| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Inženirsko oblikovanje potniškega prostora mestnega avtobusa
Blaž Gojkošek, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen potek oblikovanja potniškega prostora avtobusa, ta je potekal v podjetju TAM–Europe. Podjetje razvija prototip električnega avtobusa, za katerega je bilo potrebno oblikovati notranjost ob robnih pogojih, ki so jih določili v podjetju. Proces razvoja in oblikovanja se je začel s pregledom tematike dela, nadaljeval z iskanjem rešitev in zaključil s snovanjem produkta, s katerim je bila oblikovana končna rešitev. Končno rešitev predstavlja 3D model notranjosti avtobusa, ki ustreza zahtevam direktive in ga bo lahko podjetje uporabilo v svojem nadaljnjem razvoju.
Keywords: Inženirsko oblikovanje, razvoj, 3D modeliranje, avtobus, potniški prostor, notranjost avtobusa
Published in DKUM: 29.06.2018; Views: 1039; Downloads: 148
.pdf Full text (8,40 MB)

2.
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Blaž Vajda, 2013, doctoral dissertation

Abstract: Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Keywords: alternativna goriva, sistem za vbrizgavanje goriva, tokovne razmere v šobi, kavitacija, curek goriva, računalniška dinamika tekočin.
Published in DKUM: 12.07.2013; Views: 1931; Downloads: 253
.pdf Full text (7,04 MB)

3.
Vpliv mreže na izračunane tokovne karakteristike v vbrizgalni šobi
Marko Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv tipa mreže na izračunane karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi, oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva mrež sta bili narejeni dve mreži v programskem paketu FIRE. Vsaka izmed mrež je bila uporabljena dvakrat. Najprej je bil na vstopu v obravnavani del injektorja predpisan masni pretok goriva v odvisnosti od časa in tlak na izstopu, nato pa je bilo na isti mreži definirano gibanje igle (in s tem gibanje mreže) in tlaka na vstopu in izstopu. V naslednjem koraku so bili predstavljeni rezultatati pridobljeni z obema mrežama za vsak pristop posebej, kjer je bilo potrjeno dobro ujemanje rezultatov med samima mrežama. Nato je sledila še primerjava vseh štirih izračunov in ugotovljeno je bilo, da se vrednosti tlaka in hitrosti zelo razlikujejo. Kljub temu je težko reči ali sta načina primerljiva, saj je nadaljnje raziskovanje pokazalo zelo dobro primerljivost rezultatov za druge vstopne podatke.
Keywords: gostota/tip mreže, masni pretok, dvig igle, injektor, programski paket FIRE, gibajoča mreža
Published in DKUM: 07.02.2013; Views: 1873; Downloads: 139
.pdf Full text (3,89 MB)

4.
Numerična simulacija procesa zgorevanja v dizelskem motorju ob uporabi različnih goriv
Matevž Štumberger, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je ugotoviti vpliv uporabe biogoriv na karakteristike dizelskega motorja s pomočjo numeričnih simulacij. V ta namen je bil v programskem paketu AVL BOOST izdelan računalniški model motorja. Delovanje motorja temelji na vnaprej določenih fizikalnih modelih in modelnih konstantah. Numerične simulacije so bile izvedene v vseh obratovalnih točkah, ki jih določa ESC test. Študija je pokazala, da uporaba biodizelskega goriva negativno vpliva na zmogljivostne karakteristike dizelskega motorja.
Keywords: Računalniška dinamika tekočin, dizelski motorji, programski paket BOOST, modeli zgorevanja, karakteristike motorja
Published in DKUM: 10.12.2012; Views: 2025; Downloads: 229
.pdf Full text (1,52 MB)

5.
Vpliv biogoriv na karakteristike curka goriva
Tomaž Bizjak, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je dokazati oziroma ugotoviti vpliv biogoriva na razvoj in karakteristike curka goriva. S pomočjo zamrežitvenega valja, pravilne izbire gostote mreže in turbulentnega modela v programskem paketu FIRE smo izvedli numerične simulacije oziroma preračune za ugotavljanje primarnega razpada curka izbranega goriva. Ker v glavnih enačbah preračuna nastopajo empirične konstante Cn, ki v veliki meri vplivajo na glavne karakteristike in razpad curka goriva, smo se v samem diplomskem delu osredotočili predvsem na vpliv konstant C4 in C5. Pri tem smo naredil parametrično študijo obeh konstant ter s pomočjo uporabe različnih parametričnih vrednosti za obe konstanti izvedli numerične preračune pri dveh vrtilnih frekvencah odmične gredi. V rezultatih smo nato podali tako vizualne primerjave z obliko curka kot tudi grafične primerjave karakteristik curka obeh konstant za dizelsko gorivo ter vpliv konstante C4 pri biodizelskem gorivu. Po pregledu rezultatov lahko rečemo, da imata empirični konstanti za izbrano gorivo velik vpliv na razvoj in karakteristike curka.
Keywords: goriva, alternativna goriva, dizel, programski paket FIRE, numerična simulacija, empirične konstante, karakteristike vbrizgavanja curka
Published in DKUM: 10.12.2012; Views: 1855; Downloads: 125
.pdf Full text (17,61 MB)

6.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE DIZELSKEGA MOTORJA
Gregor Dobnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje vpliv biodizelskega goriva na karakteristike dizelskega motorja. V nalogi so predstavljene karakteristike dizelskega motorja, lastnosti biodizelskega in dizelskega goriva ter postopek merjenja in izračuna potrebnih parametrov za izdelavo potrebnih karakteristik. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da se z uporabo biodizelskega goriva zmanjšata moč in navor motorja, povečajo se emisije NOx ter zmanjšajo emisije CO, HC in saj.
Keywords: dizelski motorji, eksperimentalne meritve, karakteristike motorja, emisije, biodizelsko gorivo, MAN 2566 MUM
Published in DKUM: 15.11.2012; Views: 1913; Downloads: 122
.pdf Full text (1,54 MB)

7.
8.
9.
VPLIV GORIV NA KARAKTERISTIKE SODOBNEGA DIZELSKEGA MOTORJA
Branko Grah, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati vpliv uporabe različnih goriv na karakteristike sodobnega dizelskega motorja s pomočjo numerične simulacije in ugotoviti možnosti uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju z elektronsko krmiljenim vbrizgalnim sistemom. Za preučitev vpliva upora različnih goriv je bil izdelan testni model v programskem paketu AVL Boost. Da bi dosegel čim natančnejše rezultate, sem se v modelu osredotočil na maksimalno moč in maksimalni navor motorja. Primerjava dobljenih rezultatov simulacije za biodizelsko in dizelsko gorivo je pokazala, kako različna vrsta goriva vpliva na karakteristike motorja. Poleg karakteristike maksimalne moči in navora so bili primerjani še temperatura in tlak v zgorevalnem prostoru ter nastale emisije. Po pregledu rezultatov simulacij, opravljenih na testnem modelu, lahko sklepamo, da so rezultati ‒ v primerjavi s tovarniškimi karakteristikami motorja ‒ za dizelsko gorivo dokaj natančni. Na podlagi eksperimentalnih rezultatov lahko sklepamo, da biodizelsko gorivo pomembno vpliva na zmogljivostne karakteristike motorja in da je potrebno za zagotovitev ekoloških in emisijskih parametrov spremeniti nastavitve motorja.
Keywords: dizelski motorji, skupni vod, numerične simulacije, programski paket BOOST, model AVL MCC, karakteristike motorja
Published in DKUM: 23.05.2012; Views: 2116; Downloads: 219
.pdf Full text (2,23 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica