| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Učinkovitost strategije omejevanja nasilja v družini v Sloveniji
Barbara Kunej, 2021, master's thesis

Abstract: Raziskovalno delo obravnava učinkovitost strategije omejevanja nasilja v družini v Sloveniji. Nasilju v družini je lahko danes izpostavljen vsakdo, ne glede na svoj družbeni položaj; najpogosteje so napada deležne prav ranljive skupine (ženske, otroci, starejše osebe itd.). Da bi bile države pri omejevanju in zatiranju nasilja čim bolj uspešne, oblikujejo temu primerne strategije. Glavni organizaciji sta Evropska unija in Svet Evrope, ki evropske države usmerjata pri razvoju lastne nacionalne strategije omejevanja nasilja v družinah. Glavnega pomena pri omejevanju nasilja je medinstitucionalno sodelovanje, ta določa bistvene pristojnosti in naloge posameznih nadzornih institucij in drugih organizacij. Strategije so v prvi fazi usmerjene v obravnavo problematike nasilja v družini, usmerjanje in dodatna izobraževanja strokovnih delavcev, obravnavno povzročiteljev, pomoč žrtvam nasilja. Ključnega pomena je sodelovanje vseh, ki se soočajo z nasiljem v družini. V Sloveniji je še vedno premalo raziskav glede nasilja v družini, čeprav je po sprejetju zakonske podlage Zakona o preprečevanju nasilja v družini in sprejetja Resolucije za nacionalno preprečevanje nasilja v družini 2009–2014 viden resen in discipliniran pristop. Za uresničevanje zastavljenih ciljev in nalog pa je potrebnega še veliko več dela s strani posameznikov, družbe, pristojnih nadzornih institucij ter same države. V empiričnem delu smo z analizo podatkov, zbranih s pomočjo anketnega vprašalnika, namenjenega zaposlenim strokovnim delavcem centrov za socialno delo, ki se pri svojem delu srečujejo ter soočajo z nasiljem v družini, skušali preučiti njihovo učinkovitost. Večina respondentov meni, da se cilji resolucije le delno uresničujejo, medsebojno sodelovanje različnih institucij se je po sprejetju Resolucije precej izboljšalo, načeloma pa se žrtve v primeru nasilja najpogosteje obrnejo na državni organ – policijo, ki v prvi vrsti posreduje, ko pride do nasilnega dejanja. Po mnenju strokovnih delavcev, zaposlenih na centrih za socialno delo, je glavni vzrok za nezadostno učinkovitost strategije omejevanja nasilja dolgotrajnost sodnih postopkov za obravnavanje primerov nasilja v družini, pa tudi samo nepoznavanje strategije, glavni razlog za nezadostno izvajanje akcijskega načrta pa je slabo poznavanje njegovih določil.
Keywords: nasilje, nasilje v družini, preprečevanje nasilja, strategije omejevanja, Slovenija, magistrska dela
Published: 10.03.2021; Views: 95; Downloads: 23
.pdf Full text (1,08 MB)

2.
Odkrivanje ponarejevalcev blagovnih znamk
Barbara Kunej, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi želimo podrobneje raziskati problematiko ponarejanja blagovnih znamk in narediti pregled spoznanj o temi ponarejanja ter ugotoviti razširjenost in druge značilnosti kupovanja ponaredkov. Namen raziskave je bil podrobneje raziskati problematiko samega ponarejanja znanih blagovnih znamk, ugotoviti, katere znamke so objekt najpogostejšega nakupa pri nas, katera starostna skupina pogosteje kupuje ponaredke ter kakšna je razlika v kupovanju ponaredkov med moškimi in ženskami. Poleg tega je bil cilj raziskati motive, zaradi katerih ljudje kupujejo ponaredke ter kriterije za njihov nakup. V raziskavi je sodelovalo 100 udeležencev, od tega je sodelovalo 68 žensk in 32 moških. Večina udeležencev je že kupila ponarejen izdelek; najbolj pogost izdelek zlorabe nakupa so bila očala in oblačila. Na nakup ponaredka vpliva predvsem lažja cenovna dostopnost, ponaredke pa pogosteje nakupujejo ženske in mlajši starostniki. Raziskava je sicer pokazala majhna odstopanja med spoloma in med skupinami posameznikov. Ugotovimo, da je ponarejanje izrazito tudi pri nas, glavna razloga za nakup pa sta predvsem cenovna ugodnost in lažja dostopnost.
Keywords: blagovne znamke, ponarejanje, storilci, odkrivanje, preiskovanje, diplomske naloge
Published: 14.11.2016; Views: 681; Downloads: 76
.pdf Full text (936,02 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica