| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 155
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Keywords: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Published in DKUM: 03.03.2022; Views: 322; Downloads: 50
.pdf Full text (1,02 MB)

2.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Keywords: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 384; Downloads: 90
.pdf Full text (3,28 MB)

3.
Izboljšana uporaba erp sistema pri logističnih procesih v podjetju
Primož Reven, 2021, undergraduate thesis

Abstract: ERP je celovita programska rešitev, ki omogoča celovito vodenje podjetja. Sistem združuje vse oddelke in funkcije podjetja v en računalniški sistem. Lahko bi rekli, da gre za skupek programskih rešitev, ki omogoča računalniško podprto obdelavo podatkov in neposreden dostop zaposlenih ali tistih, ki imajo pooblastilo za ogled in obdelavo podatkov. Ker ima vsako podjetje svoje potrebe in želje, je dobro, da si lahko vsako podjetje samo prilagodi, na katerih oddelkih želi imeti informacijsko podprt sistem. V podjetju JE&GR smo se ukvarjali, kako izboljšati uporabo ERP sistema pri logističnih procesih v podjetju, da bi zmanjšali mrtve čase in povečali produktivnost delavcev. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo 5S metode v podjetju zaradi boljše urejenosti in čistoče podjetja. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorij o ERP sistemu, skladiščenju in izračunu cene izdelka. Analizirali smo določene logistične procese, ki so povezani z ERP sistemom, in za njih skušali podati predlog izboljšave za lažje in boljše delo ter poslovanje.
Keywords: Optimizacija, logistika, ERP sistem, nabava, proizvodnja
Published in DKUM: 06.07.2021; Views: 433; Downloads: 67
.pdf Full text (2,83 MB)

4.
Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+
Urša Segala, 2020, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji.
Keywords: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 685; Downloads: 77
.pdf Full text (3,73 MB)

5.
Pregled posebnega poročila IPCC »Global Warming of 1.5 ºC«
Kristijan Brglez, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Okoljska problematika je v zadnjih dveh desetletjih pridobila izjemno pozornost, ne le s strani gospodarskih subjektov in političnih organizacij, temveč tudi s strani širše javnosti. Za dobro pokritost le-te skrbi cela paleta mednarodnih organizacij, med katerimi je tudi naša obravnavana IPCC. IPCC na letni ravni izda posebna poročila, ki zajemajo določene teme, ki so v tistem trenutku pereče oz. odmevne. Prav tako je bilo v primeru posebnega poročila »Global Warming of 1.5 ºC«, ki je bilo izdano leta 2018 na konferenci v Incheon-u, v Republiki Južni Koreji. Čeprav so poročila pomembnega pomena za širjenje informacij, se je velikokrat pripetilo, da so le-ta postala tarča kritik; razlogi za to tičijo v pomanjkljivih informacijah in tudi v vmešavanju politike. Ta magistrska naloga analizira specifično tematiko poročila, in sicer predvsem vključenost CO2 in njegovih ekvivalentov v navezi s transportom v samem poročilu oz. njegovih referencah. Obenem bo obravnavano trenutno stanje raziskovanja iste tematike kot v poročilu (s pomočjo znanstvenih baz) ter s tem vpogled v trenutno stanje raziskovanja v primerjavi s tistim v poročilu.
Keywords: CO2, transport, ekvivalenti, SR1.5ºC, baze znanstvenih objav
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 517; Downloads: 55
.pdf Full text (1,64 MB)

6.
Optimizacija poslovanja izbranega podjetja s pomočjo procesnega pristopa
Milena Kajba, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Vsako podjetje, ki želi predstavljati konkurenco na trgu in obdržati svojo poslovno pozicijo, mora vlagati v kakovostno poslovanje – ali je to kakovost storitev, izdelkov, procesov znotraj podjetja ali pa sam način poslovanja. Iz tega izhaja cilj, h kateremu bi morala stremeti vsa podjetja: proizvajati kakovostne izdelke ali storitve, s katerimi je omogočeno maksimalno izpolnjevanje želja, potreb ter zahtev svojih strank. Malo podjetje iz Savinjske regije, ki se ukvarja z butično proizvodnjo, je zelo prepoznavno na svojem področju poslovanja. Zaradi želje po dolgoročni konkurenčnosti venomer iščejo možnosti inovacij in izboljšav. Ena izmed teh je vsekakor tudi procesni pristop, ki omogoča boljši nadzor nad procesi in njihovo optimizacijo. Vendar jim zaradi manjšega števila zaposlenih in velikega povpraševanja na trgu do sedaj ni uspelo uvesti procesnega pristopa. Zato bomo izvedli posnetek stanja, s katerim bomo pridobili obstoječi procesni pristop v podjetju, na podlagi katerega bomo izvedli kritično analizo. V namene izboljšanja poslovanja in konkurenčnosti bomo pregledali morebiti pridobljene certifikate kakovosti s strani podjetja in jim predlagali pridobitev še drugih ustreznih. Na podlagi vseh ugotovitev bomo tako podali predlog rešitve problema, ki predstavlja izboljšan procesni pristop na podlagi standarda ISO 9001:2015.
Keywords: procesni pristop, kakovost poslovanja, optimizacija poslovanja, ISO 9001:2015, posnetek stanja
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 652; Downloads: 140
.pdf Full text (1,74 MB)

7.
Pomen brezgotovinskega poslovanja v sistemu bančne logistike
Simona Krauthaker, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V današnji tehnološko napredni družbi je uspešen prenos podatkov eden najpomembnejših logističnih procesov. Zagotavlja ga informatika, ki se ukvarja z zbiranjem, s procesiranjem, shranjevanjem in posredovanjem prejetih informacij. Del informacijskega procesa so tudi bančne transakcije, ki morajo v skladu z zakonodajo izpolnjevati pogoje zaupnosti, točnosti, preverljivosti in neoporečnosti. Komitenti si želijo poceni in enostavne transakcije, ki bodo izvedene v najkrajšem možnem času. Banke danes svojim komitentom že ponujajo številne bančne produkte, ki težijo k racionalizaciji transakcij in odpravi gotovinskega poslovanja. V letu 2008 pa je Satoshi Nakamoto predstavil svetu prvo kripto valuto, ki temelji na tehnologiji veriženja blokov. Skozi zadnje desetletje se tako številna podjetja in združenja ukvarjajo s preučevanjem tehnologije in njenimi izboljšavami, saj se je tehnologija izkazala za izredno učinkovit pripomoček v različnih segmentih. To diplomsko delo se osredotoča predvsem na priložnosti bančnega sektorja, kjer bi uvedba tehnologije Blockchain v poslovanje prinesla ugodne rešitve na strani potrošnika in tudi na strani bank.
Keywords: tehnologija Blockchain, kriptovalute, elektronsko poslovanje, brezgotovinsko poslovanje, brezgotovinska družba
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 386; Downloads: 48
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Avtomatizacija naročanja transporta in digitalizacija dokumentov v oddelku logistike
Linda Luršak, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Digitalizacija in optimizacija v poslovnih procesih se vedno znova izboljšujeta in nadgrajujeta, z enim skupnim ciljem – olajšati poslovanje. V podjetju Armature d.o.o. smo se ukvarjali z nadgradnjo procesa naročanja prevoza, da bi zmanjšali obremenjenost zaposlenih in povečali produktivnost. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo digitalnega shranjevanja dokumentacije. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorije transporta v logističnem sistemu, vlogo elektronskega poslovanja, zakonodaje ter transportne dokumentacije v mednarodnem transportu. Analizirali smo določene poslovne procese, ki se povezujejo z naročanjem transporta v organizaciji, in jih skušali izboljšati s predlogi za lažje in boljše poslovanje. Kot rešitev za poenostavitev naročanja prevoza smo vzpostavili skupno bazo z logističnim podjetjem, s katerim ima podjetje Armature d.o.o. sklenjeno pogodbo za izvajanje prevozov. V diplomskem delu smo predlagali tudi samodejno pošiljanje računov ter uvedbo digitalnega arhiva.
Keywords: naročanje transporta, logistika, elektronsko poslovanje, digitalizacija, digitalno arhiviranje
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 590; Downloads: 178
.pdf Full text (3,53 MB)

9.
Predlog za optimizacijo transporta vzorcev v laboratorij za medicinsko mikrobiologijo v celju
Jaka Špiljak, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Predlog za optimizacijo transporta vzorcev v laboratorij za medicinsko mikrobiologijo v Celju Diplomsko delo predstavlja glavne težave, s katerim se srečujejo zasebne klinike in zdravstveni domovi pri transportu mikrobioloških vzorcev v Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano Celje. Preučevani problem je transport vzorcev naročnikov iz celjske regije in njene okolice v mikrobiološki laboratorij. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh glavnih delov, zaokroženih v šest poglavij. Uvodni del zajema določitev ciljev, namena in poti za reševanje problema, hipotezo, predstavitev okolja, predpostavke in omejitve ter metode dela, ki so bile uporabljene pri izdelavi diplomskega dela. V prvem delu diplomskega dela sledijo poglavja, v katerih je predstavljen teoretični del obravnavanega problema. Drugi del zajema posnetek obstoječega stanja, delež transportnih vrst, seznam naročnikov in transportni način, ki ga uporabljajo, število vzorcev po naročnikih, način organizacije transporta največjih naročnikov in kritična analiza problema. Sledi predlog rešitve, ki se odraža v zasnovi novega transportnega sistema. Na koncu sledi še zaključek, ocena in vrednotenje uspešnosti problema, pogoji za uvedbo rešitve in možnosti nadaljnjega razvoja.
Keywords: vzorci, transport, naročniki
Published in DKUM: 13.03.2020; Views: 640; Downloads: 60
.pdf Full text (1,54 MB)

10.
Problematika proizvodnje emisij co2 kontejnerskih ladij v primerjavi s cestnim kontejnerskim transportom
Iris Čeh, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je zajeta primerjava emisij CO2 iz ladijskega transporta v primerjavi s cestnim, kjer je fokus na kontejnerskem transportu.
Keywords: emisije CO2, ladijski transport, cestni transport, kontejnerizacija, onesnaženje
Published in DKUM: 07.01.2020; Views: 547; Downloads: 48
.pdf Full text (1,01 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica