojitve želenega stanja.
Tudi v gospodarstvu se pogosto srečujemo z različnimi interesi med partnerji in organizacijami. Ta neskladja so v resnici gonilna sila napredka, saj spodbujajo iskanje rešitev in inovacij. Usklajevanje stališč je ključno za učinkovito delovanje in sodelovanje med organizacijami, saj omogoča, da se kljub razlikam dosežejo skupni cilji. Pogajanja so tako most med različnimi interesi in so ključna za doseganje uspeha tako na osebni kot tudi poslovni ravni, so pogoj za konkurenčno delovanje in uresničevanje poslanstva organizacij.
Glavni namen pogajanj je doseči sklenitev dogovora, čeprav je pot do tega cilja pogosto zapletena in zahtevna. Ključnega pomena za uspeh pogajanj so pripravljenost in spretnosti pogajalcev ter način, kako se znajdejo v procesu pogajanj. Uspešni pogajalci se osredotočajo na svoje prednosti in hkrati znajo nadzirati svoja ravnanja, vztrajajo s potrpežljivostjo, iščejo kompromise in kreativne rešitve ter si prizadevajo premagovati razlike med udeleženci. V pogajalskem procesu imamo na voljo različne strategije in taktike, ki vplivajo na izid pogajanj. Izbor teh strategij je ključen, saj lahko odločilno vplivajo na končni rezultat. Pomembno je znati pravilno uporabiti različne pristope in prilagoditi svojo taktiko glede na posamezno situacijo in razpoloženje ter zahteve nasprotne strani. Poznavanje, kako in kdaj uporabiti določene metode, je ključno za doseganje optimalnih rezultatov in ciljev pogajanj.
V magistrski nalogi smo predstavili namen in poglavitne značilnosti, cilje ter pristope k pogajanjem. Poudarili smo njihov pomen pri razreševanju konfliktnih situacij, ki nastanejo zaradi neskladnosti interesov pogajalcev. Dotaknili smo se komunikacijskih dimenzij pogajanj in opozorili na primerno izražanje stališč drugim sogovornikom ter izpostavili etična ravnanja na pogajanjih. V nadaljevanju smo se osredotočili na pogajalce kot udeležence pogajanj in izrazili pomembnost, da poznamo sebe kot pogajalca ter svoje prednosti in slabosti. Spoznali smo dejstvo, da se dobri pogajalci ne rodijo, temveč to postanejo s pomočjo vaj in izkušenj. Analizirali smo tudi izsledke raziskave, ki kažejo, da smo kot pogajalci preveč prepričani vase in pogosto nepotrpežljivi. Izkazali smo tudi pomembnost z zadovoljstvom in dobrim počutjem na delovnem mestu, kar motivira pogajalce k večji angažiranosti in učinkovitosti.
V poglavju o pogajalskih strategijah in taktikah smo navedli vrste le-teh in njihove značilnosti ter uporabnost. Poudarili smo, kako ključno je izbirati pravilne strategije in taktike glede na okoliščine, v katerih potekajo pogajanja, z upoštevanjem naravnanosti drugih udeležencev. Poglobili smo se v analizo celotnega procesa pogajanj. Izpostavili smo ključnost priprav, izbiro ustreznih pogajalcev in zbiranje informacij o drugih udeležencih ter njihovih ciljih. Hkrati smo izrazili nujnost po določitvi lastnih ciljev in pripravo načrta za njihovo doseganje. V začetni fazi pogajanj se izrazi naša pripravljenost, ki jo je ključno podkrepiti s pravilnimi pristopi in ustvarjanjem primernega delovnega okolja ter ravnanj, ki omogočajo učinkovite razprave. Poudarili smo pomen zbliževanja stališč, ki je odločilen za doseganje končnega dogovora. Obravnavali smo tehnike zaključevanja pogajanj in izbire pravega momenta ter vrednotenje doseženega. Spoznali smo pogajanja v okviru socialnega dialoga med socialnimi partnerji na primeru kolektivnih pogajanj za sprejem Kolektivne pogodbe komunalnih dejavnosti ter izvedli in analizirali intervju s karierno pogajalko teh pogajanj. Keywords: poslovna pogajanja, udeleženci v pogajanjih, pogajalski proces, pogajalske strategije, komuniciranje v pogajanjih, sporazum Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 393; Downloads: 31 Full text (2,06 MB) |
9. Vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacijeKrešo Antonić, 2023, undergraduate thesis Abstract: V digitalni dobi je prišlo do številnih sprememb v načinu komuniciranja, poslovanja in interakcije z informacijami. Kljub številnim prednostim digitalizacije pa je izgorelost zaposlenih v digitalni dobi postala pereč problem. Izgorelost je posledica kroničnega stresa na delovnem mestu, ki ga lahko povečajo stresorji digitalne dobe, kot sta stalna povezljivost in pričakovanje stalne razpoložljivosti. Management ima ključno vlogo pri preprečevanju in reševanju izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije.
Učinkovito vodenje in strategije upravljanja lahko pomagajo zmanjšati tveganje za izgorelost zaposlenih v digitalnem okolju. To vključuje razumevanje potreb in občutkov zaposlenih, uvajanje tehnoloških inovacij, ki dajejo prednost dobremu počutju in vključenosti zaposlenih, ter spodbujanje samoupravljanja, kjer zaposleni prevzamejo odgovornost za svoje dobro počutje.
V diplomskem delu smo predstavili vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije. Raziskovalna vprašanja so se osredotočila na vpliv neustreznih strategij upravljanja na produktivnost in na povečano stopnjo izgorelosti zaposlenih v podjetjih, ki hitro prehajajo na digitalizacijo brez ustrezne podpore in usposabljanja.
V nadaljevanju so navedeni različne študije in viri, ki obravnavajo tematiko izgorelosti, vpliv digitalizacije na zaposlene in način, kako lahko management vpliva na preprečevanje izgorelosti. Keywords: izgorelost, digitalizacija, management, digitalne kompetence, zaposleni Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 510; Downloads: 59 Full text (1,44 MB) |
10. Management v organizaciji in management kakovostiVeronika Anastasova, 2023, undergraduate thesis Abstract: Učinkovito usklajevanje managementa v organizaciji z managementom kakovosti je ključnega pomena za doseganje uspeha. Sistematično upravljanje organizacije omogoča postopno in trajno izboljševanje procesov, kar vodi do višje kakovosti izdelkov ali storitev. Pomembno je, da organizacija jasno opredeli svoje cilje, pozna svoje stranke in njihove želje, vzpostavi ustrezne postopke, izvede natančno spremljanje in ocenjevanje ter stalno
prilagajanje, da doseže najboljše rezultate. Trajnostni razvoj podjetja in dolgoročno konkurenčnost lahko podjetja zagotovijo s kombinacijo managementa v celotni organizaciji in managementa kakovosti, ki jim omogoča zadovoljstvo strank, učinkovitost in s tem doseganje uspešnosti pri poslovanju Keywords: management, kakovost, zagotavljanje kakovosti, zadovoljstvo strank. Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 453; Downloads: 76 Full text (1,62 MB) |