| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 265
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Sodobni izzivi knjižnične logistike : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Nejc Petermanec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti, analizirati in opisati notranjo logistiko na primeru Mariborske knjižnice (MK). Osredotočili se bomo na knjižnično logistiko, kako vpliva na delovanje knjižnice, katere so možne izboljšave ter kako jih vpeljati v delovanje javne ustanove. Eden od aktualnih korakov na poti k sodobni knjižnici je selitev osrednje enote Mariborske knjižnice na začasno lokacijo, saj se je na njeni stari lokaciji pričela gradnja nove sodobne knjižnice, knjižnice prihodnosti. Takšna selitev predstavlja velik interni logistični projekt. To pa zahteva veliko priprav in načrtovanja delovnih procesov. Ob tem pa ponuja možnosti za izboljšave pri ponovni selitvi v novo knjižnico. Pri izzivih zadnjih let v knjižničarstvu, ki so povezani s pričakovanji uporabnikov knjižničnih storitev, je treba slediti sodobnim svetovnim trendom. Pri tem lahko vidno vlogo odigra knjižnična logistika.
Keywords: logistika v knjižnici, notranja logistika, sodobne knjižnice, selitev knjižnice, knjižnični izzivi
Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 79; Downloads: 15
.pdf Full text (2,09 MB)

2.
Reinforcement learning relocation assignment in the multiple-deep storage system
Jakob Marolt, Bojan Rosi, Tone Lerher, 2022, published scientific conference contribution

Abstract: The field of reinforcement learning shows promising results in recent publications for solving complex combinatorial problems. In this paper, an agent is trained to tackle the relocation problem that appears in various logistics systems. The relocation problem was formulated as an array that is accessible only from the top side. The agent has to relocate blocking SKUs and thus enable access to the SKU with the highest dispatch priority. We utilised the Deep Q-learning Network (DQN) to train the agent. Two case studies are presented – one with 1.2 ∙ 10 and another with 2 ∙ 10 possible states. The results display that the agents made a significantly better decision toward the learning process’s end than at the beginning
Keywords: relocation problem, reinforcement learning, DQN, multiple-deep, storage system
Published in DKUM: 14.03.2023; Views: 242; Downloads: 8
.pdf Full text (659,02 KB)

3.
Vlakovna pot - primer prevoza iz Oradeje do Villa Opicina : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Leon Novakovič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo obravnavali vlakovno pot, osredotočili se bomo na železniški tovorni transport. Pregledali bomo dejavnike, ki vplivajo na železniški transport, pri čemer bomo v ospredje postavili predvsem transport na območju Slovenije. Transport na območju Slovenije oziroma čez Slovenijo že opravlja prevozniška družba Train Hungary Magánvasút kft., podružnica Ljubljana, v diplomskem delu pa bomo poskusili izboljšati transportne učinke z uvedbo nove poti. To pomeni, da bomo spremenili njihovo pot, pri čemer bo ciljna postaja ostala nespremenjena. Izboljšava bo prinesla večji izkoristek, to pa lahko dosežemo s skrajšanjem časa in znižanjem stroškov transporta. Če uspemo zmanjšati čas, bomo povečali storilnost, kar bo prineslo večji prihodek, ob zmanjšanju stroškov transporta pa se prihodek poveča tudi ob nespremenjeni storilnosti. Trajanje poti lahko skrajšamo z izločanjem manipulacij na poti in z uvedbo poti, ki ima boljšo pretočnost in manj tako imenovanih »ozkih grl«. Stroške transporta pa lahko zmanjšamo z uvedbo poti, ki ne bi vključevala pristojbin in manipulacij, ki niso potrebne in se jim lahko izognemo z uporabo drugih mejnih prehodov.
Keywords: transport, železnica, vlakovna pot, manipulacije, izboljšave
Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 300; Downloads: 19
.pdf Full text (1,23 MB)

4.
Logistics systems in economics: an example of system application in a company
Čedomir Božić, 2022, master's thesis

Abstract: In modern society, which is characterized by process of rapid change in the logistics sector, including supply chain, transport and Internet protocols, and which are partly conditioned by changes due to the COVID-19 pandemic, placement and sale of products within retail chains requires a stronger marketing strategy which would significantly promote the benefits of their purchase. Based on the presented facts, we can state that the logistics management process, which includes supply chain risk management, is a continuous task whose main task is to anticipate possible risks, take action during their period and minimize the consequences of all forms (types) of risk business. Every institution and economic organization in our country should seriously and continuously approach the identification of risks by the type of risk and appropriate action to eliminate it. The consequence of adequate risk management is transparent and more efficient business operations that lead to a more prosperous and profitable business. The type and manner of risks, as well as the definition of measures and strategies that will be applied to eliminate them, requires a significant commitment of funds. Sometimes it is enough to react in time and prevent actions that require minimal engagement to prevent consequences that can have significant negative consequences such as domino effects. The consequences of the economic sector, actions, and measures taken often have a consequential impact on the country's overall political, social, and economic system. Therefore special attention is paid to the protection and prevention of risks in banking to avoid sudden changes and adverse effects of monetary policy. The contribution to market stability is of public and national interest, so paying more attention to one of the primary problems in business and risk management. Within the operation of the economic system, there are a large number of employees, and therefore it is vital to properly delegate functions, powers, and tasks and, by them, adequate responsibilities, obligations, tasks, rights, and consequences. The work aims to analyze different types of logistics system operations and ways of classifying their functions in supply. Also, the work tries to identify the most critical subjects of logistics services. The work aims to also analyze different types of operations of logistics systems, as well as how their functions are classified, namely functions that facilitate the supply of a particular area. This master's thesis aims to identify the most critical subjects of logistics services within the management of logistics operations with intermediaries' participation and identify their tasks and objectives. The first part of the master's thesis is dedicated to supplying chains as an integral part of logistics systems in economics, their concept and significance, their supply chain management goals, its key components, significance and type of supply chain risks, and their impact on logistics. The second part of the master's thesis is dedicated to the role of transport within logistics systems, the concept, function, and importance of intermodal transport within logistics, the importance and share of intermodal transport costs in the logistics system, and the role of logistics in intermodal transport in the European Union and the USA. The third part of the master's thesis deals with explaining Internet protocols within logistics, defining the concept with an explanation of the elements and functions of Internet network protocols, and the levels of the reference OSI model. In the fourth part, the functioning of logistics within the company LIDL is presented. In the last part of the master's thesis, there are concluding remarks with the used literature.
Keywords: logistics, logistics systems, supply chain, intermodal transport, internet protocol
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 240; Downloads: 20
.pdf Full text (1,21 MB)

5.
Model celovitega zaupanja državljanov v matične obveščevalno-varnostne službe: logistika aplikacije
Gašper Hribar, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija obravnava temo, ki je bila po naši vednosti redko obravnavana v dostopni znanstveni literaturi. Celovito opredeljuje zaupanje državljanov v matične obveščevalno-varnostne službe, dejavnike, ki vplivajo na to vrsto zaupanja ter predlaga model za vzpostavitev in vzdrževanje celostnega zaupanja. V skladu z izbranimi sistemskimi teorijami in njihovimi metodologijami za inovacije in uporabo inovacij smo razvili posebne smernice in priporočila za aplikacijo modela ter logistiko aplikacije. Opisana raziskava temelji na analizirani javno dostopni literaturi s področja zaupanja (na splošno in specifičnih vrst zaupanja), sistemskih teorij ter obveščevalno-varnostnih služb, hkrati pa ponuja svojo definicijo zaupanja (na splošno), celovitega zaupanja in celovitega zaupanja državljanov v matične obveščevalno-varnostne službe.
Keywords: obveščevalno-varnostne službe, zaupanje, zadostna in potrebna celovitost, model, logistika aplikacije
Published in DKUM: 28.07.2021; Views: 1049; Downloads: 138
.pdf Full text (6,95 MB)

6.
Potencial platooninga za zmanjšanje porabe goriv in emisij co2
Matija Sitar Močnik, 2021, master's thesis

Abstract: Transportni sektor se danes sooča z vse strožjim zaostrovanjem predpisov s področja izpustov okolju škodljivih emisij, kar je panogo transporta prisilo v prevzemanje novih pristopov. Platooning je perspektivna tehnologija predvsem zaradi potenciala, ki ga takšna rešitev prinaša na področju varnosti v prometu, bolj tekočega odvijanja prometa, porabe goriva in na področju onesnaževanja okolja. Prav zaradi tega smo v našem delu naredili pregled prometne politike na ravni Evropske unije, na kratko predstavili relevantne predpise s področja cestnega prometa in varovanja okolja ter pregledali, kako je avtonomna vožnja opredeljena v zakonodaji. Nadalje smo predstavili delovanje platooninga in primere dobrih praks oziroma prvih testiranj te tehnologije v vsakdanjih razmerah. Na koncu smo naredili še izračune, kako bi uporaba platooninga v vsakdanu vplivala na porabo goriva in izpuste emisij ogljikovega dioksida tako v evropskem kot tudi v slovenskem sektorju cestnega tovornega prometa. Ugotovili smo, da je platooning vsekakor perspektivna tehnologija, saj pripomore k zniževanju porabe goriva, kakor tudi k zniževanju emisij ogljikovega dioksida, poleg tega pa pozitivno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa.
Keywords: promet, platooning, emisije, ogljikov dioksid, poraba goriva
Published in DKUM: 06.07.2021; Views: 789; Downloads: 59
.pdf Full text (1,02 MB)

7.
Oskrba letal z nadomestnimi deli v slovenski vojski
Renata Resnik, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Vzdrževanje materialnih sredstev (MS) je namenjeno ohranjanju zanesljivosti letal in s tem tudi zagotavljanje sposobnosti, da pri predpisanih pogojih uporabe delujejo brezhibno, s čimer se omogoči izvedbo nalog enot SV v okviru mirovnih operacij in v vojnih razmerah. Bistvene naloge s področja oskrbe je, da z načrtovanim in sistematičnim koriščenjem materialnih virov in zalog zagotovimo optimalno, pravočasno in neprekinjeno oskrbovanje poveljstva in PE 15. PVL z MS in storitvami oskrbnega razreda, ki so potrebni za delovanje. Oskrbovanje je potrebno izvajati s spoštovanjem načel pravočasnosti, preglednosti, popolnosti, točnosti, odgovornosti, usklajenosti in varnosti. Poleg tega je zelo pomembno, da se spoštujejo in dosledno izvajajo tudi zakoni, predpisi, navodila, SOP in ukazi, ki opredeljujejo področje oskrbe v slovenski vojski. Pri načrtovanem tehničnem vzdrževanju ne pride do večje problematike, saj se to izvaja v skladu z letnim ukazom za vzdrževanje. Pri tem se upoštevajo že znane potrebe tehničnega vzdrževanja, ki izhajajo iz načrtovane uporabe MS. V tem primeru ni izključno, da pri samem izvajanju vzdrževanja lahko pride do ugotovitve, da je prišlo do dodatnih možnih okvar, ki jih seveda pristojni uspešno odpravijo. Nekoliko drugače je pri vzdrževanju in popravilih na mednarodnih operacijah in misijah. Tu morajo biti enote poleg osnovnega vzdrževanja usposobljeni še za hitra popravila. V tem primeru gre za hitro in krajše popravilo na kraju, kjer so nastale poškodbe oziroma okvara. V SV se tehnično vzdrževanje velikokrat izvaja pri zunanjih izvajalcih, in sicer predvsem kadar enota za tehnično vzdrževanje nima zadostne tehnične podpore, kadra ali usposobljenosti. Tudi za ta dva načina vzdrževanja je seveda potrebno upoštevati direktivo. Kljub finančni omejitvi, mogoče kdaj slabi komunikaciji, množični papirizaciji, carinjenju in upoštevanju direktiv, smo prišli do ugotovitve, da SV uspešno izvaja oskrbovanje letal z nadomestnimi deli, ki smo ga predstavili, saj to upravljajo osebe, ki so usposobljene vsak na svojem področju.
Keywords: Slovenska vojska, vojaška logistika, vzdrževanje, logistična podpora oskrbovanje, organiziranje, materialna sredstva, nadomestni deli, zunanji izvajalci.
Published in DKUM: 23.10.2020; Views: 809; Downloads: 44
.pdf Full text (1,50 MB)

8.
Der Einstieg in das Elektronische Zollabfertigungssystem eZollOnline für Wirtschaftsbeteiligte
Sanja Ivankovič, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Die folgende Masterarbeit wurde mit dem Ziel geschrieben, einen grundlegenden Informationspool zu erschaffen, welcher für eine Anmeldung in ein Zollverfahren benötigt wird. Die Zollanmeldung im Rahmen eines Zollverfahrens, sowohl beim Import in den europäischen Raum als auch beim Export aus dem europäischen Raum, stellt dem Wirtschaftsbeteiligten häufig ein praktisches Rätsel, das in den meisten Fällen an externe autorisierte Unternehmen übergeben wird. Im ersten Teil der Masterarbeit haben wir uns mit der rechtlichen Grundlage auseinandergesetzt und die aus unserer Sichtweise wichtigste Punkte für den theoretischen Teil der Masterarbeit gesammelt. Diese Punkte haben uns geholfen, den Prozess der Anmeldung in ein Zollverfahren zu verstehen und welche Voraussetzungen dafür benötigt werden. Im zweiten Teil der Masterarbeit folgt der praktische-Forschungsteil, wobei wir die Theorie aus dem ersten Teil mit praktischen Beispielen ausführen. In diesem Teil haben wir uns mit der Zusammenstellung der dafür benötigten Informationen beschäftigt und die Basis jeder Anmeldung, das Europäische Einheitspapier, schrittweise bearbeitet. Daraufhin haben wir mehrere Beispiele, jedoch mit fiktiven Daten, mit der Hilfe des österreichischen Anbieters LDV Systema und der Software eZollOnline umgewandelt. Diese Beispiele haben wir mit unterschiedlichen INCOTERM Klauseln ausgeführt und dazu die benötigte Erklärung geliefert. Die Beispiele haben wir schrittweise, so wie es auch mit der Software eZollOnline abläuft, ausgeführt und die daraufhin erstellten Dokumente, die unseren Erfolgsnachweis der Anmeldungen darstellen, hinzugefügt. Mit dieser Arbeit haben wir auch das Ziel verfolgt, eine Grundlage von benötigten Informationen und deren Bedeutung zu erstellen, um dem Leser einen allgemeinen Überblick über das Thema der Zollverfahren zu verschaffen.
Keywords: Unionszollkodex, eZollOnline, Zollwert, Einheitspapier, Standardanmeldung, TARIC
Published in DKUM: 09.07.2020; Views: 557; Downloads: 23
.pdf Full text (5,19 MB)

9.
Kakovost storitev in zadovoljstvo porabnikov v podjetju frimla d.o.o.
Luka Mlakar, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi bomo opisali: definicije in opredelitve zadovoljstva porabnikov, pričakovanja porabnikov ter merjenje zadovoljstva porabnikov. Prav tako bomo pojasnili povezavo med kakovostjo in zadovoljstvom porabnika, opredelili kakovost storitev in merjenje kakovosti storitve ter opisali špedicijo in špeditersko storitev ter kriterije kakovosti špedicijske storitve. Osredotočili se bomo na špedicijsko podjetje Frimla d.o.o. Opisali bomo podjetje, nastanek le-tega, opis kakovosti v podjetju, zadovoljstvo porabnikov glede na storitve v podjetju ter kriterije špedicijske storitve, ki so značilne za omenjeno podjetje. S pomočjo anketnega vprašalnika bomo ugotavljali zadovoljstvo porabnikov, kateri so pomembni dejavniki špedicijske storitve porabnikov v podjetju in v kolikšni meri so porabniki s temi dejavniki zadovoljni. Ker predstavlja priporočanje podjetja zelo pomemben kazalnik zadovoljstva, nas je zanimalo tudi, kako so porabniki izvedeli za podjetje. Zanimalo nas bo tudi, kakšna je ocena porabnikov špedicijske storitve glede na oceno vrednosti storitve. Glede na posnetek stanja podjetja, rezultate anketnih vprašalnikov in pogovora z direktorjem omenjenega podjetja bomo podali v sklepu predloge, na kakšen način bi lahko izbrano podjetje izboljšalo kakovost storitev in s tem dvignilo raven zadovoljstva porabnikov.
Keywords: kakovost, storitev, zadovoljstvo, porabniki, pričakovanja
Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 1059; Downloads: 114
.pdf Full text (16,23 MB)

10.
Vloga zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti - študija primerov zaposlenih v dveh nacionalnih inštitutih s področja javnega zdravja
Živa Eržen, 2019, master's thesis/paper

Abstract: Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij je poleg številčnih prednosti za organizacije prinesel tudi veliko novih tveganj in groženj na področju informacijske varnosti. Vprašanje informacijske varnosti in posledično zaščite premoženja v obliki podatkov je postala pomembna tema sodobnih organizacij. Pri zagotavljanju informacijske varnosti sta poleg programske in strojne podpore ključnega pomena odnos in ustrezno obnašanje zaposlenih, tako pri preprečevanju kot tudi ravnanju v primeru informacijskih varnostnih incidentov. V magistrskem delu smo preučevali vlogo zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti v Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano ter Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Cilj je bil analizirati stopnjo zavedanja zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti in ugotavljati njihovo usposobljenost, da sledijo pravilom in zahtevam, ki jih za to področje postavljata organizaciji. V teoretičnem delu smo preučili teorijo s področja informacijske varnosti, potencialnih informacijskih groženj ter informacijske kulture. V empiričnem delu pa smo s pomočjo anonimnega vprašalnika izvedli spletno anketo, v katero smo vključili zaposlene iz Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano ter z Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Rezultati izvedene raziskave so pokazali, da se zaposleni v obeh organizacijah sicer zavedajo nujnosti visoke stopnje informacijske varnosti, vendar pa se je izkazalo, da so premalo usposobljeni in da ne poznajo vseh pravil in ukrepov, ki sta jih za to področje postavili obe organizaciji.
Keywords: informacijska varnost, informacijska kultura, vloga zaposlenih, Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano, Nacionalni inštitut za javno zdravje
Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 982; Downloads: 136
.pdf Full text (1,42 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica