SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 29
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
ODGOVORNO RAVNANJE OSNOVNOŠOLCEV DO OKOLJA
Katja Potočnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene glavne karakteristike okoljske vzgoje in bistveni elementi njenega vpeljevanja v osnovne šole. Opisan je koncept trajnostnega razvoja, ki se kot vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj vse bolj uveljavlja v slovenskih šolah. Povzete so tudi glavne značilnosti mednarodnega projekta Ekošola tako po svetu kot tudi pri nas in njegove prednostne naloge v programu osnovne šole. Osrednja tema se nanaša na raziskovanje odgovornega ravnanja učencev ekošol in šol, ki niso v projektu Ekošola, do okolja in njihovega okoljskega vpliva na starše oziroma njihovo družino. Izvedeni so bili anketa, ki je bila zasnovana na vzorcu 120 osnovnošolcev dveh ekošol in ene šole, ki ni vključena v projekt Ekošola, in dva intervjuja s koordinatoricama ekošol. Rezultati raziskave nakazujejo na dobro okoljsko osveščenost in posledično v večini primerov odgovorno ravnanje osnovnošolcev do okolja. Učenci večinoma ne vplivajo na ravnanje staršev do okolja, saj jih veliko meni, da starši pogosto ravnajo odgovorno do okolja in prav družina je tista, ki je po njihovem mnenju glavni dejavnik vplivanja na razvijanje njihove pozitivne zavesti do okolja. Osnovna šola, bodisi Ekošola bodisi Zdrava ali katera druga šola, spodbuja razvoj odgovorne, okolju prijazne osebe in le v sodelovanju s starši so lahko dolgoročni cilji tudi doseženi.
Keywords: okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, ekošola
Published: 11.09.2009; Views: 2758; Downloads: 449
.pdf Full text (2,62 MB)

3.
KATALOG KEMIJSKEGA PREDZNANJA ZA ŠTUDIJSKI PROGRAM: UNIVERZITETNI DVOPREDMETNI PEDAGOŠKI PROGRAM
Melita Munič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Na dijakovo odločitev izbire študija, poleg individualnih interesov in talentov, pogosto vplivajo tudi zunanje okoliščine, kot je npr. zagotovljena zaposlitev po zaključku študija. Pri sami izbiri študija pa v veliki meri pripomore tudi uspešnost na maturi. Mnogi dijaki se tako odločajo, iz strahu pred nezadostnim številom doseženih točk na maturi in omejitvijo vpisa, za univerzitetne programe brez omejitve vpisa. Uspešno opravljena splošna matura torej omogoča vpis v vse univerzitetne programe, medtem ko imajo poklicni maturanti omejen dostop do teh programov. Na Univerzitetni dvopredmetni pedagoški program »Kemija in…« Fakultete za naravoslovje in matematiko v Mariboru so se poklicni maturanti lahko vpisovali od študijskega leta 2005/06 dalje. Vpis v ta program jim bo omogočen tudi s študijskim letom 2009/10, ko se aktualni program »Kemija in…« preoblikuje v Dvopredmetni študijski program prve stopnje »Izobraževalna kemija« (un./31.). Z inovativnimi eksperimentalno podprtimi dejavnostmi, si že nekaj časa prizadevamo (na Oddelku za kemijo) pritegniti vse več dijakov, ki bi se odločili za vpis v program »Kemija in…«. Ker se zaradi obsega in vsebinske raznolikosti srednješolskih programov pogosto pojavljajo vrzeli v predznanju kemijskih vsebin, smo se odločili, da bomo poklicne maturante spodbujali k vpisu, tako da jim bomo pomagali pri ponavljanju in nadgradnji že usvojenih srednješolskih kemijskih pojmov. Zato smo izdelali Katalog kemijskega teoretsko/ eksperimentalnega predznanja za bazične kemijske predmete: Splošno in Anorgansko, Organsko in Fizikalno kemijo. Prilagodili smo ga tudi novincem, ki se bodo od študijskega leta 2009/10 vpisovali v program »Izobraževalna kemija«. K učinkovitejši ponovitvi usvojenih srednješolskih kemijskih pojmov naj bi pripomogla tudi izdelava preverjalnega gradiva, imenovanega samopreverjalni snopič. Ta naj bi novincem nudil sprotno informacijo glede obsega in kakovosti njihovega kemijskega predznanja. Naloge, zajete v samopreverjalnih snopičih, smo testirali na izbranem vzorcu poklicnih maturantov, čemur je sledila še analiza z evalvacijo le-teh. Izhajajoč iz dobljenih rezultatov smo nato ugotavljali, katere kemijske vsebine naj bi dijaki ponovili in nadgradili za uspešnejši pričetek študija.
Keywords: kemija, poklicni maturanti, katalog predznanja, samopreverjalni snopič
Published: 17.11.2009; Views: 1759; Downloads: 178
.pdf Full text (1,67 MB)

4.
REALKA V IDRIJI SKOZI KEMIKOVE IN ZGODOVINARJEVE OČI
Zvezdana Zelenik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Več znaš, več veljaš. Da je znanje zelo pomembno, so vedeli že naši predniki, ki so se še posebej zavzemali za razvoj šolstva na Slovenskem. O njem je že mnogo znanega, manj je bilo obdelano z vidika predmeta kemije, s čimer se ukvarja pričujoče diplomsko delo. Najprej predstavlja razvoj šolstva na Slovenskem in posledično v Idriji v posameznih obdobjih ter prinaša podatke o realki v Idriji od leta 1901 do leta 1920 in njihovo interpretacijo, izključno navezujoče se na pouk kemije. Na podlagi podatkov idrijskih Izvestij so predstavljeni predmetnik realke, učna vsebina in delež pouka naravoslovnih predmetov (prirodopisa, fizike, kemije in mineralogije), širše pa tudi učna vsebina pouka kemije na realki. Predstavljeni so učitelji kemije iz tega obdobja, opisan je kemijski laboratorij in našteti so tedanji učbeniki, ki so bili v rabi za pouk kemije. Metode, uporabljene v diplomskem delu, so opredelitev problema, iskanje informacij, razvrščanje člankov in analiza podatkov (prevladuje deskriptivna metoda). Četudi nam ti podatki ne podajajo celotne slike razvoja kemije na Slovenskem, so vseeno kar dober pokazatelj dejanskega stanja v obravnavanem obdobju, torej med letoma 1901 in 1920. Zato delo pomaga predstaviti vsaj delček zgodovine kemije na Slovenskem.
Keywords: Ključne besede: razvoj šolstva, učni načrt, vsebina naravoslovnih predmetov, vsebina kemije, učitelji kemije, kemijski laboratorij, kemijski učbeniki.
Published: 23.07.2010; Views: 1929; Downloads: 94
.pdf Full text (12,92 MB)

5.
NADALJNJE IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE UČITELJEV KEMIJE
Nataša Srt, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje učiteljev je ena izmed oblik vseživljenjskega učenja, ki poleg študijskih programov za izpopolnjevanje in/ali pridobitev izobrazbe, učiteljem zagotavlja možnost za obnavljanje, razširjanje in poglabljanje znanja ter seznanjanje z novostmi stroke. Osnovni namen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja je zagotavljanje profesionalnega razvoja ter strokovne in osebnostne rasti učiteljev. Cilj tega diplomskega dela je proučiti obseg in kakovost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja učiteljev kemije v programih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. V tem okviru nas je zanimalo: (1) kakšna je udeležba učiteljev kemije v programih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, (2) kakšen je vpliv programov nadaljnjega izobraževanje in usposabljanja na njihov profesionalni razvoj in (3) koliko programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja pripomorejo k pridobivanju in/ali izboljšanju posameznih kompetenc, ki jih učitelji kemije potrebujejo za uspešno izvajanje pedagoškega dela. V teoretičnem delu so predstavljena izbrana izhodišča za obravnavo dotičnega problema diplomskega dela, kjer je poudarek na izobraževanju in usposabljanju učiteljev, nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju učiteljev, kompetencah in profesionalnem razvoju. Za potrebe naše obravnave je bila opravljena ustrezna empirična raziskava. Na temelju obravnave rezultatov statistične obdelave pridobljenih podatkov smo ugotovili, da si anketirani učitelji kemije želijo predvsem programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja s področja eksperimentalnega dela in rabe informacijsko komunikacijske tehnologije pri pouku.
Keywords: kompetence, nadaljnje izobraževanje in usposabljanje, profesionalni razvoj, učitelj kemije.
Published: 18.11.2010; Views: 2174; Downloads: 162
.pdf Full text (4,38 MB)

6.
RAZLIKOVANJE V RAZUMEVANJU KEMIJSKIH POJMOV: RELATIVNA ATOMSKA MASA IN MASNO ŠTEVILO
Jasna Zamuda, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Učitelj kemije se srečuje z razlago pojmov, ki so del našega vsakdana in s pojmi, ki so abstraktnejši. Na vzorcu 25 dijakov smo s pomočjo fenomenografske raziskovalne metode ugotovili, kako dijaki razumejo abstraktna pojma relativna atomska masa in masno število. Zanimalo nas je, kakšno je razumevanje razlike med tema pojmoma. Ugotovili smo, da večina dijakov ni znala razložiti razlike med omenjenima proučevanima abstraktnima pojmoma. Pomen posameznih pojmov jim je bil dokaj razumljiv. Večje težave so dijaki imeli pri pojasnjevanju pojma relativna atomska masa. Na podlagi rezultatov smo nato pripravili didaktično strategijo poučevanja in učenja, ki bo dijakom v pomoč pri boljšem razumevanju razlike med tema pojmoma in učiteljem pri pravi te učne enote.
Keywords: razumevanje abstraktnih pojmov, relativna atomska masa, masno število, fenomenografsko raziskovanje
Published: 15.12.2010; Views: 2383; Downloads: 144
.pdf Full text (1,20 MB)

7.
PREGLED METODOLOŠKIH VIDIKOV POUČEVANJA IN UČENJA TEMELJNIH KEMIJSKIH KONCEPTOV NA SLOVENSKEM V PRETEKLOSTI IN DANES
Tadeja Ščavničar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen pričujočega diplomskega dela je bil proučiti metodično-didaktično oblikovanost srednješolskih kemijskih publikacij za področje anorganske kemije — natančneje učbenikov in tudi prispevkov iz kemijskih revij — skozi različna obdobja. Najzgodnejši članek, ki sem ga obravnavala, je iz leta 1897, zadnji obravnavani članek pa je izšel leta 2002. Analizirala sem deset temeljnih abstraktnih kemijskih konceptov. Kriterij didaktično-metodološke oblikovanosti izbranih publikacij oz. v njih zajetih kemijskih konceptov so predstavljala splošna didaktična načela, ki sem jih opisala v prvem delu tega diplomskega dela. Sprotne ugotovitve sem nanizala na koncu vsakega od konceptov, v sklepnem delu pa sem zbrala skupne in nekoliko bolj posplošene ugotovitve primerjalne analize.
Keywords: kemija, učbenik, metodologija oblikovanja kemijskih konceptov, didaktična načela
Published: 10.03.2011; Views: 1713; Downloads: 94
.pdf Full text (1,99 MB)

8.
NAMEMBNOST IN VARNA UPORABA IZBRANIH NAPRAV V ŠOLSKIH KEMIJSKIH LABORATORIJIH
Iris Čelofiga Petrovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Eksperimentalno delo v šolskih kemijskih laboratorijih je ključna metoda poučevanja in učenja na stopnji osnovnega in srednjega kemijskega izobraževanja (Sikošek, b.l.). Učenci/dijaki med eksperimentiranjem uporabljajo različne, vendar enostavne naprave in laboratorijsko opremo, ki jim omogoča primerjalno opazovanje in merjenje pojavov, s tem pa razvijajo eksperimentalni pristop (Vrtačnik, M. in sodelavci, 2000). Katere naprave za eksperimentiranje pri pouku kemije naj posedujejo osnovne in srednje šole, je predpisano v virih »Priporočena učila za devetletno osnovno šolo« in »Standardi in normativi opremljenosti pri pouku kemije«. V diplomskem delu sem se osredotočila na predstavitev uporabnosti šestih sodobnejših naprav iz opreme šolskih kemijskih laboratorijev (centrifuga, elektronska analizna in elektronska precizna tehtnica, konduktometer, laboratorijski pH meter in vodotesni pH meter in termometer) in štirih sodobnejših nadstandardnih naprav, katerih prisotnost v šolskih kemijskih laboratorijih bi ob ustrezni uporabi omogočila kakovostnejšo in enostavnejšo izvedbo nekaterih eksperimentov, predvidenih v učnih načrtih (elektronsko palično mešalo, Kippov aparat, membranska vakuumska črpalka in rotavapor). Ker morajo biti izobraževalne ustanove varno delovno mesto in učno okolje (»Varnost in zdravje pri delu v šolstvu«, b.l.), sem se osredotočila tudi na varnostni vidik uporabe vseh desetih izbranih naprav.
Keywords: šolski kemijski laboratorij, laboratorijske naprave, varnost, uporaba
Published: 25.11.2011; Views: 1183; Downloads: 64
.pdf Full text (24,33 MB)

9.
Eksperimentiranje kot dejavnost razvijanja naravoslovnih kompetenc pri predšolskih otrocih
Zala Mirnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje razvijanje naravoslovnih kompetenc pri otrocih v predšolskem obdobju, natančneje v starosti od štiri do pet let. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti katere naravoslovne kompetence in katere eksperimentalne spretnosti otrok pridobi oz. usvoji tekom opazovanja, spremljanja in izvajanja izbranih naravoslovnih eksperimentov. Glavni cilj diplomskega dela je bil ugotoviti katere naravoslovne kompetence, ki so bile izvzete iz Učnih načrtov naravoslovnih predmetov v osnovni šoli se razvijajo pri različnih področjih dejavnosti v vrtcih, ki so opisane v Kurikulumu za vrtce, in katere od teh naravoslovnih kompetenc se razvijajo pri predšolskih otrocih ob opazovanju, spremljanju in izvajanju izbranih naravoslovnih eksperimentov. Otroci so pri opazovanju, spremljanju in izvajanju naravoslovnih eksperimentov razvijali večina načrtovanih naravoslovnih kompetenc in vse eksperimentalne spretnosti. Tekom eksperimentiranja otroci še niso bili sposobni reverzibilnega mišljenja, vendar so vseeno spoznali nekaj novih zakonitosti o naravi. Dogodke in pojave pa so med seboj povezovali le tiste, ki so jim bili že poznani iz vsakdanjega življenja. Vsi rezultati so bili pridobljeni z deskriptivno in komparativno metodo analize podatkov.
Keywords: Naravoslovne kompetence, naravoslovni eksperiment, eksperimentalne spretnosti, eksperimentiranje, predšolski otroci.
Published: 08.11.2011; Views: 2933; Downloads: 398
.pdf Full text (3,38 MB)

10.
Učinkovitost bralne strategije PV3P v srednji šoli pri usvajanju kemijskih pojmov
Maja Verhovšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Branje je pomembno ne le pri predmetu slovenščine, temveč tudi pri ostalih šolskih predmetih. Predstavlja eno izmed komunikacijskih dejavnostih, s pomočjo katere pridobivamo novo znanje. Seveda pa je to mogoče le takrat, kadar beremo z razumevanjem, torej učinkovito. Strokovnjaki opozarjajo na pomen različnih bralnih strategij, ki pripomorejo k aktivnejšemu branju, uporabi različnih korakov pred, med in po branju. Ena izmed bralnih strategij je tudi bralna strategija PV3P (Preleteti, Vprašati se, Prebrati, Ponoviti, ponovno Pregledati), ki smo jo opredelili teoretično ter preizkusili tudi v praksi. Ta strategija vodi učenca oz. bralca skozi celoten bralni proces, tako se bralec na branje pripravi, besedilo aktivno bere ter z uporabo raznih aktivnostih poskusi prebrano tudi razumeti in si zapomniti. V raziskavi o učinkovitosti bralne strategije PV3P ob kemijskem besedilu so sodelovali dijaki dveh razredov tretjih letnikov splošne gimnazije. Najprej smo se osredotočili na način učenja pri predmetu kemije, na aktivnosti pri branju in učenju nasploh. Nato smo poskušali ugotoviti razlike v pomnjenju ter razumevanju kemijskih pojmov iz besedila, ki so ga dijaki enega razreda prebirali samostojno, dijaki drugega razreda pa s pomočjo prej usvojene bralne strategije PV3P. Spoznali smo, da bralna strategija PV3P vpliva na bralno razumevanje oz. na učinkovitost branja ter pomnjenja in razumevanja kemijskih pojmov, vendar je potrebno poudariti, da bi bilo potrebne še dosti dodatne vaje oz. urjenja.
Keywords: branje, bralne strategije, bralna strategija PV3P, učinkovito branje, kemijski pojmi
Published: 12.03.2012; Views: 1363; Downloads: 120
.pdf Full text (5,13 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica