| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Stili vodenja in osebnostne lastnosti vodje
Doroteja Majcen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svetu, v katerem živimo, je vodenje neizogiben pojem. Vodimo in smo vodeni skoraj na vsakem koraku. Vodijo nas starši, vodeni smo v šoli, vodi nas družba, država in ne nazadnje vodimo ali smo vodeni pri delu, ki ga opravljamo. Pa vendar se pogledi na to, kaj je dobro, pravilno, uspešno vodenje, z vidika vodje in vodenega največkrat zelo razhajajo. Kdo je resnično uspešen vodja in katere so tiste osebnostne lastnosti, ki odlikujejo uspešnega vodjo? O tem je bilo že veliko povedanega, zapisanega, potrjenega in spet ovrženega. Skozi zgodovino so se uveljavili in razvijali različni modeli in stili vodenja, ki imajo tako svoje prednosti in slabosti. Svet, v katerem živimo, se spreminja hitreje kot kdaj koli, spreminja se človek, njegova zavest, zaznavanje, znanje, želje in pričakovanja, tako tudi vodja ne more uporabljati vedno enakih pristopov in stilov vodenja. Bolj kot kdaj koli si ljudje želijo biti pri svojem delu spet zadovoljni, občutiti, da je njihovo delo cenjeno, se razvijati in imeti perspektivo. Biti dober vodja, doseči zastavljene cilje nadrejenih in z dobrim občutkom gledati svoje podrejene se v današnjem času, ko vse stremi k dobičku, zdi skoraj nemogoče. Zato bomo v tem delu skušali odgovoriti na vprašanje, katere so lastnosti, ki bi jih v današnjem času moral imeti dober vodja, kakšen stil vodenja in osebnostne lastnosti bi moral uporabiti, da bi bil uspešen z vidika nadrejenih in dober z vidika podrejenih.
Keywords: management, vodenje, stili vodenja, osebnostne lastnosti, vpliv na zaposlene.
Published in DKUM: 01.08.2016; Views: 2274; Downloads: 1069
.pdf Full text (681,62 KB)

2.
DIDAKTIČNE IGRE PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA ZUNAJ UČILNICE
Doroteja Majcen, 2014, master's thesis

Abstract: Didaktična igra se uporablja kot učna metoda, imeti mora vse lastnosti igre in dosegati določene (učne) cilje. Didaktična igra zunaj učilnice nudi učencu izkušnje in ob njej razvija pozitiven odnos do okolja in narave, kar je pri pouku spoznavanja okolja še posebej poudarjeno. V teoretičnem delu smo opredelili predmet spoznavanja okolja ter navedli didaktična priporočila za uresničevanje ciljev predmeta in vpeljevanje pouka spoznavanja okolja v naravo. Našteli in opisali smo didaktične strategije pri poučevanju predmeta spoznavanja okolja ter izpostavili izkustveno učenje. Podrobneje smo opisali didaktične igre in učenje zunaj učilnice. V empiričnem delu smo proučili, kakšen odnos imajo učiteljice razrednega pouka do didaktičnih iger zunaj učilnice, kako načrtujejo in kako izvajajo didaktične igre zunaj učilnice. Za ta namen smo uporabili strukturirani intervju z učiteljicami razrednega pouka. Učiteljice imajo pozitiven odnos do izvajanja didaktičnih iger zunaj učilnice pri pouku spoznavanja okolja, vendar se pri tem srečujejo z določenimi težavami: premalo didaktičnega materiala, premalo spremljevalcev, neprimerna lega šole, finančne omejitve, zahtevnejša učna priprava in tudi pomanjkljiva usposobljenost. Učiteljice menijo, da se učenci raje učijo v naravnem okolju in da je pri tem zapomnitev učne snovi pri učencih boljša. V praktičnem delu predstavljamo dvajset primerov didaktičnih iger zunaj učilnice, ki jih lahko učitelji vključijo v poučevanje predmeta spoznavanje okolja od 1. do 3. razreda.
Keywords: spoznavanje okolja, učenje na prostem, izkustveno učenje, didaktična igra zunaj učilnice
Published in DKUM: 09.10.2014; Views: 5419; Downloads: 2008
.pdf Full text (2,81 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica