| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 416
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Dejavniki, ki vplivajo na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanj
Mitja Vračko, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je najti dejavnike, ki imajo največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanj. Poznavanje teh ključnih dejavnikov lahko namreč v veliki meri delo zavarovalnim zastopnikom olajša, saj je dandanes poznavanje potreb strank in njihovo zadovoljevanje ključnega pomena za uspešnost zavarovalnice in konec koncev zaslužek zavarovalnih zastopnikov. Z raziskavo magistrskega dela ugotavljamo, ali obstajajo statistične razlike med starostnima skupinama do in nad 40 let pri tem, kateri dejavniki imajo v posamezni starostni skupini največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj, ali raven zadovoljstva pri sklepanju zavarovanj vpliva na zvestobo zavarovalnici in ali so starejši odjemalci bolj zvesti zavarovalnici kot mlajši. Preko raziskave smo prišli do ugotovitev, kateri dejavniki imajo večji in kateri manjši vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj odjemalcev. Dobljeni rezultati in ugotovitve pridejo prav vsakemu zavarovalnemu zastopniku kot tudi zavarovalnicam, saj lahko preko njih še bolje razumejo svoje odjemalce, jim prilagajajo spekter svojih storitev in skrbijo za njihovo zadovoljstvo in zvestobo, kar je ključnega pomena za poslovno uspešnost in konkurenčnost katere koli zavarovalnice na trgu.
Keywords: Nakupni namen, zadovoljstvo, zvestoba, odjemalec, zavarovanje
Published in DKUM: 17.04.2023; Views: 260; Downloads: 73
.pdf Full text (1,57 MB)

2.
Odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov in njihove uporabe
Karin Zavrnik, 2022, master's thesis

Abstract: Ljudje smo si med seboj različni po določenih lastnostih, prav tako se med seboj razlikujemo po različnih tipih kože. Vsak posameznik ima specifične karakteristike in potrebe po negi svoje kože, zato je še posebej pomembno prepoznati lasten tip kože. V kozmetični industriji se je tako porodila ideja o individualizirani obravnavi in negi kože posameznika. To je sprožilo razvoj personaliziranih kozmetičnih izdelkov, ki so v današnjem času pritegnili veliko pozornosti. Personaliziran kozmetični izdelek opredelimo kot izdelek, ki je prilagojen značilnostim posameznikove kože in/ali njegovim željam ter potrebam. Namenjeni so za uporabo zunanjih delov človeškega telesa z namenom, da jih očistimo, odišavimo, spremenimo videz, nudimo zaščito ter vzdržujemo ali korigiramo telesne vonjave. Personalizirani kozmetični izdelki omogočajo personalizirano nego kože, saj kupcu nudijo izdelek, ki vsebuje natančno izbrane sestavine. Te bodo na njegovo kožo učinkovito delovale in tako hitreje dosegle želen rezultat, ki jih drugi kozmetični izdelki morebiti ne bi. V magistrski nalogi smo želeli raziskati, kako se odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov razlikuje glede na njihove demografske dejavnike, kot so starost, osebni mesečni dohodek in dokončana stopnja izobrazbe. Prav tako smo z raziskavo želeli ugotoviti, kaj vpliva na odločitev, da se bo posameznik odločil za uporabo personaliziranega kozmetičnega izdelka. Rezultati so pokazali, da se odnos žensk do personaliziranih kozmetičnih izdelkov razlikuje glede na starost žensk. Razlikuje se med skupinami žensk, rojenimi med letoma 1965 in 1983, in tistimi, ki so se rodile v letih od 1984 do 2002. Prav tako se odnos razlikuje med ženskami, ki so se rodile med letoma 1946–1964 in 1984–2002. Statistično značilne razlike v odnosu žensk do uporabe personaliziranih kozmetičnih izdelkov obstajajo tudi glede na njihov osebni mesečni dohodek in zaključeno stopnjo izobrazbe. Značilne razlike obstajajo tudi med skupinami žensk, katerih stopnja izobrazbe je magisterij, in tistimi, ki so dokončale osnovno šolo. Prav tako pa tudi med tistimi, ki imajo opravljen magisterij, in tistimi, ki imajo zaključeno višjo ali visoko šolo. Analiza pomembnosti posameznih dejavnikov, kot so učinkovito delovanje, ugodna cena, videz embalaže, posebno izbrane kozmetične sestavine za izbran tip kože in personalizirana embalaža izdelka, je pokazala, da je ženskam najpomembnejši dejavnik za odločitev o uporabi personaliziranih kozmetičnih izdelkov njihovo učinkovito delovanje.
Keywords: odnos žensk, personalizacija, personalizirani kozmetični izdelki
Published in DKUM: 21.02.2023; Views: 202; Downloads: 63
.pdf Full text (1,96 MB)

3.
Percepcija blagovne znamke Coca Cola med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete
Larisa Višnjar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu »Percepcija blagovne znamke Coca Cola med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete« opredeljujem blagovne znamke, ki so postale nepogrešljivi del našega vsakdana. Z njimi se srečujemo prav vsak dan. Uspešna blagovna znamka se ne zgodi kar čez noč, tega se zavedajo upravitelji znamk, ki se na vse možne načine trudijo, da bi kupcem znamko kar se da približali in jim v najboljši možni meri zagotovili zadovoljstvo v njihovih očeh, saj to privede do ponavljajočih se nakupov. Ogromno vlogo pri znamkah igra tudi njena osebnost, ki je neponovljiva oz. unikatna. Z njo znamki pripišemo človeške lastnosti in si jo zamišljamo kot resnično osebo. V drugem, empiričnem delu diplomskega dela, sem s pomočjo ankete študente Ekonomsko-poslovne fakultete spraševala o blagovni znamki Coca-Cola kot osebi. S pomočjo pridobljenih podatkov sem lahko v osnovi pridobila vpogled v osebnostni profil Coca-Cole kot osebe in kako jo kot takšno vidijo študenti. Rezultati raziskave so pokazali, da bi bila Coca-Cola ženska, črne ali bele polti, stara 25, 30 ali 40 let. Živela bi bolj razkošno, in sicer v vili. Bila bi Evropejka, živela pa bi v bolj topli državi – Španiji. Ker Coca-Colo povezujemo s pijačo, bi opravljala poklic natakarice, oblačila pa bi se v modna/trendovska oblačila. Njene oči bi bile rjave barve, prav tako tudi njeni kratki lasje. Ker smo prišli do zaključka, da bi bila Coca-Cola ženskega spola, bi imela ženski tip postave v obliki peščene ure, visoka pa bi bila 170 centimetrov. Njene najbolj vidne in izrazite osebnostne lastnosti bi bile sledeče: bila bi v koraku s časom, vesela, drzna, živahna, domača, prijazna in inteligentna. Veljala bi za ženstveno in nežno osebo.
Keywords: blagovna znamka, osebnost blagovne znamke, tipi osebnosti blagovne znamke, percepcija blagovne znamke, Coca-Cola.
Published in DKUM: 23.11.2022; Views: 499; Downloads: 136
.pdf Full text (2,89 MB)

4.
Uporaba platform za iskanje partnerjev med študenti
Špela Kušar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu ugotavljamo, kakšna je uporaba platforma za iskanje partnerjev med študenti. V uvodnem delu predstavimo proces odločanja uporabnikov in zaznavanje tveganja, ki je prisotno pri izbiranju. Ugotavljamo, na kakšen način ljudje izbiramo partnerja, kateri dejavniki so pri izbiri pomembni ter ali obstajajo razlike med žensko, ki zbira svojega partnerja, in moškim, ki izbira partnerico. Predstavimo nekatere aplikacije za iskanje partnerjev, ki so uporabnikom na voljo, ter opišemo, kakšen vpliv je imela pandemija koronavirusne bolezni covid-19 na funkcije aplikacij in njihovo uporabo. V empiričnem delu ugotavljamo, kolikšen delež študentov je aplikacije za iskanje partnerjev že uporabilo, iz katerih razlogov in iz katerih razlogov ostali respondenti takšnih aplikacij niso uporabljali. Ugotoviti želimo, katere aplikacije uporabljajo, kako se je njihova uporaba spremenila v času koronavirusne bolezni covid-19 in kakšno mnenje imajo o aplikacijah. Pridobljene podatke obdelamo s statističnimi analizami ter jih predstavimo v obliki tabel in grafikonov. Ugotovimo, da je 47 % respondentov aplikacije za iskanje partnerjev že uporabilo, od tega je aplikacije za iskanje partnerjev uporabil večji delež moških respondentov kot žensk. Najpogostejši razlog za uporabo teh aplikacij je bila želja po resni zvezi, medtem ko je bil najpogostejši razlog za neuporabo, pri tistih, ki teh aplikacij še niso uporabili, dejstvo, da imajo respondenti že partnerja. Med drugim potrdimo tudi to, da je uporaba platform za iskanje partnerjev narastla v času pandemije koronavirusne bolezni covid-19, o čemer pišemo že v teoretičnem delu.
Keywords: Proces odločanja, izbira partnerja, aplikacije za zmenke, vpliv pandemije.
Published in DKUM: 16.11.2022; Views: 1272; Downloads: 230
.pdf Full text (1,57 MB)

5.
Analiza uživanja prehranskih dopolnil med študenti Univerze v Mariboru
Tadej Pučko, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu smo razložili, kako porabniki zaznavajo tveganje. Nato smo opisali vsa različna hranila, razložili, katera hranila poznamo, podali zanje primere in razložili, zakaj so pomembna. Nadaljevali smo z razlago potrebe telesa po hranilnih snoveh in našteli ter razložili parametre vitalnosti. Poglavje o zdravi in uravnoteženi prehrani smo zaključili z negativnimi posledicami nezdrave in neuravnotežene prehrane. Sledil je podroben opis vrst in namena določenega prehranskega dopolnila ter njihovih pojavnih oblik. Pojasnili smo tudi možne stranske učinke in komu so dopolnila namenjena. V zadnjem, raziskovalnem delu smo analizirali odgovore petdesetih anketiranih študentov. Ugotovili smo, da večina študentov prepozna prehranska dopolnila, 80 % študentov je prehransko dopolnilo že zaužilo. Najpogosteje uporabljajo sirotkine beljakovine in magnezij. V veliki večini menijo, da bi prehranska dopolnila priporočili družini, prijateljem in znancem. Študenti se niti ne strinjajo niti strinjajo s tem, da imajo snovi v klasični hrani enake lastnosti kot snovi v prehranskih dopolnilih. Glede informacij o prehranskih dopolnilih študenti menijo, da so zdravniki najbolj verodostojen vir.
Keywords: uravnovešena prehrana, prehranska dopolnila, zdravje, študenti, tveganje
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 287; Downloads: 65
.pdf Full text (1,91 MB)

6.
Analiza stresa študentov dodiplomskega študija med izpitnim obdobjem
Nina Lesjak, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Stres lahko opredelimo kot nekakšno kugo sodobnega časa, ki je vedno bolj razširjena tudi med študenti. Gre za težavo, s katero se študentje spopadajo na dnevni ravni, saj si velikokrat postavijo prevelike cilje ali pa čutijo prevelik pritisk s strani družbe. Študijske obveznosti, kot so kolokviji, seminarske naloge, izpiti, vzbudijo v človeku občutek tesnobe, panike in šibkosti. Pomembno je, da si ljudje ne zatiskajo oči pred resnico, ampak da se s težavo soočijo, kar pomeni, da je zgodnje odkrivanje simptomov bistvenega pomena za uspešno obvladovanje stresa. Če je stres prisoten dlje časa in je njegovo obvladovanje v veliki meri neuspešno, lahko to privede do resnih škodljivih posledic za človeško telo. Posledice se najpogosteje kažejo v obliki depresije, izgorelosti, izčrpanosti, lahko tudi kot duševna motnja ali psihosomatska bolezen. Diplomsko delo se v veliki meri osredotoča na stopnjo stresa, ki jo zaznajo študentje v času izpitnega obdobja, odkrivanje glavnih stresorjev ter načine in tehnike obvladovanja le-tega. Cilj diplomske naloge je ozavestiti študente o resnosti posledic stresa na njihovo duševno zdravje in o pomembnosti uporabe tehnik sproščanja, s pomočjo katerih lahko odkrijejo drugo oz. pozitivno stran stresa in ga obrnejo sebi v prid. Problematika stresa pri študentih v času izpitnega obdobja je predstavljena v teoretičnem delu, ki omogoča poglobljen pogled v to, kako sploh nastane stres, kaj ga povzroča ter kako vpliva na uspešnost študenta. V empiričnem delu so bili s pomočjo ankete pridobljeni podatki o stopnji stresa, glavnih stresorjih, posledicah stresa ter načinih obvladovanja med študenti dodiplomskega študija v času izpitnega obdobja. Iz analize ankete je razvidno, da več kot 73 % vprašanih študentov čuti v času izpitnega obdobja zelo močan stres. Glavni povzročitelj za nastanek stresa je dejavnik dva izpita na en dan; sledita mu prevelika količina snovi in pomanjkanje prostega časa. Stres na študente vpliva, tako da se počutijo dostikrat izčrpane, pri učenju so nezbrani in posledično manj učinkoviti; primanjkuje jim motivacije za opravljanje študijskih obveznostih; poleg navedenega slabše nadzirajo svoja čustva in imajo pogoste izbruhe jeze. Analiza ankete je pokazala, da študentje premagujejo stres z različnimi tehnikami sproščanja. Najpogosteje izbrane tehnike so bile naslednje: druženje s prijatelji/družino, poslušanje glasbe, druženje z živalmi, izvajanje raznih športnih aktivnosti in uporaba metode vizualizacije. Študentje redkeje uporabljajo tehnike, kot so prekomerno hranjenje, igranje iger na srečo, pitje alkoholih pijač in uživanje tobačnih izdelkov.
Keywords: študent, dodiplomski študij, stres, izpitno obdobje.
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 507; Downloads: 193
.pdf Full text (2,69 MB)

7.
Analiza internega časopisa Mikrofon, kot orodja internega komuniciranja
Anja Sraka, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Interno komuniciranje v organizaciji ni nova tema in je bila že velikokrat obravnavana. Zaradi razvoja in napredka na področju informacijske tehnologije morajo organizacije nenehno prilagajati svoje delovanje in nenazadnje tudi način komunikacije, ki ga uporabljajo. Čeprav sedaj v organizacijah prevladujejo elektronska orodja internega komuniciranja, obravnavana organizacija Mikro+Polo izdaja ob elektronski tudi tiskano verzijo internega časopisa. V raziskavi smo analizirali interni časopis Mikrofon z vidika urednikov in zaposlenih. Ugotovitve smo kasneje tudi primerjali. Ugotovili smo, da je izdaja tiskane verzije upravičena. Velik delež respondentov je v anketi, ki se navezuje na zadovoljstvo z internim časopisom Mikrofon, ocenilo, da jim je tiskana verzija časopisa bolj všeč, kakor elektronska verzija. V prihodnosti organizacijo čaka izziv nadaljnjega usklajevanja elektronske in tiskane izdaje časopisa.
Keywords: interni časopis, glasilo, interno komuniciranje, orodja internega komuniciranja, komunikacija
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 283; Downloads: 27
.pdf Full text (1,99 MB)

8.
Vpliv gaming Youtuberjev na nakupne navade generacije Z
Matevž Ograjenšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Informacije o nakupnih navadah so pomembne za podjetja, ki želijo svoje izdelke uspešno oglaševati. Podjetja se danes v večji meri poslužujejo promocije izdelkov na družabnih omrežjih in s pomočjo vplivnežev, ki imajo veliko število zvestih sledilcev. Eno najpopularnejših družabnih omrežji je Youtube, kjer ustvarjalci objavljajo svoje videoposnetke, da si jih lahko gledajo njihovi sledilci. Youtuberji torej predstavljajo nov način priporočanja izdelkov odjemalcem. Hkrati pa kot hobi vedno bolj popularno postaja igranje iger ali po angleško gaming. V zadnjih dvajsetih letih je gaming kot hobi zelo napredoval, saj to ni več samo igranje družabnih iger ali pa igranje neke vloge, ampak se je s pomočjo tehnologije igranje iger digitaliziralo. Igranje videoiger je eden najbolj priljubljenih hobijev ljudi, še posebej mladine, saj omogoča vstop v svet kot ga v realnosti ni. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj je gaming najbolj gledana kategorija na Youtubu. Mnogo gaming Youtuberjev ima več kot milijon sledilcev, nad katerimi imajo precejšen vpliv in to poskušajo lastniki in upravljalci blagovnih znamk izkoristiti. V svojem delu sem se osredotočil na to, kako gaming Youtuberji vplivajo na svoje odjemalce. Ali se generacija Z kot odjemalci zavedajo, kdaj in s čim gaming Youtuberji vplivajo na njih, in kakšni so pripadniki generacije Z kot odjemalci. S pomočjo ankete sem poskusil pridobiti te odgovore, ki sem jih nato analiziral v empiričnem delu raziskave. Zanimal me je vpliv, ki ga imajo gaming Youtuberji nad generacijo Z.
Keywords: Youtuberji, gaming, nakupne navade, promoviranje, generacija Z
Published in DKUM: 26.05.2022; Views: 542; Downloads: 90
.pdf Full text (1,39 MB)

9.
Zaznana tveganja študentov, ki so bili na študentski izmenjavi
Daša Pavlič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela sem razložila, kaj so študentske izmenjave, in naštela ter opisala najpogostejše oz. najbolj poznane programe študentskih izmenjav. V nadaljevanju dela sem opisala zaznana tveganja in jih opredelila glede na vrste tveganja. Raziskala in naštela sem najpogostejše oblike strategij za obvladovanje tveganj in v teoretičen del vključila lastno izkušnjo s študentsko izmenjavo. Praktičen del diplomskega dela vključuje raziskavo, ki sem jo opravila s pomočjo ankete o zaznanih tveganjih, ki so jih doživeli študenti iz različnih držav, preden so odšli na študentsko izmenjavo v Lizbono. Omenjeno destinacijo sem izbrala zato, ker sem tam tudi sama opravljala študentsko izmenjavo in sem posledično tako lažje prišla v stik s študenti, ki so rešili mojo anketo. Vprašanja v anketi so se nanašala na štiri ključna tveganja, in sicer na finančno, psihosocialno, funkcionalno in časovno tveganje. Zanimalo me je, če se tveganja razlikujejo glede na države in kontinente, iz katerih prihajajo študenti, ter katero tveganje bo najbolj izstopalo oz. bo označeno za najpogostejše tveganje pred študentsko izmenjavo.
Keywords: študentska izmenjava, zaznano tveganje, strategije obvladovanja tveganj.
Published in DKUM: 14.04.2022; Views: 544; Downloads: 50
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
Uporaba nevroznanosti na področju marketinga
Polona Kulčar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo pisali o uporabi nevroznanosti v marketingu. Naredili smo primerjavo tradicionalnih marketinških in nevroznanstvenih raziskav, katerih izsledki nas zanimajo predvsem zaradi tega, ker večino vedenja potrošnikov vodijo podzavestni procesi, ki jih tradicionalne marketinške raziskave ne merijo. Pojasnili smo model marketinškega procesa in z orodji nevroznanstvenih raziskav razložili dodano vrednost uporabe nevroznanosti za marketinški proces. Na kratko smo opisali tehnologijo, ki se najpogosteje uporablja v nevroznanstvenih raziskavah v marketingu. Dotaknili smo se tudi vprašanja in problematike etičnosti pri uporabi nevroznanosti v marketingu. Na kratko smo predstavili osnovno zgradbo, funkcije in delovanje možganov, kar je ključno za razumevanje nevroznanstvenih raziskav, in opisali pomen razumevanja možganov za izvajalce marketinga. Predstavili smo pomen zrcalnih nevronov in somatskih markerjev, ki imajo velik vpliv na potrošnikovo vedenje. Razpravljali smo o pomenu čustev, ki naj bi bil eden od odločilnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov pri nakupu nekega izdelka. Za motive, potrošnjo in nakupne želje pa bi naj bil odgovoren predvsem limbični sistem, ki se uporablja tudi kot zbirni izraz za vsa področja, ki so pomembna za obdelavo čustev. Pisali smo tudi o znamčenju s pomočjo čutov, pri katerem je temelj vzpostaviti povezavo med potrošniki in blagovno znamko v nakupnem procesu na čustveni ravni z interakcijo petih človeških čutov. Razpravljali smo tudi o moči umeščanja izdelkov v filme in oddaje, ki se je izkazalo za najbolj uspešno, ko lahko izdelek dobro integriramo v oddajo ali film in ga uspešno vključimo v zgodbo. Na koncu smo opravili pregled nevroznanstvenih raziskav na področju izdelka, oglaševanja, cene, distribucije. Ugotovili smo, da na področju cen, distribucije in vrednosti za stranke ni bilo opravljenih toliko raziskav kot na področju izdelka in oglaševanja. V prihodnosti vidimo na teh področjih še veliko novih možnosti za raziskovanje pri uporabi nevroznanosti v marketingu, saj nam nevroznanstvena spoznanja tudi zaradi hitrega razvoja novih tehnologij obetajo nesluten napredek na področju marketinga.
Keywords: nevroznanost, marketing, tehnologija, možgani, potrošnik, izdelek
Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 790; Downloads: 96
.pdf Full text (693,15 KB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica