| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 39
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Proučitev dejavnikov družbenih povezav revizorja na revizijo računovodskih izkazov
Tajda Tušek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Proučitev dejavnikov družbenih povezav revizorja na revizijo računovodskih izkazov je dokaj neraziskana tematika v svetu. V zadnjem času je na to temo nastalo kar nekaj raziskav, predvsem na Kitajskem, saj so podatki za takšne vrste raziskav tam veliko bolj javno dostopni kot pa v drugih državah po svetu. Obrovnavana tema v diplomskem delu je zato prav vpliv različnih povezav, ki jih revizorji vzpostavijo tekom odraščanja v domačem kraju kot tudi tekom šolanja.. V začetku diplomske naloge smo opredelili revizijo računovodskih izkazov ter načela, ki jih mora upoštevati vsak revizor, ki želi biti uspešen pri svojem delu. V nadaljevanju pa smo se osredotočili predvsem na povezave v domačem kraju in na povezave, ki so nastale zaradi skupne izobrazbe ter kako prav te povezave vplivajo na računovodske izkaze. Ugotovili smo, da v veliki večini povezave med revizorji negativno vplivajo na računovodske izkaze in kakovost revizije, saj je velikokrat ogrožena nedovistnost revizorja, edina poziitvna stvar, ki jo prinašajo povezave med revizorji je izboljšanje komunikacije in zmanjšanje asimetrije
Keywords: revizor, revizija, vezi, socialne vezi, šolske vezi, alumni, revizijska komisija, direktor, vodja finančne funkcije, dejavniki
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (1,90 MB)

2.
Organizacijska kultura v revizijskem podjetju
Pia Bratkovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in praks, ki urejajo vedenje in odnose znotraj organizacije. Organizacijska kultura je razširjen pojem, ki se obravnava na različne načine. To diplomsko delo se ukvarja s tematiko, kaj predstavlja organizacijsko kulturo v revizijskem podjetju in kakšna je njena vloga. Obravnavana tema organizacijske kulture v revizijskih podjetjih se osredotoča na oblikovanje in vzdrževanje te kulture, ki ima še posebej pomembno vlogo zaradi visoko reguliranega revizijskega okolja, kjer je potrebno upoštevati predpisane spreminjajoče se standarde in etičnost. Na podlagi predhodnih tujih raziskav v povezavi s to tematiko je predstavljen splošni model organizacijske kulture v reviziji, vrste organizacijskih kultur in klim, ki jih lahko zasledimo v revizijskem podjetju. Sledi predstavitev vpliva kulture in klime na kakovost revidiranja, v povezavi s kulturo in uspešnostjo revizijskega podjetja, predstavitev vloge komunikacije, mehanizma upravljanja zaposlenih in pomen preveritve organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Diplomsko delo ima dve hipotezi, ki smo ju tudi potrdili na podlagi proučitve ugotovitev preteklih raziskav. Pozitivna organizacijska kultura ima v revizijskem podjetju pozitiven vpliv na zavzetost zaposlenih, obseg storitev, ki jih revizijsko podjetje opravlja. Pozitivna organizacijska kultura v revizijskem podjetju je povezana z večjim obsegom storitev, ki jih opravlja revizijsko podjetje. Na podlagi teoretičnih spoznanj na to temo smo prišli do sklepa, da revizijska podjetja z močnimi in pozitivnimi organizacijskimi kulturami pogosteje širijo obseg svojih storitev, saj taka kultura spodbuja inovacije, izboljšuje kakovost storitev in povečuje zadovoljstvo strank. Na podlagi raziskave smo prišli do sklepa, da ima organizacijska kultura v revizijskih podjetjih ključno vlogo pri oblikovanju vedenja zaposlenih, kakovosti revizijskih storitev in uspešnosti podjetja. Pozitivna organizacijska kultura lahko poveča zavzetost zaposlenih in izboljša kakovost revidiranja. V naši raziskavi, v diplomskem delu, obstajajo nekatere omejitve, kot so omejenost na razpoložljive pretekle raziskave različnih avtorjev, ki so praviloma osredotočene na velika revizijska podjetja in geografsko omejene. Ugotovitve diplomskega dela pripomorejo k boljšemu razumevanju organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Možno je, da se v prihodnje ugotovitve raziskave primerjajo, posplošijo in povežejo s preostalimi revizijskimi podjetji, razišče pa tudi, kako je organizacijska kultura zaznana in predstavljena med zaposlenimi v teh revizijskih podjetjih.
Keywords: Organizacijska kultura, revizija, revizor, revizijsko podjetje, zaposleni.
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 90
.pdf Full text (1,93 MB)

3.
Strošek dela v organizaciji pri polni in sorazmerni zaposlitvi delavca
Urška Smogavc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo stroške dela pri polni in dopolnilni zaposlitvi delavca. Namen diplomskega dela je bil prikazati knjigovodenje stroškov dela v zvezi z obračunom plače delavca v teh različnih okoliščinah. Zakonodaja opredeljuje polni delovni čas v obsegu 40 ur tedensko. Pogodba o zaposlitvi pa se lahko sklene tudi za krajši delovni čas od polnega delovnega časa, ki velja pri delodajalcu. Delavec, ki sklene pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas, lahko izjemoma sklene pogodbo za dopolnilno zaposlitev z drugim delodajalcem, vendar le v trajanju do 8 ur na teden. Plača pa je izplačilo oz. znesek, ki ga zaposleni prejme za opravljeno delo v preteklem mesecu in je sestavljena iz osnovne plače, delovne in poslovne uspešnosti, nadomestil in dodatkov. Delavcu pripadajo tudi dodatki, kot je na primer dodatek za delovno dobo, ki se z leti delovne dobe povečuje za 0,5 % na leto. Delodajalec izplačuje nadomestila plače v primerih odsotnosti delavca z dela, znesek nadomestila pa je določen z zakonodajo oziroma s kolektivno pogodbo dejavnosti. Prav tako mora delodajalec delavcu povrniti stroške v zvezi z delom (npr. povračilo stroškov za prehrano, za prevoz na delo in z dela itd.). Od bruto plače delavca se obračunavajo in plačujejo tudi prispevki za socialno varnost ter akontacija dohodnine. V diplomskem delu smo prikazali tri primere obračuna plač, in sicer pri polni in delni zaposlitvi delavca in pri dopolnilnem delovnem razmerju, prav tako pa smo prikazali tudi knjiženje teh obračunov. V povezavi z dvema hipotezama, ki se nanašata na primerjavo polne, delne in dopolnilne zaposlitve delavca, smo zapisali ugotovitve. Prvo hipotezo, da so pri delni zaposlitvi delavca zneski nadomestil, povračil in regresa v višini sorazmernega dela zaposlitve delavca, smo zavrnili, saj se na primer nadomestila in povračila izplačajo v celoti in ne v sorazmernem delu. Drugo hipotezo, da se pri dopolnilni zaposlitvi delavca zneski nadomestil, povračil in regresa izplačajo v višini sorazmernega dela dopolnilne zaposlitve delavca, smo prav tako zavrnili. Na primer povračila se izplačajo v celotnem znesku, medtem ko se regres izplača samo pri redni zaposlitvi delavca.
Keywords: stroški dela, delovno razmerje, zaposlen, polna zaposlitev, delna zaposlitev, obračun plače
Published in DKUM: 15.10.2024; Views: 0; Downloads: 35
.pdf Full text (1,18 MB)

4.
Izračun nabavne cene materiala v izbranem proizvodnem podjetju
Natalija Gaberc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta prikazuje izračun nabavne cene materiala (komponent) v izbranem proizvodnem podjetju. Namen je prikazati, kako izbrano podjetje izračunava nabavno ceno materialov (komponent), ki jih potrebuje za svoje poslovanje, to je proizvodnjo proizvodov. V delu po uvodni kratki predstavitvi vsebin v zvezi s stroški, kalkulacijami in na splošno še nabavo predstavimo izračunavanje nabavnih cen materialov (komponent), ki so potrebni za proizvodnjo avtomobilskega praga. Avtomobilski prag je namreč sestavljen iz večih komponent, med drugim tudi komponente iz aluminija in neravnega jekla. Ker gre za surovini, katerima se nabavna cena pogosto spreminja, smo tudi na kratko predstavili, kako je ta cena sestavljena, ko podjetje z dobavitelji sklepa dogovore glede nabavnih cen. V delu diplomskega projekta je postavljena hipoteza, da ima proizvodno podjetje organizirane notranje procese pri nabavi materiala (komponent) v podjetju tako, da lahko na podlagi teh procesov računovodstvo natančno izračuna nabavno ceno posameznega nabavljenega materiala (komponent). To hipotezo smo potrdili, saj ima proučevano proizvodno podjetje takšne nabavne funkcije in pravila, ki računovodstvu priskrbujejo vse potrebne podatke za izračunavanje nabavnih cen posameznega materiala (komponent) in skupaj stroškovno ceno avtomobilskega praga. V delu diplomskega projekta smo tudi predstavili, kako se podjetje sooča z dogodki, ki lahko višajo nabavno oz. stroškovno ceno našega končnega proučevanega izdelka (avtomobilski prag). V delu diplomskega projekta smo prikazali tudi, kako izbrano podjetje računalniško obdela postopek od naročila do nabave, ki se zaključi s prejetim računom.
Keywords: nabava, nabavna cena, izračun nabavne cene, strošek, material, stroškovna cena proizvoda
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (3,50 MB)

5.
Dinamika dela v revizijski ekipi
Jasmina Hobot, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti vpliv organizacijske kulture revizijskega podjetja na posameznika, revizijsko ekipo in njene člane ter organizacijo dela. Diplomsko delo temelji na raziskovanju ugotovitev različnih avtorjev iz preteklih raziskav, in sicer pri velikih štirih revizijskih podjetij (angl. Big 4 audit firms), ki veljajo za velika podjetja s področja revizije, računovodstva in poslovnega svetovanja. V diplomskem delu smo se tako omejili izključno na izvajanje revizijske dejavnosti. Diplomsko delo začnemo s predstavitvijo razlike med profesionalizmom in komercializmom v revizijskem podjetju, vplivom etične kulture na podjetje kot celoto, na ekipo in na vsakega posameznika. Opredelili smo možne načine pridobivanja znanja v revizijskem podjetju. Nato smo predstavili temeljna revizijska načela in nevarnosti zanje. Opredelimo tudi pojem revizijske ekipe, posamezne ravni članov v revizijski ekipi, ki so izoblikovani v obliki hierarhične lestvice. V nadaljevanju diplomskega dela opredelili pojem dinamike dela v revizijski ekipi in predstavili možne dejavnike, ki vplivajo na samo izgradnjo. Na dinamiko dela v revizijski ekipi vpliva možnost kariernega napredovanja članov v revizijski ekipi, velik vpliv ima tudi sama motivacija in dejavniki odhoda članov revizijske ekipe. Na podlagi proučitev smo zapisali možne predloge, ki lahko vplivajo na izboljšanje dinamike dela v revizijskem podjetju. Možni dejavniki za izboljšavo dinamike dela so ozaveščanje zaposlenih o pomenu organizacijske kulture v revizijskem podjetju, razglabljanje o napakah v poslih revizije, povezovanje članov revizijske ekipe, nudenje dodatnega izobraževanja, nagrajevanje ipd. Omejitev diplomskega dela je, da nismo delovali oz. ne delujemo v revizijskem podjetju oz. nismo pridobili vpogleda v delovanje revizijskih podjetij velike četverice. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav smo preverjali hipoteze. V diplomskem delu prvo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv možnost hitrega kariernega napredovanja posameznih članov revizijske ekipe v reviziji, nismo ne potrdili ne ovrgli. Drugo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv odhod članov revizijske ekipe, pa smo potrdili. V bodoče bi se lahko usmerili v raziskovanje na praktičnih primerih dinamike dela v revizijski ekipi v posameznem revizijskem podjetju z namenom raziskovanja dejavnikov, ki vplivajo na dinamiko dela.
Keywords: Revizija, revizijsko podjetje, ekipa, zaposleni, revizijski partner, kultura, dinamika.
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,30 MB)

6.
Analiza poročanja o odsekih v letnih poročilih velikih slovenskih podjetij
Nikolinka Hristova, 2024, master's thesis

Abstract: Mednarodni standard računovodskega poročanja 8 (MSRP 8) – Poročanje o odsekih obravnava poročanje v računovodskih poročilih podjetja o posameznih odsekih poslovanja podjetja. Ta razkritja omogočajo boljše razumevanje, kako posamezni deli podjetja prispevajo k finančni uspešnosti in katera tveganja ali priložnosti obstajajo znotraj vsakega odseka podjetja. Poročanje o odsekih je tako ključno za vodstvene odločitve, strateško planiranje ter zagotavljanje preglednosti in jasnosti računovodskih informacij za zunanje deležnike, kot so vlagatelji, analitiki in regulatorji. Na področju Slovenije smo izvedli raziskavo o razkrivanju informacij o odsekih v skladu z MSRP 8. Raziskava se je osredotočila na kotirajoča podjetja na Ljubljanski borzi, finančne institucije in druga izbrana velika slovenska podjetja, vse za leti 2021 in 2022. Namen raziskave je bil ugotoviti prakso razkrivanja informacij o odsekih glede na MSRP 8. Izsledki raziskave kažejo, da je več poročanja o odsekih zaznano le pri kotirajočih podjetjih v Sloveniji. Kotirajoča podjetja so sicer skladno z MSRP 8 zavezana k razkrivanju informacij o odsekih, za razliko od finančnih institucij in drugih največjih slovenskih podjetij, kjer prostovoljno razkrivanje informacij o odsekih ni razširjeno. Nadalje, stopnje razkrivanja informacij o odsekih v skladu s posameznimi zahtevami iz MSRP 8 so nizke v vseh proučevanih podvzorcih. V proučevanih podvzorcih je ugotovljeno, da razkritja po MSRP 8, ki so vezana na splošne informacije, prikaz izkaza poslovnega izida, sredstev, obveznosti, prihodkov od zunanjih odjemalcev in informacije o geografskih območjih, dosegajo višjo razkritost od srednje vrednosti poročevalskih zahtev (polovice razkritij, 9 od 18). Medtem ko druga razkritja po MSRP 8, ki so povezana z dodatnimi meritvami, vključenimi v poslovni izid, ne dosegajo srednje vrednosti poročevalskih zahtev (polovice razkritij, 9 od 18). Nekatere informacije o odsekih, ki bi naj bile razkrite, pa v vseh proučevanih podvzorcih pri podjetjih niso bile razkrite. Proučili smo tudi vpliv različnih možnih dejavnikov (velikost podjetja, poslovni rezultat, pripadnost skupini, zadolženost, dobičkonosnost in izvedba revizije s strani ene izmed 'Big 4' revizijskih podjetij) na razkrivanje informacij o odsekih pri kotirajočih podjetjih. Rezultati regresijske analize ne pokažejo povezave med neodvisnimi spremenljivkami in razkrivanjem informacij o odsekih. Proučevani dejavniki zato ne vplivajo (pomembno) na razkrivanje informacij o odsekih v skladu z MSRP 8. Tako ni od teh dejavnikov odvisno, ali proučevana podjetja poročajo o odsekih v skladu z zahtevami MSRP 8 bodisi v celoti bodisi delno bodisi pa ne razkrivajo informacij o odsekih. Za boljše razumevanje ter poznavanje prakse razkrivanja informacij o odsekih pa bi bilo koristno izvesti nadaljnje raziskave na področju, in sicer na čim večjem vzorcu podatkov poročajočih podjetij iz Slovenije, pa tudi pri pripravljalcih razkritij o odsekih in drugih uporabnikih razkritij o odsekih.
Keywords: Mednarodni računovodski standardi poročanja (MSRP), MSRP 8 – Poslovni odseki, letno poročilo, poročanje o odsekih, računovodska razkritja, Slovenija
Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 57; Downloads: 47
.pdf Full text (8,33 MB)

7.
ROBOTIC PROCESS AUTOMATION (RPA) IN AUDITING
Filip Tashkovski, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Auditing, as a form of control (for example over financial management or compliance), has traditionally relied on manual processes that are time-consuming, labor-intensive and prone to human error. With the advent of robotic process automation (RPA), there has been a paradigm shift from manual to automated processes in audit processes as well. Automation dates back to the 1990s, which led to the creation of robotic process automation (RPA) tools. Today we are approaching or we are in the fourth industrial revolution, the era of universal automation. RPA refers to the use of software robots (or "bots") to automate repetitive rule-based activities previously performed by humans. As companies try to keep up with rapid technological improvements, incorporating RPA into audit processes provides a number of benefits that can radically change auditing. RPA has emerged as a transformative technology in auditing, changing established approaches with its ability to improve productivity, accuracy and compliance. One of the most significant benefits of RPA in auditing is its ability to increase efficiency. Traditional audit procedures can sometimes be time-consuming and labor-intensive, as auditors must manually collect and evaluate data from multiple sources. RPA accelerates these activities by automating common tasks such as data entry, coordination and report generation. For example, an RPA robot can be trained to collect financial data from multiple sources (eg from multiple companies) and verify its accuracy using established criteria. This not only reduces the time required to perform audits, but also eliminates the possibility of human error. In addition to efficiency, there is another key advantage: accuracy. RPA enables auditors to take proactive measures to reduce risk, thereby protecting the financial integrity and reputation of the organization. By automating mundane and repetitive activities, RPA allows auditors to focus on more strategic activities that deliver value to the business. Auditors (in the broadest sense) can spend more time evaluating data models, finding areas for improvement, and making strategic suggestions to management. The aim of this bachelor's degree thesis is to explore and demonstrate the application of RPA in audit procedures, highlighting its benefits such as increased productivity, improved quality of rapid processing of large databases, improved risk management, and cost savings. The thesis also discusses the challenges and considerations related to the implementation of RPA in audit practices. The history of RPA is detailed, revealing its use by different industries and their goals. The thesis defines all types of RPA tools and their advantages and weaknesses. It also distinguishes between artificial intelligence (AI) and RPA, as it can confuse the activities of RPA tools with AI.
Keywords: robotic process automation, RPA, monitoring, analytics, security, productivity, auditing, audit process.
Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 25; Downloads: 36
.pdf Full text (1,64 MB)

8.
Vloga spola v stroki revizije
Dragana Stojkovikj, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu analiziramo vpliv spola v stroki revizije. Namen je raziskati in analizirati vpliv spola na različne vidike revizijskega poklica. V uvodnem delu najprej na kratko predstavimo raziskave, povezane s spolom in poslovno ekonomijo. Na primer pretekle raziskave potrjujejo, da so podjetja z ženskim vodstvom bolj donosna, medtem ko večje ravnovesje spolov v vodstvih bank pripomore k večji finančni stabilnosti in izboljšanemu poslovanju. Sledijo kratke predstavitve organizacijske strukture, enakosti in neenakosti, ki se pojavljajo v poslovnem okolju. Določen del nato namenjamo diskriminaciji in ravnotežju, pa tudi raziskavam, ki so bile opravljene na temo spola in vodenja. To povezujemo z vplivom spolnih razlik na izbiro revizorja in kakovost revidiranja. Slednje poveženo z opisom, kaj je revizijska komisija in ali spol vpliva nanjo. Osrednji del diplomskega dela posvetimo vplivu spola v reviziji. Na podlagi raziskave predstavimo, kako spol vpliva na revizijsko ekipo, med revizijskim procesom in vodenje revizijskega podjetja. Pri tem predstavimo ugotovitve več avtorjev preteklih raziskav glede spola na različne vidike revizijskega poklica. Na primer, raziskujemo karierno pot revizorjev in razlike v plačilu med revizorji in revizorkami, razlike, ki se pojavljajo med revizorji in prevladujočimi stereotipi. Zaključimo z ukrepi za odpravljanje ovir in spodbujanje enakosti ter doseganjem raznolikosti in ravnotežja v revizijskem podjetju. Revizijska podjetja so uvedla programe za spodbujanje želene ravni uravnoteženja med delom in zasebnim življenjem, s ciljem podpore zaposlenim pri doseganju te ravni uravnoteženja. Ti programi so zasnovani za olajšanje okrevanja zaposlenih po napornem delu, kar je povezano z izboljšano delovno uspešnostjo ter boljšimi zdravstvenimi izidi. V raziskavi smo ugotovili, da številne raziskave kažejo, da vključevanje žensk v revizijo prinaša pozitivne spremembe, vendar ni neposrednih dokazov, da bi to vplivalo na stroko revizije. Na drugi strani pa smo ugotovili, da velja, da po mnenju večine avtorjev imajo ženske v revizijskih podjetjih manj možnosti za karierno napredovanje kot moški. Obstajajo namreč raziskave, ki potrjujejo, da imajo ženske težje karierno napredovanje zaradi njihove vloge matere in družbenih pričakovanj, da bodo skrbele za otroke. Za stroko revizije v Sloveniji je zastopanost raznolikosti spolov premalo raziskana, zato bi bilo treba v prihodnje na to temo opraviti raziskave.
Keywords: revizija, stroka revizije, spol, poslovna ekonomija, stereotipi, karierno napredovanje, revizijska podjetja
Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 136; Downloads: 36
.pdf Full text (1,82 MB)

9.
Vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranja
Hristina Chagorska, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu analiziramo vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranja. Namen je ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na delovno okolje in s tem na ravnanje izvajalcev revidiranja. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav različnih avtorjev proučimo, kako različni dejavniki vplivajo na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Na začetku diplomskega dela opredimo pojem delovno okolje, kaj predstavlja delovno okolje za izvajalce revidiranja. Na podlagi različnih študij predstavimo, kako poteka delo v revizijski skupini in kakšna je sestava revizijske skupine. Nato predstavimo, kako stres vpliva na revizijsko skupino, kakšna je komunikacija med člani revizijske skupine in kako delo v revizijski skupini vpliva na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Dodatno predstavimo delovno okolje v večjih revizijskih podjetjih. Osredotočili smo se na raziskave, ki obravnavajo dejavnike, ki vplivajo na to, da zaposleni iščejo kariero v velikih revizijskih podjetjih. Opredelimo tudi pomen kulture v revizijskem podjetju, kako kultura vpliva na kakovost revidiranja in organizacijsko zavezanost revizorjev revizijskemu podjetju. Rezultati preteklih raziskav nam kažejo, kakšna je atraktivnost poklica revizorja za nove zaposlene, kako jo ohraniti in izboljšati, ter katere dejavnike vplivajo na revizorjevo odločitev, da ostane ali zapusti poklic revizorja. V osrednjem delu diplomskega dela predstavimo ugotovitve avtorjev glede pozitivnih (ugodnih) in negativnih (neugodnih) dejavnikov delovnega okolja, ki vplivajo na ravnanje izvajalcev revidiranja. Ugotovimo, da lahko stres zaradi obremenitev dela in pomanjkanja časa zmanjša kakovost revidiranja. Delovna obremenitev zmanjša zadovoljstvo pri delu. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da lahko poistovetenje z revidiranim podjetjem in odsotnost menjavanja revizorjev zmanjšata kakovost revidiranja zaradi povečanja konfliktov med revizorjem in revidiranim podjetjem. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da dejavniki možnosti fleksibilnega dela, možnosti napredovanja izvajalcev revidiranja in učenja izvajalcev revidiranja, izboljšajo zadovoljstvo pri delu in s tem izboljšajo kakovost revidiranja. V sklepnem delu diplomskega dela na podlagi proučitve in ugotovitev iz preteklih raziskav podamo predloge za možne odprave neugodnih in izboljšave ugodnih dejavnikov delovnega okolja v revizijskih podjetjih.
Keywords: revizijsko podjetje, revizor, izvajalec revidiranja, delovno okolje, kakovost revidiranja, stres, zadovoljstvo pri delu.
Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 92; Downloads: 16
.pdf Full text (940,36 KB)

10.
Digitalizacija v računovodstvu
Danijela Urnaut, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Sledi digitalizacije so vidne na vseh področjih našega življenja npr. v izobraževanju, družbenih omrežjih, najbolj pa se le-ta odraža v organizacijah, saj se morajo v skladu s hitrim spreminjanjem tehnologije nenehno prilagajati, če želijo ohraniti stik s konkurenco. V diplomskem delu je predstavljen vpliv digitalizacije na delo v računovodstvu. Gre za pregledno raziskavo, ki temelji na virih drugih avtorjev. Vse bolj napredujoč tehnološki napredek je pomembno vplival na poklic računovodje. Zahvaljujoč digitalizaciji in avtomatizaciji so sodobni računovodje postali učinkovitejši, natančnejši in temeljiti, s čimer se je spremenila tudi njihova vloga v organizaciji, in sicer dopolnila s funkcijo svetovalca in analitika, kar pa od njih terja nenehno učenje ob obvladovanje digitalnih znanj, saj trendi nenehno naraščajo. Diplomsko delo obravnava vpliv digitalizacije na organizacije, zlasti na računovodstvo, zajema pa tri glavne koncepte: digitizacijo, digitalizacijo in digitalno transformacijo ter raziskuje, kako digitalizacija spreminja delo in vlogo računovodij. Digitalizacija v računovodstvu nedvomno prinaša številne prednosti in izzive, ki lahko izboljšajo natančnost, učinkovitost in preglednost poslovanja. Ključno je, da organizacije skrbno načrtujejo prehod na digitalno računovodstvo, se prilagodijo spremembam in upoštevajo vse prednosti in slabosti, kar pa zahteva stalno izobraževanje zaposlenih in uvajanje novih varnostnih ukrepov. Na ta način lahko digitalizacija postane dragocen del prihodnosti računovodstva, ki bo pripomogel k boljši konkurenčnosti in uspešnosti organizacij. V diplomskem delu smo potrdili hipoteze, da digitalizacija pozitivno vpliva na poslovanje organizacij, poenostavlja računovodske postopke in pospešuje njihovo izvajanje. Kljub pomanjkanju literature v slovenskem jeziku in obsežnosti tematike, smo uspeli poudariti pomen digitalizacije za prihodnost računovodskega poklica, ki bo kombinacija tehnologije, avtomatizacije in človeških spretnosti. Digitalizacija v računovodstvu bistveno spreminja način dela, povečuje učinkovitost in zmanjšuje napake, vendar pa človeka v računovodstvu ne bo moč popolnoma nadomestiti, saj človeška presoja, izkušnje prilagodljivost, kreativnost in interakcija s strankami ostajajo ključnega pomena, ki pa jih računalniška tehnologija trenutno ne more nadomestiti. Digitalizacija v računovodstvu ponuja tudi številne perspektivne smeri tudi za prihodnje raziskovanje. Med ključne gotovo sodijo umetna inteligenca, strojno učenje, računovodstvo v oblaku, big data idr., kajti vse te smeri imajo potencial, da se izboljšajo računovodske storitve in prakse tudi v prihodnosti, hkrati pa prispevajo k boljšemu razumevanju in uporabi digitalnih tehnologij v računovodstvu.
Keywords: digitalizacija, digitalno računovodstvo, tehnologije v računovodstvu, digitalna zrelost, digitalna transformacija, računovodstvo v prihodnosti.
Published in DKUM: 05.09.2024; Views: 83; Downloads: 103
.pdf Full text (979,33 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica