| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjava pristopov gručenja z algoritmi po vzoru iz narave
David Mikek, 2024, master's thesis

Abstract: V tem delu smo se lotili gručenja s petimi različnimi algoritmi po vzoru iz narave. V ta namen smo razvili štiri različne pristope za njihovo uporabo pri reševanju problema gručenja. Njihovo učinkovitost smo preverili z eksperimentom nad šestimi različnimi podatkovnimi seti in na koncu izvedli primerjavo. Ugotovili smo, da lahko algoritmi po vzoru iz narave učinkovito rešujejo problem gručenja, vendar na rezultate in čas izvajanja močno vpliva izbira pristopa in algoritma.
Keywords: gručenje, algoritmi po vzoru iz narave
Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (5,16 MB)

2.
Implementacija inteligentnega agenta za igro lažnivec na osnovi statističnega modela : diplomsko delo
David Mikek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Lažnivec je popularna igra s kartami za dva igralca, ki si med seboj razdelita karte in jih izmenično odlagata na kup. Pri sprejemanju svojih odločitev se odločata glede na število kart v rokah in na kupu ter glede na predvidevanje nasprotnikovih potez. V tem diplomskem delu smo predstavili lastno implementacijo igre, ki vključuje več vrst računalniških agentov, definiranih na osnovi statističnih modelov. Poleg tradicionalnih hevristik igranja smo za njihovo definicijo uporabili tudi genetski algoritem, kjer se uspešnost igranja agentov preverja s turnirjem. Slednjega smo izvedli po principu, da vsak igra z vsakim, in z igranjem agentov proti človeškemu nasprotniku. Rezultati igre med agenti so pokazali, da za igro lažnivec ne obstaja splošno najuspešnejša strategija, ki bi zagotavljala zmago v večini primerov. Rezultati igre proti človeškemu igralcu pa so razkrili ključno slabost statistično podprtih modelov, ki se niso zmožni prilagoditi spremembam v nasprotnikovi strategiji.
Keywords: lažnivec, igra s kartami, genetski algoritem, umetna inteligenca, računalniški agenti
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 903; Downloads: 62
.pdf Full text (1,64 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica