| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV GOSPODARSKE IN FINANČNE KRIZE NA STRATEGIJO TRŽENJA PODJETJA NA MEDNARODNEM TRGU STAVBNEGA POHIŠTVA
Daša Korpar, 2016, master's thesis

Abstract: Začetki gospodarske krize v letu 2008 imajo velik vpliv na gradbeno panogo. Dodana vrednost in proizvodnja sta se začeli občutno zmanjševati, kar je v letu 2009 povzročilo zmanjšanje bruto plač in števila zaposlenih. Močno krčenje v gradbeništvu je v letih 2010/2011 privedlo do stečaja dveh od treh največjih slovenskih gradbenih podjetij (SCT Ljubljana in Vegrad Velenje). Kljub težavam, ki jih je prinesla gospodarska kriza iz leta 2008, svet postaja vse bolj povezan in soodvisen. Sodobno svetovno gospodarstvo prepoznamo po trženju v tujini, po povečani tržni moči velikih podjetij, ki poslujejo v več državah, po liberalizaciji mednarodne trgovine, po inovacijah, po razvoju sodobnejših tehnoloških procesov, po večanju števila konkurentov, po medorganizacijskem mreženju ter po hitrejši internacionalizaciji podjetij. V magistrskem delu bomo obravnavali vpliv gospodarske in finančne krize na poslovanje in krčenja gradbenega sektorja ter strategijo trženja na mednarodnem tržišču stavbnega pohištva, natančneje notranjih vrat in podbojev. Za primer bomo izbrali slovensko podjetje, ki se ukvarja s prodajo in vgradnjo stavbnega pohištva ter podov. Pričeli bomo z raziskavo vpliva gospodarske in finančne krize na tržne razmere in poslovanje v slovenski gradbeni dejavnosti ter jih primerjali s tistimi na Hrvaškem. Nato bomo predstavili podjetje X in opredelili poslovno in finančno analizo podjetja. Na podlagi ugotovitev iz prejšnjih poglavij bomo oblikovali strategijo vstopa podjetja X na hrvaško tržišče notranjih vrat in podbojev. V sklopu oblikovanja strategije vstopa bomo analizirali konkurenčno okolje, kakovost in cene notranjih vrat in podbojev, odjemalce, velikost tržišča in na podlagi analize predlagali izbor primerne strategije za vstop na hrvaško tržišče. Za temo o gospodarski krizi smo se odločili zaradi njene aktualnosti, še posebej v gradbenem sektorju, ki je bil s pojavom gospodarske krize izjemno močno prizadet. Za strategijo vstopa podjetja X na hrvaško tržišče smo se odločili zaradi želje podjetja po novih tržiščih ter zaradi že zapolnjenih trženjskih kapacitet na slovenskem tržišču. Namen magistrskega dela je proučiti vplive gospodarske krize na gradbeni sektor in podjetje X ter načrtovano strategijo vstopa podjetja na hrvaško tržišče stavbnega pohištva.
Keywords: gospodarska kriza, finančna kriza, gradbeništvo, mednarodno poslovanje, izvoz, neposredni izvoz, trženjski splet
Published in DKUM: 26.10.2016; Views: 1432; Downloads: 219
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
UVAJANJE KORPORACIJSKEGA PODJETNIŠTVA V PODJETJE ŠTAJERLES TRADE D.O.O.
Daša Korpar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja sem obravnavala pojem in pomen korporacijskega podjetništva za podjetje ter njegovo uvajanje na praktičnem primeru podjetja Štajerles trade d.o.o. Osnovna dejavnost družbe je prodaja in montaža stavbnega pohištva iz lesa in PVC-ja. Korporacijsko podjetništvo opredelimo kot podjetništvo znotraj obstoječe organizacije. Pomeni način vedenja podjetij in poudarja uvajanje novosti na različnih področjih, npr. izdelki, storitve, tehnologije, strategije, organiziranosti itd. Pri uvajanju korporacijskega podjetništva v podjetje Štajerles trade smo prišli do kar nekaj zaključkov. Tako smo ugotovili, da vizija podjetja v celoti podpira korporacijsko podjetništvo, saj povedo, da bodo najuspešnejše in cenovno najugodnejše podjetje, ki ponuja vse od estriha do strešnega okna na enem mestu. Poslanstvo podjetja Štajerles trade temelji na poslovanju organizacije in zadovoljstvu kupcev. Da bi ustrezalo po zgledu korporacijskega podjetništva, bi moralo v poslanstvo vključiti še preostale vidike kot so: odnos do zaposlenih, konkurenca in temeljne vrednote podjetja. V podjetju Štajerles trade so smotri in temeljnih cilji zelo dobro zastavljeni. Govorijo o obnašanju in delovanju podjetja, vključujejo udeležence v podjetju in izražajo namen podjetja, zato ustrezajo kriterijem korporacijskega podjetništva. Podjetje Štajerles trade ima poslovno-funkcijsko organizacijsko strukturo. Ker pa se podjetje razvija in beleži rast glede na prejšnja leta, bo s časoma moralo začeti razmišljati o naprednejši organizacijski strukturi, saj se bo z morebitnim povečanjem števila zaposlenih, spremenila tudi sama organizacijska struktura. Kultura podjetja Štajerles trade poudarja tri vrednote: sposobnost, odgovornost in poštenost. Podjetje dokaj dobro uvaja notranje podjetništvo v kulturo podjetja, saj izpolnjujejo vse vidike notranjepodjetniške kulture. Tudi zaposlenih v podjetju podpirajo korporacijsko podjetništvo, saj je odprta možnost napredovanja, izobraževanja, komunikacije in nagrajevanja. Uvajanje korporacijskega podjetništva vključuje tudi elemente, ki se prepletajo z zadovoljstvom zaposlenih. Podjetje zato redno izobražuje in usposablja svoje zaposlene in ima razvit tudi sistem nagrajevanja. Če pogledamo podjetje Štajerles trade d.o.o. in koncept korporacijskega podjetništva v celoti, lahko trdimo, da podjetje uspešno razvija in upošteva večino kriterijev korporacijskega podjetništva. Menimo, da podjetja kot je Štajerles trade prav zaradi vpeljave korporacijskega podjetništva beležijo pozitivne učinke na poslovne rezultate. Korporacijsko podjetništvo je zato izjemnega pomena za razvoj posameznega podjetja oz. organizacije in hkrati tudi za razvoj regije oz. narodnega gospodarstva.
Keywords: Korporacijsko podjetništvo, politika podjetja, kultura podjetja, organizacijska struktura, vodstvo podjetja in zaposleni.
Published in DKUM: 21.11.2013; Views: 2378; Downloads: 239
.pdf Full text (1,27 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica