| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 172
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Abstract: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Keywords: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 45; Downloads: 1
.pdf Full text (14,09 MB)
This document has many files! More...

2.
The development of e-banking services quality measurement instrument : MPQe-BS
Domen Malc, Jasmina Dlačić, Aleksandra Pisnik, Borut Milfelner, 2023, original scientific article

Abstract: Perceived service quality is a well-researched concept in the marketing literature. Several measurement scales have been proposed, including for banking services, but most apply to the physical service environment. On the other hand, there is a lack of instruments available to measure the quality of banking services in a digital environment. Nowadays, especially pushed by the COVID-19 situation and sustainable development goals promoted by the United Nations, digitalization of services is a new normal. It is often perceived as a green banking practice and a prerequisite to contribute to the SDGs and environment per se. The purpose of this paper is to develop and validate a perceived quality scale of e-banking services. The proposed measurement model was tested on a convenience sample of 335 respondents from Slovenia and Croatia via web-based questionnaires. Content validity, construct validity, dimensionality, and discriminant validity were assessed with EFA and CFA. The results prove that the instrument is appropriate for measuring the perceived quality of e-banking services. It measures six dimensions: efficiency, availability, contact, design, security, and fulfillment. Additional group analysis shows that the scale applies to different cultural contexts. The main limitation of the research is that the instrument measures only the perceived quality of e-banking services provided through online channels. The main theoretical and managerial implications are also discussed.
Keywords: perceived quality, customer satisfaction, e-banking
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 79; Downloads: 2
.pdf Full text (561,33 KB)
This document has many files! More...

3.
MERJENJE POZICIJE BLAGOVNE ZNAMKE UNISTARPRO PODJETJA UNISTAR LC D. O. O., LJUBLJANA
Maša Zidanšek, 2023, master's thesis

Abstract: Informacijska tehnologija je v vsakem podjetju postala ena izmed ključnih strategij podjetja, brez nje podjetje na trgu ni konkurenčno in ne more kakovostno ter učinkovito delovati. V današnjem času že zelo težko ločimo informacijsko tehnologijo in poslovanje samega podjetja. Informacije so postale največja konkurenčna prednost podjetja. Pričakovanja odjemalcev so vedno večja in bolj zahtevna, ker se informacijska tehnologija hitro razvija. Podjetja v IT panogi se morajo usmerjati v svojo konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki na trgu, kar je kakovost, storitve, cena in odzivni čas. V magistrski nalogi smo ugotavljali, kako blagovna znamka UnistarPRO podjetja Unistar LC d. o. o., Ljubljana pozicionira na slovenskem B2B trgu. Podjetje Unistar LC d. o. o., Ljubljana in podjetja X, Y, Z smo primerjali po različnih kriterijih; primerjali smo kakovost, ceno, odzivne čase in izkušnjo odjemalca. Anketiranci ocenjujejo, da ima UNISTAR LC d. o. o. v primerjavi z ostalimi tremi podjetji najvišjo kakovost storitve, najvišjo ceno, skoraj najvišjo hitrost odziva, z njimi imajo anketiranci najboljšo izkušnjo, prav tako pa menijo, da je ugled znamke najvišji. Ker se IT razvija zelo hitro, se morajo podjetja v IT panogi hitro prilagajati tem spremembam, da obdržijo svojo konkurenčnost na trgu. Te prednosti se kažejo v kakovosti storitev, ceni in odzivnem času.
Keywords: Blagovna znamka, pozicioniranje, marketing, informacijska tehnologija, odjemalec.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 70; Downloads: 3
.pdf Full text (4,13 MB)

4.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, master's thesis

Abstract: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Keywords: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 226; Downloads: 49
.pdf Full text (2,08 MB)

5.
Ugled in zaznana vrednost storitev v ekskluzivni agenciji Zavarovanja Špolarič d.o.o.
Zala Špolarič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavam zaznano vrednost in ugled organizacije. S pomočjo literature sem v teoretičnem delu opredelila zaznano vrednost, njen pomen, dimenzije ter kako jo merimo. Ker je zaznana vrednost povezano z ugledom organizacije, sem zajela tudi njegov pomen. V diplomskem delu pojasnjujem, kako se ugled oblikuje, katere sestavine so ključne v ugledu organizacije ter kako merimo ugled. V empiričnem delu diplomskega dela, sem prikazala rezultate raziskave, ki se navezujejo na merjenje zaznane vrednosti in ugleda ekskluzivne agencije Zavarovanja Špolarič d.o.o. Podrobno smo spoznali tudi agencijo samo. Z analizo sem ugotovila, da ima agencija med svojimi odjemalci visok ugled, ter, da zaznano vrednost odjemalci ocenjujejo visoko
Keywords: zaznana vrednost, zaznana cena, ugled, merjenje ugleda.
Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 167; Downloads: 15
.pdf Full text (1,59 MB)

6.
Marketinški načrt glasbenega izvajalca Emkeja
Veronika Alatič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo. V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta.
Keywords: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 177; Downloads: 32
.pdf Full text (1,67 MB)

7.
Stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov
Dominika Virt, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem ugotavljala stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov ter prakse, povezane z varstvom zdravja in okolja. V teoretičnem delu sem definirala stališča, nato pa raziskovala stališča podjetij, zato sem želela najprej raziskati stališča odjemalcev. Pozornost sem namenila okoljsko sprejemljivim izdelkom, jih definirala, prav tako pa proučevala konkretne prednosti in slabosti njihove uporabe. Dotaknila sem se tudi okoljsko nesprejemljivih izdelkov, ki jim lahko rečemo nevarne snovi, na katerih so zelo pogosti piktogrami za nevarnost. Piktogrami so oznake, ki prikazujejo določeno nevarnost, ki jo lahko sproži nek izdelek. Za varno manipuliranje nevarnih snovi so v pomoč varnostni listi. Varnostni list je dokument, v katerem so vsi varnostni in previdnostni podatki o neki kemikaliji. Opisala sem podjetje Veidec, ki proizvaja izdelke linije Greenworld, ki so zelo dober primer kakovostnega in učinkovitega okoljsko sprejemljivega izdelka. Za raziskavo stališč sem izvedla globinske intervjuje s tremi industrijskimi podjetji na slovenskem trgu. Podjetja izvajajo dobro prakso varstva zdravja zaposlenih in okolja in se skušajo čim bolj delovati v smeri okoljske trajnosti. Varovanje okolja je med najvišjimi prioritetami v proučevanih treh podjetjih. Prav tako pa so podjetja označila okoljsko sprejemljive izdelke kot približno enako učinkovite kot okoljsko ne(manj) sprejemljive, vendar pa takšne, ki imajo manjšo namenskost uporabe ter so manj agresivne.
Keywords: eko, okoljsko sprejemljivi izdelki, industrijsko podjetje, piktogrami, stališča, zakonodaja
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 187; Downloads: 17
.pdf Full text (2,27 MB)

8.
Inovativni pristopi marketinškega komuniciranja
Tjaša Švajger, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Inovativni pristopi marketinškega komuniciranja« je tematsko usmerjeno v preučevanje in uporabo inovativnih pristopov v marketinškem komuniciranju. Za potrebe raziskave so bili izvedeni intervjuji s tremi podjetji: Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljene osnovne definicije marketinškega komuniciranja, orodja marketinškega komuniciranja in poglobljen pregled digitalnega marketinškega komuniciranja. Poseben poudarek je namenjen inovativnim pristopom in tehnološkim inovacijam v tem kontekstu. Opisane so različne metode in strategije, ki se uporabljajo za dosego učinkovitega marketinškega komuniciranja, kot so uporaba analitičnih metod, optimizacija spletnih iskalnikov (SEO), oglaševanje na družbenih omrežjih in druge. V empiričnem delu diplomskega dela so podrobno predstavljena izbrana podjetja – Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch – in njihovi pristopi k inovativnemu marketinškemu komuniciranju. Skozi intervjuje je bilo ugotovljeno, da vsa tri podjetja uporabljajo digitalno in samo eno od njih klasično marketinško komuniciranje. Uporabljajo inovativne pristope in tehnološke inovacije za doseganje svojih marketinških ciljev. Ugotovitve kažejo, da uporaba inovativnih pristopov in tehnoloških inovacij v marketinškem komuniciranju lahko prispeva k večji učinkovitosti, dosegu ciljnega občinstva ter gradnji močne blagovne znamke. Sodobno poslovno okolje zahteva stalno prilagajanje in iskanje novih načinov komuniciranja z odjemalci, pri čemer inovativni pristopi omogočajo podjetjem konkurenčno prednost in izstopanje na trgu.
Keywords: marketing, marketinško komuniciranje, inovativni pristopi, orodja, digitalno komuniciranje
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 238; Downloads: 26
.pdf Full text (1,27 MB)

9.
Vpliv podobe Javnega podjetja Marprom, d. o. o., na zadovoljstvo s storitvami
Ana Mari Vinko, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se v čedalje bolj konkurenčnem poslovnem okolju zavedajo pomena zadovoljstva odjemalcev. Številni pokazatelji na različnih področjih poslovanja podjetja pričajo, kako pomembno je zgraditi visoko stopnjo zadovoljstva, saj jim to bistveno olajša nadaljnje procese v podjetju. Poleg omenjenega kazalnika uspešnosti podjetja pa je za podjetje ključno oblikovanje dobrega ugleda v očeh deležnikov, kajti to bo imelo odločilno vlogo pri odločanju o sodelovanju s podjetjem. Izgradnja dolgoročnega ugleda podjetju prinaša mnogo priložnosti in koristi. Diplomsko delo zajema teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu smo raziskali koncepte identitete, podobo, ugled in zadovoljstvo. Proučili smo dejavnike, ki vplivajo na ugled in zadovoljstvo, ter modele za merjenje ugleda in zadovoljstva. V empiričnem delu smo predstavili podjetje Marprom in izvedli raziskavo vpliva podobe na zadovoljstvo s storitvami na priložnostnem vzorcu petdesetih odjemalcev javnega mestnega potniškega prometa v Mariboru. Raziskava, izvedena z metodo spraševanja z anketnim vprašalnikom, je pokazala, da sta splošno zadovoljstvo in ugled podjetja Marprom srednje močno povezana. Respondenti so na splošno zadovoljni s storitvami podjetja Marprom. Njihovi pogledi na ugled podjetja pa so se bolj razlikovali. Ugled podjetja Marprom respondenti ocenjujejo kot niti nizek niti visok. Tri hipoteze smo potrdili in eno zavrnili
Keywords: ugled, zadovoljstvo, podjetje Marprom
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 169; Downloads: 18
.pdf Full text (1,33 MB)

10.
Tehnike za zagotavljanje veljavnosti in zanesljivosti podatkov v marketinških raziskavah in analiza podatkov v marketingu
Borut Milfelner, 2023

Abstract: Znanstvena monografija »Tehnike za zagotavljanje veljavnosti in zanesljivosti podatkov v marketinških raziskavah in analiza podatkov v marketingu« se osredotoča na zbiranje informacij za marketinške namene v organizacijah in zagovarja znanstveni pristop pri merjenju marketinških konceptov. Utemeljuje znanstvene principe kvantitativnega merjenja v marketingu za zagotavljanje natančnih in zanesljivih podatkov ter metode za analizo podatkov v marketingu. Obravnavane so tudi napredne tehnike analiziranja podatkov, kot so modeliranje strukturnih enačb, s katerimi merimo vplive latentnih spremenljivk, ki lahko so v vlogi odvisne, kot tudi neodvisne spremenljivke. Monografija vsebuje sedem poglavij, ki obsegajo razumevanje informacijskega sistema v marketingu, tržne naravnanosti, teorije merjenja v marketingu, veljavnosti in zanesljivosti merilnih lestvic, metode za preverjanje povezav med parametričnimi in neparametričnimi spremenljivkami ter modeliranje strukturnih enačb.
Keywords: veljavnost merjenja, zanesljivost merjenja, faktorska analiza, analiza podatkov v marketingu, modeliranje strukturnih enačb
Published in DKUM: 18.09.2023; Views: 279; Downloads: 48
.pdf Full text (7,29 MB)
This document has many files! More...

Search done in 1.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica