| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ekonomski dejavniki izvolitve županov
Blaž Zajc, 2021, master's thesis

Abstract: Globalizacija in tehnološki razvoj s seboj prinašata nove potrebe in mi postajamo čedalje zahtevnejši in kompleksnejši odjemalci. Mediji nas vsak dan zasipavajo z množico informacij in mi izberemo tiste, ki jih želimo podrobneje spoznati. Tudi župani in drugi politiki so pod nenehnim drobnogledom medijev in volivcev. Slednjim v odločitvenem procesu niso pomembni samo rezultati – pomembni so jim tudi prezenca, osebnost in številni drugi dejavniki, ki jih morajo kandidati izpolnjevati. In s tem se ukvarjamo v tej nalogi. Ugotovili smo, da imamo v Sloveniji trenutno 212 občin (Ministrstvo za javno upravo, 2020). Dotaknili smo se tudi drugega nivoja lokalnih samouprav – regij, ki so v zadnjem času ponovno aktualna tema, čeprav še zmeraj nerealizirana. S pomočjo teorije smo opredelili, kako so nastajale slovenske občine, kakšni so kriteriji za nastanek občin, kako občine oblikujejo proračun in od kod črpajo sredstva za svoj obstoj. Pogledali smo tudi naloge in vrste občin, nadzor države nad njimi, opredelili pojme centralizacija, decentralizacija in subsidiarnost ter primerjali slovenske lokalne samouprave z drugimi državami. Podrobneje smo opredelili organe občine in občinske uprave, največ pozornosti pa smo namenili županu: njegovim nalogam, pristojnostim, tipom vodenja, političnim programom. Z vidika županske funkcije smo pogledali sistem lokalnih volitev, odnos župana in medijev, županove ambicije, reelekcijo. Analizirali smo politično-ekonomske cikle, ki jih po mnenju Setnikar Cankar et al. (2008, str. 74–75) ustvarja vlada pred volitvami, da bi jim ugodne razmere zagotovile čim večji uspeh. Preučili smo tudi teorijo javne izbire in dejavnike izvolitve županov, ki smo jih razdelili v dve skupini: na osebnostne oziroma splošne dejavnike in ekonomske dejavnike. Nalogo smo zaključili z lastno raziskavo, ki je bila osnovana na podlagi anketnega vprašalnika, narejenega na vzorcu 700 anketirancev, in se je dotikala dejavnikov izvolitve županov in njihove pomembnosti v odločevalnem procesu volivca. Izmed treh zastavljenih hipotez smo eno potrdili, dve pa zavrnili. Morda bodo rezultati raziskave v pomoč bodočim kandidatom za župana in njihovim morebitnim vodjem kampanje, da bodo videli, katerim dejavnikom volivci pripisujejo velik pomen, in s tem se jim bodo lahko bolj posvetili. Ugotovili smo, da je najpomembnejši dejavnik v odločitvenem procesu osebnost kandidata, med ekonomskimi dejavniki pa je najpomembnejša sposobnost kandidata, da privablja nova podjetja in jim omogoča obstoj.
Keywords: javna uprava, občina, župan, gospodarsko-politični cikli, dejavniki izvolitve
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 849; Downloads: 79
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
ANALIZA ZADOVOLJSTVA GOSTOV NA DESTINACIJI MARIBOR
Blaž Zajc, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V modernem času, v katerem smo se znašli, ljudje zaradi številnih tehnoloških novosti postajamo čedalje zahtevnejši odjemalci. Podjetja, ki ne sledijo spremembam v zunanjem in notranjem okolju, se slej kot prej začnejo soočati s težavami. Dnevno nam mediji poročajo o likvidacijah in stečajih podjetij. A za vsemi propadlimi podjetji ne stoji vedno neprilagajanje okolju in spremembam v njem, včasih so za to kriva naklepna dejanja posameznikov. Tudi v turizmu se morajo truditi in v turističnih destinacijah razvijati vedno nove storitve in širiti destinacijski program z namenom, privabiti večje število turistov, kar seveda pomeni večji prihodek. Z diplomskim projektom sem se osredotočil na turistično destinacijo Maribor, natančneje na analizo zadovoljstva gostov in turistov, ki prihajajo v Maribor. S pomočjo anketnega vprašalnika sem odgovoril na številna, v začetku postavljena vprašanja in uresničil zastavljene cilje. Postavil sem si tudi štiri hipoteze, izmed katerih sem tri potrdil, eno pa zavrnil. Prišel sem do sklepa, da obiskovalci in turisti v povprečju odhajajo zadovoljni.
Keywords: turizem, turist, destinacija, zadovoljstvo, Maribor, analiza
Published in DKUM: 11.11.2014; Views: 1367; Downloads: 164
.pdf Full text (844,43 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica