| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 366
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, master's thesis/paper

Abstract: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Keywords: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Published: 24.09.2021; Views: 4; Downloads: 0
.pdf Full text (1,57 MB)

2.
Znamenitosti mesta Slovenj Gradec kot spodbuda za plesno ustvarjanje
Brigita Stopar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo postaja vedno bolj pogosta dejavnost v naših vrtcih. Omogoča drugačno delo v odnosih do drugih ljudi, spoznavanju širše okolice in drugih dejavnosti izven vrtca. Pri uresničitvi tega interesa je najpomembnejši otrok kot posameznik, starši in nenazadnje tudi vzgojiteljev interes, da celotno projektno delo organizira. V tem procesu je potrebnih več različnih ljudi, ki širijo otrokovo osebnost, socialno okolje in vedoželjnost. Pri projektnem delu se otrok uči, pridobi nove izkušnje, znanja in spoznanja o širši okolici. Namen našega projektnega dela je otrokom predstaviti naše mesto Slovenj Gradec, kjer smo v ospredje postavili ples in plesne dejavnosti. Prvi del diplomske naloge zajema teoretični del, kjer so podrobno opisane znamenitosti mesta.. V drugem delu je na kratko predstavljen empirični del diplomske naloge, ker je bil naš glavni cilj otroke seznaniti z mestom v katerem živijo. Poudarek smo dali na nekaj znamenitostih mesta, ki nosijo bogato zgodovinsko zgodbo. V tretjem delu pa so opisane in predstavljene dejavnosti, ki smo jih izvajali skozi projektni mesec. Osredotočili smo se na znamenitosti gradu Rotenturn, medičarstvo in svečarstvo Perger ter glasbeno šolo Huga Wolfa. Celotni projekt se je izvajal v mestu Slovenj Gradec, kjer je tudi matični vrtec. Naše projektno delo temelji na teoriji projektnega dela, zato si sledi po naslednjih etapah: pobuda, skiciranje projekta, načrtovanje, izvajanje in sklepni del.
Keywords: Projektno učno delo, mesto Slovenj Gradec, znamenitosti mesta, ples, plesna vzgoja.
Published: 22.07.2021; Views: 172; Downloads: 13
.pdf Full text (1,58 MB)

3.
Fächerübergreifender DaF- und Kunstunterricht in einer Galerie
Alja Grašič, 2021, master's thesis

Abstract: Lehrkräfte mit Kompetenzen aus mehreren Fächern sind heutzutage sehr gefragt. Dieses Erscheinen begründen weitreichende Forschungen, die den fächerübergreifenden Unterricht wie auch das Konzept CLIL (Content and Language Integrated Learning) erforschen (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2015, 2019; Velikonja 2016; Moosbrugger, 2017). Diese Forschungen liefern mehrere positive Resultate. Solche Lernresultate wurden in verschiedenen Forschungen auch am Beispiel vom DaF- und Kunstunterricht vorgestellt (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Diese und andere Forschungen, die für den Fremdsprachenunterricht von Bedeutung sind, befinden sich im ersten Teil dieser Magisterarbeit. Hier ist auch der theoretische Teil, der mit der Kunst und ihrem Einsatz im Unterricht verbunden ist, thematisiert. Somit bildet der erste Teil einen theoretischen Rahmen, der als Basis dieser Magisterarbeit gesehen wird. Weil die positiven Resultate des fächerübergreifenden Unterrichtes, von denen aus dem Ausland berichtet wird, in slowenischen Schulen noch immer eine Neuheit sind (Jazbec & Lovrin, 2015), präsentiert der zweite Teil der Magisterarbeit ein Konzept, das als eine mögliche Lösung dieses Problems gesehen ist. Das Konzept besteht aus Aufgaben und didaktischen Vorschlägen, die für einen fächerübergreifenden DaF- und Kunstunterricht in der Umetnostna galerija Maribor konzipiert wurden. Um die Qualität dieser Aufgaben und der didaktischen Vorschläge noch zu steigern, kommentierten sie verschiedene relevante Profile. Die Analyse der konstruktiven Kommentare führte zur Optimierung des Projektes. Die verbesserten Aufgaben und didaktische Vorschläge wurden im Anhang dieser Magisterarbeit präsentiert.
Keywords: Fächerübergreifender Unterricht, DaF- und Kunstunterricht, Unterricht in einer Galerie, CLIL
Published: 11.05.2021; Views: 177; Downloads: 31
.pdf Full text (1,71 MB)

4.
Kdo so poslovni angeli: primer slovenskega poslovnega angela "X"
Brigita Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Financiranje je ključno vprašanje za preživetje in razvoj malih in srednje velikih podjetij. Poslovni angeli imajo ključno vlogo zlasti pri financiranju inovativnih idej z visokim potencialom rasti. Zapolnjujejo finančno vrzel med ustanovitelji, družino in prijatelji na eni strani ter institucionalni skladi tveganega kapitala na drugi strani. So bogate osebe z veliko poslovnimi izkušnjami, pripravljene vlagati in ponuditi svoje bogastvo ter znanje lastnikom in podjetnikom, da ustanovijo ali razvijejo svoje podjetje. Vendar več ko 95 % podjetnikov, ki iščejo sredstva pri poslovnih angelih, tega ne prejmejo in postavljajo vprašanja, ali se lahko ta visoka stopnja zavrnitev zmanjša. Znanstveniki menijo, da se odgovor skriva v razumevanju poslovnih angelov in njihovega postopka odločanja o naložbi ter ugotavljanju vzrokov, zakaj so priložnosti zavrnjene v postopku odločanja. Diplomsko delo je razdeljeno na pet poglavij. V uvodnem delu se posvetimo opisom problema, namena, cilja in hipotez diplomskega projekta, kasneje pa nadaljujemo z omejitvami ter predvidenimi metodami. V drugem poglavju navajamo vrste in načine financiranja podjetja, kjer opisujemo dolžniško in lastniško financiranje. V tretjem in četrtem poglavju se osredotočamo na poslovne angele, in sicer tretje poglavje vključuje teorijo o tem, kdo so poslovni angeli, njihovi investicijski motivi, vrstah poslovnih angelov ter opisu njihovih prednosti in slabosti. V četrtem poglavju pa ugotavljamo, kako in zakaj se poslovni angeli odločijo za investicijo. Tukaj opisujemo proces odločanja poslovnih angelov, njihova merila ocenjevanja donosnosti naložbe in naložbenega tveganja poslovnih angelov. V praktičnem delu diplomskega projekta poskušamo čim bolje predstaviti slovenskega poslovnega angela Branka Drobnaka. Opisali smo njegovo karierno pot z izkušnjami ter navedli, kako on oz. klub Poslovni angeli Slovenije izbira investicijske naložbe. Za konec smo dodali še njegove napotke za mlade podjetnike.
Keywords: lastniško financiranje, poslovni angeli, investicijske odločitve, investicijsko tveganje, Branko Drobnak, klub Poslovni angeli Slovenije
Published: 16.04.2021; Views: 218; Downloads: 47
.pdf Full text (928,02 KB)

5.
Förderung schriftlicher Kompetenzen durch Märchen im DaF-Unterricht der Klassen 6 bis 9
Ana Marija Laktić, 2020, master's thesis

Abstract: Diese Masterarbeit befasst sich mit der Verwendung von Märchen als Texttyp, um schriftliche Kompetenzen im Unterrichten von Deutsch als Fremdsprache von der 6. bis zur 9. Klasse der slowenischen Gesamtschulen zu entwickeln. Auf der Website 1ka.si wurde eine Umfrage erstellt und veröffentlicht, die 16 Deutschlehrende beantworteten. Basierend auf den gesammelten Antworten wurde eine Liste von Lehrbüchern zusammengestellt, die dann analysiert wurden. Die Ergebnisse dieser Analyse wurden mit den Antworten der Befragten verglichen, was zeigte, dass sowohl Lehrende als auch Lehrbücher hauptsächlich die Entwicklung der Lesekompetenz und Sprechkompetenz durch Märchen und verwandte Aufgaben hervorheben, anstatt der schriftlichen Kompetenz, die am wenigstens betont wird. Märchen werden von den Lehrenden meistens in der 4. und 5. Klasse verwendet und sind in fast der Hälfte der analysierten Lehrbücher (11 von 23) enthalten, wobei reproduktive Aufgaben und Übungen überwiegen (72%). Die Lehrenden verwenden dabei reproduktive und produktive Aufgaben fast gleichermaßen, obwohl sich einzelne Arten von Aufgaben und Übungen in der Häufigkeit der Verwendung unterscheiden, wie die Zusammenfassung und Rollenspiele, die am häufigsten verwendet werden. Diese Meisterarbeit bietet einen Einblick in die Verwendung von Märchen in der Praxis, könnte jedoch aufgrund der geringen Stichprobengröße und ähnlicher Einschränkungen als Grundlage für eine detailliertere Untersuchung dienen.
Keywords: Märchen, schriftliche Kompetenzen, Kompetenzentwicklung, Fremdsprachenlernen, Grundschulunterricht
Published: 23.03.2021; Views: 105; Downloads: 25
.pdf Full text (819,18 KB)

6.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, scientific monograph

Abstract: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Keywords: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Published: 09.03.2021; Views: 190; Downloads: 32
URL Link to file

7.
Predlogi za izboljšavo procesov v logistiki izbranega podjetja
Aleš Hanč, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je obravnavano področje skladiščenja in komisioniranja v izbranem podjetju. V uvodnem delu smo opisali izbrano podjetje, osnove skladiščenja, komisioniranja in teoretične osnove za lažje nadaljnje razumevanje diplomskega dela. Teoretičnemu delu sledi praktični del, kjer smo detajlno opisali skladiščni prostor, na katerega smo se omejili, in predstavili skladiščne procese, s katerimi se vsakodnevno srečuje skladiščno osebje v skladišču. Z uporabo vzročno posledičnega diagrama smo ponazorili vzroke za neracionalno porabo delovnega časa. Razmislek o izdelovanju diagrama nas je vodil k razkritju najvplivnejših vzrokov za problem neracionalne porabe časa zaposlenih. Glede na ugotovitve smo pripravili rešitve, s katerimi bi podjetje vsaj delno ali v celoti odpravilo neučinkovito porabo časa. V zaključnem delu smo ocenili učinke predlogov, pogoje za uvedbo rešitev in možnost nadaljnjega razvoja podjetja.
Keywords: skladišče, komisioniranje, prenova, proces, logistika.
Published: 04.03.2021; Views: 190; Downloads: 105
.pdf Full text (1,15 MB)

8.
SPREMENJENA VLOGA STARŠEVSTVA V SLOVENSKI POSTMODERNI DRUŽBI
Brigita Cug, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Teoretični del začenjamo s splošnim pogledom na družino, s predstavitvijo nekaterih definicij o družini različnih avtorjev, opisom in analizo njenih temeljnih funkcij ter opredelitvijo z vidika različnih klasifikacij glede na njeno vlogo v družbi. Globalni cilj diplomskega dela je analiza družine v času moderne družbe in značilnosti družine v njej ter predstaviti nekatera razmišljanja o krizi družine. Glede na to, da nas je zanimal fenomen starševstva v postmoderni družbi, smo jo opisali in znotraj nje izpostavili nekatere pomembne značilnosti in ključne spremembe vezane na družinsko življenje in vpliv družbenega razvoja nanje. Nadalje smo starševstvo kot osrednji pojem najprej definirali, opisali dejavnike odločanja za starševstvo, dejavnike kvalitetnega starševstva ter samo psihodinamiko le-tega. Posebej smo izpostavili še cilje starševstva, predstavili bistvo odgovornega starševstva ter izpostavili pomen komunikacije za kvalitetnejše družinsko življenje. Glede na strokovne ugotovitve smo izpostavili še ekonomski in pravni vidik starševstva. In ker so starši pomembni člen, ki skupaj z otroki tvori družino, katere ena izmed najpomembnejših nalog je socializacija ter tudi vzgoja, smo dobršen del pozornosti namenili tudi njima. Po analizi pomena socializacije, smo razložili njen potek in opisali njene dejavnike. Tudi pojem vzgoje smo najprej definirali, predstavili njene cilje in naloge. Nato smo opisali vzgojne stile in posledice njihove uporabe pri vzgoji otrok. Ker se danes pogosto zdi, da je otrokom v veliki meri skoraj vse dovoljeno, smo izpostavili še problem razvajenosti otrok v današnji (postmoderni) družbi. Nakazali smo probleme, ki kličejo po dodatnem izobraževanju staršev ter predstavili vsebine in cilje le-tega, prav tako pa našteli organizacije, ki se ukvarjajo z izobraževanjem staršev. Nato smo predstavili odnos staršev do samega izobraževanja. Ob koncu teoretičnega dela smo opisali še pomen izobraževanja staršev za kvalitetnejši in optimalni razvoj otroka ter znotraj tega nakazali, kakšno naj bi bilo izobraževanje staršev, da bi bilo uspešno ter bi kot tako pripomoglo k učinkovitemu opravljanju starševske vloge. Empirični del pa zajema predstavitev in analizo dobljenih empiričnih podatkov anketiranih staršev s posebnim ozirom na institut starševstva v postmoderni družbi: glavne dimenzije staršev; vzgoje, katere so bili deležni starši; opravljanje starševske vloge v postmoderni družbi ter izobraževanje staršev.
Keywords: družina, moderna družba, moderna družina, postmoderna družba, starševstvo, družine v postmoderni družbi, otrok, starši, socializacija, vzgoja, izobraževanje.
Published: 29.01.2021; Views: 190; Downloads: 61
.pdf Full text (2,51 MB)

9.
Supplementary material for paper Comparison of the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy
Ciprian Chiruţa, Emilian Bulgariu, Jurij Avsec, Brigita Ferčec, Matej Mencinger, 2020, complete scientific database or corpus

Keywords: COVID-19 pandemic evolution, time dependent SIR model, coronavirus
Published: 23.12.2020; Views: 452; Downloads: 596
.png Research data (348,32 KB)
This document has many files! More...
; This document is also a collection of 1 document!

10.
Comparison of the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy
Ciprian Chiruţa, Emilian Bulgariu, Jurij Avsec, Brigita Ferčec, Matej Mencinger, 2020, original scientific article

Abstract: After the outbreak of COVID-19 in Italy, thousands of Romanian citizens who worked in Northern Italy, Spain or Germany returned to Romania. Based on the time-dependent susceptible–infected–recovered—SIR model, this paper compares the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy, assuming that the parameter value of R0 in the time-dependent SIR model decreases to R1 < R0 after publicly announced restrictions by the government, and increases to a value of R2 < R1 when the restrictions are lifted. Among other things, we answer the questions about the date and extent of the second peak in Italy and Romania with respect to different values of R2 and the duration of the restrictions.
Keywords: COVID-19 pandemic evolution, time dependent SIR model, coronavirus
Published: 22.12.2020; Views: 243; Downloads: 82
.pdf Full text (8,75 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica