| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 849
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Oglaševanje s pomočjo družbenih omrežij in vplivnežev
Simona Krajnc, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali vlogo oglaševanja preko družbenih omrežij in vplivnostnih oseb, ki jih imenujemo vplivneži. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pojem marketinško komuniciranje, ki vključuje oglaševanje preko družbenih omrežij in s pomočjo spletnih vplivnežev. Vplivnostni marketing je postal del naših življenj. Vplivneži igrajo pomembno vlogo v poslovnem svetu. Ljudje si danes težko predstavljamo življenje brez družbenih omrežij, saj vsakodnevno posegamo po njih. Diplomsko delo obravnava vpliv oglaševanja preko družbenih omrežij in s pomočjo vplivnežev v sodobnem poslovnem okolju. Osredotočili smo se na analizo učinkov, ki jih ima uporaba vplivnežev in družbenih omrežij na zaznavanje blagovnih znamk ter nakupne odločitve potrošnikov. V raziskavi so preučeni ključni vidiki marketinškega komuniciranja, kot na primer izbira specifičnih skupin, izbira vplivnežev in prilagajanje vsebin družbenim omrežjem, ki so na slovenskem trgu najbolj popularni. V prvem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer je predstavljen pojem digitalni marketing in vplivnostni marketing. Predstavljena bodo družbena omrežja ter vpliv družbenih omrežij na poslovanje podjetij. Dejstva bomo povzeli s pomočjo intervjuja z nekaj spletnimi vplivneži in nekaj slovenskimi podjetji. Vplivnostni marketing in družbena omrežja so postali del našega vsakdana in igrajo zelo pomembno vlogo v svetu oglaševanja. Diplomsko delo bo pomembno prispevalo k razumevanju, kako vplivnostni marketing in družbena omrežja spreminjajo pristop podjetij k oglaševanju ter kako ta sodelovanja vplivajo na prepoznavnost in uspeh tako podjetij kot vplivnežev.
Keywords: digitalni marketing, vplivnostni marketing, vplivneži, družbena omrežja.
Published in DKUM: 01.04.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (1,33 MB)

2.
Oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih
Tjaša Zajc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje ženskih oblačil je doživelo pomembne spremembe, saj so družbena omrežja postala ključni kanal za dosego ciljnih odjemalcev. Prehod iz tradicionalnih oblik oglaševanja, kot so tiskani mediji in televizija, na digitalna orodja je omogočil bolj neposreden stik z uporabniki. V diplomskem delu smo preučili oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih, s poudarkom na primerjavi oglasov na platformah TikTok, Instagram in Facebook. Osredotočili smo se na število všečkov, ki jih prejmejo oglasi ženskih oblačil. Rezultati so pokazali, da oglasi na TikToku prejemajo največ všečkov, kar je posledica večje naklonjenosti uporabnikov kreativnim video vsebinam. Instagram sledi TikToku, saj je bolj usmerjen v vizualno privlačne vsebine, ki so primerne za modne oglase, medtem ko so oglasi na Facebooku, prejeli najmanjše število všečkov. Ugotovitve nakazujejo, da je za uspešno oglaševanje ženskih oblačil ključna izbira platforme, ki poudarja ustvarjalnost in pritegne pozornost odjemalcev.
Keywords: Družbena omrežja, ženska oblačila, oglaševanje, Instagram, video
Published in DKUM: 20.03.2025; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (1,65 MB)

3.
Primerjava nakupnega vedenja v spletni trgovini About you in Zalando
Nina Lesjak, 2024, master's thesis

Abstract: V zadnjem času opažamo izjemen porast prehoda iz fizičnega v digitalni svet prodaje. V prvih letih tega stoletja so se pojavile številne spletne trgovine, med njimi tudi vsem dobro poznana eBay in Amazon, ki sta dobesedno obnorela svet in postala pomembna pionirja na področju e-trgovine. S hitrim napredkom tehnologije in internetne povezanosti pa so se začele spreminjati tudi potrošniške nakupne navade. Potrošniki so začeli vedno manj zahajati v fizične trgovine in pogosteje uporabljali spletne trgovine, saj so jim le-te omogočale večji prihranek časa in tudi višjo stopnjo udobja, saj so lahko nakup opravili kar iz naslonjača. Spletno nakupovanje ima veliko prednosti za uporabnika; med njimi so 24-urna dostopnost, enostavno primerjanje cen, velik izbor izdelkov/storitev, veliko ponudnikov na enem mestu, personalizirane ponudbe itd. Pametni telefoni veljajo danes za nepogrešljiv pripomoček pri opravljanju spletnih nakupov, saj omogočijo potrošniku, da lahko kjerkoli in kadarkoli dostopa do izdelkov in opravi nakup. Veliko prednost vidimo tudi v brezgotovinskem plačilu, saj povečuje hitrost nakupovanja in zmanjšuje potrebo po uporabi fizičnega denarja. Veliko težavo pri spletnem nakupovanju opažamo predvsem pri varovanju osebnih podatkov, saj se z uporabo tovrstnih nakupovalnih aplikacij povečuje tudi količina osebnih podatkov, zato je tveganje za zlorabo le-teh vedno večje. Prav tako so v porastu lažna spletna mesta, kraje identitete, goljufive transakcije itd. Magistrsko delo se bo osredotočalo na primerjavo nakupnega vedenja v spletni trgovini About You in Zalando. Ugotoviti želimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na vedenje potrošnikov v navedenih spletnih trgovinah in identificirati ključne razlike med njima. Cilj magistrskega dela je preučiti vidike spletnega nakupovanja, kot so uporabniška izkušnja, vloga družbenih omrežij in vplivnežev, ključni dejavniki uspešnosti (KPI), pomen segmentacije potrošnikov itd. S pomočjo pregleda literature in z izvedbo empirične raziskave želimo prispevati k širšemu razumevanju spletnega nakupovanja in marketinških strategij v digitalnem okolju.
Keywords: spletna trgovina, About You, Zalando, potrošnik, nakupno vedenje
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (5,92 MB)

4.
Vloga vplivnežev pri nakupnem odločanju o nakupu luksuznih znamk ženskih torbic
Nina Anastazija Ilić, 2025, master's thesis

Abstract: Družbena omrežja so močno preoblikovala načine komuniciranja, deljenja informacij in vplivanja na nakupne odločitve. Platforme, kot so Instagram, TikTok in YouTube, omogočajo uporabnikom ustvarjanje in deljenje vizualno privlačnih in takoj dostopnih vsebin. Te pa niso več samo sredstvo za povezovanje med ljudmi in krajšanje prostega časa, ampak so postale tudi pomembna orodja za blagovne znamke, da se približajo svojim potrošnikom. Družbena omrežja potrošnikom omogočajo dostop do obsežnih informacij, ki vplivajo na vse faze nakupnega procesa, od iskanja informacij do nakupa. Personalizacija vsebin, ki jo omogočajo algoritmi in interakcije v realnem času, pa je ključni element, ki družbena omrežja postavlja v središče sodobnega marketinga. Njihov potencial so prepoznali tudi modni vplivneži, ki so postali ključni akterji med blagovnimi znamkami in potrošniki. Ti imajo pomembno vlogo pri oblikovanju nakupnih odločitev, zlasti pri luksuznih izdelkih, saj z ustvarjanjem vizualno privlačne vsebine in grajenjem odnosa s sledilci vplivajo na njihovo percepcijo in izdelku povečajo zaznano vrednost ter ekskluzivnost. Njihove vsebine pogosto združujejo estetske elemente, kar potrošnikom omogoča, da izdelke vidijo kot del določenega življenjskega sloga, ki ga želijo posnemati. Sinergija med platformami družbenih medijev in vplivneži je ključna za razumevanje dinamike sodobnega nakupnega vedenja, še posebej pri luksuznih modnih izdelkih, kjer družbeni status in osebna identiteta igrata ključno vlogo. V magistrskem delu s pomočjo literature predstavimo in opredelimo področje družbenih medijev in vplivnežev v povezavi z luksuznimi znamkami ženskih torbic. Iz tega izhaja tudi problem, kjer želimo ugotoviti, kakšno vlogo imajo vplivneži pri nakupnem odločanju glede nakupa luksuzne torbice. S pomočjo raziskave iščemo odgovore za preverjanje hipotez in reševanje zastavljenega problema. Vprašanja smo zastavili na temo družbenih medijev, vplivnežev in luksuznih torbic. Temeljni cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali izpostavljenost vplivnežem in sledenje njihovim objavam poveča zanimanje in verjetnost nakupa luksuzne torbice.
Keywords: družbena omrežja, marketing vplivnežev, nakupno odločanje, modni vplivneži, luksuzne torbice
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (5,48 MB)

5.
Trajnost in transparentnost oskrbnih verig
Tonka Supej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Tudi za najpreprostejšim izdelkom najdemo vrsto posrednikov, ki nam omogočijo nakup izdelka v najbližji trgovini. Oskrbne verige so bolj prisotne v našem vsakdanu, kot se zavedamo. Seveda je učinkovitost oskrbnih verig in njenih členov izjemno pomembna, ampak se dandanes povečuje tudi pomembnost trajnosti in transparentnosti oskrbnih verig. V diplomskem delu bomo raziskovali pomen transparentnosti verig in povezavo med transparentnostjo in trajnostjo. Združeni narodi opišejo trajnost kot »zadovoljevanje potreb sedanjosti brez ogrožanja prihodnjih generacij, da zadovoljujejo njihove potrebe.« (Patterson, 2022) Transparentnost je bistvenega pomena za ustvarjanje trajnostne in prožne dobavne verige ter za splošno učinkovito korporativno upravljanje. (McGarth, L., Marshall, & Rehme, 2021) V upravljanju današnjih oskrbnih verig je potrebno vplesti oba omenjena pojma. Pojma sta namreč med seboj precej povezana. Brez transparentnosti kakšnega koli procesa ne moremo govoriti o trajnosti. Če oskrbne verige ali kdorkoli v verigi ni trajnostno naravnan, pa v veliki verjetnosti ne bo transparenten o svojem poslovanju.
Keywords: oskrbne verige, trajnost, transparentnost, globalne oskrbne verige, tehnologija.
Published in DKUM: 23.10.2024; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (2,47 MB)

6.
Umetna inteligenca v oglaševanju
Nika Antolinc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Umetna inteligenca (UI) postaja ključno orodje v sodobnem oglaševanju, saj omogoča podjetjem, da na bolj učinkovit način ciljajo na svoje občinstvo, prilagajajo oglase posameznim uporabnikom ter optimizirajo celotne oglaševalske kampanje. S pomočjo naprednih tehnologij, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in generativni modeli, podjetja lažje razumejo in se odzivajo na hitro spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Tako se lahko hitreje in bolj prilagojeno odzivajo na izzive digitalnega okolja, kar povečuje njihovo konkurenčnost. Diplomska naloga raziskuje, kako umetna inteligenca spreminja in nadgrajuje oglaševalske prakse. Poudarek je na tem, kako UI omogoča podjetjem, da dosežejo višjo stopnjo angažiranosti potrošnikov in izboljšajo učinkovitost svojih oglaševalskih strategij. Poleg tega naloga obravnava tudi izzive, povezane z uporabo umetne inteligence, kot so varnost podatkov in pristranskost algoritmov. Ti izzivi lahko pomembno vplivajo na zanesljivost, etičnost in splošno uspešnost oglaševalskih praks, zato je razumevanje teh vidikov ključno za uspešno implementacijo UI v oglaševanje. Naloga tako ponuja celovit vpogled v potenciale umetne inteligence za preoblikovanje sodobnega oglaševanja, hkrati pa opozarja na pomembne omejitve in etične izzive, ki jih je treba upoštevati pri njeni uporabi.
Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, personalizacija, analiza, generiranje, optimizacija
Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (985,28 KB)

7.
Vpliv hitre mode na potrošniško vedenje in okolje
Žiga Bizjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija je drastično razširila modno industrijo in povečala željo po oblačilih, ki sledijo najnovejšim trendom. Blagovne znamke izkoriščajo modne trende za oblikovanje hitro rastoče industrije hitre mode, ki je znana po hitri proizvodnji in nizkih cenah oblačil. Vendar pa ta sistem prinaša številne negativne okoljske posledice, vključno z onesnaževanjem voda, prisotnostjo mikroplastike in uporabe škodljivih kemikalij. V modni industriji se pogosto pojavljajo etični problemi, ki so povezani z izkoriščanjem delovne sile in nehumanimi delovnimi pogoji v nerazvitih državah. Diplomsko delo se osredotoča na proučevanje vpliva hitre mode na nakupovalno vedenje potrošnikov ter na okoljske posledice, ki jih povzroča ta industrija. V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo raziskovali stopnjo ozaveščenosti o hitri modi med potrošniki in njihovo pripravljenost na preusmeritev k nakupu trajnostnih oblačil.
Keywords: Hitra moda, modna industrija, okolje, potrošniško vedenje
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (2,81 MB)

8.
Uporaba vplivnostnega marketinga v spletni trgovini
Tjaša Mumel Ošep, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vplivnostni marketing je danes ključna marketinška strategija, ki podjetjem omogoča, da ostanejo konkurenčna v dinamičnem tržnem okolju. V preteklosti so vlogo vplivnežev pogosto igrali zvezdniki in javne osebnosti, vendar se je z razvojem družbenih omrežij ta vloga razširila na širši krog tistih, ki imajo pristne povezave s svojimi sledilci. Skozi čas se je vplivnostni marketing konstantno prilagajal potrošniškim navadam in ravno zaradi tega lahko danes ponazarja enega najbolj učinkovitih načinov za gradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo raziskali zgodovino vplivnostnega marketinga, opredelili ključne pojme ter analizirali njegovo vlogo v današnjem poslovanju. V tem delu smo hkrati definirali različna družbena omrežja in preučili način delovanja vplivnostnega marketinga na teh platformah. V drugem, praktičnem delu, smo na podlagi teoretičnih izhodišč analizirali rabo vplivnostnega marketinga na primeru podjetja AMR d.o.o.
Keywords: marketing, vplivnostni marketing, oblike vplivnostnega marketinga, družbena omrežja, vplivnež, vplivnost
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (2,07 MB)

9.
Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.
Jaka Knez, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij. V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava.
Keywords: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (1,55 MB)

10.
Etični vidiki uporabe umetne inteligence v digitalnem marketingu
Maša Škorjanc, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava etične vidike uporabe umetne inteligence v digitalnem marketingu, ki dandanes postaja nepogrešljivo orodje za avtomatizacijo marketinških procesov, personalizacijo vsebin in učinkovito ciljanje potrošnikov. Čeprav umetna inteligenca omogoča številne koristi, kot so optimizacija marketinških kampanj in izboljšanje uporabniške izkušnje, prinaša tudi številna etična vprašanja povezana s transparentnostjo algoritmov, varovanjem osebnih podatkov in pristranskostjo v obravnavi potrošnikov. V teoretičnem delu naloge so obravnavani koncepti digitalnega marketinga in umetne inteligence, njene ključne tehnologije in njihova uporaba v digitalnem marketingu. Empirična raziskava je pokazala, da je med potrošniki prisotna zmerna stopnja ozaveščenosti o uporabi umetne inteligence v digitalnem marketingu, hkrati jih velika večina pripisuje velik pomen etičnemu delovanju podjetij in varovanju osebnih podatkov. Prav tako je za večino potrošnikov pomembno, da vedo, kadar umetna inteligenca vpliva na vsebine, ki jih prejemajo. Rezultati kažejo na potrebo po odgovorni uporabi umetne inteligence in večji transparentnosti podjetij, saj je zaupanje potrošnikov ključno za dolgoročni uspeh podjetij.
Keywords: Umetna inteligenca, digitalni marketing, etični vidiki, avtomatizacija marketinga.
Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 43
.pdf Full text (2,82 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica