| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 145
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Zagotavljanje enakosti v primarni zdravstveni oskrbi v povezavi z organizacijo dela in sistemom financiranja v Sloveniji in primerjava z državami centralne in vzhodne Evrope
Suzana Kert, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Izhodišča. Sestavni del zdravstvenih sistemov je primarna zdravstvena oskrba (PZO), prevladujoč model oskrbe v Evropi v PZO pa družinska medicina. Za funkcioniranje sistemov je potrebno ustrezno financiranje in organizacija dela, oboje je potrebno za ustrezen dostop, ki predstavlja element enakosti v PZO. Namen. Namen raziskave je bil opredelitev KK in analiza dostopa do PZO glede organizacije dela in financiranja, cilji pa ocena KK za PZO glede strukture/pogojev, postopkov/procesov in izidov, ocena elementov kakovosti PZO, primerjava rezultatov za Slovenijo (SLO) z drugimi državami in oblikovanje priporočil za nosilce odločanja zdravstvenega sistema v SLO. Bolniki in metode. Raziskava je bila del mednarodne raziskave Quality and Costs of Primary care in Europe (QUALICOPC) v 34 državah v obdobju od leta 2011 do 2013. Uporabili smo podatke desetih držav centralne in vzhodne Evrope (CEECs): Bolgarija, Češka, Estonija, Latvija, Litva, Madžarska, Poljska, Romunija, Slovaška in SLO. Analizirali smo odgovore iz dveh vprašalnikov za 2103 naključno izbranih zdravnikov družinske medicine ter 18819 njihovih bolnikov. Uporabili smo več statističnih metod: predstavitev podatkov z opisnimi statistikami, frekvenčnimi porazdelitvami, srednjimi vrednostmi in variacijskimi razmiki, definiranje KK z deleži, preizkušanje domnev z različnimi testi ter iskanje povezav med spremenljivkami s faktorsko analizo. Rezultati. Glede organizacije dela je analiza odgovorov bolnikov v SLO in CEECs pokazala, da so bili nizki deleži bolnikov z negativnimi izkušnjami pri vprašanjih za potovalni čas več kot eno uro od doma do ambulante, nezmožnost dobiti obisk na domu, oddaljenost ambulante ter nepoznavanje, kako do storitev zvečer, ponoči in med vikendom, glede finančne dosegljivosti o tem, da bi zdravnika preveč skrbel denar, o preložitvi obiska zdravnika, ker niso imeli ali zavarovanja ali iz drugih finančnih razlogov in glede preložitve oz. opustitve obiska zdravnika. Najbolj značilne spremenljivke za organizacijo dela PZO so bile uporaba računalnika, število disciplin v posamezni ambulanti/centru, uporaba medicinske dokumentacije predhodnega zdravnika, delež naročenih bolnikov, dosegljivost ambulante/centra po 18 h in število ur, ko je ambulanta odprta. Primerjava KK v SLO in CEECs je pokazala več statistično značilnih razlik. Za KK strukture/pogojev smo ugotovili, da so imeli slovenski zdravniki v primerjavi z zdravniki iz CEECs statistično značilno različno in 1) več pripomočkov za delo (SLO 15,30, CEECs 13,0), 2) večje število strokovnjakov (SLO 4,18, CEECs 2,60), 3) višje število bolnikov na listi zdravnika (SLO 1950,01, CEECs 1894,7), 4) v delovnem dnevu višje število stikov (SLO 45,27, CEECs 33,7), 5) in krajše posvete z bolniki (SLO 9,59 min, CEECs 13,1 min), 6) nižje število hišnih obiskov (SLO 2,21, CEECs 6,9), 7) je bila redna zaposlitev pogostejša oblika zaposlitve (Slovenija 73,7 %, CEECs 30,1 %), 8) je bila plača pogostejši dohodek (SLO 85,2 %, CEECs 61,5 %), 9) večkrat so delali z medicinsko sestro (SLO 98,1 %, CEECs 87,8 %), in 10) sodelovali s patronažno sestro (SLO 76 %, CEECs 41,8 %). Za KK postopkov/procesov smo dokazali, da so slovenski zdravniki uporabljali statistično značilno različno in 1) več kliničnih smernic (SLO 3,85, CEECs 3,15), 2) sodelovali v več programih obravnave kroničnih bolezni (SLO 1,71, CEECs 1,13), 3) sami obravnavali več diagnoz (SLO 11,42, CEECs 9,09) ter 4) izvajali več posegov (SLO 2,43, CEECs 1,30). Zaključek. Izsledki raziskave kažejo, da bi bilo potrebno v Sloveniji na področju PZO izpeljati nekatere spremembe. Glede financiranja bi bilo razen glavarine in plačila za storitve, koristno vključiti nagrajevanje kakovosti dela, kot orodje za merjenje kakovosti predlagamo KK za postopke/procese in izide oskrbe, glede organizacije dela multidisciplinarni model oskrbe, nadaljevanje nižanja glavarin in vključevanje novih zdravnikov družinske medicine, na nivoju države pa vzpostavitev neodvisne tehnične ustanove.
Keywords: primarna zdravstvena oskrba, družinska medicina, organizacija dela, sistem financiranja, enakost, dostop do oskrbe, Slovenija, države centralne in vzhodne Evrope, kazalci kakovosti, priporočila
Published: 18.03.2021; Views: 132; Downloads: 28
.pdf Full text (5,98 MB)

2.
MODEL NAPREDNEGA LOGISTIČNEGA SISTEMA VZDRŽEVANJA DISTRIBUCIJSKIH SREDNJE NAPETOSTNIH NADZEMNIH VODOV
Viktor Tajnšek, 2011, dissertation

Abstract: Teoretičnim izhodiščem vzdrževanja tehničnih sistemov sledi razčlenitev logistične podpore SN vodov. Na podlagi konkretnih podatkov je izdelana optimizacija ugotavljanja stanja SN vodov glede na razpoložljiva sredstva, maksimalno zanesljivost in stroške nedobavljene električne energije.
Keywords: distribucija, srednjenapetostni nadzemni vodi, vzdrževanje, optimizacija, logistika
Published: 26.04.2019; Views: 843; Downloads: 109
.pdf Full text (4,30 MB)

3.
Povezave med kakovostjo storitev, zadovoljstvom in zvestobo strank ter poslovno uspešnostjo v avtomobilski panogi
Slavko Ažman, 2017, doctoral dissertation

Abstract: Koncepti, kot so kakovost storitev, zadovoljstvo strank in zvestoba strank so zaradi njihove vloge pri zagotavljanju uspešnosti poslovanja podjetij v središču zanimanja tako raziskovalcev kot managementa. Na teoretični ravni povezave med omenjenimi koncepti obravnava storitvena veriga dobička, ki temelji na teoriji načrtovanega vedenja. Storitvena veriga dobička predvideva, da povišana kakovost storitve vodi do višje ravni zadovoljstva strank, le-ta pa se preko višje zvestobe strank pozitivno odraža v uspešnosti poslovanja podjetij. Povezave med posameznimi elementi storitvene verige dobička so tradicionalno obravnavane kot linearne, posamezne raziskave pa kažejo na možnost, da omenjene funkcijske povezave niso nujno linearne in da bi bila za njihov opis morda ustreznejša uporaba nelinearnih funkcij. Pregled literature je pokazal, da natančna oblika funkcijskih povezav med posameznimi elementi storitvene verige dobička ostaja raziskovalna vrzel. Dosedanje raziskave oblike posameznih funkcijskih povezav so namreč pokazale nasprotujoče si rezultate, nobena raziskava pa še ni proučila oblike povezav za celotno storitveno verigo dobička od zaznane kakovosti storitev do poslovne uspešnosti podjetij, pač pa so se osredotočale zgolj na posamezne povezave. Za popolnoma neraziskano se je izkazalo tudi vprašanje časovne stabilnosti ugotovljenih oblik povezav med elementi storitvene verige dobička, kakor tudi vprašanje oblike navzkrižnih funkcijskih povezav med zadovoljstvom strank in zvestobo strank pri povezanih storitvah. Kot raziskovalno vrzel smo identificirali še vpliv lastnosti kupca in proizvoda ter izbranega merila za zvestobo na obliko funkcijskih povezav kakor tudi vpliv dejanj kontaktnega osebja na zaznano kakovost storitev, zadovoljstvo strank in zvestobo strank. Neraziskano je tudi področje vpliva zadovoljstva s servisno storitvijo na cenovno občutljivost strank ter vprašanje, v kolikšni meri je faktorska struktura zaznane kakovosti storitev odvisna od demografskih in drugih dejavnikov. Na osnovi teh raziskovalnih vrzeli smo oblikovali raziskovalna vprašanja, le-ta pa so predstavljala osnovo za oblikovanje teoretičnega modela, ki je novost na področju kakovosti storitev, saj povezuje dve storitveni verigi dobička in tako raziskuje ne le obliko povezav za celotno storitveno verigo dobička, pač pa preverja tudi navzkrižne povezave med zadovoljstvom strank in zvestobo strank med povezanimi storitvami. V naši nalogi smo raziskali povezave med kakovostjo storitev, zadovoljstvom strank, zvestobo strank in poslovno uspešnostjo podjetij na primeru avtomobilske dejavnosti. Osnovo raziskave predstavljajo rezultati rednega merjenja zadovoljstva strank s prodajnimi in servisnimi storitvami enega od evropskih proizvajalcev osebnih vozil. V analizi je zajeto 11.470 intervjujev za področje prodaje novih vozil in 34.421 intervjujev za področje servisnih storitev, opravljenih v obdobju od leta 2005 do leta 2011. Obliko funkcijskih povezav smo preverjali s pomočjo linearnega in večjega števila nelinearnih regresijskih modelov. Strukturo dimenzij zaznane kakovosti storitev in morebitne vplive nanjo smo preverjali z metodo glavnih komponent, vpliv ravnanj prodajnega in servisnega osebja ter vpliv zadovoljstva na cenovno občutljivost servisnih strank pa smo preverili s T-testom razlike srednjih vrednosti oziroma z analizo variance. Rezultati kažejo, da je prevladujoča konkavna oblika funkcijske povezave, ki jo predvidevata teorija dostopnost – diagnostičnost in teorija zadovoljevanja potreb za cilje nižjega ranga. V tem pogledu so rezultati v nasprotju s predvidevanji koncepta navdušenja strank, ki predpostavlja naraščajoč vpliv zadovoljstva strank na zvestobo strank. Ugotovili smo, da demografski in drugi dejavniki ne vplivajo na obliko povezav, deloma pa vplivajo na moč povezav. V časovnem smislu so se oblike funkcijskih povezav izkazale za izredno stabilne.
Keywords: management kakovosti, kakovost storitev, zadovoljstvo strank, zvestoba strank, poslovna uspešnost, avtomobilska panoga, nelinearnost, funkcijska oblika
Published: 24.07.2018; Views: 960; Downloads: 124
.pdf Full text (5,31 MB)

4.
Učinki dela pod napetostjo kot metode vzdrževanja električnih inštalacij
Viktor Lovrenčić, 2018, doctoral dissertation

Abstract: Organizacije so soočene s pričakovanji in zahtevami zainteresiranih deležnikov, upoštevajoč zahteve glede kakovosti, varnosti in zdravja pri delu, trajnostnega razvoja, varstva okolja in nenazadnje odgovornega ravnanja do družbe, v kateri deluje organizacija. Pri tem mnogo organizacij išče inovativne poti za izpolnitev zahtev širših in ožjih deležnikov, družbe, regulatorjev, lastnikov, zaposlenih ali preprosto pričakovanja svojih odjemalcev za povečanje zadovoljstva. Aktualni pogledi na management kakovosti in razvoj sodobnih konceptov vzdrževanja odpirajo raznolike možnosti vključevanja različnih metod vzdrževanja, ki peljejo organizacijo k učinkovitemu in uspešnemu obvladovanju procesov vzdrževanja. Slednje spoznanje je prispevalo k temu, da je proces vzdrževanja postal integralni element strateškega razmišljanja številnih deležnikov oziroma zainteresiranih strani v organizaciji, od zaposlenih, lastnikov, lokalne skupnosti do države. Organizacije investirajo v inovativne procese številna sredstva in vire, saj za doseganje ciljev uvajajo nove pristope, da bi izboljšale svojo učinkovitost in uspešnost. Učinkovito in uspešno obvladovanje tako poslovnih, proizvodnih ali storitvenih procesov kot tudi procesa vzdrževanja je ključno za nadaljnji uspešen razvoj organizacij v mnogih panogah. Med inovativne napore organizacij lahko uvrstimo tudi uvajanje in izvajanje vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev z metodo dela pod napetostjo (Live Working). Delo pod napetostjo (DPN) je vsako delo, pri katerem se delavec z deli telesa ali z orodjem, opremo ali napravami zavestno dotakne delov pod napetostjo ali poseže v območje dela pod napetostjo. DPN je metoda vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev, ki se je prvič uveljavila v začetku 20. stoletja, saj je njena uporaba prvič omenjena v ZDA že leta 1913. Navkljub stoletni tradiciji je v zadnjem času DPN z reorganizacijo oziroma prestrukturiranjem sektorja prenosa in distribucije električne energije dobil novo razvojno spodbudo, saj z odprtjem trga električne energije padajo stari monopoli v prenosu in distribuciji električne energije. Številni deležniki z bolj jasnimi ekonomskimi zahtevami večajo pritisk na upravljavce prenosnih in distribucijskih omrežij za doseganje višjih standardov kakovosti električne energije (KEE) oziroma kakovosti oskrbe z električno energijo. Čeprav govorimo o stoletni tradiciji, DPN predstavlja v slovenskem okolju novo metodo vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev v proizvodnji, distribuciji in prenosu električne energije ter v industriji in ustanovah (npr. v bolnišnicah), kar zahteva poglobljeno preučitev številnih interakcij na področju izvajanja DPN kot orodja preventivnega vzdrževanja. Glavni namen pričujoče doktorske disertacije je torej s poglobljenim raziskovanjem in razumevanjem dela pod napetostjo prispevati h kakovosti, varnosti in zdravju pri delu ter k učinkovitosti in uspešnosti procesov vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev. Dejstvo je, da obstaja bogata zbirka študij, priročnikov in strokovnih člankov, ki obravnavajo DPN predvsem z vidikov razvoja tehnologije in metod DPN na vseh nivojih napetosti, razvoja orodij in opreme ter usposabljanja monterjev. Nismo pa zasledili znanstvene literature, ki bi obravnavala povezave med managementom kakovosti, varnosti in zdravja pri delu ter učinkovitostjo in uspešnostjo procesov vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev z metodo DPN.
Keywords: management kakovosti, varnost in zdravje pri delu, učinkovitost in uspešnost organizacije, vzdrževanje, delo pod napetostjo
Published: 18.06.2018; Views: 934; Downloads: 124
.pdf Full text (5,71 MB)

5.
Influence of Sustainable Quality Management on Organizational Performance
Matjaž Maletič, 2013, dissertation

Abstract: The purpose of this research is to present and test a conceptual framework to aid in understanding and explaining the relationship between sustainability practices and organisational performance. The relevant theoretical insights are presented first, followed by a discussion of the relationship between quality management and sustainability. An extensive literature review is conducted on key intersections of quality management and sustainability. The research further investigates the dimensions of sustainability practices through the review. It develops a reliable and valid instrument for the sustainability practice constructs, which could be beneficial for both practitioners and academicians. Based on the notion of exploitation and exploration concepts, the research delineates sustainability practices and proposes causal relationships between sustainability practices and organisational performance. Furthermore, the conceptual framework is further discussed in terms of different outcomes related to sustainability performance, quality performance and business performance. One of the primary propositions of this framework is that the alternative relationships between sustainability practices (exploitation and exploration) and organisational performance depend on different factors, including environmental uncertainty, competitiveness, long-term orientation and institutional approaches. Therefore, the research is an attempt to cover the relatively less empirically explored area of the dynamics of corporate sustainability and organisational performance. The empirical data for this study was drawn from a large-scale international survey based on the following countries: Slovenia, Spain, Serbia, Poland, and Germany. A total of 247 organisations participated in the survey. The outcome of regression analyses provides the evidence that sustainability practices positively and significantly influence organisational performance. Regarding the antecedents of sustainability practices, our findings suggest that the main enablers for the successful adoption of sustainable practices are the support of top management, the integration of sustainability into vision and strategy, and the establishment of a sustainability centred culture. Furthermore, empirical evidence from this research also confirmed the existence of ambidextrous orientation, suggesting that organisations that are able to simultaneously pursue exploratory and exploitative sustainability practices can also expect performance benefits. However, the results indicate that when organisations maintain relatively high levels of exploratory and exploitative practices, significant relationship between sustainability practices and organisational performance seems to disappear. The results of the MANOVA analysis indicate that there are significant mean differences in organisational performance measures for low and high levels of sustainability practices. Therefore, by focusing on exploration and exploitation practices, organisations can expect to achieve higher performance outputs and outcomes. In addition to the direct influence of sustainability practices on the organisational performance, results also revealed that the innovation performance serves as a mediator in the relationship between sustainability practices and financial and market performance. This suggests that greater engagement in sustainability exploration and sustainability exploitation leads to greater innovation performance, which in turn leads to greater financial and market performance. The results also support the contingency and institutional view with regard to the relationship between sustainability practices and performance rather than relying upon a ‘universal’ view of sustainability practices. For example, the results show that in moderate environmental contexts (moderate competitiveness and uncertainty) sustainability exploitation practices seem to be a predominant predictor of organisational performance. However, it appears that when the level of competitiveness increases, sustainabi
Keywords: corporate sustainability, sustainability exploitation, sustainability exploration, quality management, organisational performance
Published: 12.06.2018; Views: 1092; Downloads: 91
.pdf Full text (2,63 MB)

6.
INTERACTION BETWEEN QUALITY MANAGEMENT, PRODUCTION AND MAINTENANCE PERFORMANCE
Damjan Maletič, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Many organisations invest a considerable amount of capital and resources, implementing new techniques to improve their performance. An effective management of production and maintenance and processes is vital for economic viability and a long term survival of many industries. In fact, an effective and efficient maintenance process is essential to assure asset performance. With this recognition, the asset and maintenance management has become an indispensable element of strategic thinking of asset owners and asset managers. This research aims to investigate the interaction between quality management, production and maintenance performance. The relevant theoretical foundations and research gaps are presented first, followed by development of a conceptual framework. The framework builds upon resource-based theory (RBT) literature to develop a conceptual framework, mainly to understand how company’s resources could contribute to company’s performance. Based on this theoretical underpinning two main research streams are studied, namely quality management in maintenance and asset management. Different sources of data were utilized to answer the proposed research questions. The thesis includes two large-scale surveys (among Slovenian organizations as well as an international survey conducted in Slovenia, Sweden, Poland, Slovakia, Greece and Turkey) and two empirical case studies. The outcome of regression analysis provides the evidence that quality management orientation is an important predictor of maintenance performance. By testing the impact of quality management orientation on maintenance performance, this research shows that strong foundation on quality management orientation is an effective way of improving maintenance performance. Further, by examining continuous improvement in relation to maintenance performance, this research seeks to examine the role of quality management practices in achieving maintenance performance. In this regard it was found that continuous improvement significantly and positively affects the maintenance performance. In addition, results of this research revealed a mediator effect of continuous improvement on the relationship between quality management orientation and maintenance performance. Moreover, this research examines the relationship between physical asset management practices and sustainability and operational performance as well. The research is based on a premise that asset management, which comprises of risk management practices, performance assessment practices, life cycle management practices, policy & strategy practices, leads to improved organizational performance. The results of this research provide the evidence to support the hypotheses and to demonstrate that organizations can benefit from the implementation of asset management practices. The MANOVA furthermore provides interesting insights into the effects of asset management practices on the organizational performance. The results indicate that there are significant mean differences in organizational performance dimensions (as measured by the business performance, environmental performance, social performance and operational performance) for low and high levels of asset management practices. Therefore, by focusing on asset management practices, organizations can expect to achieve higher performance outcomes. In addition a comparison between Slovenian and Polish data subset was performed. The results revealed some distinct elements, namely regarding the performance outcome. For example, the results indicate that Slovenian organizations achieved higher scores in business, environmental and operational performance, while Polish organizations achieved higher scores in social performance.
Keywords: quality management, asset management, maintenance, production, performance
Published: 12.06.2018; Views: 931; Downloads: 89
.pdf Full text (2,97 MB)

7.
Development of new product/process development procedure for SMEs
Mateja Karničar Šenk, Peter Metlikovič, Matjaž Maletič, Boštjan Gomišček, 2010, original scientific article

Abstract: The result of our research is a developed and implemented set of activities for new process or product development (NPD procedure) for SMEs environment in the plastic processing industry, which enables the production of products and services with a high value added. The developed NPD procedure consists of five consecutive and overlapping steps: attracting orders, designing a project, developing a product, developing a process and zero production series. Each distinct step is further divided into sub-activities supported by adequate methods and managed in an information system. Investigated and included were three different methodologies use for NPD procedure in the automotive industry such as Advanced Product Quality Planning (APQP), Design for Six Sigma (DFSS) and Stage/Gate methodology. The results presented in the paper show that the developed NPD procedure significantly improved NPD in terms of cost management and time-effectiveness.
Keywords: quality management, new product development procedure, project management, cross-functional team, project portfolio
Published: 29.11.2017; Views: 701; Downloads: 263
.pdf Full text (417,08 KB)
This document has many files! More...

8.
OBVLADOVANJE INTERAKCIJ MED UPORABNIKOM IN PROIZVAJALCEM NAPRAV ZA MEDICINSKE IN KOZMETIČNE NAMENE
Blanka Hercog, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Varnost naprav je pomembna tako za proizvajalca, kot tudi za uporabnika naprave. Obvladovanje interakcij med uporabnikom in proizvajalcem je ključno za pridobivanje kakovostnega znanja. Nenehen pritok znanja v proizvodno organizacijo za izdelavo in nadgradnjo uporabnih, učinkovitih in varnih naprav pripomore k višji uspešnosti naprav na trgu. S tem proizvajalec pridobiva tržni delež, uporabnik pa varnejše in učinkovitejše naprave, s katerimi lahko boljše opravi svoje delo. Namen raziskave je raziskati vpliv različnih interakcij med uporabnikom in proizvajalcem na varnost naprav. Najprej je predstavljeno teoretično ozadje, nato sledijo teoretične osnove in raziskovalne vrzeli, kjer smo največji poudarek pri pregledu literature namenili interakcijam med uporabnikom in proizvajalcem. Raziskovalni okvir smo razvili na osnovi pregledane literature in ugotovljenih vrzeli ter postavili teoretični raziskovalni model. V njem smo predstavili tri konstrukte Interakcija med uporabnikom in proizvajalcem, Varnost naprav in Informiranje uporabnika. Vsakega od konstruktov smo razdelili na več dimenzij, saj smo predvidevali, da je vpliv posameznih dimenzij različen. V nadaljevanju smo postavili raziskovalna vprašanja in hipoteze. Predstavili smo raziskovalne metode in postopek zbiranja podatkov za empirično raziskavo. Za izvedbo raziskave smo uporabili anketni vprašalnik, kjer so sodelovali uporabniki naprav za medicinske in kozmetične namene. V obdelavo podatkov je bilo vključenih 186 ustrezno izpolnjenih anketnih vprašalnikov (169 iz Slovenije in 17 iz tujine). Z linearno regresijo smo ugotovili statistično značilno in pozitivno povezanost med dimenzijami konstrukta Interakcija med uporabnikom in proizvajalcem in dimenzijami konstrukta Varnost naprav. Poleg tega smo z izračunom moderacije dobili dva moderatorja - dimenziji konstrukta »Informiranje uporabnika«, ki vplivata na povezavo med neodvisno in odvisno spremenljivko. Ugotovili smo, da je »Dodatno usposabljanje« pomembno za višjo varnost naprav, prav tako »Branje navodil za vzdrževanje naprav in varnostnih opozoril«. Slednji poleg tega, da v povezavi nastopa kot moderator, nastopi še kot mediator za štiri povezave med neodvisno in odvisno spremenljivko. Poleg metode linearne regresije smo za potrditev modela uporabili še metodo PLS-PM (Partial Least Squares Path Modeling). Z njo smo preverili ustreznost vključenosti posameznih faktorjev oziroma dimenzij v latentno spremenljivko (konstrukt). Z metodo PLS-PM smo potrdili, da so v konstrukt »Interakcija med uporabnikom in proizvajalcem« vključene dimenzije: sodelovanje med uporabnikom in razvojnim oddelkom, sodelovanje na področju uporabnosti naprav, sodelovanje med uporabnikom in servisnim oddelkom in sodelovanje na področju zadovoljstva uporabnikov. V konstrukt »Varnost naprav« pa so vključene dimenzije: izmenjava informacij glede delovanja naprav, izmenjava mnenj in rezultatov terapij, obveščanje o tveganjih in obveščanje o stranskih učinkih. Slednja dimenzija je bila dodana v končen model na podlagi izračuna po metodi PLS-PM. V model, narejen z metodo linearne regresije, omenjena dimenzija na podlagi izračunov ni bila vključena. Če primerjamo model zgrajen s pomočjo metode linearne regresije in metode PLS-PM, vidimo, da smo s slednjo pridobili dodaten vpogled v predhodne rezultate, saj smo v izračune zajeli vse faktorje, ki opredeljujejo posamezne dimenzije. Končen model, ki je bil zgrajen z metodo linearne regresije in model, ki je bil narejen z metodo PLS-PM se v določenih dimenzijah razlikujeta: v dimenziji »Sodelovanje na področju dodatnih izobraževanj« pri neodvisni spremenljivki in pri odvisni spremenljivki v dveh dimenzijah »Upoštevanje navodil za vzdrževanje naprav in varnostnih opozoril« in »Prepoznavanje okvar na napravi« ter dodali eno – »Obveščanje o stranskih učinkih«. V nadaljevanju smo s t-testi iskali razlike med uporabniki z izobrazbo kozmetične smeri in izobrazbo zdravstvene smeri, a večjih in v
Keywords: Interakcije med uporabnikom in proizvajalcem, varnost naprav, medicinske naprave, kozmetične naprave, management kakovosti
Published: 10.11.2017; Views: 1007; Downloads: 86
.pdf Full text (5,17 MB)

9.
Ecodesign in the context of customer's and producer's point of view
Matjaž Maletič, Damjan Maletič, Boštjan Gomišček, 2010, original scientific article

Abstract: The present study reviews the attitudes and behaviours of the customers toward products which are “respectful” for the environment. To address the issue in a wider perspective, this paper also encompasses various aspects of ecodesign from producer’s point of view. Two surveys were conducted. The purpose of the first survey was to investigate the awareness and intention of the Slovenian customers to purchase green products, their perceptions and attitudes towards green products. The second survey was directed to organizations to examine their attitudes toward green products and environmental issues. The study revealed that the green products have substantial awareness among Slovenian customers. The results received from the study were illuminating, and encourage the possibility for integration of environmental aspects into products, since 94 percent of respondents expressed a desire for more “green” products available on the market. For the customers the most important quality characteristics of the product are: quality, usability and practicality followed by environmental ones. Survey results indicate that environmental concern plays a fundamental role in organizations. According to the results, concern for the environment is the most important criteria that encourage organizations to introduce environmental management system (EMS) standard (mean=4,2 on a scale of 5).
Keywords: ecodesign, green customer, eco-efficiency, environmentally friendly product
Published: 03.11.2017; Views: 490; Downloads: 59
.pdf Full text (250,96 KB)
This document has many files! More...

10.
Contingency factors influencing implementation of physical asset management practices
Damjan Maletič, Matjaž Maletič, Basim Al-Najjar, Katerina Gotzamani, Maria Gianni, Kalinowski, Boštjan Gomišček, 2017, original scientific article

Abstract: Purpose: The purpose of this empirical study is to examine the role of two contingency factors, i.e. uncertainty and competitiveness in relation to physical asset management (PAM) practices as well as to maintenance key performance indicators. The research is based on a premise that PAM, which was defined by risk management practices, performance assessment practices, life cycle management practices, and policy & strategy practices, has become an indispensable element of strategic thinking of asset owners as well as maintenance and asset managers. The purpose of this study is to advance the understanding of how organizations that face high or low level of uncertainty and competitiveness respond in terms of PAM deployment. Methodology/Approach: This study employed a data set based on a large-scale survey among organizations in six European countries (i.e. Slovenia, Poland, Greece, Sweden, Turkey and Slovakia). Data were collected from 138 organizations located in the above-mentioned countries to conduct the study. Findings: The results show that organizations that are faced with high level of uncertainty and competitiveness are more engaged in the deployment of PAM practices. Moreover, results show that when organizations are facing high levels of competitiveness they are using KPIs to a greater extent than organizations under low levels of competitiveness. Originality/value: From a theoretical perspective, this study contributes to the contingency theory by providing empirical evidence whether a context-dependent approach to PAM is needed. The findings also provide insights for managers on how to respond to the competitive pressure as well as how to customize PAM practices in order to adapt to the changes in dynamic organizational environment.
Keywords: physical asset management, maintenance, uncertainty, competitiveness
Published: 06.04.2017; Views: 913; Downloads: 307
.pdf Full text (675,00 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica