| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 46
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Ekonomija delitve in poslovni modeli: Sodobna interpretacija Porterjevih petih sil
Brina Zgubič, 2024, master's thesis

Abstract: To magistrsko delo raziskuje odnos med ekonomijo delitve in sodobnimi poslovnimi modeli s prilagoditvijo Porterjevega okvira petih sil in vključitvijo dodatnega elementa: vladne intervencije. Ker se industrije odzivajo na moteče inovacije, zlasti v transportnem sektorju, ima delitvena ekonomija ključno vlogo pri preoblikovanju tržne dinamike. Študija preučuje, kako se podjetja, kot je Uber, ki uporablja platformno usmerjen model, in tradicionalne taksi službe spopadajo s spreminjajočo se konkurenco, pogajalsko močjo potrošnikov in regulativnim okoljem. Dodatek o vladnih posegih poudarja vse večji pomen okoljskih predpisov, varnostnih vprašanj in političnih okvirov pri vplivanju na konkurenčne prednosti in ovire za vstop na trg. Magistrska naloga prav tako analizira strateške posledice delitvene ekonomije na tržno konkurenco, ki jo razlikuje od običajnih panog, hkrati pa spodbuja nove modele ustvarjanja vrednosti in sodelovanja. Celovita preučitev vedenja potrošnikov razkriva zapletenost zvestobe uporabnikov in vedenja pri zamenjavi dobavitelja, ki je nadalje raziskana s primerjalno analizo tradicionalnih poslovnih modelov in poslovnih modelov, ki temeljijo na souporabi. Ključne ugotovitve zagotavljajo dragocen vpogled v razvijajočo se naravo konkurenčnosti v panogi, podprte s podatkovno podprtimi trendi in vizualnimi predstavitvami preferenc vozil in dostopnosti javnega prevoza. S povezovanjem teoretičnih okvirov z empiričnimi podatki, , raziskava ponuja podrobno in poglobljeno analizo Porterjevih petih sil, posebej prilagojeno kompleksnostim ekonomije delitve, kar vodi do oblikovanja praktičnih strategij za podjetja za uspešno delovanje v dinamičnem in reguliranem okolju.
Keywords: Ekonomija delitve, poslovni model, Uber, taksi, Porterjevih pet sil
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,27 MB)

2.
The comparison of the speed of solving chemistry calculation tasks in the traditional way and with the use of ICT
Brina Dojer, Matjaž Kristl, Andrej Šorgo, 2023, original scientific article

Abstract: Efficiency of time use is a key factor in chemistry calculation tasks, affecting both, personal and professional domains. This study is dedicated to finding the fastest methods for accomplishing chemistry tasks. Our investigation delves into the comparative temporal outlays made by students as they engage three different approaches: using an electronic calculator, a basic calculator app on a smartphone, and a desktop computer calculator. As part of our research, we examine a cohort of 52 Slovenian university students, preservice teachers who were actively enrolled in chemistry and related science programs, spanning the academic years of 2019 and 2022. The results from 2019 show that students can solve the chemistry tasks most quickly using electronic calculator and take the most time to calculate the tasks using smartphones (Δmean = 133 s; ΔSD = 5 s; Δmin = 97 s; Δmax = 131 s). An even larger difference is observed from the 2022 study year (Δmean = 189 s; ΔSD = 129 s; Δmin = 170 s; Δmax = 625 s). In summary, although smartphones are recognised as a multitasking device, replacing traditional single-purpose devices, they have not been able to outperform them.
Keywords: chemistry tasks, chemistry calculations, electronic calculator, smartphones, computer calculators
Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 140; Downloads: 25
.pdf Full text (511,50 KB)
This document has many files! More...

3.
Primer sobe pobega pri pouku kemije v osnovni šoli : magistrsko delo
Katja Pogorelc, 2024, master's thesis

Abstract: Soba pobega je zanimiv koncept miselne detektivske igre, ki se uporablja predvsem za zabavo in povezovanje udeležencev. Udeleženci morajo v določenem časovnem okviru rešiti vse uganke in poiskati izhod iz zaprtega prostora. Pomembno je, da udeleženci med seboj sodelujejo in uporabljajo pripomočke, ki so jim na voljo. Ustrezno zasnovano sobo pobega lahko uporabimo tudi kot učno metodo pri pouku. V magistrskem delu sem pripravila sobo pobega za 9. razred osnovne šole pri pouku kemije. Sodelovalo je 21 učencev Osnovne šole Gustava Šiliha iz Velenja. Želela sem izvedeti: kakšne strategije in načine uporabljajo učenci za reševanje nalog; ali sodelovanje učencev pripomore k reševanju nalog; ali so učenci bolj motivirani za učenje kemije kot pred sodelovanjem v sobi pobega; ali se zdi učencem soba pobega primeren način za učenje kemije in kako učenci doživljajo sobo pobega, kot izziv ali kot stres. Iz rezultatov lahko sklepamo, da sodelovanje pripomore k hitrejšemu reševanju nalog, da so učenci po obisku sobe pobega bolj motivirani in pri pouku sodelujejo. Soba pobega se jim zdi primeren način za učenje kemije, saj so jo doživeli kot izziv. Učencem je bil takšen koncept pouka všeč in bi si želeli več podobnih aktivnosti.
Keywords: kemija, soba pobega, sodelovanje, učna motivacija
Published in DKUM: 13.03.2024; Views: 441; Downloads: 68
.pdf Full text (1,82 MB)

4.
Storitve videa na zahtevo in digitalno video piratstvo : magistrsko delo
Brina Žvar, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavljamo video na zahtevo in digitalno video piratstvo ter množičnost uporabe enega in drugega. Proučujemo ekonomski pomen digitalnega piratstva v filmski in televizijski industriji. Z analizo študij in opravljene ankete raziskujemo morebitni upad uporabe piratskih spletnih strani za dostop do video vsebin zaradi razširjenosti legalnih storitev videa na zahtevo. Ugotavljamo, da je uporaba tovrstnih spletnih strani upadla, vendar pa določen delež anketirancev še vedno dostopa do video vsebin na teh straneh, predvsem v primerih, ko v katalogu storitve, na katero so naročeni, ne najdejo želene vsebine.
Keywords: video na zahtevo, naročniški video na zahtevo, digitalno video piratstvo, online video piratstvo
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 417; Downloads: 47
.pdf Full text (1,94 MB)

5.
Izvedba eksperimentalnega dela v 8. in 9. razredih pri predmetih biologija in kemija v času zaprtja šol zaradi pandemije : magistrsko delo
Karin Hvalec, 2023, master's thesis

Abstract: Pandemija COVID-19 je prinesla nenadne spremembe na področju izobraževanja po svetu tako za učitelje, kot starše in učence. Edina možnost za nadaljevanje izobraževalnega procesa ob zaprtju javnega življenja, je bilo izobraževanje na daljavo, ki je predstavljalo poseben izziv za učitelje predmetov, ki temeljijo na eksperimentalno raziskovalnem delu, kot sta kemija in biologija. V magistrskem delu smo raziskali, kako in v kakšnem obsegu je raziskovalno delo pri omenjenih predmetih potekalo v času izobraževanja na daljavo v primerjavi z izobraževanjem v šoli, kako to obliko izobraževanja vidijo starši, učenci in učitelji, kakšne prednosti in slabosti so spremembe prinesle ter kakšni so vplivi na udeležence v procesu izobraževanja na daljavo. Ugotovili smo, da obstaja statistično pomembna razlika v obsegu izvajanih laboratorijskih vaj pri kemiji in biologiji pri izobraževanju na daljavo in pri izobraževanju v šoli. Pokazalo se je, da je pri učencih, ki so se izobraževali na daljavo, opaziti primanjkljaj znanja in eksperimentalnih spretnosti ter da ima šolanje na domu resne posledice tudi za duševno in fizično zdravje otrok.
Keywords: kemija, biologija, eksperimentalno delo, pandemija v šolstvu, izobraževanje na daljavo
Published in DKUM: 05.09.2023; Views: 518; Downloads: 31
.pdf Full text (1,73 MB)

6.
Preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s humanim papiloma virusom pri odraslih osebah
Brina Recek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Okužba s humanim papiloma virusom (HPV) je spolno prenosljiva okužba, ki se širi pri različnih oblikah spolnih odnosov. Okužba s HPV povzroča bolezni, kot so genitalne bradavice, rak materničnega vratu, vulve, anusa, penisa in orofarinksa. Zdravila za zdravljenje okužbe s HPV ne poznamo, zato so pomembe preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s HPV. Namen zaključnega dela je raziskati učinkovite preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s HPV pri odraslih osebah. Metode: Zaključno delo je izdelano na osnovi pregleda znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno metodo dela, metodo analize, kompilacije, komparacije in sinteze. Literaturo smo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah CINAHL, Pubmed in Cochrane Library. Moč dokazov smo ocenili s pomočjo hierarhije dokazov. Analizo in sintezo podatkov smo izvedli na podlagi tematske sinteze. Rezultati: V raziskavo smo vključili osem člankov, na osnovi katerih ugotavljamo, da ni relevantnih in strokovnih dokazov, ali je cepljenje proti okužbi s HPV v odrasli dobi enako učinkovito kot pri osnovnošolcih. Prav tako ugotavljamo, da se večina dostopnih raziskav nanaša na cepljenje, manj pa na ostale preventivne intervencije. Diskusija in zaključek: Cepljenje je najbolj zanesljiva preventivna intervencija proti okužbi s HPV, čeprav se premalo ljudi tega poslužuje in zaveda. Obstaja pa še veliko preventivnih intervencij, kot so spolna vzdržnost, uporaba kondoma, moško obrezovanje in zdrav življenjski slog.
Keywords: humani papiloma virus, preventiva, intervencija
Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 694; Downloads: 249
.pdf Full text (1,08 MB)

7.
Sinteza in karakterizacija spojin železovega sulfata z aminopiridini : magistrsko delo
Sara Gorenjak, 2022, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bila sinteza spojin železa z aminopiridini. Uporabili smo železov(II) sulfat(VI) in različne aminopiridine (2-aminopiridin, 3-aminopiridin in 4-aminopiridin). Opravljenih je bilo 24 sintez. Sinteze smo izvedli na tri načine, in sicer z mešanjem pri sobni temperaturi, pod refluksom in solvotermalno sintezo. Kot topili sta bila v večini primerov uporabljena metanol in N,N-dimetilformamid. Sintezni produkti so bili karakterizirani z infrardečo spektroskopijo in rentgensko analizo na monokristalu. Sintetizirali smo že dve znani in objavljeni spojini, bis(2-aminopiridin) sulfat ter bis(4-aminopiridin) sulfat monohidrat. Uspelo nam je sintetizirati tudi novo spojino, katere struktura še ni objavljena, kristalohidrat 3-aminopiridinijev sulfat, 6C5H7N2+ · 3SO42- ∙ 3H2O. Snov ima veliko asimetrično enoto, ki vsebuje šest 3-aminopiridinijevih kationov, tri sulfatne ione in tri molekule vode. Veliko število vodikovih vezi vpliva na asimetrično strukturo. Spojina kristalizira v triklinskem kristalnem sistemu.
Keywords: aminopiridini, koordinacijske spojine, kristal, ligandi, železov(II) sulfat(VI) heptahidrat
Published in DKUM: 12.01.2023; Views: 554; Downloads: 58
.pdf Full text (1,93 MB)

8.
Vpliv programa dodatnega usposabljanja na voznike začetnike : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Brina Slekovec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Voznike začetnike opredeljujemo kot voznike, kateri največkrat postanejo vzrok za nastanek prometne nesreče, saj jim primanjkuje izkušenj pri vožnji vozila. Kvalificiramo jih kot osebe, ki so vozniki motornega vozila do dopolnjenega enaindvajsetega leta starosti in so vozniki motornega vozila dve leti od prve pridobitve vozniškega dovoljenja. Kot vozniki začetniki nimajo izkušenj in kilometrine, ki bi jim predstavljala občutek varnosti. V večini primerov je velik dejavnik, ki vpliva na način vožnje mladost, saj je le ta povezana z razposajenostjo, občutkom nepremagljivosti, preizkušnjami in precenjevanjem lastnih sposobnosti. Z željo, da bi znižali število tveganj za nastanek prometne nesreče med vozniki začetniki, so v Sloveniji 13. avgusta 2010 začeli z izvedbo programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike. Želeli smo ugotoviti vpliv programa dodatnega usposabljanje na teoretično usposobljenost voznikov začetnikov, vpliv »mladostniškega« razmišljanja na voznike začetnike kot tudi, ali udeležencem program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike predstavlja izgubo časa. Izdelali smo dva anketna vprašalnika, ki so jih udeleženci rešili pred začetkom in po koncu programa dodatnega usposabljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo prišli do zaključkov, da se vozniki začetniki ne zavedajo posledic »mladostniškega« razmišljanja med vožnjo vozila, da program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vpliva na teoretično znanje udeležencev in da udeleženci programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vidijo kot izgubo časa.
Keywords: voznik začetnik, program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike, prometna varnost Republike Slovenije, dejavniki tveganj za nastanek prometne nesreče
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 608; Downloads: 52
.pdf Full text (2,41 MB)

9.
Poučevanje naravoslovja in biologije na prostem v osnovni šoli : magistrsko delo
Brina Lukež, 2022, master's thesis

Abstract: Učenci se v naravi učijo preko realnih ter neposrednih izkušenj. V magistrskem delu smo želeli raziskati, kako poteka poučevanje v naravi na slovenskih osnovnih šolah pri rednem pouku naravoslovja v 6. in 7. razredu ter biologije v 8. in 9. razredu, saj želimo otrokom čim bolj približati naravo in se izogniti situacijam, ki jih je eden izmed učiteljev navedel v anketnem vprašalniku: ˝Otroci ne sodelujejo pri pouku naravoslovja, saj nočejo stopiti na mokro travo.« Ker menimo, da lahko učitelji v sklopu rednega pouka naravoslovja in/ali biologije spodbudijo uveljavljanje poučevanja v naravnem okolju, smo jih vključili kot ciljno skupino naše raziskave. Na podlagi podatkov anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 108 učiteljev naravoslovja in/ali biologije, smo pridobili vpogled v trenutno stanje izvajanja poučevanja v naravi. Večina anketiranih učiteljev poučuje v naravi manj kot 40 % vseh učnih ur, po učnem načrtu predpisanih za izvajanje aktivnih metod. Učence vodijo večinoma na enodnevne naravoslovne ekskurzije ali teren (1‒2 uri) izven šolskega okoliša, čeprav imajo že okoli šole ustrezne naravne pogoje za izvajanje pouka. V sklopu raziskave smo pridobili vpogled, s katerimi ovirami se anketirani učitelji srečujejo. Ugotovili smo, da anketirane učitelje najbolj omejujejo pomanjkanje časa, pomanjkanje kadra za spremstvo, preobsežen kurikulum in preveliko število učencev v oddelkih. Kljub navedenim oviram se pri poučevanju v naravi počutijo suverene in na tem področju ne zaznavajo nizke stopnje usposobljenosti; predpostavljamo, da imajo na voljo dovolj priložnosti za izpopolnjevanje oziroma nadgradnjo znanja in veščin na tem področju. Poučevanje v naravi je uspešno samo, če učitelj razume razlog obiska naravne lokacije in verjame v smiselnost poučevanja na prostem, zato smo raziskali tudi njihov odnos do tovrstnega poučevanja. Anketirani učitelji naravoslovja in/ali biologije so motivirani in si želijo dodatnega izpopolnjevanja na tem področju. Poučevanje v naravi se jim zdi učinkovito, pomembno in koristno za učence. Ker verjamemo, da ima poučevanje v naravi potencial sodobnega šolanja, smo predlagali zapolnitev vrzeli na različnih ravneh, na katere smo naleteli v sklopu naše raziskave.
Keywords: biologija, izobraževanje na prostem, naravoslovje, poučevanje v naravi
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 625; Downloads: 81
.pdf Full text (814,14 KB)

10.
Sinteza in karakterizacija kobaltovih koordinacijskih spojin z izbranimi hidroksipiridinskimi ligandi
Sanja Zadravec, 2022, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bila sinteza novih kobaltovih koordinacijskih spojin s hidroksipiridini. Uporabljeni reagenti pri sintezah so bili kobaltov(II) acetat tetrahidrat in trije različni hidroksipiridini. Skupno je bilo opravljenih 25 sintez, ki so bile izvedene po treh različnih metodah. Te so bile: sinteza z mešanjem pri sobni temperaturi, sinteza z mešanjem pod refluksom in solvotermalna sinteza pri povišanem tlaku in temperaturi. Izbrani sintezni produkti so v drugem delu magistrskega dela bili karakterizirani s Fourierjevo transformacijsko infrardečo spektroskopijo in rentgensko analizo na monokristalu. S termogravimetrično analizo pa so bile pridobljene dodatne informacije o lastnostih in strukturi spojin. Sintetizirana je bila ena nova, še do sedaj neznana koordinacijska spojina s kobaltom - [Co(C2H3O2)2(C5H5NO)2(H2O)2].
Keywords: koordinacijske spojine, kobalt, hidroksipiridini, Fourierjeva transformacijska infrardeča spektroskopija, monokristalna analiza, termogravimetična analiza
Published in DKUM: 03.06.2022; Views: 1022; Downloads: 97
.pdf Full text (3,74 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica