| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 71
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci : diplomsko delo
Anja Doško, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Matematika je znanost in tudi jezik vzorcev. Razmišljanje o vzorcih pomaga otroku osmisliti matematiko. Učijo se, da matematika ni skupek nepovezanih dejstev in postopkov, ampak prepoznavanje vzorcev in delo z njimi malim otrokom pomaga pri predvidevanju, kaj se bo zgodilo. Pogovarjamo se o odnosih in vidimo povezave med matematičnimi pojmi in njihovim svetom. V diplomskem delu Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci smo se osredotočili predvsem na zvočne vzorce. Otrokom so ritem, glasba in pesmice še posebej blizu, zato jim lažje predstavimo matematične vzorce na način ustvarjanja različnih zvočnih vzorcev. V okviru diplomskega dela smo v teoretičnem delu predstavili, zakaj je pomembno zgodnje razvijanje algebraičnega razmišljanja in kako ga lahko s prilagojenimi dejavnostmi razvijamo že v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili načine, kako lahko otrokom v predšolskem obdobju predstavimo različne zvočne vzorce, jih spodbudimo, da jih nadaljujejo in tudi sami ustvarjajo. Ugotovili smo, da otroci hitro razumejo pomen vzorcev ter jih znajo ponoviti in nadaljevati, a ko pride do samostojnega ustvarjanja zvočnih vzorcev, potrebujejo še nekaj pomoči in spodbude.
Keywords: algebraično mišljenje, zvočni vzorci, predšolsko obdobje, algebra, predšolski otroci.
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 252; Downloads: 17
.pdf Full text (3,40 MB)

2.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci : diplomsko delo
Luka Marič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili področji matematike in gibanja ter povezovanje teh področij. Podrobneje smo predstavili matematično vsebino vzorci, kako razvijamo algebraično mišljenje in izsledke raziskav, ki so bile usmerjene v proučevanje spoznavanja vzorcev pri predšolskih otrocih. V okviru praktičnega dela smo pripravili aktivnosti o gibalnih vzorcih, ki smo jih nato izvedli s predšolskimi otroki. Otroke smo pred in po izvedbi dejavnosti testirali in tako preverili njihovo predznanje o vzorcih in pridobljeno znanje. Rezultati so pokazali, da je že pred samo izvedbo dejavnosti večina otrok znala nadaljevati vzorec s kockami, po izvedeni dejavnosti z vzorci pa so vsi otroci uspešno nadaljevali vzorec. Napredek otrok je bil zaznan tudi pri ponovitvi in nadaljevanju gibalnega vzorca, največji napredek pa je bilo zaznati pri ustvarjanju gibalnega vzorca.
Keywords: Algebraično mišljenje, gibalni vzorci, predšolski otroci, algebra, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 05.09.2023; Views: 212; Downloads: 21
.pdf Full text (2,08 MB)

3.
Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Monika Deželak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju smo predstavili povezovanje matematike s področjem jezika, in sicer možnost uporabe slikanice Just a Little Bit (Samo še malo) v predšolski matematiki. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na matematiko, kot eno izmed šestih področij Kurikuluma, kjer smo predstavili globalne in operativne cilje, se dotaknili spontanih in načrtovanih dejavnosti v vrtcu ter poudarili pomembno vlogo vzgojitelja oz. vzgojiteljice pri njihovi izvedbi. Posebno pozornost smo namenili področju merjenja in povezavi matematike z literarnim delom. V praktičnem delu smo z otroki Vrtca Laško izvedli načrtovane dejavnosti, zasnovane na podlagi izbrane slikanice. Glavni cilj je bil seznaniti otroke s področjem merjenja in sicer s pomočjo slikanice, katere vsebina se navezuje na področje merjenja. Analiza izvedenih matematičnih dejavnosti je pokazala motiviranost in uspešnost otrok pri izvedenih načrtovanih dejavnosti, zato sklepamo, da je otroško literarno delo lahko odlična podlaga za načrtovanje in seznanjanje otrok z različnimi področji matematike.
Keywords: matematika, merjenje mase, predšolska vzgoja, literarno delo, vloga vzgojitelja
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 386; Downloads: 69
.pdf Full text (3,93 MB)

4.
Spoznavanje tangrama z uporabo slikanice : diplomsko delo
Urška Oblonšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje tangrama s pomočjo slikanice smo predstavili povezovanje dveh kurikularnih področij: matematike in jezika. Kot lahko razberemo že iz naslova diplomske naloge, smo ob pomoči slikanice na to temo spoznavali matematično igro tangram. V teoretičnem delu naloge smo najprej predstavili samo področje matematike v vrtcu, vlogo vzgojitelja ter okolja. Poudarek smo namenili medpodročnemu povezovanju, predvsem matematike in jezika, ki je v tej nalogi ključnega pomena ter tangram, s katerim smo izvajali tudi vse dejavnosti v praktičnem delu naloge. Ker sodi tangram pod področje geometrije, smo nekaj besed namenili tudi temu področju matematike, dotaknili pa smo se tudi didaktičnih pripomočkov pri matematiki ter matematičnim igram. Skozi celotno diplomsko delo smo predstavili pomen medpodročnega povezovanja matematike in jezika, pri čemer smo uporabili kot izhodišče otroško slikanico Grandfather's Tang story oz. Zgodba dedka Tanga. V praktičnem delu smo pripravili dejavnosti in jih izvedli v Vrtcu Otona Župančiča Slov. Bistrica na enoti Zg. Ložnica. Glavni cilj naše dejavnosti je bil, da otroci s pomočjo otroške slikanice spoznajo tangram ter se ga skozi dejavnosti naučijo tudi uporabljati. Dejavnosti smo izvedli v heterogeni skupini otrok, starih od 3 do 5 let. V drugem delu praktičnega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli med izvedbo matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili starejši otroci uspešnejši od mlajših, pri vseh pa se je izkazalo, da je bila matematična zgodba dobra podlaga in motivacija za izvedbo načrtovanih matematičnih dejavnosti.
Keywords: matematika, medpodročno povezovanje, tangram, otroška slikanica
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 187; Downloads: 22
.pdf Full text (2,10 MB)

5.
Matematika v predšolskem obdobju
Alenka Lipovec, Darja Antolin Drešar, 2019, reviewed university, higher education or higher vocational education textbook

Abstract: Zgodnja pozornost pomembnim veščinam 21.stoletja je zaveza vsake sodobne družbe. Matematična kompetenca je ena izmed ključnih kompetenc, katere nivo doseganja je tesno povezan z razvojem družbe, zato je potrebno ustvariti pogoje za razvoj matematičnega mišljenja že zelo zgodaj. Učbenik Matematika v predšolskem obdobju je namenjen bodočim vzgojiteljicam in vzgojiteljem. Upava, da jim bo pomagal pri strukturiranju in poglabljanju znanja, ki ga razvijamo pri matematičnih predmetih na programu Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Določeni deli besedila, posebej aktivnosti, bodo v pomoč tudi staršem, ki želijo z otroki početi matematično osmišljene, a kljub temu zabavne reči. Seveda branje toplo priporočava tudi vsem, ki jih zanima poučevanje zgodnje matematike.Učbenik je razdeljen na poglavja in podpoglavja. Vsak vsebinski sklop se prične s teoretično obarvanim delom, v katerem se seznanimo tudi z nekaterimi novimi pojmi.  Sledijo predlogi za različne metodične poti pri razvijanju matematičnega znanja predšolskega otroka. Aktivnosti so označene na poseben način, ki nam omogoča, da jih poiščemo v kazalu aktivnosti. Ob koncu poglavij najdemo ključne besede. Njihova opredelitev je podana pred seznamom literature v podpoglavju Slovarček. Sledijo vprašanja, ki bralcu služijo v pomoč pri strukturiranju znanja.
Keywords: zgodnje učenje, zgodnja matematika, matematična aktivnost, didaktika matematike, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 21.02.2023; Views: 499; Downloads: 119
URL Link to full text

6.
Izvajanje matematičnih aktivnosti s predšolskimi otroki in njihovimi starši na daljavo preko zooma : diplomsko delo
Laura Zorec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Izvajanje matematičnih aktivnosti s predšolskimi otroki in njihovimi starši na daljavo preko Zooma sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili matematiko kot del Kurikula za vrtce, posamezna področja matematike, pomen igre za otroke in kako lahko z igro razvijamo matematične spretnosti. Osredotočili smo se na pomen odraslih, tako vzgojiteljev kot staršev za otrokov razvoj matematičnih spretnosti ter na splošno opisali temo, ki je bila aktualna po izbruhu epidemije Covid19 in sicer poučevanje na daljavo. V praktičnem delu pa smo predstavili matematična srečanja na daljavo, ki smo jih izvedli s petimi družinami s predšolskimi otroci. Otrokom in staršem smo na daljavo predstavili tri matematične igre primerne za predšolske otroke in preverjali, kakšen vpliv imajo starši na izvajanje matematičnih aktivnosti predšolskimi otroki na daljavo. Ugotovili smo, da je prisotnost staršev pri izvajanju matematičnih aktivnosti na daljavo ključnega pomena za uspešno izvedbo. Starši so tisti, ki so otrokom pomagali pri opravljanju računalniške opreme, hkrati pa so bili dodatni motivatorji, ki so otroke spodbujali k aktivnemu sodelovanju aktivnosti.
Keywords: predšolski otrok, matematične aktivnosti, družina, poučevanje na daljavo
Published in DKUM: 18.11.2022; Views: 497; Downloads: 33
.pdf Full text (2,02 MB)

7.
Igre s področja geometrije za predšolske otroke : diplomsko delo
Pia Hanc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Igre s področja geometrije za predšolske otroke smo zajeli teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili geometrijo skozi zgodovino, opisali in predstavili primere geometrijskih likov, predstavili oglata in okrogla geometrijska telesa ter na kratko opisali vsako geometrijsko telo. V praktičnem delu smo izbrali matematične igre s področja geometrije, za katere smo menili, da bi otrokom bile zanimive in poučne. Vsako igro smo nato izvedli v vrtcu in beležili sprotna opažanja. Namen in cilji so bili, da otroci bolje spoznajo geometrijska telesa in like, da jih bodo samostojno prepoznavali in znali opisati njihove osnovne lastnosti. Otroci si geometrijske like težje predstavljajo, saj jih je v okolju težje opaziti kot geometrijska telesa, zato smo več poudarka namenili geometrijskim likom. S pomočjo izbranih iger smo ugotovili, da so se otroci že srečali z geometrijskimi liki, nekoliko manj pa so seznanjeni z geometrijskimi telesi.
Keywords: predšolski otrok, geometrija, geometrijski lik, geometrijsko telo, igre
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 604; Downloads: 134
.pdf Full text (5,41 MB)

8.
Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnost : diplomsko delo
Timotej Požgan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu z naslovom Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnosti smo predstavili med področno povezovanje matematike in jezika v vrtcu. Konkretno smo vsebino otroške literature povezali z matematičnimi dejavnostmi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu. V ospredje smo postavili dejavnosti matematike, ki smo jih razdelili na vsakodnevne spontane dejavnosti, ter načrtovane dejavnosti v vrtcu. Poudarili smo tudi pomen vloge vzgojitelja pri učenju področja matematike. Velik poudarek smo v diplomskem delu namenili medpodročnemu povezovanju, še posebej matematike in jezika v vrtcu. V diplomskem delu smo predstavili pomembnost uporabe otroške slikanice v vrtcu, še posebej v povezavi z matematično vsebino. Kot izhodišče smo v diplomskem delu uporabili slikanico Zlatolaska in trije medvedi. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti in jih nato izvedli v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica na enoti Zgornja Ložnica. Glavni cilj teh dejavnosti je bil, da otrokom približamo matematiko na zabaven način, ter jih ob vsebini zgodbe popeljemo skozi zanimive matematične dejavnosti. S pomočjo vsebine slikanice smo zastavili matematične dejavnosti, ki so bile vezane na zgodbo. V drugem delu našega praktičnega dela diplomskega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve pri izvedbi matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili otroci pri matematičnih dejavnostih uspešni. Izkazalo se je tudi, da je matematična zgodba dobra podlaga za izpeljavo matematičnih dejavnosti.
Keywords: predšolska vzgoja, otroška literatura, matematične dejavnosti, matematika, integracija področij.
Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 637; Downloads: 152
.pdf Full text (2,40 MB)

9.
Strateške matematične igre s pravilom “3 v vrsto” v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Tadeja Selič Mlakar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Z matematiko se srečujemo na vsakem koraku našega življenja in je za nas tudi zelo pomembna ter uporabna. Z njo se zelo zgodaj srečajo tudi otroci, že v predšolskem obdobju. Pri tem imamo zelo pomembno vlogo odrasli, ki moramo otrokom omogočiti čim bolj pester nabor matematičnih izkušenj. To je najlažje narediti z uporabo različnih načrtovanih in spontanih matematičnih dejavnosti, najpogosteje izvedenih preko igre. Cilj te diplomske naloge je bil raziskati, kako otroci posegajo po matematičnih dejavnostih ter kaj jim njihov miselni razvoj omogoča in česa ne. V raziskavi smo izvedli tri različne igre, ki temeljijo na pravilu tri v vrsto in skušali ugotoviti, kako jih otroci igrajo, kaj jim dela težave in kaj je značilno za njihovo razmišljanje pri igranju. V raziskavo so bili vključeni otroci stari od 3 do 6 let. Otrokom smo igre najprej predstavili in nato smo jih opazovali pri igri ter beležili, katera pravila razumejo ter katerih ne. Nato smo igre pustili na različnih mestih ter beležili, v kolikšni meri jih otroci samostojno vzamejo ter jih igrajo. Na koncu pa smo igre razdelili tudi otrokom, da so jih doma igrali s starši in njihove vtise pridobili tudi na podlagi kratkega anketnega vprašalnika. Prišli smo do ugotovitve, da večina otrok razume vsa pravila iger, da se za te igre v največji meri odločajo ob spodbudi odraslega in da so bile tudi staršem te igre zanimive.
Keywords: matematika, otrok, kognitivni razvoj, igra
Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 438; Downloads: 39
.pdf Full text (2,52 MB)

10.
Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Lara Tivold, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili in povzeli strokovna spoznavanja različnih avtorjev o matematiki v predšolskem obdobju, vsebinskih področjih matematike in matematičnih pripomočkih. Posvetili smo se tudi geometriji in geometrijskim oblikam. Osrednja tema diplomskega dela pa je bil matematični pripomoček ploščice za vzorčke, katerega smo podrobneje predstavili. Opredelili smo pripomoček kot tak, njegovo uporabo in različne aktivnosti. V praktičnem delu diplomskega dela smo s predšolskimi otroci izvedli aktivnosti s ploščicami za vzorčke, katere smo razdelili v šest različnih sklopov, ki so se stopnjevali glede na zahtevnost. Namen praktičnega dela je bil otrokom in vzgojiteljem predstaviti matematični pripomoček ploščice za vzorčke, izvesti različne naloge v okviru posameznih sklopov ter evalvirati izvedene matematične aktivnosti.
Keywords: predšolsko obdobje, predšolski otroci, ploščice za vzorčke, matematika, matematični pripomoček
Published in DKUM: 10.06.2022; Views: 613; Downloads: 80
.pdf Full text (4,56 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica